De aftrap voor vandaag:
Bron: Het Parool:
quote:Ik zal zijn treffende politieke tekeningen missen gaan.
Tekenaar Opland (73) overleden
AMSTERDAM - Politiek tekenaar Opland, pseudoniem van Rob Wout, is vanmorgen na een lang ziekbed op 73-jarige leeftijd overleden.
Opland werd vooral bekend vanwege zijn tekeningen in de Volkskrant, De Groene Amsterdammer en Het Parool. Voor deze krant verzorgde hij de illustraties bij de roemruchte pagina van de onlangs overleden Jeanne Roos. Hij was ook de maker van het logo van de antikernwapenbeweging; het vrouwtje dat een raket de wereld uit schopte.
Zelfde geldt dus ook voor bovenstaande tekenaar.
quote:Benieuwd wat ie gaat antwoorden.
Op donderdag 19 juli 2001 14:05 schreef Tokus het volgende:
Zelfde geldt dus ook voor bovenstaande tekenaar.
quote:En jij heet ook Tokus? Als je posts schrijft wil je toch dat jou naam erop staat, niet een zelf bedacht naam? Of zijn ze bang voor slechte kritieken dat je het niet onder hun echte naam durven publiceren?
Op donderdag 19 juli 2001 14:05 schreef Tokus het volgende:
Waarom moeten schrijvers enzo zonodig een pseudoniem hebben? Als je een boek schrijft wil je toch dat jou naam erop staat, niet een zelf bedacht naam? Of zijn ze bang voor slechte kritieken dat ze het niet onder hun echte naam durven publiceren?Zelfde geldt dus ook voor bovenstaande tekenaar.
was beter geweest.
quote:Klopt, had die over het hoofd gezien, maar bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Op donderdag 19 juli 2001 18:42 schreef R@b het volgende:
Waarom staat er een duim naar beneden bij dit overlijdingsberichten topic ???[afbeelding] was beter geweest.
Idd,een heel eigen stijl,altijd herkenbaar.
Er zullen wel wat mooie plaatjes van hem in de krant verschijnen de komende tijd.
bron: En.nl
quote:Wrang.
BRUSSEL - In Brussel is de 77-jarige Morris, tekenaar van de stripheld Lucky Luke, overleden. Morris, pseudoniem van de West-Vlaming Maurice De Bevere, overleed aan de gevolgen van een ongelukkige val, enkele weken geleden. Van de verschillende albums van Lucky Luke zijn wereldwijd meer dan 300 miljoen exemplaren verkocht.
Morris begon in 1945 met tekenen. Een jaar later creëerde hij de befaamde stripheld die "sneller kon schieten dan zijn schaduw''. In 1955 begon Morris aan een samenwerking met scenarioschrijver René Goscinny, die duurde tot aan de dood van die laatste in 1977. De Amerikaanse producenten Hannah en Barbera maakten ook enkele Lucky Luke-tekenfilms. Verder baseerde acteur/regisseur Terence Hill een film op het stripfiguur.
quote:Mij niet, ik vind dat die personen elk hun eigen topic behoren te krijgen.
Op donderdag 19 juli 2001 14:02 schreef golfer het volgende:
Zoals een krant ook een plekje heeft voor de overlijdensberichten van bekende personen, lijkt het mij goed om daar op AN&M ook een plekje voor vrij te maken.
quote:Mijn gedachte achter dit topic was om te proberen het een beetje centraal te houden, maar mochten er meer mensen, behalve links234, vinden dat er voor elk bekend overleden persoon een apart topic moet komen, dan vind ik dat ook prima.
Op vrijdag 20 juli 2001 13:43 schreef links234 het volgende:Mij niet, ik vind dat die personen elk hun eigen topic behoren te krijgen.
quote:Lijkt het jou ???
Op donderdag 19 juli 2001 14:02 schreef golfer het volgende:
lijkt het mij goed om daar op AN&M ook een plekje voor vrij te maken.
We leven hier in een democratie dus zou ik enige inbreng van derden wel zo wenselijk vinden Golfer.
Misschien vindt de meerderheid jou / dit plan wel niets
quote:reageer niet zo opgefokt!
Op zaterdag 21 juli 2001 00:05 schreef Midioot het volgende:[..]
Lijkt het jou ???
En als het mij nu niets lijkt ???We leven hier in een democratie dus zou ik enige inbreng van derden wel zo wenselijk vinden Golfer.
Nu serieus:
Sir Nigel Hawthorne overleden
Sir Nigel Hawthorne mourned
Sir Nigel said acting life was a "struggle for dignity and justification"
Tributes have been paid to distinguished British actor Sir Nigel Hawthorne, who has died aged 72. He died from a heart attack at 0930 GMT on 26 December at his Hertfordshire home. Although he had been fighting cancer for the last 18 months, his agent said he had been responding well to treatment and his death had been unexpected.
Ken McReddie, Hawthorne's agent for 30 years, said: "He was a brilliant actor and a wonderful friend. I feel very sad and extremely cut up."
The roles of Sir Humphrey Appleby on television in Yes, Minister and as King George III on the big screen ensured his celebrity across the world.
Derek Fowlds, who played Bernard Woolley in Yes, Minister, described Hawthorne as "a very dear friend and a very loving man" and an acting "giant". He said: "Sir Humphrey was a wonderful, wonderful creation. I often used to stand there bog-eyed at what he was achieving and what he was doing.
http://news.bbc.co.uk/hi/english/uk/newsid_1729000/1729442.stm
Neem gerust de moeite om het hele verhaal te lezen.
quote:Tut, tut, tut....Wat ben jij snel op je teentjes getrapt zeg!!
Op zaterdag 21 juli 2001 00:05 schreef Midioot het volgende:[..]
Lijkt het jou ???
En als het mij nu niets lijkt ???We leven hier in een democratie dus zou ik enige inbreng van derden wel zo wenselijk vinden Golfer.
Golfer zegt toch duidelijk: "lijkt mij "
Niets aan de hand dus, lijkt mij......
quote:
Op maandag 18 februari 2002 19:50 schreef Quenda® het volgende:
*schop*
Bedankt voor het opduikelen van dit topic... Ik zat me net af te vragen of voor overlijdensberichten van personen waar verder eigenlijk niet zoveel over 'actueel' over te discussieren valt wel elke keer een nieuw topic geopend moet worden.
Voorlopig laat ik de topics van vandaag even open, en ga even met Golfer overleggen wat we er mee doen, wanneer hij online komt.
On topic : gelukkig niemand aan te melden
quote:Klopt; ik zag 'm van de week nog bij de Edah.
Op maandag 18 februari 2002 20:21 schreef Aernout het volgende:
Verder wil ik nog ff melden dat Elvis leeft!
quote:is Rob Wout nu ook dood? of alleen zijn pseudoniem??
AMSTERDAM - Politiek tekenaar Opland, pseudoniem van Rob Wout, is vanmorgen na een lang ziekbed op 73-jarige leeftijd overleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |