pitch extern regelen lijkt me lastig.. ik weet niet of het kan, nog nooit gezien..quote:Op vrijdag 5 maart 2004 03:16 schreef twiFight het volgende:
pitch kun je "extern" toch wel regelen?
Zijn best DJs die met cds mixen, Ben Lost (echte naam Ben Woods) is daar een voorbeeld van.
Ehhm ik heb er niet veel verstand van,quote:Op vrijdag 5 maart 2004 02:51 schreef MarkzMan_X het volgende:
Hoe wil je eigenlijk ooit gaan mixen met 2 normale cd spelers? Je kan de pitch niet regelen, en dus ook niet beatmatchen. Niet kunnen beatmatchen betekend dat je de beats niet gelijk kan krijgen en dus nooit een mooie mix (sterker nog: ze zullen gruwelijk zijn) kan maken.
Overigens raad ik je van die drie de Behringer aan.
Maar eigenlijk raad ik je de Numark 3001-X aan. Voor +/- 200 euro (of minder nu volgens mij) te vinden bij www.recordcase.de te koop. Zeer goeie zaak waar ik 2x zonder problemen (en zeer goedkoop) spullen heb gekocht. De laatste keer kreeg ik zelfs een gratis platentas t.w.v. 35 euro! Jaja, onze oosterburen zijn af en toe wel 's lief.
Da's erg lastig als je standaard CD spelers gebruikt (zo niet onmogelijk). DJ's gebruiken allemaal spelers die speciaal voor mixdoeleinden geschikt zijn. Zaken als pitch (en soms ook stretch, waarbij wel het tempo maar niet de toonhoogte verandert) zijn standaard opties.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 03:16 schreef twiFight het volgende:
pitch kun je "extern" toch wel regelen?
Zijn best DJs die met cds mixen, Ben Lost (echte naam Ben Woods) is daar een voorbeeld van.
De onderdelen van die Numark zijn van een betere kwaliteit en daar betaal je voor. Daarnaast zijn de specs (wat betreft audio) ook een stukkie beter. Dan nog de EQ. Die van de Behringer is nogal lauw met max. -12dB, terwijl de Numark -32dB haalt. Met de Numark kun je in ieder geval een schonere mix in elkaar draaien.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 04:22 schreef Estranged_Dream het volgende:
Nogmaals ik heb er geen hol verstand van maar is nummer 2 niet een uitgebreidere keuze als je er dan toch al 210 tegen aan wil gooien?
Of zie ik iets over het hoofd?
(Nummer 2 is iig groter en heeft meer knopjes hehe)
Wil je een 6/8 kanaals mixer hebben met een beetje kwaliteit dan zit je volgens mij al wel een flinke prijsklasse hoger. Ik denk dat je in dit geval dan net zo veel hebt aan een mixer als die Gemini hierboven, waarbij je af en toe tussen phono en line moet switchen. Heb zelf ook een PS-626 (de oudere versie dan wel) en ben er zeker over te spreken! Geen flashy extra's gewoon een basic mengpaneeltje die prima is om gewoon thuis te gebruiken. De Behringer ken ik niet dus kan ik niet over mee praten, de JB Systems is volgens mij een cheapere versie van de Gemini, die zou ik in eerste instantie uitsluiten.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 09:37 schreef MSXUser het volgende:
Wat betreft mixers: Gezien de TS naast CD spelers ook de mogelijkheid wil hebben om later nog TT's aan te sluiten, lijkt het me verstandig om een 6 of 8 kanaals mixer aan te schaffen. Behringer levert op zich best leuke mixertjes voor weinig en als je niet al te rare dingen wilt doen houden ze het ook nog best een behoorlijke tijd uit. Voor het ruigere mixwerk zit je al snel vast aan mixers in een veel hogere prijsklasse (denk aan merken merken als Dateq).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |