MYRZ | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:06 |
ID&T. Voor iedereen van ongeveer 14 tot 25 jaar oud zal die naam wel bekend zijn. ID&T en 'Dance' staan al vanaf hun oprichting onlosmakelijk verbonden. Iedereen die van Dance houd kent ID&T, heeft wel eens een CD van hun hand gekocht (of gebrandt), is wellicht wel eens op een van hun evenementen geweest, luistert wel es naar 'ID&T Radio', kent misschien ook wel hun website en heeft wellicht wel eens een exemplaar gekocht van hun blad 'ID&T Magazine'. ID&T is in de laatste decenium van de vorige eeuw een de grootste verspreiders en makers geweest van het hele genre 'Dance'. Begonnen in 1992 met het organiseren een eindexamenfeest in Hardcore-style, groeit het bedrijf binnen 2-jaar al naar een winstgevend bedrijf, met vele evementen en CD-releases. Vooral Thunderdome, het feest na het succesvolle eerste eindexamenfeest blijkt een groot succes, en voor het eerst wordt er een CD gemaakt die de naam draagt van een evenement. Het jaarlijks terugkerende Thunderdome is een groot succes, maar de CD's worden pas echt veel verkocht. ID&T, toen nog met alleen het Thunderdome logo van 'de wizard', wordt een popicon. Er vormt zich een nieuwe grote groep in de samenleving, de gevreesde en geafschuwde Gabbers. Natuurlijk is ID&T niet de enigste reden van het succes. Geen muziekstyle zonder een Underground Scene, die natuurlijk altijd de basis is voor een muziekgenre. En die is vooral actief in de grote steden, en dan voornamlijk in Rotterdam. Niet veel later dan Thunderdome komt ID&T met een nieuw evenement: Mystery Land. Het eerste meerdaagse Hardcore festival blijkt wederom van een ongekend succes, en van heinde en verre komt men naar dit enorme evenement. Dan wordt het stil. Akelig stil. Hardcore raakt tijdelijk alleen Underground, en verliest in 1994 het grote publiek. Maar het zou niet lang duren of Hardcore kwam weer terug. 1996 is het weer hoogtij voor de Gabbers, dit keer niet meer in skinhead uniform, maar in Ausies, trainingpakken en bomberjacks. Overal zijn er vele kleinschalige Hardcore feesten, waaruit later weer grotere evenement organisaties zouden onstaan als UDC en Q-Dance. Na de 2e Hardcore rage valt op dat na deze keer de vele substrommingen van Hardcore zich populair hebben weten te maken in het grote publiek. Het Dance publiek is een feit. Vanaf 1997 neemt 'Trance' een ongekende vaart in Nederland, vooral onder veel uitgaanspubliek. Trance wordt dé muziek van bijna alle discotheeks en grote feesten. Hardcore blijft aanwezig, maar verhuist weer naar de Underground. ID&T heeft ondertussen ook niet stil gezeten en naast Thunderdome en Mystery land lanceren ze Trance Energy, Innercity en in 1999 het bijzondere en populaire Sensation. En nu mijn mening: En eigenlijk gaat het na het concept van Sensation, in mijn ogen het perfecte dance feest, goed fout. ID&T verliest stoere karakter als pionier van de Dance, en al vanaf toen vaart het ID&T-schip een andere richting op: ID&T Radio: die dj's praten echt nichterig, draaien echt waardeloze dance muziek van labels en DJ's met ingewikkelde namen, waarvan nog geen mens ooit van gehoord heeft. Op zich is dat laatste niet zo erg, als het dan lekkere muziek was. maar dat is het niet! Bovendien gaat men op "Dancestation" ID&T Radio ook nog eens Urban(zie hieronder) draaien! ![]() Urban: ID&T wil Urban gaan verkopen. Urban is eigenlijk gewoon het zelfde als R&B en HipHop. Op Innercity was al een stage met 'Urban' muziek, en nu komen er ook al 2 nieuwe evenementen met Urban: '4n' met alleen maar Urban en NJOY, en 2daags festival met oa ook een Urban stage. Het zal waarschijnlijk ook niet lang duren voordat ID&T Urban CD's gaat verkopen.:( Establisments: Mme Jeanette en Cineac zijn 2 restaurants in Amsterdam die onder de naam van ID&T hun deuren openen. Ook Bloomingdale aan Zee, een super luxe strandpavilioen in Bloemendaal, is van ID&T. Ik heb geen idee of het successen zijn, maar ook daar worden de zelfde waardeloze Dance muziek gedraait. Ze zijn trouwens niet voor het grote publiek: het zijn super chique tenten met een prijslijst waar je U tegen zegt. Voor Cineac moet je trouwens minstens 25 wezen, weer zo iets belachelijks. ![]() In dit alles herken ik niet het ID&T van eind 20e eeuw. Met het nieuwe Milenium, is het voor mij met ID&T bergafwaarts gegaan. En volgens mij wordt dat Urban echt het ultieme dieptepunt. Mijn vraag is: Zijn jullie het hier mee eens? Wat is jouw mening van ID&T? (Graag alleen dance-liefhebbers reageren en niet van die reply's zoals "ik houd niet van dance" en " Dance is kut muziek" of zow... ![]() | |
Fliepke | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:13 |
poe, weer zo'n topic. Toch wel veel moeite gedaan voor een topic wat al honderd keer eerder is geschreven ![]() | |
CybErik | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:14 |
ID&T rulez ![]() Nee maar ik vind het wel goed dat ze meer urban draaien, gelukkig is hun publiek niet alleen nog maar pillenslikkende kaalgeschoren Golf-chauffeurs ![]() | |
MYRZ | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:19 |
quote:100x? ![]() | |
MYRZ | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:21 |
quote:maar vind je niet dat het hipphop en r&b publiek niet beter naar 538 of yorin, of 3fm kunnen luisteren? ID&T was altijd puur Dance, en dat dreigt nu te verdwijnen, vind je dat niet jammer? Ik iig wel. | |
superhaagie | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:23 |
Aan de ene kant heb je gelijk... na dat sensation is ''geboren'' is het wel een andere kant op gegaan... ID&T heefthun horizon willen verbreden maar doet dat te snel met verkeerde muziekstijlen. Maar ID&T Heeft ook meer concurentie gekregen, veel danceorganisaties zijn er bij gekomen en omhoog gekropen, dan moeten ze wel ''nieuwe'' keuzes maken en uitproberen, ze willen gewoon een steeds breder publiek trekken. Toch blijven de grote feesten die wel de goede naam hebben zoals Sensation, Trance energy, Innercity etc etc zeer goed in trek... omdat de muziek van die tijd en dat jaar gedraait wordt en er wordt gedraait wat men wil horen. ID&T blijft naar mijn mening de beste feesten ter wereld organiseren en ik zal zeker naar hun blijven luisteren/gaan/lezen/kopen etc. | |
Reza-impreza | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:25 |
Ik vind juist dat ID-T terecht tracht haar doelgroep te verruimen ,als alles wat zij aanraken wordt omgezet in klinkende munten ,dan geef ik ze groot gelijk. En ik moet zeggen dat er bij ID-T radio 's avonds na een uur of 11 tot 3 's nachts( vooral in het weekend ) nog steeds zeer goede sets worden uitgezonden. | |
MSXUser | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:28 |
quote:Dat wel, maarja.. de search doet het niet dus wordt het allemaal wat lastiger ![]() ontopic: Het klopt allemaal wel. ID&T begint zich steeds meer te distantiëren van de groepen waar het zich in eerste instantie sterk voor maakte. Echter, ze spelen een slim spelletje, namelijk: Melk een genre helemaal uit totdat het dood is, ga vervolgens naar het volgende en doe daar precies hetzelfde. Wat hun kracht hierin is, is dat ze toch op gezette tijden toegiften doen zodat je het gevoel krijgt dat ze de oude garde niet zijn vergeten. Goede producties worden weer afgewisseld door een uur reut waar je eigenlijk ziek van moet worden. Toch blijf je luisteren, want er kon nog wel eens iets leuks tussendoor komen en op de andere zenders is het toch al niet veel beter. Het laatste half jaar hoor je teveel cross-overs van dance en urban, en veel te weinig echt goede platen of 'klassiekers'. 's Avonds willen ze nog wel eens hun best doen, maar overdag is het toch echt treurig. | |
Kuzco | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:30 |
Een bedrijf zoals ID&T kan natuurlijk niet steeds op dezelfde manier doorgaan. Het is nu een ontzettend groot en commercieel bedrijf dat als doel heeft een zo groot mogelijke winst te behalen. Daarom kiezen zij ervoor om een breder publiek aan te spreken omdat de doelstellingen niet kunnen worden behaald als ze het moeten hebben van de oude hardcore jongetjes en meisjes. Een nog groter publiek zorgt voor nog meer spreiding van risico's en dat is beter voor de continuiteit van ID&T. Tenminste dat is volgens mij de reden om die koers aan te houden. Maar dat kan ik ook helemaal verkeerd zien natuurlijk | |
MSXUser | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:43 |
quote:Stilstand is achteruitgang, echter de weg die ID&T nu is ingeslagen stuit op ontzettend veel weerstand van danceliefhebbers. Een van de weinige stations waar geen zoetsappige urban-zooi werd gedraaid overspoelt je nu met die rotzooi. De verhoudingen liggen volledig scheef. Daarnaast is de playlist overdag niet echt uitgebreid. | |
MYRZ | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:45 |
quote:Das waar, maar tot nu toe kwamen de klinkende munten van de Dance scene, of deze ook van de Urban side komen... echte R&B/HipPop fans kunnen denk ik nog niet echt ID&T waarderen en luistern denk ik ook niet naar hun station, en gaan ook niet naar hun events, zelfs niet naar het 'Urban' "4n", denk ik. ![]() | |
zodiakk | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:05 |
Heb jij de jaren negentig eigenlijk wel bewust meegemaakt? Het is in ieder geval niet uit je openingspost op te maken. Het staat vol met halve waarheden, onwaarheden, verdraaiingen en onvolledigheden. Een lulverhaal dat van geen kanten klopt. Uithuilen en daarna uitzoeken hoe het echt in de jaren negentig zat. | |
Grobbel | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:55 |
quote:Hij is geboren in 1987. Tsja... ![]() | |
heracles | vrijdag 5 maart 2004 @ 23:38 |
Fuck ID&T ![]() ![]() | |
Flex82 | vrijdag 5 maart 2004 @ 23:41 |
quote:ja spannend Mijn mening, ID&T is gewoon het zoveelste grote bedrijf in Nederland geworden. En is nu gewoon bezig met veel geld verdienen. En ze zullen elke muziekrichting ingaan, als dat maar geld oplevert. Jammer, maar er komt vanzelf wel weer iets wat de "vroegere" id&t zal vervangen in een nieuwe muziekstroming. | |
heracles | vrijdag 5 maart 2004 @ 23:43 |
quote:Nee. Alles wat ze draaien is commercieel. Tegenwoordig is zelfs Sasha, Digweed of Adam Beyer Comercieel. Namen uit het verleden. Verlopen artiesten die het nog een beetje proberen. Voor goeie muziek moet je niet bij ID&T zijn. De DJ sets die ze uitzenden zijn vaak ook vrij gedateerd. | |
baziz | vrijdag 5 maart 2004 @ 23:52 |
ID&T is een paar jaar geleden al flink van koers geraakt. Top punt tot nu toe was wel Coolio op Innercity ![]() Heb nix tegen die gast ofzo, maar dat hoort niet thuis op zo'n feest (ten minste vroegah niet). | |
Beathoven | vrijdag 5 maart 2004 @ 23:57 |
Radio 538 zou toch ook ooit "de" hardcore zender van Nederland worden ![]() | |
InTrePidIvity | zaterdag 6 maart 2004 @ 00:07 |
Er zijn natuurlijk genoeg bronnen waar je je informatie uit kan halen, maar dit terzijde. Ik heb zelf ook de beginjaren van ID&T niet bewust meegemaakt, maar de laatste vier jaar is het ook mij opgevallen dat ze steeds ruimere publieken proberen aan te trekken. Niet alleen met grootscheepse reclamecampagnes die alle media omvatten, maar ook met events die gericht zijn op een groter deel van de bevolking. Het is logisch dat ze niet alleen meer Gabber/Hardcore feesten geven, omdat de muziek en het publiek evolueert. Het is natuurlijk mooi om te denken dat ID&T het enkel en alleen om de muziek doet, maar dat is een utopische gedachte. Het bedrijf ID&T is uitgegroeid tot een miljoenenonderneming, waarbinnen het niet rendabel is de activiteiten op één doelgroep/muzieksoort te richten. Marketingtechnisch gezien zijn ze verschrikkelijk goed bezig, omdat het merendeel van de Nederlandse bevolking ID&T wel kent (de doelgroep - voorzover er nog sprake is van 'de' doelgroep - zéker). Ook met de uitbreiding naar de horeca (Mme. Jeanette) en uitgaansgelegenheden (Bloomingdale) en een combinatie daarvan (Cineac) doet ID&T goede zaken, afgaande op wat ik er over lees en hoor. Ik kan eigenlijk alleen maar bewondering hebben voor de wijze waarop Stutterheim zich heeft geprofileerd als zakenman, blijkbaar ongeacht het terrein waarop hij investeert. Maar het blijkt wel uit dit topic (en uit andere dingen) dat de manier waarop ID&T omgaat met het vroege publiek, toch wel op enige weerstand stuit. Steeds grotere feesten leiden natuurlijk tot steeds grotere winst, maar met één muziekstijl krijg je nou eenmaal niet een aantal keer per jaar een grote ruimte als de ArenA, Rai of Jaarbeurs vol. Daarom denk ik dat ID&T zich genoodzaakt zag om verschillende stijlen te combineren, om zo het publiek aan te trekken. Zoals hierboven al genoemd werd, is Innercity hier een goed voorbeeld van. Maar zoals ook eerder al gezegd is, identificeer je ID&T nou niet direct met HipHop of Urban. Daarom zou het jammer zijn als in de toekomst blijkt dat ID&T zich meer gaat richten op deze andere muziekstijlen, en zich distantieert van haar origine. Maar dit zie ik dan weer niet zo snel gebeuren, omdat ID&T zich ook wel realiseert dat ze dan niet verstandig bezig zijn... En de topictitel is natuurlijk ook niet helemaal correct, want wie wist 10 jaar geleden nou welke koers ID&T zou gaan bevaren. | |
teknomist | zaterdag 6 maart 2004 @ 00:38 |
Wat is er mis met Urban btw? Waarom wordt dat gezien als het feit dat ID&T zou afdwalen. ID&T staat voor dance... of dat nu hardcore, lounge, soul, techno of disco is. R&B en hiphop moet je definitietechnisch gezien ook onder de 'dance' scharen... Dat er van die bekrompen mensen bij Urban alleen 50 Cents kunnen denken, alright... ID&T is gewoon een commercieel bedrijf - waar overigens m.i. niets mis mee is - en dat verklaart alles.Alles waar geld uit valt te slaan moet je pakken! ID&T is gewoon een commercieel totaalconcept en beperkt zich (gelukkig) niet alleen tot de trance, hardstyle en hardcore en heeft dat nooit zo gedaan. | |
teknomist | zaterdag 6 maart 2004 @ 00:39 |
Btw de TS is nu ongeveer 16 jaar... wat voor recht heb jij eik voor spreken??? | |
Rosnesda | zaterdag 6 maart 2004 @ 01:23 |
Ik kan ze geen ongelijk geven hoor ... het is een bedrijf, ze willen winst maken. En er is - hoe kut wij het ook allemaal lijken te vinden - een breed publiek voor urban, en de markt ligt nog open. Het is logsich. | |
Frasier | zaterdag 6 maart 2004 @ 01:24 |
quote:Urban ![]() ![]() ![]() | |
MYRZ | zaterdag 6 maart 2004 @ 11:13 |
quote:Oh? moet je es kijken op Partyflock.nl hoeveel dance feesten er per jaar er wel niet worden gehouden, en dan vooral voor hoeveel mensen! dit zijn vooral alleen maar klein tot middelmatig grote feesten. Volgens mij is er nog steeds genoeg publiek voor nieuwe grote evenementen die grote ruimtes vol krijgen... quote:Met 'koers' bedoel ik de koers die ID&T tot ongeveer 2000 bevaarde. Toen wist men duidelijk dat ID&T een dance-georienteerd bedrijf was. quote:Er is nix mis met urban, maar het heeft gewoon niks met de dance te maken! Rnb en Hiphop horen bij elkaar, en trance en hardstyle horen bij elkaar, maar bijv Rap en bijv hardhouse gaan niet samen! het meeste publiek dat houd van trance, houd niet van Rnb en Hiphop. quote:ID&T heeft zich wel altijd alleen tot de dance-muziek beperkt. Dat is nou juist zo jammer, dat ze dat niet meer doen! quote:doet me denken aan Dolf Jansen in zijn eindejaarsconference met Lebbis: "Ik ben nooit naar een wedstijd van Ajax geweest......... Maar ik heb er wel een mening over!" quote: Je hebt gelijk. Niet alles wat hier staat klopt helemaal, maar om nou van een lulverhaal te spreken, lijkt me wat overdreven. Om eerlijk te zijn heb ik dat min of meer bewust gedaan, om het simpel te houden. Als ik het complete verhaal zou moeten opschrijven, dan was de eerste post te langdradig geworden. Maar ik weet wel hoe het wel zit hoor! [ Bericht 11% gewijzigd door MYRZ op 06-03-2004 11:45:16 ] | |
Satanix | zaterdag 6 maart 2004 @ 11:48 |
ID&T is dood | |
MYRZ | zaterdag 6 maart 2004 @ 11:51 |
quote:als je dan helemaal nix dan ongegronde onzin hebt te posten, post dan nix ![]() ![]() | |
SuperUli | zaterdag 6 maart 2004 @ 11:56 |
quote:Jammere opmerking weer. | |
heracles | zaterdag 6 maart 2004 @ 18:52 |
quote: quote:Helaas is het waar! ID&T is plastic. Een goed feest is niet Mooie lichtjes, lasers en schone WC's. Dat kan mij allemaal gestolen worden. Mij gaat het om de muziek en de sfeer. ID&T ademt geld en Materialisme. En voor Johan Chielen kom ik niet. En alle ontzettend dure CD's van ID&T zijn slecht. Slechte muziek nummertjes die verkocht worden onder de noemer van whatever feest dat ze af en toe geven. ID&T is zelfs commercieel begonnen. Een hardcore feest in het Thialf waar de DJ's weer alle Hitjes draaien vind ik een slecht feest. Ik heb ook vroeger wat tegen ID&T gehad. Het zijn eikels die over de rug van goede underground Artiesten en organisaties rijk proberen te worden. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de vercommercialisering van o.a hardcore, Trance, hardhouse (met die andere oplichters van UDC) en club. En ooit lang geleden maakten ze ook de Happy populair in Nederland met die Happy Hardcore CD's van ze | |
kiw | zaterdag 6 maart 2004 @ 19:30 |
wat is er in hemelsnaam nou weer mis met de commercialisatie van de muziek. een dj die normaal bakker is, maar wel is voor de lol een plaatje draait is een kutdj en zal nooit iets beters worden zolang er geen geld in gepompt wordt. Een DJ die commercieel is, en dus zijn brood verdiend met plaatjes draaien, moet dat wel goed doen, anders kan ie opbokken en is ie zn baantje kwijt. Nou wil ik niet zeggen dat ik het okay vind dat sommige gasten bakken met geld binnenhalen door een stel plaatjes die "iedereen toch wel goed vindt" aan elkaar te draaien. Dat ID&T zich verbreedt naar Urban is gewoon om meer geld te willen verdienen, maar ze hebben het hele dance wereldje alleen maar gebruikt om geld te verdienen dus veel veranderd daar ook niet aan. Wake up, in deze wereld draait alles om geld, hoe jammer het ook is. ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 6 maart 2004 @ 19:37 |
ID-T is nog steeds de beste zender voor dance, ze breiden hun doelgroep alleen uit. Ze pakken alles super professioneel aan, ook hun Urban programma en events worden goed beluisterd hoor ![]() Ze doen ook echt veel voor de HELE dance scene, nieuwe platen, nieuwe DJ's, etc. En ze hebben de beste gespecialiseerde programma's, elke dance soort zijn eigen programma en feest. Zoek het maar na, tecno: Hi-Tek en Shockers, Trance: Asot en Sensation en TE, Hardcore: Thunderdome, Hardstyle: Q-Dance en Sens Black, Urban: 4N en aparte urban zalen op Innercity. etc etc. ![]() ![]() Tis inderdaad wel zo dat er overdag wat minder boeiends is voor de specifieke luisteraar, omdat ze dan zoveel mogelijk verschillende soorten muziek draaien omdat ze zoveel mogelijk mainstream luisteraars willen hebben. Er moet namelijk ook geld verdiend worden. En geld regiert die welt (ofzo ![]() | |
baziz | zaterdag 6 maart 2004 @ 20:06 |
ID&T hoort zich niet bezig te houden met R&B ![]() | |
BOT | zaterdag 6 maart 2004 @ 20:16 |
Kan iemand mij een goede definitie geven wanneer iets commercieel is en wanneer iets underground is?? | |
baziz | zaterdag 6 maart 2004 @ 20:18 |
Iets wat underground is kan commercieel worden zonder dat de makers dat willen, dus er bestaad denk ik geen echte definitie. | |
reem | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:01 |
quote:Het probleem is dat zodra de DJ/Producer muziek nodig heeft als voornaamste bron van inkomsten er verplichtingen ontstaan: Je moet minimaal zo vaak een plaatje uitbrengen / ergens draaien om genoeg geld binnen te halen om genoeg te verdienen. Dit leidt tot formulewerk en het uitmelken van een stijl. | |
baziz | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:02 |
Toch zijn er DJ's die gewoon lekker blijven draaien, maar ook een groot succes zijn zoals bijv. Sven Vath. | |
reem | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:03 |
Ik ken Vath alleen van naam, maar dat zal best kloppen. Ik weet alleen wel zo dat verschillende "halve underground" genres zoals drum&bass en electro er nogal onder lijden. | |
heracles | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:32 |
Het probleem mer commercialisme (of hoe je het ook schrijft) is dat de kwaliteit van de muziek met grote stappen achteruit gaat en alles een beetje op mekaar begint te lijken. Het publiek dat naar de betreffende feesten gaat komt ook alleen maar omdat ze het op TV of zo gezien hebben. Of omdat hun vriendjes en vriendinnetjes het erover hebben. Zo krijg je op een gegeven moment een hoop opgefokte pubertjes en meelopers op de dansvloer, waardoor de agressie stijgt en wat de sfeer vernietigd. Over Urban weet ik niks. Sven Vath is ook erg geil op hitjes draaien. Daarom is hij ook bekender dan bijvoorbeeld Deepchord, DJ Burdock DJ Magda. Hij kan wel lekker draaien maar echt underground is hij ook niet meer. Net als Dave Clarke. Van de pot gerukt. Ik vergelijk het met "Kluivert" en de "Boertjes." [ Bericht 12% gewijzigd door heracles op 06-03-2004 22:41:00 ] | |
ScudRaket | zondag 7 maart 2004 @ 03:27 |
Op ID&T Geen Urban/RNB/HipHop of whatsoever! ![]() | |
Hasjee | zondag 7 maart 2004 @ 04:13 |
ID&T Radio is qua format eigenlijk gelijk aan het oorspronkelijke New Dance Radio, dat bijna 10 jaar geleden is opgericht. Overdag voornamelijk losse nummers zonder presentatie, veelal wat softe dance. In de avond de gespecialiseerde programma's en dj sets. Al voor de overname (daarna hanteerde ID&T eerst nog de naam SLAM! FM) werd urban gedraaid. Met de komst van ID&T werden de urban sounds minder (niet meer dan logisch) maar waarschijnlijk zien ze toch meer geld in een breder publiek. Eigenlijk is er dus helemaal niet zoveel veranderd met die zender. Binnen organisaties als ID&T is heel veel veranderd. De idealen waaruit ze zijn ontstaan zijn nagenoeg verdwenen. Hetzelfde geldt voor de andere party organisatoren. Het zijn commerciele bedrijven die proberen hun kop boven water te houden. Dat blijkt wel uit het feit dat een van die organisaties onder leiding staat van iemand die totaal niks met dance heeft maar liever naar Andre Hazes luistert. | |
#ANONIEM | zondag 7 maart 2004 @ 04:17 |
quote:Zolang er een leuke party georgraniseerd wordt heb ik er geen probleem mee. Beter goed verzorgd door een stel house n00bs dan een chaotisch feest door een stel houseliefhebbers. | |
Hasjee | zondag 7 maart 2004 @ 04:26 |
quote:Voor een feest met 30.000+ mensen is dat absoluut noodzakelijk. Maar de charme van de oude feesten mis ik op die (tot in de puntjes geregelde) massafeesten. Ik ga liever naar een slecht georganiseerd (desnoods illegaal) feest waar je met een paar honderd anderen uit je plaat gaat op lekkere muziek. | |
merino | zondag 7 maart 2004 @ 04:53 |
ik denk dat ID&T door hun ervaring, naamsbekendheid en marktsbelang echt puur goud in handen heeft. Niet alleen is de dance scene ongekend populair in Nederland maar ook nog in beginnend stadium in andere landen. Hun radio station is idd klote, Giel van Beelen zei het ook al. Toch wel jammer want ze zouden er zo veel mee kunnen doen. Zelfs ID&T TV (ID&TV) zou met goede VJ's, dance scene programma's en live registraties een groot succes kunnen worden. Daarnaast blijven ze idd van dance een soort überscene te maken, alleen voor bepaalde mensen die vooral veeeel geld hebben. Dit uit zich idd in tenten als Mme Jeanette en Bloomingdale aan Zee. De feesten heb ik echter geen probleem mee. Hun concepten zijn toch elke keer weer inovatief (mag ik je helpen herinneren dat zij voor de eerste keer een DJ concert hebben geörganiseerd) en hun feest concepten rulen toch wel. Mystery Land afgelopen zomer heeft eindelijk een unieke locatie gevonden en was daarmee dan ook een groot succes. Ik denk zelf dat met een beetje moeite ID&T een wereldwijd succes kan worden. Als ze de dancescene wat meer naar het volk gaan brengen en de elite wat meer loslaten, daarnaast de dancescene verenigen (meer projecten, id&tv) en internationaal wat meer gaan doen (Sensation World Toor ![]() Voorlopig ben ik nog steeds dankbaar dat bedrijven als ID&T en Q-dance zich hier bevinden want onze dancescene blijft dankzij hun uniek ![]() | |
Hasjee | zondag 7 maart 2004 @ 05:09 |
Hoeveel meer dan met Sensation wil je de dance (in hoeverre je nog kunt spreken van een) scene naar het volk brengen? ID&T is nooit een snobistische organisatie geweest maar meer gericht op het grote publiek. | |
merino | zondag 7 maart 2004 @ 05:24 |
quote:meer middelgrote projecten die zich bvb maandelijks herhalen over heel nederland heen voor schapelijke prijzen onder de 25 euro. En geloof me als je eenmaal bij Bloomingdales bent langsgeweest heb je geen twijfel meer over het snobistische gehalte van ID&T... | |
Hasjee | zondag 7 maart 2004 @ 06:01 |
quote:Ze doen ook kleinere feesten zonder daar hun naam aan te verbinden. Daar ben ik geweest maar de sfeer daar zegt niks over de organisatie ID&T. Het is slechts een bedrijfstak voor een bepaald soort publiek. Hetzelfde publiek dat niet naar massa feesten gaat en zich begeeft in de tenten waar niet iedereen welkom is. Het is gewoon een van de verschillende kanten van een organisatie als ID&T.. | |
Necromancer | zondag 7 maart 2004 @ 10:07 |
quote:Bron: Festivalinfo.nl Wat voor een publiek denken ze met dit Njoy festival aan te trekken? Voor de dance-purist is dit geen affiche om buiten te komen, voor de rock-purist evenmin. | |
PoWerFloW | zondag 7 maart 2004 @ 12:47 |
ID&T doet wat het moet doen, gaat met de tijd mee. Maar luister naar mijn woorden, Harcore gabber al die harde stijlen komen terug. De mensen die net de tijd van de grote hardcore feesten gemist hebben( de mensen die toen 12/13 jaar waren, en dus te jong om naar thunderdome/mystery-land/ Hellraiser etc ect te gaan) lopen nu weer in een aussie en een bomberjackie. Als je kijkt naar de muziek- Harcore is weer een tijdje alleen in de underground gedraaid... In het begin van de trance opkomst in nederland was iedereen voor, daarna kwamen er toch weer verschillende vertakkingen van de trance. Hieruit onstaan de hardbass hardstyle hardhouse etc etc. een hardcore bass met een trance invloed. MAARRRR om een lang verhaal nog langer te maken. over 1 jaar heb je weer mega grote hardcore en gabber feesten. Dus ik ga aandelen in Australian aanschaffen. | |
noizedrive | zondag 7 maart 2004 @ 13:22 |
Over 1 jaar? die heb je nu al... | |
GoodspeeD | zondag 7 maart 2004 @ 13:23 |
quote:Dat wilde ik maar net ff zeggen. Over twee weken MoH. ![]() | |
Dr.E | zondag 7 maart 2004 @ 14:28 |
dat NJOY is wmb wel het ultieme dieptepunt.. mag van mij en heeeeeeeeele grote flop worden.. | |
Electricia | zondag 7 maart 2004 @ 14:40 |
Njoy word niks ID&T wil hetzelfde doen als wat tmf en 538 ook doen en dat is heel erg jammer. | |
MSXUser | zondag 7 maart 2004 @ 16:24 |
quote:Even offtopic: Ben het eigenlijk niet eens met deze stelling. Er zijn genoeg die verdomd goed kunnen draaien, maar het puur als hobby blijven zien en al helemaal niet de ambitie hebben om er hun werk van te maken. Daarnaast heeft geld totaal niets te maken of iemand goed plaatjes kan draaien. Over veel geld in talentloze DJ's pompen: 'Trek een ezel een duur pak aan, het blijft nog steeds een ezel' quote:ID&T gooit in ieder geval alle registers open om het maar te promoten. Ik denk dat het gemiddelde 538/TMF publiek er nog wel voor in is. Mensen die naar specifieke stijlen luisteren, zoeken het wel ergens anders. Daarnaast is het afwachten of de 'festivalmoeheid' niet wederom toeslaat. | |
da_rippah | zondag 7 maart 2004 @ 17:02 |
<- ![]() | |
MYRZ | zondag 7 maart 2004 @ 23:18 |
quote:kvraag me af of er nou wel werkelijk zoveel amateur mensen zijn die zo goed kunnen draaien als je beweerd. En volgens mij wordt er geen geld gepompt in 'ezels', een DJ moet zich echt wel bewijzen en een indrukwekende draaicarriere achter de rug hebben, voor dat hij een contract aangeboden krijgt. En juist dan, wanneer hij commercieel werkt, dan moet hij zich werkelijk bewijzen: of hij kan waar maken wat hij heeft beloofd met zwart op wit. Dat is een zeer goede stimulans om de DJ zijn best te doen om goede plaat te maken of goed te draaien. er is dus geen sprake van geld pompen, het is namelijk werk naar prestatie, en er is geen sprake van ezels, want die krijgen geen contract. | |
reem | maandag 8 maart 2004 @ 00:15 |
Niet alles werkt met contracten MYRZ en daarbij komt dat 90% van het publiek niet eens doorheeft of een dj technisch gezien goed draait. Iedereen vet uit zn dak op een paar hitjes, publiek tevreden. Maar de echte kenners niet. Maar echte kenners leveren geen geld op voor een bedrijf als ID&T dus daar hebben ze schijt aan. | |
baziz | maandag 8 maart 2004 @ 00:32 |
Q-Dance kan mooi het gat van ID&T opvullen, zo zie ik het. Precies zo als ze nu gaan doen met Shockers (vond ik altijd een topfeest) vervangen door In Control (wordt volgens mij echt vet). ID&T moet het natuurlijk zelf weten, maar voor de fans van het eerste uur (denk aan de Thunderdome feesten) is het natuurlijk wel raar. Ook is het lullig voor gabber nederland die tattoe's van ID&T hebben en hun hele wagen hebben ondergestickerd (hadden ze natuurlijk ook nooit moeten doen maar das weer een ander verhaal). | |
BOT | maandag 8 maart 2004 @ 10:10 |
ID&T is gewoon een groot bedrijf en zoekt naar mogelijkheden om een nog groter publiek te bereiken. Daar is op zich niets mis mee, dat doen zoveel bedrijven. Nadeel is inderdaad wel dat het ook niet-partypubliek aantrekt (dus de tmf/breezah gevallen) De DJ's draaien een paar hits die iedereen kent (als voorbeeld neem ik maar even Bass D & King Matthew op Qlimax, die lui mixten niet eens, maar draaiden gewoon wat bekendere nummers achter elkaar. Technisch gezien waardeloos maar het publiek vond het allemaal goed) Liehebbers zoeken gewoon weer de underground op, kleinere organisaties zullen die taak misschien wel overnemen en onbekendere DJ"s kunnen programmeren op kleinere feesten. Zo heeft ieder zijn feest wat hij leuk vind. | |
Skv | maandag 8 maart 2004 @ 11:14 |
Ik vind dat ID&T zich bij hun roots moeten houden; gewoon doorgaan met muziek die ze al langer maakten, waardoor ze zijn opgericht (hardstyle, hardcore, club etc). En die radio zender is gewoon altijd totaal kut, behalve op woensdagavond tussen 22 en 0:00 u.. | |
Hexagon | maandag 8 maart 2004 @ 11:22 |
Ach ja ID&T is retecommercieel en daar kan je ze moeilijk ongelijk in geven. Maar goed het is slechts een van de vele danceorganisaties. Als ID&T steken laat valen zijn er wel anderen die er op inspringen. | |
BOT | maandag 8 maart 2004 @ 11:49 |
Ik denk dat binnen een paar jaar ID&T wel weer terug zal keren naar de "core-business" ,het orgainseren van feesten dus. Er zal een zodanige overvloed van ID&T komen dat mensen er op een gegeven moment op uitgekeken raken. R&B liefhebbers en rock fans zullen ID&T waarschijnlijk moeizaam accepteren in hun scene. Maar ik kan het natuurlijk volledig mishebben ![]() | |
the_emporor | maandag 8 maart 2004 @ 16:44 |
ID&T....gabber...die combinatie stond voor mij in de jaren 90 synoniem. Ik haat(te) hardcore house, dus ik had niks met ID& T. Tot het moment dat ID&T wat andere muziekstromingen begon te programeren en ik dacht een keer te gaan kijken op een ID&T feest: Innercity...het werd een nachtmerrie...vreselijk feest vond ik dat. Toen kwam ID&T radio...een top station in mijn ogen..lekkre dance...klassieke platen, goeie nwe releases..kortom: lekker. Maar ook dat hebben ze naar de klote geholpen...nu is het een baggerstation geworden..helaas..tis jammer. De goeie dj's hebben ze weggedaan en nu zitten er een paar zieligerds die ik niet trek. Dus in de auto is het nu vaak fresh fm aan of toch van Diepens dance dept. Ik wilde ID&T nog een kans geven en ben dit jaar naar Trance Energy geweest. Verschrikkelijk..ik ben nog nooit binnen 1 uur weggegaan ve feest. Triester dan triest. Het slechtste feest uit mijn hele leven!!!!! (ik loop al mee vanaf de 1e tonen v house music) Ik ben nog nooit op Sensation of Mysteryland geweest....dat schijnt super te zijn. Misschien ga ik dat nog proberen.......alhoewel ik sterk twijfel. ID&T....diep respect voor wat ze gedaan en betekent hebben voor de dance, maar het is niets voor mij (meer). Helaas...... | |
heracles | dinsdag 9 maart 2004 @ 11:58 |
quote:C'mon. Wanneer gaan die oogjes nou eens open. Ik word echt heel droevig van. Q-dance en die hele hardstyle onzin is nog nooit underground geweest. Het is zelfs zo commercieel dat Bepaalde Hardcore DJ's maar Hardstyle zijn gaan draaien want daar valt geld te verdienen. Alle pubertjes kunnen dan weer lekker gaan hakken. Pubertjes blij, DJ blij en ik stort me in een depressie. Puber muziek=kutmuziek. En muziek hoeft niet hard te zijn om goed te zijn. Q-dance is net zo klote als ID&T. En als je hun gelooft dat ze underground muziek draaien en maken ben je een Ezel. Urban is meer Underground dan die hele Hardstyle Q-dance onzin. | |
MYRZ | woensdag 10 maart 2004 @ 15:31 |
quote:sinds wanner is Underground beter dan Commerciële muziek? Underground produceert net zo goed kut muziek, en commerciële muziek produceert ook gewoon super muziek. Een aantal voorbeelden van super goede en super commerciële nummers: Anthems! Alle Anthems van Sensation zijn 'sensationeel'( ![]() ![]() Bovendien heeft er niemand gezegt dat Q-dance underground muziek draait, zoals jij zegt. En er bestaat niet zoiets als puber muziek. Waar luister jij dan naar? Terror? das lekker volwassen ![]() | |
Oetrik | woensdag 10 maart 2004 @ 17:50 |
ID&Wie? | |
MYRZ | woensdag 10 maart 2004 @ 20:13 |
quote:LOL!!! (not!) | |
baziz | woensdag 10 maart 2004 @ 20:51 |
quote: ![]() Ik heb het alleen over de muziek, ID&T gaat feesten met Coolio organiseren en maakt dus plaats voor Q-Dance wat nu dus met In Qontrol een hardstyle/hardcore feest gaat bouwen. Wat lul je nou over underground? Daar had ik het helemaal niet over. Lezen ezel! | |
baziz | woensdag 10 maart 2004 @ 20:52 |
quote:Dit meen je toch hopelijk niet he? | |
MYRZ | donderdag 11 maart 2004 @ 13:45 |
je mag vinden wat je wilt, maar ik Cygnus X- Superstrings nog altijd een van de beste Trance nummers die er is... en de andere vond ik echt super wreed ![]() | |
phreaky_professor | donderdag 11 maart 2004 @ 14:27 |
quote:Bump. Ik zie dat al jaren gebeuren op mn weekend-werk. DJs die absoluut niet kunnen draaien, maar wel hitjes gebruiken zijn popi, DJs die echt moeite doen, strak mixen en vage platen kopen kent niemand (behalve inderdaad die 2% die wat van muziek weet / denkt te weten). | |
Dutch_Courage | donderdag 11 maart 2004 @ 14:59 |
Even voor de duidelijkheid: ID&T = Q-Dance Q-Dance = ID&T | |
MYRZ | donderdag 11 maart 2004 @ 16:15 |
quote:maakt nie echt veel duidelijk, is ID&T de eigenaar van Q-dance of zow??????? | |
rihago | donderdag 11 maart 2004 @ 16:17 |
q-dance is een zusterbedrijf van id&t | |
Choller | donderdag 11 maart 2004 @ 16:24 |
quote:Ehm TMF publiek. $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ching ching | |
DaMayan | donderdag 11 maart 2004 @ 16:25 |
quote:En daarom zijn die sets dus nog goed. Alleen niet vernieuwend natuurlijk en elke liefhebber zal die sets allang op zn hd hebben staan en ws zelfs al naar de prullenbak laten verhuizen. | |
MYRZ | donderdag 11 maart 2004 @ 16:26 |
quote:oooh, is dat zo? dat wist ik helemaal niet... verklaart een hoop.... | |
HostiMeister | donderdag 11 maart 2004 @ 16:28 |
Vroeger toen ik nog strak stond en stuiderde op thunderdome, toen was ID&T the shit! nu vind ik dat sinds ze hun stijl hebben uitgebreid, en met succes, dat ze nog steeds weten wat feesten is, of het nu een hardstyle feest is of zo iets als sensation, het publiek waar het voor bedoelt is zal zich er zeker vermaken. ID&T radio weet ook wat muziek is, ook al is het niet altijd de beste shit, maar het is wel goede shit. maar eerlijk is eerlijk ID&T Radio vind ik iets gevarieerdere muziek draaien dan bijvoorbeeld XFM... en variatie is ook niet verkeerd. | |
DaMayan | donderdag 11 maart 2004 @ 16:32 |
quote:Sven Vath, het commerciele monster van duitsland. Met zn Cocoon bookings wat een soort Mojo is geworden. Alle/veel grote namen zijn daar vertegenwoordigd en het is net zoals bij Mojo dat je niet zomaar een grote naam kunt booken maar eerst krediet moet opbouwen met de minder grote namen en dan langzaam opbouwen. Gevolg is dus dat alleen de grote organisaties een grote naam kunnen boeken en kleine organisaties geen kans krijgen. Draaien kon ie vroeger wel ja maar tegenwoordig is het ook alleen een hitmixer. | |
Tom | donderdag 11 maart 2004 @ 19:04 |
quote:Wat is je probleem? Is het brood bij de supermarkt zoveel slechter als bij de bakker? Ze zullen dance echt niet droppen zolang er geld te verdienen valt en er publiek voor is dat naar de feesten wil. Ik lig er niet wakker van dat in de CD-shop 4 bakken verderop negercd's liggen met ID&T logo. OK, het hoort voor je idee niet bij ID&T.. maar een SUV hoort ook niet bij het imago van Porsche.. toch is het het meest succesvolle model van Porsche, had ook niemand verwacht. Enige waar ik het mee eens ben is dat je dance-liefhebbers niet lastig moet vallen met negermuziek, en andersom ook niet. Dus aparte feesten etc. quote:Jij bent zo te horen iemand die het alleen leuk vind als het maar 'underground' is, als diezelfde Deepchord, Burdock en Magda populairder worden en meer gaan verkopen, zijn het zeker kut DJ's? (Ja, ik begrijp wat je bedoelt, enigzins gelijk heb je wel. maar that's life.. een mens wil geld verdienen en ik ken weinig mensen die de kans niet grijpen als die voor het oppakken ligt). Gelukkig komen er ook steeds weer nieuwe/jonge talenten bij, dus ik zie het probleem niet echt. Niemand die je zegt dat je die cd's moet kopen of naar de feesten moet gaan. Ik ga trouwens nooit naar ID&T feesten, dat trekt me niet zo. Maar heb wel een aantal cd's ervan en de meeste zijn best lekker. Daarnaast heb ik trouwens ook de wat onbekendere muziek, althans, niet echt populair hierro.. (Nick Warren, Danny Howells, Heman Cattaneo), namen die je niet zult aantreffen op ID&T cdtjes. Ik luister vanalles wat, en soms mag dat best een commercieel cdtje zijn... quote:Ausi's zijn volgens mij omgeruilt voor Lonsdale, toch? ![]() | |
BOT | vrijdag 12 maart 2004 @ 09:05 |
quote:Jammergenoeg wel ja ![]() | |
traddict | vrijdag 12 maart 2004 @ 12:15 |
quote:Nou geloof mij op zulke feesten vind je geen vette lichtshow, goede security en een grote zaal met veel bekende djs ! Daar is waar mensen over heen kijken het totaal plaatje eromheen ! Ik wil ook graag dat de prijs omlaag gaat alleen als ik denk dat ik me veilig kan voelen op een goede locatie met veel mensen veel security een pisgelegenheid die schoongemaakt word en djs waar ik graag naar kijk dan betaal ik wel extra ! En anders moeten mensen niet zeiken en gewoon naar de 25euro feesies gaan of is dat weer net niet goed genoeg !? Het is een Entertainment bedrijf aan het worden dat zich nu ook realiseerd dat ze op bepaalde fronten in kunnen springen om hun bedrijf uit te bouwen.. Ik ben blij dat we nu een festival krijgen gerelateerd op dance ! ik hoef niet naar een pinkpop om 2 act te zien die ik leuk vind daar koop ik geen kaartje voor ! Maar ik wil wel naar een feest waar ik 100 acts leuk vind en waar ik langere dagen uit mn bol kan gaan en waar ik ook acts zie die niet dance gerelateerd zijn om te ontdekken of ik dat leuk vind.. MUSIC IS THE ANWSER ! daar staat ID&T voor en onder Music versta ik nog wel altijd alle stylen en stromingen.. FF over GIEL BELEN > waar stond 538 het eerste jaar toen zij met het radio station begonnen ! iedereen dacht toen der tijd dat het zou floppen en het heeft ze wel 5 jaar gekost om zover te komen als dat ze nu zijn ! Dus niet ouwehoeren en gewoon afwachten wat het gaat worden.. een jong radio station moet altijd in zijn format rollen ! Ik heb gesproken.. Nu U. ![]() | |
traddict | vrijdag 12 maart 2004 @ 12:20 |
quote:Volgens mij ben jij nog nooit op een URBAN feest geweest 30% wat ze er draaien is dance en de rest is van R&B tot hiphop tot swingbeat en 2step.. Ik weet wel zeker dat ze een dance liefhebber niet gaan lastig vallen met urban want het is nog altijd gescheiden gebleven.. Apparte feesten worden er ook gegeven zoals Luxurush.. Weet niet o jij met dance bezig bent maar ik denk dat je maar in je underground credibel hoekje moet blijven zitten.. ![]() | |
heracles | vrijdag 12 maart 2004 @ 12:35 |
quote:Security heb je alleen nodig op feesten met veel pubertjes en boeren. Een licht show is alleen nodig als de muziek niet goed genoeg is. Een strobo is dan genoeg. Pissen kan je tegen elke boom. Die vinden dat fijn. Bekende DJ's zijn bekent geworden door MTV en TMF dus laat ze maar wegblijven en huur wat DJ's die zich nog moeten bewijzen. [House music is geen Entertainment maar een Feeling. Capice!!!!!!!!! | |
MYRZ | dinsdag 16 maart 2004 @ 10:15 |
quote:tot nu toe was je commentaar crap, maar deze vind ik toch wel erg goed/sterk/geestig ![]() | |
Henk-Wim | dinsdag 16 maart 2004 @ 10:23 |
ID&T MOET wel nieuwe dingen proberen om te blijven groeien. Niet dat ze dat hiermee gaat lukken (denk ik) maar tsja, je moet als ondernemer iets doen he. Kdenk dat het idd het einde wordt van ID&T (btw, geen slecht woord over Bloomingdale! het is daar echt zooo perfect (als het weer eens een dagje meewerkt...) | |
BOT | dinsdag 16 maart 2004 @ 10:27 |
quote:Verklaar u nader, ID&T heeft zoveel onder haar hoede dat één concept niet het hele bedrijf de das om zal doen. | |
Henk-Wim | dinsdag 16 maart 2004 @ 10:32 |
Nee, het zal idd niet door dat ene (floppende) concept komen. Maar door de verbreding zullen ze ook de 'ouderwetse' ID&T-ers verliezen. Als beetje overdreven voorbeeld: een hardcore-iemand die ID&T de rug toe keert omdat ze zich (ook) bezig houden met negermuziek. Dus het try-outen van nieuwe concepten (die denk ik niet zullen aanslaan want die markt wordt al bediend door 538/TMF-achtige dingen of juist door 'grote namen' als Lowlands(=NJoy) zal de loyaliteit vaan ID&T doen afnemen. Versterkt elkaar dus. Tenminste, zo zie ik het dan gebeuren he... | |
Henk-Wim | dinsdag 16 maart 2004 @ 10:37 |
...en kdenk trouwens dat er meerdere van de laatste nieuwe concepten gaan floppen. Cineac? Gaatnie werken. Njoy, zelfde. 4N, tsja, heeeel misschien maar kheb grote twijfels. Bloomingdale misschien nog een paar jaartjes maar dan is Bloemendaal ook niet hip meer dus over&uit... | |
Chillmeister | dinsdag 16 maart 2004 @ 12:56 |
vind ID&T radio onwijs relaxt. hou van vele dance stijlen. van latin house tot bijv progressive trance. en zondag lekkere chill muziek. idealle zender voor mij, dus altijd s'ochtends naar werk met ID&T radio aan, geen DJ alleen muziek. maar sinds gisteren zit er 1 of andere KUT dj de boel te verneuken. ik hoef geen dj op de radio en hopelijk is hij snel weg want zoiets verneukt het toch voor mij. | |
JOHAN410 | donderdag 18 maart 2004 @ 15:01 |
Dat gezeik over ID&T altijd! Kijk dat Urban hoeft van mij natuurlijk ook niet! Maar er zijn nog genoeg goede feesten waar geen Urban gedraaide. ID&T probeert de jongeren gewoon te bieden waar vraag naar is en dat lukt ze blijkbaar goed, anders zouden ze niet zo lang bestaan. Al vind je ID&T niks dan wijk je toch lekker uit naar feesten van bijvoorbeeld Midtown (Nightmare!!!) of UDC? |