quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 01:27 schreef gelly het volgende:
Het mengen van rassen (zover die bestaan) is juist positief voor de genenpoel. Hoe diverser de genen die gemixed worden hoe groter de kans dat de sterke genen overblijven. Als je bijna identieke genen mixed krijg je sneller afwijkingen en stilstand in de evolutie.
Overigens is de blanke huidskleur ook niet blank, daar zitten talloze variaties in, net zoals bij negroïde mensen.
Precies!
![]()
Hoe komt de topicstarter in
vredesnaam op de theorie dat donker/blanke stelletjes 3/4 kans hebben op het krijgen van een donker kind!?!
![]()
Heb je dat helemaal zelf verzonnen???
Kinderen zijn altijd een gemiddelde van de ouders wat de huidskleur betreft. Donker is dus helemaal niet dominant. Het is kind is minstens net zoveel lichter dan de donkere ouder, als het donkerder is dan de blanke ouder (en ik spreek uit ervaring, met een Nederlandse vader, Tanzaniaanse moeder en 2 broers en 1 zus met dezelfde kleur als ik) Sterker nog, TS, als zo'n kind van donker en blanke ouder zelf een kind krijgt met een blanke persoon dan zijn deze kinderen weer zo goed als blank. (ook hier spreek ik uit ervaring met 2 dochters van mijn zus met blauwe ogen, vrijwel blanke huid en donkerblond haar)
Dus... je theorie is waardeloos. Over heel wat jaar is iedereen misschien wel donkerder dan blanke mensen, maar ook weer lichter dan een Afrikaan en genen voor blauwe ogen en blond haar zullen ook niet verdwijnen. Deze eigenschappen komen heus wel weer tot uiting, dus dan krijg je mensen met een mooie gezonde bruine tint, blauw/groene ogen en licht krullend donkerblond haar!
Zo...