abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:43:15 #176
84046 dscx
Bite me...
pi_17849813
Ik denk dat de navigatie beter uitkomt als je de links rechtsonder (boven de blauwe balk) plaatst, scheelt al gauw een paar centimeter scrollen...

Als basiskleur zou ik eerder de kleur grijs (Uit de strepen in je header) nemen...

DSCX
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:54:00 #177
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17849975
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:21 schreef dscx het volgende:

[..]

Ik zou d'r geen tweedehands fiets kopen in elk geval...

DSCX
Nee maar JIJ verkoopt dan ook Herbalife

*Non spiderable- is niet waar, want ze zijn wel doorzoekbaar gebouwd.

*plugin-vereist- 99,5 % van de mensen die op internet zitten heeft een plugin. Flash is nml de meest voorkomende plugin, meer nog dan javascript.

'C'mon.. je hebt een zuiver grafisch medium als Flash in handen om de beperkingen van HTML en CSS te overstijgen.. Wat ik hier zie zou je in principe nog m.b.v. een inferieure HTML editor in elkaar schroeven...'

-Okeej I dare you ( hij moet dan WEL op ieder platform in ieder browser goed werken) veel plezier ermee .

Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:58:10 #178
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17850036
KIjk anders eens op deze voorbeelden:

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:00:19 (knip) ]
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:02:30 #179
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17850095
Je werkt liever niet met Flash? HTML zie ik? waarom geen flash?
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:16:45 #180
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17850352
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:58 schreef _Morgaine_ het volgende:
doet helemaal niks bij mij in Opera

[ Bericht 13% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:01:02 ]
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:24:00 #181
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17850476
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:02 schreef _Morgaine_ het volgende:
Je werkt liever niet met Flash? HTML zie ik? waarom geen flash?
1. Flash pagina's duren vaak langer om te laden
2. Het duurt vaak langer om bij de informatie te komen die je nodig hebt, omdat er een zooi nutteloze animaties afgespeeld moet worden tussen het klikken van een link en het krijgen van de informatie
3. Je kunt niet bookmarken naar een specifiek gedeelte van een site
4. Je site kan niet door zoekmachines geindexeerd worden op basis van woorden in de tekst, of links, etc
5. Er moet een speciale plugin voor geinstalleerd worden
6. Op andere media zoals Pocket PC's, palmtops, WebTV en dergelijke, die met een kleine resolutie werken, werkt een Flash pagina voor geen meter omdat het niet past
7. Mocht je de site opnieuw willen ontwerpen, kun je van vooraf aan beginnen. Een HTML/CSS layout kun je radicaal veranderen, alleen door het editen van de CSS file
8. Visueel gehandicapten, en mensen met slecht zicht hebben niets aan een Flash site, omdat screenreaders er geen tekst uit kunnen voorlezen, en je de tekstgrootte en/of kleuren niet kunt aanpassen
9. Negen van de tien "coole effecten" in een Flash site zijn voornamelijk irritant - zeker geluiden
10. Je kunt er geen tekst uit copy/pasten

Ik kan vast nog wel een hele zooi nadelen van een Flash site bedenken, maar ik denk dat dit al volstaat
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:04:05 #182
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851328
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:16 schreef iemoe het volgende:

[..]

doet helemaal niks bij mij in Opera
Doet het hier ook niet in Opera komen we net achter. Wordt aan gewerkt ( wordt een nieuwe plugin geintstalleerd, maar bedankt voor de mededeling

[ Bericht 13% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:01:32 (knip) ]
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:04:15 #183
84046 dscx
Bite me...
pi_17851334
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:54 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

Nee maar JIJ verkoopt dan ook Herbalife

*Non spiderable- is niet waar, want ze zijn wel doorzoekbaar gebouwd.

*plugin-vereist- 99,5 % van de mensen die op internet zitten heeft een plugin. Flash is nml de meest voorkomende plugin, meer nog dan javascript.

'C'mon.. je hebt een zuiver grafisch medium als Flash in handen om de beperkingen van HTML en CSS te overstijgen.. Wat ik hier zie zou je in principe nog m.b.v. een inferieure HTML editor in elkaar schroeven...'

-Okeej I dare you ( hij moet dan WEL op ieder platform in ieder browser goed werken) veel plezier ermee .
Hombre, met spiderable bedoel ik het indexeren door zoekmachines.. spideren gebeurt door middel van de tekst.. toch?

Okay, de plugin geef ik je maar net als dat mijn site-je er f'cked up werkt in Opera moet je er eigenlijk niet vanuit gaan dat iedereen flashed...

Uitdaging? I'll pass...

V.w.b. het verkoopaspect, zal 'k nader toelichten:
Als je een flash site/tool (Webdesign in 't algemeen) verkoopt, moet je er te allen tijde voor zorgen dat je eigen site er ontzettend glad en geil uitziet...

Als de door jou ge-poste sites van jouw hand zijn: You can do better than this... I'm sure...

DSCX
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:13:51 #184
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851547
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:24 schreef Leshy het volgende:

[..]

1. Flash pagina's duren vaak langer om te laden
2. Het duurt vaak langer om bij de informatie te komen die je nodig hebt, omdat er een zooi nutteloze animaties afgespeeld moet worden tussen het klikken van een link en het krijgen van de informatie
3. Je kunt niet bookmarken naar een specifiek gedeelte van een site
4. Je site kan niet door zoekmachines geindexeerd worden op basis van woorden in de tekst, of links, etc
5. Er moet een speciale plugin voor geinstalleerd worden
6. Op andere media zoals Pocket PC's, palmtops, WebTV en dergelijke, die met een kleine resolutie werken, werkt een Flash pagina voor geen meter omdat het niet past
7. Mocht je de site opnieuw willen ontwerpen, kun je van vooraf aan beginnen. Een HTML/CSS layout kun je radicaal veranderen, alleen door het editen van de CSS file
8. Visueel gehandicapten, en mensen met slecht zicht hebben niets aan een Flash site, omdat screenreaders er geen tekst uit kunnen voorlezen, en je de tekstgrootte en/of kleuren niet kunt aanpassen
9. Negen van de tien "coole effecten" in een Flash site zijn voornamelijk irritant - zeker geluiden
10. Je kunt er geen tekst uit copy/pasten

Ik kan vast nog wel een hele zooi nadelen van een Flash site bedenken, maar ik denk dat dit al volstaat
1: Vaak ja, maar bij 123flash! speelt dit dus NIET
2: Ja dat kan, maar je verveelt je iig niet, er gebeurd altijd wat
3: In principe niet, maar is wel ZO te bouwen, geen problemen dus...
4: Klopt niet, hij kan WEL geindexeerd worden.
5: ja maar die heeft iedereen onderhand al wel, en die wordt aut. geinstalleerd itt software voor bijv. msn. of shokwave en real.
6: Ja maar dat geldt ook voor andere sites, probeer Fok! maar eens op je pda te bekijken.
7: NEE dat klopt dus NIET, omdat wij SKINS hebben, die werken dus feitelijk zoals CSS, maar heeft daarbi jook nog eens veel meer grafische elementen. En van Skin wisselen is maar 1 muisklikje ver weg
8: Dat klopt.
9:Ja maar als je je eigen effecten bouwt dan ben je juist 1 van de 10 die dus niet irritant zijn
10: ja hoor, dat kan WEL! En als je dat niet wilt kun je het beveiligen.

Volstaat voor ons dus niet. Het zijn met name de standaard vooroordelen die bestaan over Flash, als je computer net zo oud is als je vooroordelen, dan kun je niet eens internetten

( ps: vooroordelen komen met name uit de tijd van Flash 3 )

[ Bericht 1% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:02:09 (knip) ]
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17851750
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:13 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

1: Vaak ja, maar bij 123flash! speelt dit dus NIET
2: Ja dat kan, maar je verveelt je iig niet, er gebeurd altijd wat
3: In principe niet, maar is wel ZO te bouwen, geen problemen dus...
4: Klopt niet, hij kan WEL geindexeerd worden.
5: ja maar die heeft iedereen onderhand al wel, en die wordt aut. geinstalleerd itt software voor bijv. msn. of shokwave en real.
6: Ja maar dat geldt ook voor andere sites, probeer Fok! maar eens op je pda te bekijken.
7: NEE dat klopt dus NIET, omdat wij SKINS hebben, die werken dus feitelijk zoals CSS, maar heeft daarbi jook nog eens veel meer grafische elementen. En van Skin wisselen is maar 1 muisklikje ver weg
8: Dat klopt.
9:Ja maar als je je eigen effecten bouwt dan ben je juist 1 van de 10 die dus niet irritant zijn
10: ja hoor, dat kan WEL! En als je dat niet wilt kun je het beveiligen.

Volstaat voor ons dus niet. Het zijn met name de standaard vooroordelen die bestaan over Flash, als je computer net zo oud is als je vooroordelen, dan kun je niet eens internetten

( ps: vooroordelen komen met name uit de tijd van Flash 3 )

ps2 kijk eens even hier en zeg wat je ervan vindt:
Flash kan best leuk zijn, maar niet als de hele site in flash is. Een intro in flash, of een menu'tje in flash gaat nog wel, maar om alles in flash te doen is gewoon not done.

Het laden van een flash plugin duurt altijd lang, en ook het laden van content duurt ERG lang (ook op 123flash), dit komt o.a. doordat er een heel "filpmje" wordt afgespeeld.

Wat ik hierboven beschrijf geld ook voor dioneo.net, die site heeft totaal geen overzicht. Je moet eerst over alle menu-items voordat je weet wat er staat...bleh.

Mijn mening over flash is dus: leuk als intro, maar hou het aub daarbij.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:58 schreef _Morgaine_ het volgende:

Allen in 123.flash.

Dis trouwens de hoofdsite. Wat vinden julie daar dan van?
Pos. neg. Feedback gevraagd. ( niet in 123flash btw)
1e link: Aiai, deze gaat echt traag...slurpt geheugen.
2e link: Wtf?! Een witte pagina van 3000 pixels hoog...ergens in het midden een paar zwarte lijntjes. Naja...
3e link: Hmm, ja... deze gaat wel. Toch vind ik het opvragen van content lang duren...

[ Bericht 11% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:02:56 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:27:20 #186
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851814
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:23 schreef slindenau het volgende:

[..]

Flash kan best leuk zijn, maar niet als de hele site in flash is. Een intro in flash, of een menu'tje in flash gaat nog wel, maar om alles in flash te doen is gewoon not done.

Het laden van een flash plugin duurt altijd lang, en ook het laden van content duurt ERG lang (ook op 123flash), dit komt o.a. doordat er een heel "filpmje" wordt afgespeeld.

Wat ik hierboven beschrijf geld ook voor dioneo.net, die site heeft totaal geen overzicht. Je moet eerst over alle menu-items voordat je weet wat er staat...bleh.

Mijn mening over flash is dus: leuk als intro, maar hou het aub daarbij.
Okee dit is jou mening, mag je idd vinden. Jammer

Even jou site: Over visueel gehandicapten gesproken. je wordthet vanzelf als je te veel naar jou site kijkt
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17851898
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:27 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

Okee dit is jou mening, mag je idd vinden. Jammer

Even jou site: Over visueel gehandicapten gesproken. je wordthet vanzelf als je te veel naar jou site kijkt
Dat is jou mening, die respecteer ik, maar wil je die dan wel ff onderbouwen? Waarom zou je visueel gehandicapt raken van het (te) lang kijken naar mijn site?
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:31:18 #188
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851899
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:04 schreef dscx het volgende:

[..]

Hombre, met spiderable bedoel ik het indexeren door zoekmachines.. spideren gebeurt door middel van de tekst.. toch?

Okay, de plugin geef ik je maar net als dat mijn site-je er f'cked up werkt in Opera moet je er eigenlijk niet vanuit gaan dat iedereen flashed...

Uitdaging? I'll pass...

V.w.b. het verkoopaspect, zal 'k nader toelichten:

Als je een flash site/tool (Webdesign in 't algemeen) verkoopt, moet je er te allen tijde voor zorgen dat je eigen site er ontzettend glad en geil uitziet...

Als de door jou ge-poste sites van jouw hand zijn: You can do better than this... I'm sure...

DSCX
Over dat spideren he, zoekmachines spideren OOK de inhoud van de site.

En ja hoor ik kan better, alle sites die ik gepost heb zijn in 123 flash! gemaakt. Als je ze niet mooi vindt, er kan altijd een andere lay-out/skin gemaakt worden, dat is gewoon persoonlijke smaak, het gaat hier nu vooral om de techniek daar weer achter, snap je ?

[ Bericht 11% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:03:29 (knip) ]
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:33:35 #189
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851947
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:31 schreef slindenau het volgende:

[..]

Dat is jou mening, die respecteer ik, maar wil je die dan wel ff onderbouwen? Waarom zou je visueel gehandicapt raken van het (te) lang kijken naar mijn site?
Die kleuren man en dat lettertype
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17852082
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:33 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

Die kleuren man en dat lettertype
Kleuren: Site gaat binnekort skinable worden, dus een gebruiker kan zelf de kleuren kiezen. (theoretisch kan ik lettertype ook naar persoonlijke wens laten kiezen).

Lettertype: Hmm...ik ben niet zo bekend met lettertypen...welke staat een beetje normaal op een website?
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:48:37 #191
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17852295
Ah ook skinable..wbt letertype, das persoonlijk, igg niet te klein, en rood en blauw enzo dat gaat 'dansen' op je scherm. Moet nu gaan..Fijne avond!
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17852580
Een of andere sufferd is al aan #27 begonnen. .
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:02:14 #193
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17852637
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
we hebben onze cu2-op-lycos-boy al geslagen
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:04:15 #194
34853 Mito
T1anime.com
pi_17852687
Wat vinden jullie van www.t1anime.com?
Het is nog lang niet af, maar het begint ergens op te lijken, ik heb de site gemaakt met 2 vrienden, jammer genoeg word er niet echt hard meer aan gewerkt, maar dat komt wel weer als we weer wat tijd krijgen
Alles over anime op: http://www.t1anime.com
pi_17852830
Wat vinden jullie mijn site ==> http://members.lycos.nl/djdev
pi_17852881
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ik ben geen sufferd!!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:12:01 #197
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17852941
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:13 schreef _Morgaine_ het volgende:
[...]
De meeste van je argumenten zijn non-argumenten.

Je site kent geen lange laadtijd, maar is nog altijd langzamer dan HTML, zonder enige meerwaarde te bieden. Als ik op links klik hoef ik me niet te vervelen, omdat ik dan te zien krijg wat ik wil zien, in plaats van een vage animatie waarbij ik me juist ga vervelen. Flash sites kunnen geindexeerd worden aan de hand van meta keywords en links die er naartoe verwijzen, maar niet aan de hand van de inhoud. De plugin is niet altijd beschikbaar, en het feit dat andere sites ook een slechte interface op nahouden is geen excuus. Het toepassen van skins in Flash werkt geheel niet zoals CSS, aangezien CSS ook client-side valt aan te passen. Sinds wanneer bepaalt een surfer welke Flash-effecten hij ziet, en waarom valt er dan geen tekst te selecteren op 999 van de 1000 Flash-sites?
quote:
ps2 kijk eens even hier en zeg wat je ervan vindt: .
Ik verloor eerlijk gezegd de interesse nog voordat er iets van content geladen was.

Onzichtbare buttons? Een menu wat je niet kunt zien tenzij je één voor één over alle links gaat hoveren? En de graphics zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Zelfs onder de Flash-only sites is dit een behoorlijk slechte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:05:07 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:13:47 #198
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17852992
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 21:08 schreef DjDev het volgende:
Wat vinden jullie mijn site ==>
Geen idee. Hij doet niets in Opera.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:05:49 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:14:05 #199
84046 dscx
Bite me...
pi_17853009
quote:
Net zoveel als de eerste keer dat je em postte, helemaal niks...

DSCX

[ Bericht 13% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:05:57 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:14:43 #200
34853 Mito
T1anime.com
pi_17853034
quote:
Slecht want ik krijg alleen een zwart scherm met Mozilla Firefox

[ Bericht 5% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:06:00 ]
Alles over anime op: http://www.t1anime.com