abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17769742
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 03:10 schreef Ja_Roel het volgende:
http://www.grindustry.nl
De website van mijn band Grindustry, grindgore/grindcore (metal).

In elkaar geknutseld met MCEdit, hangt PHP code achter in samenwerking met een MySQL databeestje. Beetje standaard layout, maar iig beter dan sommige grindgore/grindcore site's die gezien heb Ik ben zelf niet blij met 't opacity zooi, de pagina reageerd errug langzaam daardoor, vind ik, maar de rest wilde het zo
quote:
[ Click here to enter our website ]

Waarom niet gelijk een header("Location: /site/frontpage"); ?

Verder:
- Woorden beginnen met hoofdletters en de rest zijn kleine letters, niet andersom
- De grijze letters op de rode balkjes zijn niet te lezen.
- De achtergrond is een beetje lage kwaliteit.
- Links zijn niet van normale tekst te onderscheiden, geef ze een andere kleur ofzo.
  woensdag 17 maart 2004 @ 08:12:07 #152
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_17769762
[quote]Op woensdag 17 maart 2004 00:39 schreef Supaaah het volgende:

[..]

Je kunt ook een andere kleur onmouseover maken .
[..]

Imo is het een beetje kiddy (behalve op een forum/nieuwspagina, daar horen ze).
[/quote

Je heb wel gelijk, ik kijk even wat ik ga doen.
Thanx
www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
pi_17771703
Ik wou even een site check op mijn site laten doen http://xiqum.net.
En dan even voor een beetje algemene indruk. Ben er zown 2 weekje mee bezig geweest en draait op php + mysql - css + html4.01
Gemaakt met Dreamweaver en pic beetje aangepast in PS

Commentaar PLZ

[ Bericht 8% gewijzigd door Xiqum op 17-03-2004 10:54:21 ]
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:13:57 #154
84046 dscx
Bite me...
pi_17794480
Hiya Xiqum,

Geinige site, heb deze opmerkinkjes onder elkaar:

- Krijg een JavaScipt error bij het laden (! *grom* !)
- Hij 's erg klein op een 1280x1024 scherm
- zo is de achtergrond ook errug licht
- Vind t menu'tje links een beetje kaal (alleen textlinks)
- Versienummer (Wat bezielt iemand om een versienummer aan z'n site te hangen trouwens? I don't care if it's v1.0 or 3.0...)
- Hoe zeer ik W3C compliant sites ook waardeer (*denkt*.. nu ikzelf nog..), de w3c button is wel lichtelijk afzichtlijk.. k zou zelf een andere plek hebben gekozen voor de button...
- 'k zou zelf een donkere balk onderaan de pagina zetten, beetje om de pagina af te sluiten...

Maar algemeen? Lekker platte site met een te lichte achtergrond...

DSCX
pi_17795985
de achtergrond kleur is niet alleen te licht, maar ook vrij lelijk bij het grijze
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_17796602
* Roonaan checkt Xiqium.net
Bovenstaande opmerkingen over achtergrond enz sla ik even over, ben het er wel mee eens trwns.

CSS -> maak er een aparte stylesheet van, die kan gecached worden, scheelt bandbreedte

-de W3C button zou ik centrum onder in het lichtgele vlak plaatsen. daar dan eventueel ook een copyright statement en een link naar een de adminemail oid. Daar past dan ook mooi de v3.0 opmerking, eventueel nog erbij versie 3.0 van wát het is..

-De links naar andere forumonderdelen scheppen verwarring. Ze staan op een plek waar je normaliter een toplevel menu zou verwachten. Ik zou de links aan de rechterkant onder elkaar zetten op de plek waar nu 'V3.0' staat. Eventueel als dropdown, maar dat is niet echt nodig omdat het maar 5 items zijn.
- In het menu links:
Pijltjes geven vaak aan dat de bezoeker zich in een bepaalde sectie. Omdat je site verder geen mogelijkheid heeft om te ontdekken waar je in hemelsnaam bent zouden mensen deze pijltjes als indicatie kunnen gebruiken en raken verward omdat er vier pijltjes bij de vier secties staan. Ik zou hiervoor een andere layout kiezen. De titelitems (Xiqium, PC, LAN) in boldface (zonder pijltjes), de items bij elke sectie met een linkermarge van 1em of 10px of iets dergelijks.
Eventueel kan je dan nog een pijltje zetten bij het actieve item.

-Xiqium/Home: 'Welkom enz' is totaal niet pakkend en geeft ook geen indruk van of dat ik de site mij iets nuttigs gaat brengen of niet. De indruk is dat er iemand leuk aan het experimenteren is en dat ik hier dus niet terug hoef te komen als ik echt iets wil weten.

-Xiqium/id: Zou er een tabel van maken beetje a-la het profiel in de 'oude layout' van topix. Het oogt nu als een cu2 pagina. (Wmb is 'Id' ook geen woord die de lading dekt. 'Profiel' zou beter zijn denk ik, maar dat kan verwarrend zijn voor mensen die dan denken dat ze hun eigen bezoekersprofiel kunnen editen)

-Xiqium/Weblog. Het geheel oogt erg druk en moeilijk leesbaar. Misschien dat je iets kan maken dat je alleen de datum de titel en de eerste regel ziet en dat je dan op 'lees verder' kan klikken om de gehele tekst te lezen

-Xiqium/Changelog. Zelfde als bij weblog; een leesmeer link. Daarnaast misschien dit item uit het menu halen en dan onderaan plaatsen waar dan copyright enzo zou staan en daar een link naar 'changelog' erbij.

-Xiqium/Gastenboek. Om het geheel overzichtelijker te maken zou je pagina's kunnen introduceren. dwz dat er telkens maar 5 berichten zichtbaar zijn en dat er dan zo'n pagina navigatie inkomt zoals hier bij de topics ook. Daarnaast is het makkelijker denk ik om ipv een link 'Teken het gastenboek!' gewoon de mogelijkheid te bieden om meteen iets in te vullen. Mocht je dit niet willen, dan zou ik overwegen om iets te doen met de opmaak van die link, omdat deze niet als zodanig opvalt. Bezoekers laten zoeken en dwingen om na te denken of dat dit misschien hun weg is naar een gastenboekberichtje omdat het visueel niet opvalt is mijn insziens geen goede zaak.

-Xiqium/Contact: Zorg ervoor dat de layout netjes uitgelijnd is. Dat de 3 tekstvelden op de zelfde kolom staan. Dat komt net dat stukje strakker en professioneler over.

-PC/Mijn PC: thumbnails is het magic word in deze sectie denk ik. Die thumbnails zou je dan met een klein commentaar kunnen voorzien en dan is het geheel in mijn optiek weer een stukje professioneler. Geldt ook bij de koffermod wmb.

-PC/Emulestats komen in een andere layout.. laten openen in een nieuw venster zou in dit geval denk ik mooier zijn.

-PC/betasite: Een mooi verhaal. een aantal taalfouten; maar als ik niet aan het reviewen was zou ik er geen letter van gelezen hebben. Wat je kan doen is bijvoorbeeld met een afbeelding laten zien wat de huidige beta site is, en dan dit stukje eronder. Als iemand vaker op je site komt ziet die meteen of er iets nieuws te zoeken is in dit stuk; als iemand er voor het eerst komt ziet die in grote letters staan dat het hier een beta versie van een te ontwikkelen site voor die en die en zus en zo is.

-Lan:
Wederom hier een opmerking over de layout. die oogt slordig. Maak er een mooie tabel van ofzo. Zet daarnaast belangrijke items iets hoger; Mij als leek lijkt het dat dingen als Status, Datum en 'Omschrijving' (waar je dan ook een echte omschrijving inzet, of gewoon niet ipv de halve opmerkingen die er nu staan ), het belangrijkste zijn.

Voor de fotopagina's op de lan dingen, geldt weer dat thumbnails beter zouden zijn.
-Ben er geen voorstander van om links naar de admin en de plesk op de frontpage te zetten

-Vind persoonlijk die tweakersmiley niet in de layout passen

tot zover. Ik hoop dat je er wat mee kan en het met dingen eens kan zijn. Hoeft niet natuurlijk, zo zie ik het en smaken verschillen
  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:05:22 #157
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_17820997
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 08:07 schreef slindenau het volgende:
De splash is vrij donker, waardoor je niet weet waat je naar binnen moet komen.
www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
  vrijdag 19 maart 2004 @ 15:35:00 #158
89531 pizzaforum
http://johan.tranceindustry.nl
pi_17825993
ik moet voor school een PHP site maken, misschien wat feedback??? http://johan.tranceindustry.nl/index.php
pi_17826545
Lettertype, achtergrondkleur, headerimage, inspringende reacties, blauwe links, Lelijke "terug buttons", wordwrap op datums, lelijke tabelborders....

m.a.w. qua layout is het echt helemaal niks.
pi_17826844
Ik wilde graag dat mijn hobby-site over mijn aquarium gechecked wordt. Ik heb namelijk enkele reacties gehad dat de kleuren depressief zouden zijn
Andere opmerkingen/verbeteringen wat betreft Lay-out en dergelijke worden natuurlijk ook op prijs gesteld

http://ick.gamepoint.net/aquarium
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:09:41 #161
89531 pizzaforum
http://johan.tranceindustry.nl
pi_17826888
layout???? dit simpele is juist origineel en way cool????? maar goed, ik word vooral beoordeeld op de PHP. Voor layout moeten mensen maar beroep doen op hun HTML kennis :p...
pi_17827238
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:09 schreef pizzaforum het volgende:
layout???? dit simpele is juist origineel en way cool????? maar goed, ik word vooral beoordeeld op de PHP. Voor layout moeten mensen maar beroep doen op hun HTML kennis :p...
Origineel: Nah, meer "frontpage-noob" niveau...en al helemaal niet way cool
En als je op de PHP beoordeeld wordt, moet je natuurlijk wel ergens de source van je forum posten...want die kunnen wij niet zien
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:32:37 #163
84046 dscx
Bite me...
pi_17834913
@Leipo666:

Start: JavaScript error... *grom*

Layout: Donker, wel aquarium waardig zo, al zijn de menu-linkjes mij net te donker...

Nog 1 opmerking: Waarom in vredesnaam engelstalig? Het is wat mij betreft makkelijker een goed geschreven nederlandse site met interesse te lezen dan een in mavo engels geschreven site... Globalisatie en het opengooien van de grenzen ala, richt je je echt op een internationaal publiek?

DSCX
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:36:17 #164
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17835019
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:08 schreef Leipo666 het volgende:
Ik wilde graag dat mijn hobby-site over mijn aquarium gechecked wordt. Ik heb namelijk enkele reacties gehad dat de kleuren depressief zouden zijn
Andere opmerkingen/verbeteringen wat betreft Lay-out en dergelijke worden natuurlijk ook op prijs gesteld

http://ick.gamepoint.net/aquarium
ik zou de underline effect in je navigatiemenuutje weghalen
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_17837174
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 22:32 schreef dscx het volgende:
@Leipo666:

Start: JavaScript error... *grom*

Layout: Donker, wel aquarium waardig zo, al zijn de menu-linkjes mij net te donker...

Nog 1 opmerking: Waarom in vredesnaam engelstalig? Het is wat mij betreft makkelijker een goed geschreven nederlandse site met interesse te lezen dan een in mavo engels geschreven site... Globalisatie en het opengooien van de grenzen ala, richt je je echt op een internationaal publiek?

DSCX
hmm die javascript error heb ik zelf nog nooit gehad onder IE of Mozilla, kun je wat details geven van waar het mis gaat? Ik gebruik trouwen salleen javascript voor mijn nedstat-teller...zou daar dan de fout inzitten?

en engelstalig: ik zit veel op engelstalige aquariumforums, vandaar dat ik mijn site ook voor hen leesbaar wil hebben. Ik richt mij dus inderdaad op een internationaal publiek.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:20:47 #166
55797 Bld
Bla-de-sign.com
pi_17845589
http://www.bla-de-sign.com

Maar ik ben alweer met een nieuwe bezig, velen malen mooier vind ikzelf...
Alleen weet ik niet precies wat ik er moet zetten..
Ik wil uns iets nieuws...wat aparts, wat veel bezoekers trekt!
pi_17846201
http://www.planet.nl/~jpengelhardt

Het is een hobby-site, waar ik onderandere veel info over Egypte heb staan, aangezien ik daar afgelopen zomer op vakantie ben geweest en mij dat erg interesseert. Ik ben dan ook beneiuwd of jullie het aanspoort om het te lezen.
Verder veel zaken over de PocketPC, want ik heb een iPaq en dat is ook een erge hobby van me. En natuurlijk staan er ook foto's op van vakanties etc.

De site heb ik gemakt met Adobe GoLive 6.

Laat maar horen jullie opmerkingen etc!!

Thnx!
Een dag zonder bugs, is een dag niet geleefd!!!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:51:38 #168
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17846312
Willen/Kunnen jullie hier eens naar kijken: www.123flash.nl En zeggen wat jullie ervan vinden?
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17846861
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:54 schreef DjDev het volgende:
http://members.lycos.nl/djdev ......
Waarom host je een CU2 pagina op lycos?
Als je bij "die" groep wilt horen, maak je toch ook gewoon ff een Cu2.nl pagina aan...

Een mening erover geven begin ik niet eens aan, het is te zielig voor woorden...
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:12:27 #171
84046 dscx
Bite me...
pi_17847980
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 00:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hmm die javascript error heb ik zelf nog nooit gehad onder IE of Mozilla, kun je wat details geven van waar het mis gaat? Ik gebruik trouwen salleen javascript voor mijn nedstat-teller...zou daar dan de fout inzitten?

en engelstalig: ik zit veel op engelstalige aquariumforums, vandaar dat ik mijn site ook voor hen leesbaar wil hebben. Ik richt mij dus inderdaad op een internationaal publiek.
Is idd nedstat...
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:15:13 #172
84046 dscx
Bite me...
pi_17848042
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:17 schreef slindenau het volgende:

[..]

Waarom host je een CU2 pagina op lycos?
Als je bij "die" groep wilt horen, maak je toch ook gewoon ff een Cu2.nl pagina aan...

Een mening erover geven begin ik niet eens aan, het is te zielig voor woorden...
Sluit me dr volledig bij aan.. Dit is geen website, gaat natuurlijk helemaal nergens over...

DSCX
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:21:02 #173
84046 dscx
Bite me...
pi_17848156
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:51 schreef _Morgaine_ het volgende:
Willen/Kunnen jullie hier eens naar kijken: www.123flash.nl En zeggen wat jullie ervan vinden?
Vies, bah, eng... Flash... huahh... (Non spiderable, plugin-vereist, flinke nadelen)

De site as sich is ook niet zo denderend vormgegeven, Beetje heel erg basic, onduidelijke buttons etc.

C'mon.. je hebt een zuiver grafisch medium als Flash in handen om de beperkingen van HTML en CSS te overstijgen.. Wat ik hier zie zou je in principe nog m.b.v. een inferieure HTML editor in elkaar schroeven...

Ik zou d'r geen tweedehands fiets kopen in elk geval...

DSCX
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:25:09 #174
84046 dscx
Bite me...
pi_17848262
Hi ho,

Je navigatie staat wel erg ver rechtsboven, ik muis de de t*ndjes om verder te komen..
Navigatie op de sub-pagina's is overigens wel een stukje makkelijker...

Kleurstelling op zich vin' k wel OK, Alleen jammer dat je een grijs/witte header hebt en een gelige content pane..

Best ok voor een personal homepage wat mij betreft...

DSCX
pi_17849752
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:25 schreef dscx het volgende:
Hi ho,

Je navigatie staat wel erg ver rechtsboven, ik muis de de t*ndjes om verder te komen..
Navigatie op de sub-pagina's is overigens wel een stukje makkelijker...

Kleurstelling op zich vin' k wel OK, Alleen jammer dat je een grijs/witte header hebt en een gelige content pane..

Best ok voor een personal homepage wat mij betreft...

DSCX
Thnx voor je reactie
Het leek mij juist duidelijk om het hoofd-menu helemaal rechtsboven te houden en de submenu's in de balk een stuk lager.
Wat voor kleur-combi lijkt jou beter dan voor header/content?
Een dag zonder bugs, is een dag niet geleefd!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')