abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 maart 2004 @ 23:22:57 #1
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_17505497
Ik zag net op tv dat "Stichting Eekhoorn" een aanklacht heeft ingediend tegen de eigenaars van de hond Tosca.
Tosca is de hond die een tijdje geleden een jong haasje had "geadopteerd".

Volgens de stichting, en de wet, is dit een overtreding, en moet het haasje naar een opvangcentrum, waar het weer "wilde instincten" kan krijgen.
Over een tijdje wordt het diertje dan weer vrijgelaten.

Er worden jaarlijks ongeveer 2200 hazen geschoten door jagers.

Wat is hier nou de bedoeling van? Wettelijk gezien zal het wel kloppen, maar hoezo bescherming? Als dat haasje het daar fijn heeft, wat is dan het nut? Moeten alle konijnen dan ook worden vrijgelaten? Alle vogels? Alle koeien?

Persoonlijk vind ik het lulkoek, er zijn schrijnendere gevallen waar ze zich druk over kunnen maken.

heb 'm niet in F&F geplaatst, vond dit de meest geschikte plek
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 4 maart 2004 @ 23:26:28 #2
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_17505573
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_17505613
Het word tijd dat de jacht op die stichtingen eens geopend word!!
  donderdag 4 maart 2004 @ 23:28:19 #4
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_17505623
Dus pasen komt ook te vervallen....

Dus ipv paashaas, krijgen we paaskoe ofzo....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  donderdag 4 maart 2004 @ 23:28:26 #5
82841 Kiteman
do what you do best !
pi_17505628
waar jij je druk over maakt
Als het stuk is heb er een vrouw aangezeten !
  donderdag 4 maart 2004 @ 23:44:51 #6
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_17506024
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 23:28 schreef Kiteman het volgende:
waar jij je druk over maakt
Ik heb altijd al een zwak gehad voor konijnen en hazen

Bovendien vind ik het een nogal overtrokken reactie van die stichting. Dat het een aanklacht indient terwijl er helemaal niets gebeurt qua dierenmishandeling. En dan wordt nog beweert dat "we van alle dieren houden". Dus moet dit beestje de natuurlijk instincten weer ontdekken, uitgezet worden als het oud genoeg is en een week later door een jager overhoop geschoten worden. Of platgereden...dat gaat nergens over. Laat dat beestje, wat is er nou mis met een tamme haas Kun je alle duiven op de Dam ook wel naar vogelopvangtehuizen gaan brengen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 4 maart 2004 @ 23:51:59 #7
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_17506178
zolang niemand het weet kan het geen kwaad.
(zelfde idee als "spieken mag, zolang de meester het niet ziet" )
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_17506242
Wat een onzin. Echt waar sommige mensen zich mee bezig houden. Moeten die mensen geen eekhoorntjes redden ipv aangiftes doen?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_17506286
laat dat haasje toch, in de natuur word hij toch afgeknalt
  vrijdag 5 maart 2004 @ 01:04:41 #10
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_17507646

Ik heb 't ook gezien, en 't was inderdaad belachelijk.

Dat haasje had 't prima daar, nu komt ie bij die stomme eekhoorn stichting in een of ander piepklein hokje, bij die mensen was ie echt veel beter af.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 01:14:37 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_17507771
Volgens mij is het omdat de baasjes van Tosca van plan waren het haasje voor de jacht te gaan gebruiken.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 02:08:05 #12
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_17508214
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 01:14 schreef nietzman het volgende:
Volgens mij is het omdat de baasjes van Tosca van plan waren het haasje voor de jacht te gaan gebruiken.
Nee hoor. Wat die man vertelde, was dat hij vaker jagers had gezien op het stuk land achter hun woning. En de voice over vertelde ook wat over de hazenjacht.

Het is net zoiets als een tijdje terug, toen kwam er bij een familie zomaar een tamme eend aanwandelen
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:01:17 #13
85757 yedimaster-sidguppy
Smirky Mc Chimpster!
pi_17514226
vind t erg sneu voor t haasje, maarrehh dat krijg je als je mediageil bent.....

Haal de TV erbij en binnen NO time zitten er een stel van die idioten achter je aan van een of andere stichting (waar halen dat soort types toch al dat belastinggeld vandaan? wegbezuinigen!) en die laten t meest tenenkrommende deel van de "Nederlandse wet" op je los......
Lijken die "dierenvrienden" wel die elke keer alle nertsen loslaten van de bontfarms....nee da's diervriendelijk; faunavervalsing en t gros verhongert*

als je creatief en ECHT diervriendelijk bezigbent VOORAL NIET in de kijkerd gaan lopen, maar gewoon je eigen ding doen, ook al heb je een hond die op een haas past.
Als er geen nieuws over was geweest waren die sukkels** er nooit achter gekomen.

*ben geen fan van bontjassen, maar sommige dingen die de "dierenvrienden" doen zijn zooooooo stompzinnig; de stichting Eekhoorn is er ook duidelijk familie van
**van stichting k'nijnhoorn dus
pi_17531761
meer hierover en andere zaken die ons aangaan op www.benhetgoedzataanhetworden.web-log.nl
pi_17532543
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:20 schreef DouweJones het volgende:
meer hierover en andere zaken die ons aangaan op www.benhetgoedzataanhetworden.web-log.nl
kappen met spammen
pi_17548671
quote:
De haas moest vrijdag worden overgebracht worden naar opvangcentrum De Fügelhelling in Ureterp, maar is ontsnapt.
http://nu.nl/news.jsp?n=286424&c=12

Die hebben ze vast ergens anders ondergebracht.

...
pi_17550806
Wat een bezopen gedoe allemaal. Dat gezinnetje met hond verzorgen dat beestje tot in lengte van dagen met veel passie. En nou komt er één of andere stichting achter het behang vandaan gekropen die zich NU juist geroepen voelt om weer eens van zich te laten horen . Tevens snap ik de link" Eekhoorn/Haas" niet helemaal, maar dat ligt aan mij.
pi_17552402
ze moeten blij zijn dat er nog zulke mensen zijn die die dieren helpen, als die mensen dat haasje niet in huis hadden genomen had die toch dood gegaan omdat ie te jong was .... ik vind het goed wat die stichtingen doen ... maar dit gaat te ver
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  zondag 7 maart 2004 @ 13:54:02 #19
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_17553501
quote:
Op zondag 7 maart 2004 02:17 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

http://nu.nl/news.jsp?n=286424&c=12

Die hebben ze vast ergens anders ondergebracht.
Hun naam is vast haas

Go Flappie go!
pi_17553727
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:54 schreef Elegy het volgende:

[..]

Hun naam is vast haas

Go Flappie go!
Run flappie! run!
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 8 maart 2004 @ 09:30:35 #21
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17568888
gellukkig had flapmans zelf ook door naar wat voor een oord voor debielen ze hem woilden sturen en ging flapmans er vrijdag zelf snel vandoor

logisch ook. als ik de keuze had tussen "verzorgd"worden door een stel wereldvreemde mongolen of een schot hagel in m`n hazereet, dan zou ik ook liever de gok bij de jagers wagen.
we are the muslims of Borg. Resistance is futile. you will all be assimilated
greetings,
Osama Bin Seven Of Nine Laden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')