abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2002 @ 20:12:45 #26
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3253791
Ponkce Princen overleden

20:07

RIJSWIJK (ANP) - Poncke Princen is op 76-jarige leeftijd in zijn woning in Jakarta (Indonesië) overleden. Dat maakte zijn broer Kees Princen donderdagavond bekend.

Poncke Princen, geboren op 21 november 1925, koos als Nederlands militair in Nederlands-Indië tijdens de zogeheten politionele acties in 1948 de kant van de Indonesische vrijheidsstrijders. Vele voormalige dienstmakkers namen hem dat kwalijk en beschouwden hem als landverrader.

pi_3253850
quote:
Op maandag 18 februari 2002 22:23 schreef schatje het volgende:
Er is zo'n leipo in Brabant die denkt dat hij de incarnatie van Elvis is.
Ooit ook eens zo'n vent gezien op tv
Alleen was hij al geboren vóór Elvis overleed, constateerde de interviewster
Zijn wereld storte in die 10 seconden in elkaar

Preincarnatie
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_3254227
Poncke Princen overleden

RIJSWIJK - Poncke Princen is in de nacht van donderdag op vrijdag 1 uur plaatselijke tijd op 76-jarige leeftijd in zijn woning in Jakarta (Indonesië) overleden. Dat maakte zijn broer Kees Princen donderdagavond bekend.

Poncke Princen, geboren op 21 november 1925, koos als Nederlands militair in Nederlands-Indië tijdens de zogeheten politionele acties in 1948 de kant van de Indonesische vrijheidsstrijders. Vele voormalige dienstmakkers namen hem dat kwalijk en beschouwden hem als landverrader.

Princen was al tijden ziek. In november lag hij na twee beroertes in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij kon alleen nog maar met zijn ogen knipperen.

Princen is altijd in Indonesië blijven wonen. Hij zette zich daar in voor de mensenrechten.

donderdag 21 februari 2002 @ 21:53:03 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_3255212
Poncke Princen, de weerbarstige held die het ondanks talloze dodelijke ziektes nog jarenlang volhield te blijven leven. En eindelijk dan nu zijn langverwachte dood... tsja. Mogen vele oud-Indië-strijders zich in hun pinda's verstikken als zij dit (voor hen ongetwijfeld heuglijke) nieuwsbericht te horen krijgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_3255242
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 21:53 schreef Ringo het volgende:
Poncke Princen, de weerbarstige held die het ondanks talloze dodelijke ziektes nog jarenlang volhield te blijven leven. En eindelijk dan nu zijn langverwachte dood... tsja. Mogen vele oud-Indië-strijders zich in hun pinda's verstikken als zij dit (voor hen ongetwijfeld heuglijke) nieuwsbericht te horen krijgen.
Gatverpillekkes, mooi gezegd!

Poncke, op jou!

pi_3256489
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 21:53 schreef Ringo het volgende:

Mogen vele oud-Indië-strijders zich in hun pinda's verstikken als zij dit (voor hen ongetwijfeld heuglijke) nieuwsbericht te horen krijgen.

Misschien komt Princen na zijn dood, nu dus, nog een paar van die oud Indië-strijders tegen die hij destijds omgelegd heeft. Kan hij uitleggen waarom hij ze destijds verraden heeft. Blijft gewoon een deserteur natuurlijk.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3256553
BBC News :
quote:
Actor John Thaw dies

Actor John Thaw, star of Inspector Morse and The Sweeney, has died at home at the age of 60.
He had been battling cancer of the oesophagus and died at his home in Wiltshire.

His wife, actress Sheila Hancock, said: "John died with his family around him.

"We have all been so grateful for the thousands of letters and messages from people wishing him well.

"Everyone, including the media, has been wonderful during this difficult period.

"I would like them all to know how much their support and understanding has meant to him and to all of us."

Thaw's public admission on 19 June that he was undergoing treatment for cancer of the oesophagus made front page news.

It was delivered with characteristic bluntness.

In a statement Thaw said: "I am receiving treatment for cancer of the oesophagus. As soon as this has been completed, I intend to return to work."

The star had been planning to resume work in spring, filming two more episodes of the ITV drama Kavanagh QC.

Cult status

He had been married to Ms Hancock since 1973. Between them they had three daughters, Melanie Jane, from Hancock's first marriage, Abigail from Thaw's first marriage and Joanne.

Ms Hancock herself fought back from breast cancer 13 years ago.

Thaw's big break was as the tough-talking, no nonsense policeman in The Sweeney.

The series lasted only three years but it has attained a cult status.

The role that was to define Thaw's career began in 1985 when he was cast as the cerebral Inspector Morse, based on the books by Colin Dexter.

When the character was finally killed off on screen in 2000 there was a sense of mourning, as 13 million people tuned in.

Keek altijd graag naar Inspector Morse.
Een van de vele voortreffelijke engelse politie series.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 21 februari 2002 @ 23:55:19 #33
7966 eRR_
  vrijdag 22 februari 2002 @ 02:26:09 #34
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3257619
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 23:44 schreef milagro het volgende:
BBC News :
[..]

Keek altijd graag naar Inspector Morse.
Een van de vele voortreffelijke engelse politie series.

vrijdag 22 februari 2002 @ 09:53:38 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_3258570
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 23:35 schreef R@b het volgende:
Misschien komt Princen na zijn dood, nu dus, nog een paar van die oud Indië-strijders tegen die hij destijds omgelegd heeft. Kan hij uitleggen waarom hij ze destijds verraden heeft. Blijft gewoon een deserteur natuurlijk.
Een deserteur is niet meer dan een stigma dat een individu door staatsgeile schapen krijgt opgeprikt. Iemand als Ponckle Princen, die zijn eigen morele opvattingen serieus nam en een opgelegde trouw aan 'het vaderland' naast zich neer durfde te leggen, verdient een pluim in plaats van een afstraffing. Een teveel aan vaderlandslievendheid maakt mensen lam, het schakelt hun eigen denkvermogen uit. Princen zag in dat ieder mens voor zichzelf moet bepalen wat goed en wat slecht is, en koste wat kost voor die overtuigingen moet vechten.
  vrijdag 22 februari 2002 @ 12:47:54 #36
272 R@b
No-nonsens
pi_3260443
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 09:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een deserteur is niet meer dan een stigma dat een individu door staatsgeile schapen krijgt opgeprikt.

Iemand die wegloopt uit het leger, zich aansluit bij de vijand (buiten de vraag wie ''fout'' is) en daarna zijn oude strijdgenoten vermoord is een deserteur en landverrader.
quote:
Iemand als Ponckle Princen, die zijn eigen morele opvattingen serieus nam en een opgelegde trouw aan 'het vaderland' naast zich neer durfde te leggen, verdient een pluim in plaats van een afstraffing. Een teveel aan vaderlandslievendheid maakt mensen lam, het schakelt hun eigen denkvermogen uit. Princen zag in dat ieder mens voor zichzelf moet bepalen wat goed en wat slecht is, en koste wat kost voor die overtuigingen moet vechten.
Lovenswaardig

Triest dat hij meende zijn landgenoten te moeten afslachtten ----> Landverrader dus.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3261890
quote:
AMSTERDAM Popjournalist Jip Golsteijn is in Amsterdam op 56-jarige leeftijd overleden aan een hartaanval.Hij werkte sinds 1969 voor De Telegraaf.
Teletekst

Zonde, te jong.

vrijdag 22 februari 2002 @ 16:12:00 #38
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_3263193
omroep.nl
---------------
TROS-programmamaker en ?presentator Freek Simon is vanmorgen op 59-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Hilversum. Hij was al geruime tijd ernstig ziek. Voor de TROS-radio presenteerde hij onder meer de programma?s Op uw gezondheid en Perspektief.
------

You're asking for peace, but you never stop fighting
  vrijdag 22 februari 2002 @ 17:05:34 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_3263855
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 12:47 schreef R@b het volgende:
Iemand die wegloopt uit het leger, zich aansluit bij de vijand (buiten de vraag wie ''fout'' is) en daarna zijn oude strijdgenoten vermoord is een deserteur en landverrader.
Die oude strijdgenoten waren zelf anders ook geen lieverdjes tegen de Indonesiërs. Wat is er overigens per definitie mis met desertie en landverraad? Of zou jij liever zien dat een goed soldaat (misselijke term, overigens) zich zonder te mokken, overal en altijd, richt naar de bevelen die hij van zijn meerderen krijgt opgespeld?
quote:
Triest dat hij meende zijn landgenoten te moeten afslachtten ----> Landverrader dus.
Triest dat Nederland zich militair verzette tegen de onafhankelijkstrijd van een kolonie waar zij sowieso vandaan had moeten blijven ----> Gewelddadig imperialisme dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Ringo op 22-02-2002 17:11]

pi_3268095
Ok bij deze, vanmorgen is de Oma van Jan Smit ( voorheen Jantje) overleden.
Dit nieuws is door welingelichte bronnen verstrekt.

scoop by debugdevil.com

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_3268126
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 14:02 schreef golfer het volgende:
Zoals een krant ook een plekje heeft voor de overlijdensberichten van bekende personen, lijkt het mij goed om daar op AN&M ook een plekje voor vrij te maken.

De aftrap voor vandaag:

Bron: Het Parool:
[..]

Ik zal zijn treffende politieke tekeningen missen gaan.

oh men, dat is inderdaad een BRILJANTE tekenaar, colega dus in mijn vak

we missen hier iemand met een gave

glg

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3268277
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 12:47 schreef R@b het volgende:

[..]

[..]

wettelijk heb je 'gelijk' maar gelukkig bestaat er ook zoiets als intelligentie, en de 'vrije' wil om over je eigen wil te beschikken.

Kortom het is jouw mening dat hij een 'landverrader' is. Niets meer een niets minder. Enkel omdat jij dat vindt wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt, daarvoor zul je met argumenten aan moeten komen zetten en niet met persoonlijke 'point of view'.

quote:
Lovenswaardig

je praat in superlatieven. 'afslachten' is een overtreffende trap die niets toevoegt aan je mening dat hij landverrader is. Het is louter een emotionele toevoeging om je standpunt nog meer kracht bij te zetten hetgeen een averechts effect oplevert.

Als je vindt dat hij een 'landverrader' is zul je met feitelijke gegevens aan moeten komen. Enkel en alleen omdat de man in kwestie opkwam voor wat hij zag als onmenselijk en onrechtvaardigt wil nog niet zeggen dat hij landverrader is. Sterker nog, het zal mij persoonlijk (maar dat is mijn mening) niets maar dan ook niets verbazen als hij een standbeeld krijg over ongeveer 15 jaar wanneer de hele generatie Indonesie Crisis gestorven is.

Nederland schaamt zich, en terecht voor hun rol in Indonesie. Ze hadden het destijds kunnen stoppen maar nota bene de VN moest eraan te pas komen om Nederland een halt toe te roepen aan dit zinloos extreministisch kolonialisme.

waarheid doet pijn, en dat is zeker het geval wanneer een Nederlander landgenoten 'terecht' een halt toeroept.

Jij hebt het over afslachten, waar basseer je dat op?
Op oudgedienden die het niet kunnen verproppen dat ze in een fout regime dienden?

Kortom eerste fijtelijke gegevens bestuderen alvoren een oordeel te vellen.
De man kwam louter op voor mensen die onschuldig werden vermoord. Dat kan je dus niet onzinnig noemen.

glg

vrijdag 22 februari 2002 @ 22:31:31 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3268453
GLG, dit topic is voor overlijdensberichten, niet voor uitgebreide discussie over de overledene, de discussie over Poncke loopt al elders op het forum.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3270875
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 22:31 schreef golfer het volgende:
GLG, dit topic is voor overlijdensberichten, niet voor uitgebreide discussie over de overledene, de discussie over Poncke loopt al elders op het forum.
eeeh zie hieronder :
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 20:12 schreef Quenda® het volgende:
Ponkce Princen overleden

20:07

RIJSWIJK (ANP) - Poncke Princen is op 76-jarige leeftijd in zijn woning in Jakarta (Indonesië) overleden. Dat maakte zijn broer Kees Princen donderdagavond bekend.

quote:
Op donderdag 21 februari 2002 20:48 schreef Sphere het volgende:
Poncke Princen overleden

RIJSWIJK - Poncke Princen is in de nacht van donderdag op vrijdag 1 uur plaatselijke tijd op 76-jarige leeftijd in zijn woning in Jakarta (Indonesië) overleden. Dat maakte zijn broer Kees Princen donderdagavond bekend.

Princen was al tijden ziek. In november lag hij na twee beroertes in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij kon alleen nog maar met zijn ogen knipperen.

Princen is altijd in Indonesië blijven wonen. Hij zette zich daar in voor de mensenrechten.

quote:
Op donderdag 21 februari 2002 23:35 schreef R@b het volgende:

[..]

en dan noem ik som ik ze nog niet eens allemaal op. Ik begrijp dat dit on-topic is en zal het ook hierbij laten, maar waarom wordt ik nu aangesproken op iets wat 'ik' a) niet eens start en b) en van de vele ben die toevallig er ook iets over zegt

maargoed....... damens en heren, alleen hier overlijdingsberichten plaatsen!

excuus dat ik meedeed aan de 'discussie' dan maar...

glg

zondag 24 februari 2002 @ 20:45:48 #45
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3287116
quote:
In verband met het overlijden van popjournalist Jip Golsteijn herhaalt RTL 5 zondagavond de aflevering van Wintertijd waarin Harry de Winter Jip ontvangt. Homo Sapiens: de Denkende Mens komt hierdoor te vervallen (RTL 5, 23.00 uur)
  dinsdag 19 maart 2002 @ 18:57:05 #46
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3543021
Op 18 maart 2002 is in de avond
de vader van Pim Fortuyn overleden.

http://www.fortuyndiscussie.nl/Yabbse/index.php?board=67;action=display;threadid=4085

pi_3646913
Gisteren (27 maart) is Dudley Moore overleden. Hij werd 66.

Vandaag meldde CNN dat ook Milton Berle op 93 jarige leeftijd is overleden.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_3783431
Conny Vandenbos overleden

AMSTERDAM - "Gezondheid is belangrijker dan uiterlijk", zei Conny Vandenbos vorig jaar toen ze verklaarde waarom ze na veertig jaar weer aan een comeback werkte. "Als je in Nederland als artiest ouder wordt, lijk je voor de platenmaatschappijen niet meer te bestaan. Er is weinig respect voor oudere artiesten. Terwijl wij behalve ervaring vaak nog heel veel energie hebben. Ik doe fitness, loop hard en verzorg mijn lichaam goed. Ik weiger alleen een face lift. Maar dat ik zo nog jaren mee kan, ga ik bewijzen."

Conny, die nog zoveel wilde en 11 mei aanstaande bijvoorbeeld zou zingen op het alternatieve songfestival, heeft niet lang van haar muzikale terugkeer mogen genieten. Afgelopen zondag is ze na een ziekbed van een week overleden. Haar gouden stem zwijgt.

Het laatst werd ze geboekt door Harry Klooster die ook haar jubileumconcert vorig jaar in het Kurhaus organiseerde: "Ik ben enorm geschrokken van haar overlijden. Ik wist wel dat ze ziek was. Maar we praatten daar niet over. Zij wilde geen conclusies trekken tot er uitslagen van onderzoeken waren. Ik weet dat ze verschrikkelijk veel pijn had in haar rug. Maar Conny was een doorzetter. Ze klaagde nooit."

De eeuwig jeugdig ogende Conny Vandenbos schreef lichte muziekgeschiedenis met evergreens als 'Roosje m'n roosje', 'Sjakie van de Hoek' en 'Ik ben gelukkig zonder jou'. Vorig jaar september kwam er nog een nieuwe CD van haar uit. Met oud werk, maar ook met nieuwe chansons. De cd werd geproduceerd door Niels Hermes van Ten Sharp. Tegelijk met de cd was er een single 'de zin van mijn leven'.

Conny toen: "Het is een lied over afscheid. Ik heb ervaren hoe moeilijk afscheid nemen is met de dood van mijn man Ger Faber, met wie ik 35 jaar getrouwd was. Ik heb het heel moeilijk gehad met zijn dood. Hij was mijn steun en toeverlaat. Mijn manager ook. En als ik een moeilijke beslissing moet nemen, raadpleeg ik hem altijd in mijn hoofd. Hij geeft me nu de kracht om door te gaan. Zingen is mijn lust en mijn leven en dat ga ik dus weer doen."

Conny Vandenbos, die 65 is geworden, werd in Den Haag geboren als Conny Hollestelle. Ze begint haar carrière in het Avro-kinderkoor. Na haar optreden op het Knokkefestival in 1961 krijgt ze een platencontract en maakt ze haar opwachting in de eerste aflevering van de Rudi Carrell show.

Haar uitzending naar het Eurovisie songfestival zorgt ervoor dat ze als zangeres serieus wordt genomen. In 1966 scoort ze haar eerste hit met Ik Ben Gelukkig zonder Jou. Haar grote jaren waren de jaren zeventig waar de zangeres met de korte rode krullenbos een aantal grote Nederlandstalige hits scoorde.

Haar zoon, andere naaste familieleden, Bennie Nijman en Hans van Willigenburg zijn vanmorgen bij het zeer kleine gezelschap dat Conny Vandenbos naar haar laatste rustplaats brengt. Connie is herenigd met de man die ze zo liefhad.

Bron

zondag 5 mei 2002 @ 22:11:33 #49
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4074432
Oprichter Danone overleden

PARIJS - De oprichter van het Franse bedrijf dat is uitgegroeid tot het levensmiddelenconcern Danone, Antoine Riboud, is zondag op 83-jarige leeftijd overleden. Hij was al enige tijd ziek. In 1996 had hij de leiding van het concern overgedragen aan zijn zoon Franck.

Riboud bracht in 1973 een fusie tot stand tussen het door hem opgebouwde verpakkingsmaterialenbedrijf BSN en het zuivelconcern Gervais-Danone. In de jaren tachtig van de vorige eeuw vormde hij het nieuwe bedrijf om tot een voedselgigant die tot buiten Europa marktleider is.

Het concern verkoopt al lang niet meer alleen verse zuivelproducten zoals de 'Danoontjes', maar ook LU-koekjes en Evian-mineraalwater. In 1994 kreeg het concern de naam Danone. Bij Danone werken meer dan 100.000 mensen. De omzet bedroeg in 2001 ongeveer 14,5 miljard euro.

Bron: www.nu.nl

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_4074484
ik heb vanavond nog 'n danoontje gegeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')