Nee maar JIJ verkoopt dan ook Herbalifequote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:21 schreef dscx het volgende:
[..]
Ik zou d'r geen tweedehands fiets kopen in elk geval...
DSCX
doet helemaal niks bij mij in Operaquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:58 schreef _Morgaine_ het volgende:
KIjk anders eens op deze voorbeelden:
1. Flash pagina's duren vaak langer om te ladenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:02 schreef _Morgaine_ het volgende:
Je werkt liever niet met Flash? HTML zie ik? waarom geen flash?
Doet het hier ook niet in Opera komen we net achter. Wordt aan gewerkt ( wordt een nieuwe plugin geintstalleerd, maar bedankt voor de mededelingquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:16 schreef iemoe het volgende:
[..]
doet helemaal niks bij mij in Opera
Hombre, met spiderable bedoel ik het indexeren door zoekmachines.. spideren gebeurt door middel van de tekst.. toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:54 schreef _Morgaine_ het volgende:
[..]
Nee maar JIJ verkoopt dan ook Herbalife![]()
*Non spiderable- is niet waar, want ze zijn wel doorzoekbaar gebouwd.
*plugin-vereist- 99,5 % van de mensen die op internet zitten heeft een plugin. Flash is nml de meest voorkomende plugin, meer nog dan javascript.
'C'mon.. je hebt een zuiver grafisch medium als Flash in handen om de beperkingen van HTML en CSS te overstijgen.. Wat ik hier zie zou je in principe nog m.b.v. een inferieure HTML editor in elkaar schroeven...'
-Okeej I dare you ( hij moet dan WEL op ieder platform in ieder browser goed werken) veel plezier ermee .
1: Vaak ja, maar bij 123flash! speelt dit dus NIETquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:24 schreef Leshy het volgende:
[..]
1. Flash pagina's duren vaak langer om te laden
2. Het duurt vaak langer om bij de informatie te komen die je nodig hebt, omdat er een zooi nutteloze animaties afgespeeld moet worden tussen het klikken van een link en het krijgen van de informatie
3. Je kunt niet bookmarken naar een specifiek gedeelte van een site
4. Je site kan niet door zoekmachines geindexeerd worden op basis van woorden in de tekst, of links, etc
5. Er moet een speciale plugin voor geinstalleerd worden
6. Op andere media zoals Pocket PC's, palmtops, WebTV en dergelijke, die met een kleine resolutie werken, werkt een Flash pagina voor geen meter omdat het niet past
7. Mocht je de site opnieuw willen ontwerpen, kun je van vooraf aan beginnen. Een HTML/CSS layout kun je radicaal veranderen, alleen door het editen van de CSS file
8. Visueel gehandicapten, en mensen met slecht zicht hebben niets aan een Flash site, omdat screenreaders er geen tekst uit kunnen voorlezen, en je de tekstgrootte en/of kleuren niet kunt aanpassen
9. Negen van de tien "coole effecten" in een Flash site zijn voornamelijk irritant - zeker geluiden
10. Je kunt er geen tekst uit copy/pasten
Ik kan vast nog wel een hele zooi nadelen van een Flash site bedenken, maar ik denk dat dit al volstaat
Flash kan best leuk zijn, maar niet als de hele site in flash is. Een intro in flash, of een menu'tje in flash gaat nog wel, maar om alles in flash te doen is gewoon not done.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:13 schreef _Morgaine_ het volgende:
[..]
1: Vaak ja, maar bij 123flash! speelt dit dus NIET
2: Ja dat kan, maar je verveelt je iig niet, er gebeurd altijd wat
3: In principe niet, maar is wel ZO te bouwen, geen problemen dus...
4: Klopt niet, hij kan WEL geindexeerd worden.
5: ja maar die heeft iedereen onderhand al wel, en die wordt aut. geinstalleerd itt software voor bijv. msn. of shokwave en real.
6: Ja maar dat geldt ook voor andere sites, probeer Fok! maar eens op je pda te bekijken.
7: NEE dat klopt dus NIET, omdat wij SKINS hebben, die werken dus feitelijk zoals CSS, maar heeft daarbi jook nog eens veel meer grafische elementen. En van Skin wisselen is maar 1 muisklikje ver weg
8: Dat klopt.
9:Ja maar als je je eigen effecten bouwt dan ben je juist 1 van de 10 die dus niet irritant zijn
10: ja hoor, dat kan WEL! En als je dat niet wilt kun je het beveiligen.
Volstaat voor ons dus niet. Het zijn met name de standaard vooroordelen die bestaan over Flash, als je computer net zo oud is als je vooroordelen, dan kun je niet eens internetten
( ps: vooroordelen komen met name uit de tijd van Flash 3 )
ps2 kijk eens even hier en zeg wat je ervan vindt:
1e link: Aiai, deze gaat echt traag...slurpt geheugen.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:58 schreef _Morgaine_ het volgende:
KIjk anders eens op deze voorbeelden:
Allen in 123.flash.
Dis trouwens de hoofdsite. Wat vinden julie daar dan van?
Pos. neg. Feedback gevraagd. ( niet in 123flash btw)
Okee dit is jou mening, mag je idd vinden. Jammerquote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:23 schreef slindenau het volgende:
[..]
Flash kan best leuk zijn, maar niet als de hele site in flash is. Een intro in flash, of een menu'tje in flash gaat nog wel, maar om alles in flash te doen is gewoon not done.
Het laden van een flash plugin duurt altijd lang, en ook het laden van content duurt ERG lang (ook op 123flash), dit komt o.a. doordat er een heel "filpmje" wordt afgespeeld.
Wat ik hierboven beschrijf geld ook voor dioneo.net, die site heeft totaal geen overzicht. Je moet eerst over alle menu-items voordat je weet wat er staat...bleh.
Mijn mening over flash is dus: leuk als intro, maar hou het aub daarbij.
Dat is jou mening, die respecteer ik, maar wil je die dan wel ff onderbouwen? Waarom zou je visueel gehandicapt raken van het (te) lang kijken naar mijn site?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:27 schreef _Morgaine_ het volgende:
[..]
Okee dit is jou mening, mag je idd vinden. Jammer
Even jou site: Over visueel gehandicapten gesproken. je wordthet vanzelf als je te veel naar jou site kijkt
Over dat spideren he, zoekmachines spideren OOK de inhoud van de site.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:04 schreef dscx het volgende:
[..]
Hombre, met spiderable bedoel ik het indexeren door zoekmachines.. spideren gebeurt door middel van de tekst.. toch?
Okay, de plugin geef ik jemaar net als dat mijn site-je er f'cked up werkt in Opera moet je er eigenlijk niet vanuit gaan dat iedereen flashed...
Uitdaging? I'll pass...
V.w.b. het verkoopaspect, zal 'k nader toelichten:
Als je een flash site/tool (Webdesign in 't algemeen) verkoopt, moet je er te allen tijde voor zorgen dat je eigen site er ontzettend glad en geil uitziet...
Als de door jou ge-poste sites van jouw hand zijn: You can do better than this... I'm sure...
DSCX
Die kleuren man en dat lettertypequote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:31 schreef slindenau het volgende:
[..]
Dat is jou mening, die respecteer ik, maar wil je die dan wel ff onderbouwen? Waarom zou je visueel gehandicapt raken van het (te) lang kijken naar mijn site?
Kleuren: Site gaat binnekort skinable worden, dus een gebruiker kan zelf de kleuren kiezen. (theoretisch kan ik lettertype ook naar persoonlijke wens laten kiezen).quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:33 schreef _Morgaine_ het volgende:
[..]
Die kleuren man en dat lettertype![]()
we hebben onze cu2-op-lycos-boy al geslagenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Een of andere sufferd is al aan #27 begonnen..
Ik ben geen sufferd!!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Een of andere sufferd is al aan #27 begonnen..
De meeste van je argumenten zijn non-argumenten.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:13 schreef _Morgaine_ het volgende:
[...]
Ik verloor eerlijk gezegd de interesse nog voordat er iets van content geladen was.quote:ps2 kijk eens even hier en zeg wat je ervan vindt: .
Geen idee. Hij doet niets in Opera.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:08 schreef DjDev het volgende:
Wat vinden jullie mijn site ==>
Net zoveel als de eerste keer dat je em postte, helemaal niks...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:08 schreef DjDev het volgende:
Slecht want ik krijg alleen een zwart scherm met Mozilla Firefoxquote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:08 schreef DjDev het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |