Naja, zojuist werd ik dus via haar telefoon opgebeld door een redelijk Nederlands sprekende man, hij klonk op zich correct en was blij dat de telefoon van zijn vrouw(!) gevonden was.
Ik vertelde hem dat de handtas opgehaald kon worden op dit adres en ze bleken maar een paar woningen verder te zitten.
5 minuten later werd dan ook gebeld en stond zijn vrouw er.
Zij was de Nederlandse taal niet helemaal machtig, maar kwam met het volgende verhaal:
"Boodschappen gedaan. Veeeeeeeeeeel tassen. Ook zwaar. Handtas niet meer bijkunnen. Op grond."
Aha, ok, ik het verhaal uitleggen dat ik enkele nummers uit haar telefoon had gebeld om haar te achterhalen en dat ze er maandag sowieso achtergekomen zou zijn waar haar tas was.
Ze had zelf niet eerder gebeld omdat ze er gisteren pas laat in de avond achter was gekomen dat ze haar tas miste
![]()
.
![]()
.
Tja, een tas met een verblijfsvergunning, geld, een gsm en andere belangrijke documenten, die mis je niet kennelijk
![]()
.
Anyweg, ze pakte de tas aan, zei bedankt en liep weg, terwijl ik me afvroeg hoeveel 10% vindersloon van een verblijfsvergunning was.
Ah, 20 seconden later ging de bel alweer, vast bij nader inzien toch een beloning
![]()
.
Niet dus, ze was kennelijk zo goed van vertrouwen dat ze in die 20(!) seconden direct voor m'n deur de tas gecontroleerd had en ze begon op argwanende toon "Telefoon weg! Telefoon in tas zat! Nu niet!" te blaten.
Ja, dramaqueen, als je man me 5 minuten geleden op je telefoon belt moet ik hem even uit de tas halen om op te nemen
Naja, ik gaf haar de telefoon en ze liep weg.
![]()
.
Kennen ze in die cultuur het principe van beloningen niet of kan ik vanavond nog een bord couscous ofzo verwachten