* Roonaan checkt Xiqium.netBovenstaande opmerkingen over achtergrond enz sla ik even over, ben het er wel mee eens trwns.
CSS -> maak er een aparte stylesheet van, die kan gecached worden, scheelt bandbreedte
-de W3C button zou ik centrum onder in het lichtgele vlak plaatsen. daar dan eventueel ook een copyright statement en een link naar een de adminemail oid. Daar past dan ook mooi de v3.0 opmerking, eventueel nog erbij versie 3.0 van wát het is..
-De links naar andere forumonderdelen scheppen verwarring. Ze staan op een plek waar je normaliter een toplevel menu zou verwachten. Ik zou de links aan de rechterkant onder elkaar zetten op de plek waar nu 'V3.0' staat. Eventueel als dropdown, maar dat is niet echt nodig omdat het maar 5 items zijn.
- In het menu links:
Pijltjes geven vaak aan dat de bezoeker zich in een bepaalde sectie. Omdat je site verder geen mogelijkheid heeft om te ontdekken waar je in hemelsnaam bent zouden mensen deze pijltjes als indicatie kunnen gebruiken en raken verward omdat er vier pijltjes bij de vier secties staan. Ik zou hiervoor een andere layout kiezen. De titelitems (Xiqium, PC, LAN) in boldface (zonder pijltjes), de items bij elke sectie met een linkermarge van 1em of 10px of iets dergelijks.
Eventueel kan je dan nog een pijltje zetten bij het actieve item.
-Xiqium/Home: 'Welkom enz' is totaal niet pakkend en geeft ook geen indruk van of dat ik de site mij iets nuttigs gaat brengen of niet. De indruk is dat er iemand leuk aan het experimenteren is en dat ik hier dus niet terug hoef te komen als ik echt iets wil weten.
-Xiqium/id: Zou er een tabel van maken beetje a-la het profiel in de 'oude layout' van topix. Het oogt nu als een cu2 pagina. (Wmb is 'Id' ook geen woord die de lading dekt. 'Profiel' zou beter zijn denk ik, maar dat kan verwarrend zijn voor mensen die dan denken dat ze hun eigen bezoekersprofiel kunnen editen)
-Xiqium/Weblog. Het geheel oogt erg druk en moeilijk leesbaar. Misschien dat je iets kan maken dat je alleen de datum de titel en de eerste regel ziet en dat je dan op 'lees verder' kan klikken om de gehele tekst te lezen
-Xiqium/Changelog. Zelfde als bij weblog; een leesmeer link. Daarnaast misschien dit item uit het menu halen en dan onderaan plaatsen waar dan copyright enzo zou staan en daar een link naar 'changelog' erbij.
-Xiqium/Gastenboek. Om het geheel overzichtelijker te maken zou je pagina's kunnen introduceren. dwz dat er telkens maar 5 berichten zichtbaar zijn en dat er dan zo'n pagina navigatie inkomt zoals hier bij de topics ook. Daarnaast is het makkelijker denk ik om ipv een link 'Teken het gastenboek!' gewoon de mogelijkheid te bieden om meteen iets in te vullen. Mocht je dit niet willen, dan zou ik overwegen om iets te doen met de opmaak van die link, omdat deze niet als zodanig opvalt. Bezoekers laten zoeken en dwingen om na te denken of dat dit misschien hun weg is naar een gastenboekberichtje omdat het visueel niet opvalt is mijn insziens geen goede zaak.
-Xiqium/Contact: Zorg ervoor dat de layout netjes uitgelijnd is. Dat de 3 tekstvelden op de zelfde kolom staan. Dat komt net dat stukje strakker en professioneler over.
-PC/Mijn PC: thumbnails is het magic word in deze sectie denk ik. Die thumbnails zou je dan met een klein commentaar kunnen voorzien en dan is het geheel in mijn optiek weer een stukje professioneler. Geldt ook bij de koffermod wmb.
-PC/Emulestats komen in een andere layout.. laten openen in een nieuw venster zou in dit geval denk ik mooier zijn.
-PC/betasite: Een mooi verhaal. een aantal taalfouten; maar als ik niet aan het reviewen was zou ik er geen letter van gelezen hebben. Wat je kan doen is bijvoorbeeld met een afbeelding laten zien wat de huidige beta site is, en dan dit stukje eronder. Als iemand vaker op je site komt ziet die meteen of er iets nieuws te zoeken is in dit stuk; als iemand er voor het eerst komt ziet die in grote letters staan dat het hier een beta versie van een te ontwikkelen site voor die en die en zus en zo is.
-Lan:
Wederom hier een opmerking over de layout. die oogt slordig. Maak er een mooie tabel van ofzo. Zet daarnaast belangrijke items iets hoger; Mij als leek lijkt het dat dingen als Status, Datum en 'Omschrijving' (waar je dan ook een echte omschrijving inzet, of gewoon niet ipv de halve opmerkingen die er nu staan
![]()
), het belangrijkste zijn.
Voor de fotopagina's op de lan dingen, geldt weer dat thumbnails beter zouden zijn.
-Ben er geen voorstander van om links naar de admin en de plesk op de frontpage te zetten
-Vind persoonlijk die tweakersmiley niet in de layout passen
tot zover. Ik hoop dat je er wat mee kan en het met dingen eens kan zijn. Hoeft niet natuurlijk, zo zie ik het en smaken verschillen