abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17514585
Mijn vriend en ik zijn al ruim 6 jaar bij elkaar. Relatie is altijd goed geweest, zo goed dat we dit jaar zouden gaan trouwen.
Nu is er een andere vrouw verliefd op hem geworden en hij vond haar ook best leuk (voelde zich aangetrokken tot haar). Niet zo leuk dat hij het met mij wil breken, maargoed, ze hebben gezoend :-(

Ik ben er helemaal kapot van, en weet dus ook niet meer wat ik moet doen. Ik wil niet bij hem weg, ben ik nu een watje? De bruilofd ga ik denk ik wel afzeggen, alles was al geplant, en het doet zeer om alles te moeten afzeggen. Maar ik kan toch niet binnen 2 maanden alles vergeten en gewoon doorgaan? Aankomende zaterdag zou ik zelfs met een vriendin trouwjurken gaan passen........

Wie heeft er tips voor me, en wie heeft hetzelfde meegemaakt en hoe is het dan afgelopen?

btw: hij heeft geen contact meer met haar en heeft er spijt van en wil er alles aan doen om onze relatie te redden.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:17:48 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17514640
een bruiloft gepland? wat een gore vieze vuile flikker zeg...

maargoed, ga ervoor als ie echt spijt heeft etc... praat het uit, praat het GOED uit...
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:19:07 #3
25603 FeEsTbBt
You're not paranoid, Ever
pi_17514673
Geloof je hem? vertrouw je hem?
dat moet je jezelf afvragen. als dat zo is, lijkt het me een goede zaak om gewoon verder te gaan zoals gepland. Maar dan moet je wel heel zeker zijn dat je dat wil en dat hij er echt zo veel spijt van heeft als ie zegt. als je hem niet (meer) vertrouwt, dan kun je het inderdaad beter afzeggen.
Do You See The Darkness? Embrace It ! | People that call themselves freaks are probably more normal than most people i know...
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:20:51 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17514722
Wanneer is dit voorgevallen? Klinkt namelijk alsof het net is gebeurd en je er (logisch) nogal overdonderd door bent.
Adem in, adem uit... Neem geen rigoureuze beslissingen zoals de bruiloft afzeggen. Ik weet dat het klote is, maar een zoen is niet meer dan dat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_17514725
Hmmm... Als hij jullie huwelijk echt zo belangrijk vond, ging hij dat niet op het spel zetten natuurlijk En hij weet dat de kans op vergeving door jou groot is omdat het een wel erg grote stap/gezichtsverlies is als je nu nog de bruiloft af moet zeggen. Laat hem maar voor de rest van zijn leven spijt hebben: het huwelijk afzeggen

Succes....
pi_17514749
Geen tips.
Hij is een lul,zal het ms op "zenuwen voor de grote dag, angst voor het defintieve"gooien, maar bullshit dus..

Afzeggen die handel, en van daar uit kijken hoe het verder moet, nee, hoe jij het verder wil.
Hij is uitgewild voorlopig.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_17514770
vertrouw je hem nog das nu de belangrijkste vraag (ik ga er vanuit dat je nog van hem houdt)
als je hem nog vertrouwt en zeker weet dat ie zoiets niet meer flikt gewoon door gaan, maar als je enigzins twijfelt moet je er maar nog eens heel goed over nadenken wat je nou echt wil.
sterkte
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:23:02 #8
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_17514782
Vraag jezelf af: is hij, ondanks dit incident (wat het dan waarschijnlijk wel zal zijn), toch dé man voor jou? Want dat is wat trouwen eigenlijk is: de rest van je leven doorbrengen met degene waarvan je vermoed dat hij "the one" is. Als je dat gevoel niet voor 100% hebt (nadat je het er uitgebreid met hem over hebt gehad natuurlijk) zou ik zeker overwegen de bruiloft af te zeggen.

Mijn advies dus: doe het enkel als je je er 100% goed bij voelt. Dit moment blijft je je hele leven bij!
pi_17514815
Het kan ook zijn dat ie "cold feet" heeft gekregen en dat ie net voor zijn bruiloft toch nog een keer wilde weten hoe het met iemand anders zou zijn. Nu is het zoenen maar dat had net zo goed meer kunnen zijn.
Ik denk dat je nu, als je denkt dat je wel bij hem wil blijven, niet een bruiloft af moet gaan zeggen.
Laten bezinken, praten en desnoods naar een relatietherapeut. Zo kom je er achter of je samen een toekomst hebt of dat dit misschien nog een keer gaat gebeuren.
too much is not enough....
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:25:42 #10
779 WaStEd
Hellaluha
pi_17514853
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 14:21 schreef milagro het volgende:
Geen tips.
Hij is een lul,zal het ms op "zenuwen voor de grote dag, angst voor het defintieve"gooien, maar bullshit dus..

Afzeggen die handel, en van daar uit kijken hoe het verder moet, nee, hoe jij het verder wil.
Hij is uitgewild voorlopig.
Waarom dit soort rigoreuze maatregelen nemen nu meteen. Als zoiets net gebeurd is kan je er nauwelijks rationeel over denken.
pi_17514858
Afkappen die handel! Hij wist dat die vrouw verliefd op hem was en ging ondanks een 6-jarige relatie er op af om met d'r te zoenen. Ik zou het meteen uitmaken met die schuinsmarcheerder.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:26:02 #12
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_17514859
Als je hem vertrouwd.. gewoon door laten gaan. En in trouwakte opnemen dat mocht het nog keer gebeuren en je gaat alsnog scheiden dat kosten op zijn rekening komen..
pi_17514867
Ik heb niet zoiets meegemaakt, maar je zal ook moeten denken dat het in principe alleen maar menselijk is. Gevoelens kan je niet echt onderdrukken (wat sommigen wel denken). Zoals hierboven al gezegd is praat het uit, en praat over de bruiloft of hij nu wel of niet door moet gaan. Iedereen maakt fouten, en achteraf is het altijd spijt betuigen. Je kan het niet terugdraaien, daar moet je ook rekening mee houden... Hij kan niet méér doen dan zeggen dat het hem spijt en het contact verbreken tussen hemzelf en die andere meid. Ik verdedig hem niet, en begrijp ook zeker dat je vertrouwen verminderd is, maar jullie zouden allebei toch verder moeten met het leven denk ik zo. Je kan het natuurlijk ook zien dat hij echt spijt heeft anders zou hij zeggen van 'sorry maar ik kan niet verder met je'. Ik zou zeggen, blaas die bruiloft niet af, praat met hem en de kans is eenmaal groot dat hij dit niet weer flikt als jullie getrouwd zijn.
pi_17514894
Het is inderdaad pas begin deze week gebeurt. In ieder geval alvast bedankt voor jullie snelle reacties, doet me goed.
pi_17514917
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 14:26 schreef ursel het volgende:
Als je hem vertrouwd.. gewoon door laten gaan. En in trouwakte opnemen dat mocht het nog keer gebeuren en je gaat alsnog scheiden dat kosten op zijn rekening komen..
Kom op zeg. Je kunt hem toch niet meer vertrouwen op deze manier.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:29:26 #16
779 WaStEd
Hellaluha
pi_17514950
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 14:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kom op zeg. Je kunt hem toch niet meer vertrouwen op deze manier.
Hoeveel relaties zijn er waar het vertrouwen 100% is ? Er zijn ook andere manieren om vertrouwen te schaden.
Een relatie met 100% vertrouwen is bijna een utopie.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:34:15 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17515079
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 14:27 schreef broken het volgende:
Het is inderdaad pas begin deze week gebeurt. In ieder geval alvast bedankt voor jullie snelle reacties, doet me goed.
Daarom niet te overhaast reageren. Je verkeert nu waarschijnlijk in een soort shocktoestand waardoor je relativeringsvermogen danig is aangetast.

Probeer er een beetje afstand van te nemen.
Ga zaterdag, in plaats van trouwjurken passen, lekker shoppen met die vriendin (het liefst met zijn creditcard in he zak ).
Laat het even bezinken.

Heb je over pak 'm beet een week nog steeds het gevoel dat je niet met hem door kan, dan kun je daar conclusies aan verbinden.

Hij heeft het trouwens uit zichzelf aan je opgebiecht?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_17515080
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 14:25 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Waarom dit soort rigoreuze maatregelen nemen nu meteen. Als zoiets net gebeurd is kan je er nauwelijks rationeel over denken.
Hij nam toch ook rigoreuze maatregelen ?

Ingaan op de avances van een verliefde collega, weken voor je gaat trouwen, dikke doei me tje cold feet, zo ken ik er nog een paar.

Afzeggen betekent niet dat het defintief over is, maar hoewel ik niet vd huwelijksgelofte ben, zie ik een trouwgelofte toch als iets serieus en iemand die je niet kan vertrouwen moet je niet tyrouwen, die mag jouw vertrouwen eerst maar eens gaan terugverdienen vooraleer er weer een gelofte van trouw kan worden afgelegd..
pi_17515104
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 14:29 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Hoeveel relaties zijn er waar het vertrouwen 100% is ? Er zijn ook andere manieren om vertrouwen te schaden.
Een relatie met 100% vertrouwen is bijna een utopie.
Een succesvol huwelijk dat begint met vreemdgaan is zelfs volkomen kolder.
pi_17515190
zeg sowieso je huwelijk af... ongeacht of je nu met 'm door gaat of niet...
ja dat kost idd het nodige verdriet, maar anders laat je je echt teveel door externe factoren beinvloeden... maar doorgaan omdat 't allemaal al gepland was is echt een drogreden waarmee je jezelf voor de gek houdt. ook geef je dan een signaal naar je vriend toe dat je 't allemaal wel toelaat.

dus toch afzeggen, hoe spijtig ook, en dan langzaam zien wat je weer verder met 'm kan opbouwen... probeer achter z'n motivatie te komen, en schat de kans in dat 't nogmaals gebeurt...
't kost je later zoveel verdriet als je nu maar gokt dat 't goed zal gaan. probeer zo objectief en realistisch mogelijk uit te vinden of je echt wel voor de rest van je leven met hem door zou kunnen brengen... en daarbij moet je er d'r maar niet zomaar vanuit gaan dat 't allemaal wel zal veranderen of verbeteren... best predictor of future behaviour is past behaviour...

People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:38:29 #21
779 WaStEd
Hellaluha
pi_17515192
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 14:34 schreef milagro het volgende:

[..]

iemand die je niet kan vertrouwen moet je niet tyrouwen, die mag jouw vertrouwen eerst maar eens gaan terugverdienen vooraleer er weer een gelofte van trouw kan worden afgelegd..
En wanneer is dat vertrouwen volgens jou dan terug gewonnen ?
pi_17515205
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 14:20 schreef Copycat het volgende:

Ik weet dat het klote is, maar een zoen is niet meer dan dat.
Niet mee eens. Een zoen is in mijn ogen ook intiem. Ik zou het niet als "niet meer dan een zoen" opvatten. Hij heeft er open voor gestaan, en dat kan dus nog wel eens gebeuren. Laat je dit over je kant gaan, dan is het de volgende keer misschien een stapje verder.
Hij is volwassen, dus moet hij ook de gevolgen dragen.

Ik zou het in ieder geval uitstellen, totdat de basis weer zo goed is, dat je alle vertrouwen en zekerheid weer hebt teruggewonnen. Als je nog geen beslissing wilt of kunt nemen, is uitstellen misschien wel even het beste op dit moment.

Sterkte !
pi_17515210
Ik heb zelf al weer meer dan drie jaar geleden ook een punt achter mijn relatie gezet (wel andere redenen dan vreemdgaan). Ik had alles al geregeld voor ons huwelijk dat vier maanden later zou plaats vinden. Ik had al een jurk, hij een pak, dure ringen, uitnodigingen al verstuurd (ivm vakantie), band geboekt, zaal gehuurd voor het feest, diner geregeld voor 25 mensen, bruidsuite en een huwelijksreis naar Rhodos in het Hilton hotel geboekt, fotograaf, trouwboeket en trowuauto gehuurd. Het heeft aardig wat geld gekost om het af te zeggen maar het is het beste wat ik ooit heb gedaan. Als ik er mee was door gegaan had ik twee weken daarna mijn scheiding in kunnen dienen. Doe wat je gevoel zegt en niet wat een ander tegen je zegt. Je gevoel is uiteindelijk de beste graadmeter. Succes en sterkte in ieder geval.

O, en ik ben daarna iemand anders tegen gekomen en inmiddels al weer negen maanden gelukkig getrouwd. Er zijn meer mannen dan kerken hoor.
pi_17515215
Mjah, wees blij dat het bij zoenen is gebleven 1 op de "weinig" mannen gaat vreemd of veel ergere manieren. Heeft hij het eerlijk zelf verteld nadat het gebeurd is? Als dit zo is, blijkt hier wel uit dat hij er erg mee zit en zijn best wil doen om jullie relatie te redden. En zoals gezegd, wellicht heeft hij een beetje cold feet gekregen, even gevoeld hoe zoenen met een ander is en weet hij nu dat hij niemand anders wil dan jij

Belangrijkste is wat je zelf voelt. Als 1 zoen voor jou onacceptabel is en je het gevoel hebt dat je hem niet meer kunt vertrouwen zou ik even een adempauze inlassen. Als je daarentegen aan de hand van wat hij zegt er wel vertouwen in hebt dat hij echt voor jou wil gaan en er ook met hem over kan praten zou ik me niet zo druk maken om de ene zoen. Niemand is perfect en ook jouw vriend niet. Ik denk dat het belangrijker is dat je er met hem over kunt praten en hij niet tegen je liegt.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:41:09 #25
37265 tbpot
ja ja echt waar
pi_17515236
wij zijn allen onvolmaakt en struikelen vele malen, is die éne keer dat allemaal waard?

ok het vertrouwen is weeeeeeeeeeeeeeeeg, dat moet weer groeien, maar indien je er SAMEN aan werkt zal dat zeker KUNNEN lukken.

misschien is het beter te trouwen onder huwelijksvoorwaarden ipv in gemeenschap van goederen.
Dat kan de beste overkomen, anders zou het mij niet overkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')