abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 20:10:22 #101
84046 dscx
Bite me...
pi_17714909
quote:
Op zondag 14 maart 2004 16:51 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Hoezo herbalife Spam
Kortzichtige bui? gaat om de site, niet om het product.. Jeez...

DSCX
  zondag 14 maart 2004 @ 20:19:20 #102
84046 dscx
Bite me...
pi_17715100
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:22 schreef jagermaster het volgende:
ben ook maar weer bezig geweest met een site misschien kunnen jullie erna kijken en commentaar opleveren. Het "go" knopje rechtsboven veranderd nog dat witteboxje wordt een invulboxje en daaronder komt nog iets te staan.

site

<edit>er komt geen witte rand boven en links van de site maar direct tegen de zij en bovenkant aan </edit>
Zou inderdaad de grijze letters vevangen door iets leesbaars

DSCX
  zondag 14 maart 2004 @ 20:56:54 #103
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_17716024
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:19 schreef dscx het volgende:

[..]

Zou inderdaad de grijze letters vevangen door iets leesbaars

DSCX
tnx. zat zelf daar ook een beetje aan te twijvelen.. een met een lichtere kleur in het midden komt het denk ik beter uit. In de update van het ontwerp ga ik het veranderen.
Where's my fear???
  zondag 14 maart 2004 @ 21:57:16 #104
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17717792
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:12 schreef slindenau het volgende:
Misschien is de site niet zo aantrekkelijk als je naar professionele designers kijkt, maar je moet weten dat ik een heel stuk aan ontwerpen mis in mijn hoofd, ik kan alleen programmeren. Als je kijkt naar mijn vorige layout, vind je het dan wel een verbetering? De oude layout.
Om eerlijk te zijn, kan ik niet zeggen dat het een enorme verbetering is. Het is in elk geval geen verslechtering, alhoewel je oude design tenminste nog wat verschillende kleuren had, door het mixen van grijs en geel. In mijn ogen overigens niet de beste kleurencombinatie
quote:
En over de tekst, ik vind zelf dat deze best wel netjes uitgelijnd is, maarja...dat is mijn mening. En hoe kan ik dan het beste de tekst wat beter maken, zodat het niet meer "standaard" is?
En wat bedoel je precies met "tegen de linker- en onderrand aangeperst"?
Verder is de uitlijning van datum, welkom en tijd zo: Datum: links, Welkom: zelfde als content tabel, Tijd: rechts...lijkt me toch niet helemaal willekeurig ofwel?
Om wat meer speelsheid in je tekst te krijgen, kun je eventueel verschillende tekstgroottes, fonts of kleuren gebruiken. Nu bedoel ik niet meteen dat je je te buiten moet gaan met Wingdings en 20 punts rood-groen-blauw-paarse teksten, maar op het moment ziet het er een beetje uit als een pagina die je op een intern bedrijfssysteem zou aantreffen - alle informatie is er, er staat niets overbodigs op, maar je kijkt er niet voor je plezier naar. Wat, neem ik aan, toch wel de bedoeling van de site is

Verder kun je misschien iets grotere paddings zetten voor de verschillende blokken - tekst staat nu vaak erg dicht tegen de randen aan, geef ze wat meer de ruimte.

En alhoewel ik begrijp hoe de datum, tijd en welkomstboodschap uitgelijnd staan, blijf ik ze vrij willekeurig geplaatst vinden. Wat doet de tijd rechts bovenin? Waarom staat de datum weer helemaal aan de andere kant links bovenin? En waarom staat er midden bovenin ineens 'Welkom bezoeker'? De tekst en de datum kun je veel beter bij elkaar in de buurt houden, mogelijk ook in een kleiner lettertype, terwijl de welkomstboodschap eventueel naar de 'main content area' kan verhuizen. Bovenaan de pagina verwacht je normaal gesproken een header met de naam van de pagina, niet een balk met daarover wat redelijk nutteloze informatie verspreid - ik neem aan dat je bezoekers je site niet komen bezoeken om uit te vinden wat de datum is, en hoe laat het is, of hoe ze zichzelf noemen

En breng eventueel wat structuur aan in je content. Ik zie een paar updates, ergens wordt een datum genoemd waarop je een verandering hebt aangebracht, en er staat nog een soort van welkomst-boodschap, maar alles staat gewoon lukraak onder elkaar.
pi_17717922
Ok, thxs, zal wat gaan doen met je commentaar, en de inhoud van de eerste pagina is nu idd een ophoping van verschillende stukjes informatie, omdat het nieuws syteem nog niet af is
  zondag 14 maart 2004 @ 22:58:55 #106
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17719526
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:22 schreef jagermaster het volgende:
ben ook maar weer bezig geweest met een site misschien kunnen jullie erna kijken en commentaar opleveren. Het "go" knopje rechtsboven veranderd nog dat witteboxje wordt een invulboxje en daaronder komt nog iets te staan.

site

<edit>er komt geen witte rand boven en links van de site maar direct tegen de zij en bovenkant aan </edit>
het eerste woord dat in me opkomt is onprofessioneel. als 1 van je producten webdesign is, dan moet je er heel goed voor zorgen dat je eigen webstek retegeil en gelikt eruit ziet en dat doet dit niet. (in mijn ogen).

_edit_

misschien dat het komt dat het slechts een jpeg is hoor, maar van de jpeg ben ik tenminste niet kapot.

[ Bericht 11% gewijzigd door iemoe op 14-03-2004 23:01:12 (hop!) ]
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  maandag 15 maart 2004 @ 07:10:06 #107
45001 Lentje
InsideGamer
pi_17723544
quote:
Op zondag 14 maart 2004 17:19 schreef oldenzaaltjuh.nl het volgende:

[..]

[..]

krijg ik te zien als ik je link open
Na een maand online te zijn geweest heb ik de server nog verneukt Waarschijnlijk vanavond weer online.
  maandag 15 maart 2004 @ 07:17:04 #108
39240 jagermaster
pi_17723559
quote:
Op zondag 14 maart 2004 22:58 schreef iemoe het volgende:

[..]

het eerste woord dat in me opkomt is onprofessioneel. als 1 van je producten webdesign is, dan moet je er heel goed voor zorgen dat je eigen webstek retegeil en gelikt eruit ziet en dat doet dit niet. (in mijn ogen).

_edit_

misschien dat het komt dat het slechts een jpeg is hoor, maar van de jpeg ben ik tenminste niet kapot.
en wat precies vind je dan niet mooi?
Where's my fear???
pi_17738712
Hey mensjes, kom eens kijken op mijn site; http://www.touw.web-log.nl

Ben dr nu bijna twee weken mee bezig, loggen op zich gaat allemaal prima, maar ik kan nog wel wat meningen gebruiken omtrent de lay out, en dan met name de kleuren!

Thnx!

[ Bericht 9% gewijzigd door BlueEyed op 15-03-2004 23:04:35 ]
Live it!
pi_17740313
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:19 schreef BlueEyed het volgende:
Hey mensjes, kom eens kijken op mij site; [url]touw.web-log.nl[/url]

Ben dr nu bijna twee weken mee bezig, loggen op zich gaat allemaal prima, maar ik kan nog wel wat meningen gebruiken omtrent de lay out, en dan met name de kleuren!

Thnx!
Dit is geene chte site, we checken hier ook geen cu2 pagina's.
pi_17740537
Gewoon een simpel layoutje.. Nog iets te verbeteren?

http://members.lycos.nl/izuqxs/design
  maandag 15 maart 2004 @ 22:53:56 #112
39240 jagermaster
pi_17743346
quote:
Op maandag 15 maart 2004 21:15 schreef Doagere het volgende:

grr lycos.. geen zin in reclame op dit moment.. Werkt het twee keer </script> helemaal onderaan je pagina niet meer tegen de reclame?
Where's my fear???
pi_17743628
quote:
Op maandag 15 maart 2004 21:09 schreef yootje het volgende:

[..]

Dit is geene chte site, we checken hier ook geen cu2 pagina's.
Sorry hoor, maar voor een digibeet als mezelf vind ik t al een hele prestatie. Je moet ergens beginnnen he. En de vergelijking met cu is ietsjes flauw, maar dat besef je zelf waarschijnlijk ook wel.
Live it!
pi_17743679
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:06 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar voor een digibeet als mezelf vind ik t al een hele prestatie. Je moet ergens beginnnen he. En de vergelijking met cu is ietsjes flauw, maar dat besef je zelf waarschijnlijk ook wel.
Ok, laten we het anders formuleren..
Wat heb jij er zelf aan ontworpen of ontwikkeld?

(Antwoord: niks)
pi_17747322
Triloxigen > FF over je homepage, het loggen bij het inloggen gaat niet helemaal goed...
quote:
Warning: fopen("logs/login.log", "a+") - Permission denied in /home/endoria/trilox/www/home/include/global.inc.php on line 111

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/endoria/trilox/www/home/include/global.inc.php on line 112

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/endoria/trilox/www/home/include/global.inc.php:111) in /home/endoria/trilox/www/home/include/layout.inc.php on line 10
pi_17747393
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 07:49 schreef slindenau het volgende:
Triloxigen > FF over je homepage, het loggen bij het inloggen gaat niet helemaal goed...
[..]
Hey, dat is vreem,d dat ie dat ineens geeft..
File verwijderd en word opnieuw aangemaakt -> werkt weer.
Toch grappig om te zien hoe mensen altijd proberen in te loggen
pi_17747703
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:53 schreef jagermaster het volgende:

[..]

grr lycos.. geen zin in reclame op dit moment.. Werkt het twee keer </script> helemaal onderaan je pagina niet meer tegen de reclame?
ik weet niet hoe ze het doen, maar zelfs xml files krijgen tegenwoordig die reclame zijkant. dat was eerst ook een mooie work around
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:13:59 #118
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_17750996
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 08:50 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

ik weet niet hoe ze het doen, maar zelfs xml files krijgen tegenwoordig die reclame zijkant. dat was eerst ook een mooie work around
werkt <? die(); ?> onderaan je html ook niet?
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
pi_17751956
geen idee, is niet meer van belang. nu eigen domein
de gratis lycos was ter testen etc
Nu ook Zuid Afrika
pi_17751965
Nee aan die reclame kan je niets doen..
pi_17754277
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 08:05 schreef Triloxigen het volgende:

[..]

Hey, dat is vreem,d dat ie dat ineens geeft..
File verwijderd en word opnieuw aangemaakt -> werkt weer.
Toch grappig om te zien hoe mensen altijd proberen in te loggen
  dinsdag 16 maart 2004 @ 15:30:01 #122
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_17754619
Ontopic.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 15:50:32 #124
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17755059
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 15:33 schreef achterop23 het volgende:
Mijn site voor mensen die nog geen plannen hebben voor de komende zomervakantie
hij stond zelfs in het Veronica (:r) Magazine
Het grootste bezwaar is dat het menu in zowel Opera als Mozilla niet in de desbetreffende kolom past, en een gedeelte van de links dan ook onzichtbaar is. Verder ziet het er wel netjes uit, wat basic, maar dat geeft niet zo zeer.

Misschien kun je een wat grotere padding toevoegen, tekst staat nu wat dicht tegen de randen van de kolommen aan, en het is ook erg handig hyperlinks óf te onderlijnen, óf een duidelijk andere kleur te geven dan de rest van de tekst. Nu is het redelijk zoeken naar wat in de tekst wel of niet een hyperlink is.
pi_17756112
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:06 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je het een hle prestatie van jezelf vindt, ik vind het ook een hele prestatie van mijn moeder dat ze een e-mail kan versturen.

En de vergelijking met cu2 is wel terecht.
pi_17757015
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 15:50 schreef Leshy het volgende:

[..]

Het grootste bezwaar is dat het menu in zowel Opera als Mozilla niet in de desbetreffende kolom past, en een gedeelte van de links dan ook onzichtbaar is. Verder ziet het er wel netjes uit, wat basic, maar dat geeft niet zo zeer.

Misschien kun je een wat grotere padding toevoegen, tekst staat nu wat dicht tegen de randen van de kolommen aan, en het is ook erg handig hyperlinks óf te onderlijnen, óf een duidelijk andere kleur te geven dan de rest van de tekst. Nu is het redelijk zoeken naar wat in de tekst wel of niet een hyperlink is.
hmm, okay. Ik denk dat ik daar maar eens mee bezig ga ja. Sowieso even een hele restore van de hele site, niet dat de layout verniwud gaat worden, maar het menu wordt bijvoorbeeld op een MAC ook niet al te lekker weer gegeven (Safari).
Thanks!
pi_17757319
Hey,

Check mijn site please ook ff, wat moet er anders vinden jullie?

Klik hier!

Dit is een jongeren/Webmaster/Gaming community, de jongeren gedeelte is al af, de rest is in de maak!

[ Bericht 8% gewijzigd door cyberrobin op 16-03-2004 17:30:53 ]
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  dinsdag 16 maart 2004 @ 17:57:04 #128
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_17757996
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 15:33 schreef achterop23 het volgende:
sitecheck's

Mijn site voor mensen die nog geen plannen hebben voor de komende zomervakantie
hij stond zelfs in het Veronica (:r) Magazine

voor aan het einde van de vakantie
Mijn pagina stond ook in de Veronica gids!
Geeft altijd wel veel traffic
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
pi_17759057
oke dan wil ik mijn gemaakte site in de groep gooien.
klik hier: nugrin/sjaak

Het is een site voor ons zaalvoetbalteam, met alles wat daarbij hoort.
Ideeen zijn welkom over wat er nog bij zou kunnen.
Site is gemaakt met php en mysql.
Layout is helaas absoluut niet mijn sterkste kant maar dat zie je zelf ook wel denk ik.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:55:47 #130
39240 jagermaster
pi_17759309
maak een leuker banner erboven...
Where's my fear???
pi_17761134
quote:
Op maandag 15 maart 2004 21:15 schreef Doagere het volgende:

You never learn, do you

Eerst besteed ik tijd aan een sitecheck van je vorige post en nu post je weer een nieuwe site. Een beetje asociaal om er totaal niet op in te gaan en gelijk een nieuwe check te posten.

Ga ook eens goed de regels lezen, want dit is niet de manier zoals je een sitecheck hoort te posten. Een regel tekst en een link is gewoon niet genoeg. Bovendien mag je zelf ook wel eens een site checken.

Ik moet zeggen dat je me (altijd al) op de zenuwen begint te werken. Je produceert slechte sites (5.2 op sitechecks.nl) en daarnaast doe je zelf geen enkele moeite iets van een ander te checken. Daarnaast lap je alle regels aan je laars en ben je gewoon een lazy bastard.

Dus ga eens de handen uit de mouwen steken of flikker op uit deze topic!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:18:03 #132
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_17761252
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:12 schreef ELTino het volgende:

[..]

You never learn, do you

.......................

.......................

Dus ga eens de handen uit de mouwen steken of flikker op uit deze topic!
Tevens is zijn BG ook gestolen!
pi_17761620
heb ook sinds 1 of 2 weken een .nl site, die heb ik ook op sitecheck gezet:
www.shena.nl
gaat over mijn hond.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:39:13 #134
39240 jagermaster
pi_17761804
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:18 schreef STFU het volgende:

[..]

Tevens is zijn BG ook gestolen!
waar staat die dan?
Where's my fear???
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:41:50 #135
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_17761877
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:39 schreef jagermaster het volgende:

[..]

waar staat die dan?
Bij mijn opa aan de muur!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:44:06 #136
39240 jagermaster
pi_17761925
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:31 schreef taart het volgende:
www.shena.nl
gaat over mijn hond.
hello..
het is dat ik honden leuk vind....
det tekst in het donker gedeelte van new is nie echt goedleesbaar
misschien met de foto's thumnails gebruiken inplaats van de verkleinde hele foto?
dacht bij fokker dat je je zelf bedoelde

In ieder geval een leuke banner!!!
Where's my fear???
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:47:41 #137
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17762007
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:31 schreef taart het volgende:
www.shena.nl
gaat over mijn hond.
NEEEEEEEEEE!

haal dat ding alsjeblieft weg!
pi_17762903
bij www.shena.nl zou het bijvoorbeeld handig zijn dat je kunt klikken op de foto van de stamboom van Shena(net zoals bij de gewone foto's dus), deze is nu niet te lezen.
Voor de rest zou ik bij New een andere kleur dan blauw kiezen voor links
pi_17763212
dat verkeerde email-plaatje heb ik weggehaald, ik vond m zelf ook al gaan irriteren, en hij zag er een beetje standaard uit, en ik heb de achtergrond-kleur van new veranderd.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:42:07 #140
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17763285
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:39 schreef taart het volgende:
dat verkeerde email-plaatje heb ik weggehaald, ik vond m zelf ook al gaan irriteren, en hij zag er een beetje standaard uit, en ik heb de achtergrond-kleur van new veranderd.
4 zinnen achter elkaar die met ik beginnen is ook niet zo'n goed idee trouwens
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:06:33 #141
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_17765767
quote:
Op maandag 8 maart 2004 18:08 schreef Dwork het volgende:
Naast mijn zoontjes site heb ik dus ook een aqua site. Ben momenteel bezig ook om deze om tegooien en druk aan het vertimmeren. Een aan tal linkjes werken nog niet en ban daar dus dan ook mee bezig. Heeft iemand nog suggesties en/of opbouwende opmerkingen. De url is ukkienet.com/aqua/ het is een subje maar binnen kort krijg ik hiervoor een echte domain naam.

Groet Dwork
Is er dan niemand die mijn site wil chekken?
www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:18:00 #142
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_17766084
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 23:06 schreef Dwork het volgende:

[..]

jawel,

Hij ziet er netjes uit, echter moet ik nog een beetje wennen dat je rechts een soort menu hebt ipv links (standaard) maar best oke, daar valt aan te wennen!
Ik vind alleen dat de rechterkolom iets wat te breed is, en kan een stuk smaller omdat je nog loze witte ruimte overhoud.
In mozilla en NS ziet hij er ook aardig uit, en je hebt waarschijnlijk een ie hack gemaakt want ik kan me herinneren bij ukkienet werd het menu op beestachtigewijze verkracht. maar dat heb je nu mooi gedaan.
Nog een klein puntje:
in IE loopt de rechter kolom en de verticale lijnen van je menu en de kolom identiek aan elkaar, maar in Mozille en NS verspringen deze en dat resulteert in een klein aandachtspuntje!
STFU zegt: well done
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:25:26 #143
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_17766250
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 23:18 schreef STFU het volgende:

[..]

jawel,

Hij ziet er netjes uit, echter moet ik nog een beetje wennen dat je rechts een soort menu hebt ipv links (standaard) maar best oke, daar valt aan te wennen!
Ik vind alleen dat de rechterkolom iets wat te breed is, en kan een stuk smaller omdat je nog loze witte ruimte overhoud.
In mozilla en NS ziet hij er ook aardig uit, en je hebt waarschijnlijk een ie hack gemaakt want ik kan me herinneren bij ukkienet werd het menu op beestachtigewijze verkracht. maar dat heb je nu mooi gedaan.
Nog een klein puntje:
in IE loopt de rechter kolom en de verticale lijnen van je menu en de kolom identiek aan elkaar, maar in Mozille en NS verspringen deze en dat resulteert in een klein aandachtspuntje!
STFU zegt: well done
Zodra ik firefox heb geinstalleerd, zal ik hier naar kijken. Thanx
pi_17766369
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 23:06 schreef Dwork het volgende:

[..]

Oke komtie:

Inleiding is wel leuk al zou ik het op een donkere achtergrond doen.
Je hebt het menu & de content omgedraaid, dat is erg onwennig en menig bezoeker zal gelijk al afslaan.
De grijze balk boven je menu is wel leuk en origineel, maar maak m iets dunner. Erg leuk dat er een random plaatje en tekst komt!!

Verder mis ik nog een onmousover bij het menu Het is een beetje erg simpel menu en dat past niet bij de rest van de layout . Een flash menu zou heel mooi zijn denk ik.

Probeer de fotos van het fotoalbum op 1 pagina te zetten en dan via tumbnails (klikbare kleine fotos) de originele te laten zien.

De website ziet er ook een beetje scheef uit in 1024x768, houd er rekening mee dat steeds minder mensen met 800x600 gaan werken (waar de website optimaal voor is schat ik).

Wat ik helemaal niet bij de website (zowel layout als content) vind passen zijn de smilies op de 'inhoud' pagina.

Als ik een cijfer zou moeten geven zou dat een 8 zijn (ondanks dus de kritiek puntjes).
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:42:02 #145
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_17766662
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 23:29 schreef Supaaah het volgende:

[..]

Oke komtie:

Inleiding is wel leuk al zou ik het op een donkere achtergrond doen.
Je hebt het menu & de content omgedraaid, dat is erg onwennig en menig bezoeker zal gelijk al afslaan.
De grijze balk boven je menu is wel leuk en origineel, maar maak m iets dunner. Erg leuk dat er een random plaatje en tekst komt!!

Verder mis ik nog een onmousover bij het menu Het is een beetje erg simpel menu en dat past niet bij de rest van de layout . Een flash menu zou heel mooi zijn denk ik.

Probeer de fotos van het fotoalbum op 1 pagina te zetten en dan via tumbnails (klikbare kleine fotos) de originele te laten zien.

De website ziet er ook een beetje scheef uit in 1024x768, houd er rekening mee dat steeds minder mensen met 800x600 gaan werken (waar de website optimaal voor is schat ik).

Wat ik helemaal niet bij de website (zowel layout als content) vind passen zijn de smilies op de 'inhoud' pagina.

Als ik een cijfer zou moeten geven zou dat een 8 zijn (ondanks dus de kritiek puntjes).
Dank je wel voor je opbouwende kritiek.

Menu, ja ik heb menu en content omgedraaid, tis niet wat "we" zijn gewend, hehehehe

Ik heb de site voor 1024x768 gemaakt en daar is ie (volgensmij) perfect voor, al draai ik zelf op 1280x1024. Ik ga een andere monitor op m'n comp plaatsen (erbij) die dan draait op 1024x768 zodat ik het "scheve" balkje kan wegwerken.

Mouse over op de menu, daar heb ik over na gedacht. Maar blauw met oranje vloekt. (ik denk hier noeg overna.)

Flash, ik moet eens een cursus flash nemen. Zodra ik dat heb gedaan wil ik een flash site maken. duss wie weet, alleen nu nog niet.

Smilies, Ik hou van smilies, snik. Ik vind ze zo leuk. (ze zijn geript ,hoor)
pi_17767547
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 23:42 schreef Dwork het volgende:

[..]

Dank je wel voor je opbouwende kritiek.

Menu, ja ik heb menu en content omgedraaid, tis niet wat "we" zijn gewend, hehehehe

Ik heb de site voor 1024x768 gemaakt en daar is ie (volgensmij) perfect voor, al draai ik zelf op 1280x1024. Ik ga een andere monitor op m'n comp plaatsen (erbij) die dan draait op 1024x768 zodat ik het "scheve" balkje kan wegwerken.

Mouse over op de menu, daar heb ik over na gedacht. Maar blauw met oranje vloekt. (ik denk hier noeg overna.)
Je kunt ook een andere kleur onmouseover maken .
quote:
Flash, ik moet eens een cursus flash nemen. Zodra ik dat heb gedaan wil ik een flash site maken. duss wie weet, alleen nu nog niet.

Smilies, Ik hou van smilies, snik. Ik vind ze zo leuk. (ze zijn geript ,hoor)
Imo is het een beetje kiddy (behalve op een forum/nieuwspagina, daar horen ze).
  woensdag 17 maart 2004 @ 01:10:27 #147
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17767938
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:31 schreef Leshy het volgende:
http://members.chello.nl/igroeneveld/leshy/

Een simpele homepage die ik zelf in elkaar heb gezet met EditPlus, [...]
Als iedereen hun gemiste check plugt, doe ik ook nog een keertje mee
  woensdag 17 maart 2004 @ 03:10:18 #148
31322 Ja_Roel
Met de vuist omhoog!
pi_17768775
http://www.grindustry.nl
De website van mijn band Grindustry, grindgore/grindcore (metal).

In elkaar geknutseld met MCEdit, hangt PHP code achter in samenwerking met een MySQL databeestje. Beetje standaard layout, maar iig beter dan sommige grindgore/grindcore site's die gezien heb Ik ben zelf niet blij met 't opacity zooi, de pagina reageerd errug langzaam daardoor, vind ik, maar de rest wilde het zo
--&gt; http://www.grindustry.nl &lt;-- mijn bandje :)
pi_17769478
Ziet er wel goed uit, ik vind hem niet zo langzaam ook hoor.
Ik ben alleen nooit te spreken over
quote:
~ fRONTPAGE
~ bIOGRAPHY
~ cALENDER
~ dOWNLOADS
~ gUESTBOOK
~ lINKS
~ mEMBERS
En ook de achtergrond is me iets te opvallend, je moet daar een effen kleur nemen denk ik.
pi_17769597
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 03:10 schreef Ja_Roel het volgende:

In elkaar geknutseld met MCEdit, hangt PHP code achter in samenwerking met een MySQL databeestje. Beetje standaard layout, maar iig beter dan sommige grindgore/grindcore site's die gezien heb Ik ben zelf niet blij met 't opacity zooi, de pagina reageerd errug langzaam daardoor, vind ik, maar de rest wilde het zo
Achtergrond is er lelijk en past er niet bij. Tevens mis ik een top logo/banner vd band.
pi_17769742
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 03:10 schreef Ja_Roel het volgende:

quote:
[ Click here to enter our website ]

Waarom niet gelijk een header("Location: /site/frontpage"); ?

Verder:
- Woorden beginnen met hoofdletters en de rest zijn kleine letters, niet andersom
- De grijze letters op de rode balkjes zijn niet te lezen.
- De achtergrond is een beetje lage kwaliteit.
- Links zijn niet van normale tekst te onderscheiden, geef ze een andere kleur ofzo.
  woensdag 17 maart 2004 @ 08:12:07 #152
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_17769762
[quote]Op woensdag 17 maart 2004 00:39 schreef Supaaah het volgende:

[..]

Je kunt ook een andere kleur onmouseover maken .
[..]

Imo is het een beetje kiddy (behalve op een forum/nieuwspagina, daar horen ze).
[/quote

Je heb wel gelijk, ik kijk even wat ik ga doen.
Thanx
pi_17771703
Ik wou even een site check op mijn site laten doen http://xiqum.net.
En dan even voor een beetje algemene indruk. Ben er zown 2 weekje mee bezig geweest en draait op php + mysql - css + html4.01
Gemaakt met Dreamweaver en pic beetje aangepast in PS

Commentaar PLZ

[ Bericht 8% gewijzigd door Xiqum op 17-03-2004 10:54:21 ]
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:13:57 #154
84046 dscx
Bite me...
pi_17794480
Hiya Xiqum,

Geinige site, heb deze opmerkinkjes onder elkaar:

- Krijg een JavaScipt error bij het laden (! *grom* !)
- Hij 's erg klein op een 1280x1024 scherm
- zo is de achtergrond ook errug licht
- Vind t menu'tje links een beetje kaal (alleen textlinks)
- Versienummer (Wat bezielt iemand om een versienummer aan z'n site te hangen trouwens? I don't care if it's v1.0 or 3.0...)
- Hoe zeer ik W3C compliant sites ook waardeer (*denkt*.. nu ikzelf nog..), de w3c button is wel lichtelijk afzichtlijk.. k zou zelf een andere plek hebben gekozen voor de button...
- 'k zou zelf een donkere balk onderaan de pagina zetten, beetje om de pagina af te sluiten...

Maar algemeen? Lekker platte site met een te lichte achtergrond...

DSCX
pi_17795985
de achtergrond kleur is niet alleen te licht, maar ook vrij lelijk bij het grijze
Nu ook Zuid Afrika
pi_17796602
* Roonaan checkt Xiqium.net
Bovenstaande opmerkingen over achtergrond enz sla ik even over, ben het er wel mee eens trwns.

CSS -> maak er een aparte stylesheet van, die kan gecached worden, scheelt bandbreedte

-de W3C button zou ik centrum onder in het lichtgele vlak plaatsen. daar dan eventueel ook een copyright statement en een link naar een de adminemail oid. Daar past dan ook mooi de v3.0 opmerking, eventueel nog erbij versie 3.0 van wát het is..

-De links naar andere forumonderdelen scheppen verwarring. Ze staan op een plek waar je normaliter een toplevel menu zou verwachten. Ik zou de links aan de rechterkant onder elkaar zetten op de plek waar nu 'V3.0' staat. Eventueel als dropdown, maar dat is niet echt nodig omdat het maar 5 items zijn.
- In het menu links:
Pijltjes geven vaak aan dat de bezoeker zich in een bepaalde sectie. Omdat je site verder geen mogelijkheid heeft om te ontdekken waar je in hemelsnaam bent zouden mensen deze pijltjes als indicatie kunnen gebruiken en raken verward omdat er vier pijltjes bij de vier secties staan. Ik zou hiervoor een andere layout kiezen. De titelitems (Xiqium, PC, LAN) in boldface (zonder pijltjes), de items bij elke sectie met een linkermarge van 1em of 10px of iets dergelijks.
Eventueel kan je dan nog een pijltje zetten bij het actieve item.

-Xiqium/Home: 'Welkom enz' is totaal niet pakkend en geeft ook geen indruk van of dat ik de site mij iets nuttigs gaat brengen of niet. De indruk is dat er iemand leuk aan het experimenteren is en dat ik hier dus niet terug hoef te komen als ik echt iets wil weten.

-Xiqium/id: Zou er een tabel van maken beetje a-la het profiel in de 'oude layout' van topix. Het oogt nu als een cu2 pagina. (Wmb is 'Id' ook geen woord die de lading dekt. 'Profiel' zou beter zijn denk ik, maar dat kan verwarrend zijn voor mensen die dan denken dat ze hun eigen bezoekersprofiel kunnen editen)

-Xiqium/Weblog. Het geheel oogt erg druk en moeilijk leesbaar. Misschien dat je iets kan maken dat je alleen de datum de titel en de eerste regel ziet en dat je dan op 'lees verder' kan klikken om de gehele tekst te lezen

-Xiqium/Changelog. Zelfde als bij weblog; een leesmeer link. Daarnaast misschien dit item uit het menu halen en dan onderaan plaatsen waar dan copyright enzo zou staan en daar een link naar 'changelog' erbij.

-Xiqium/Gastenboek. Om het geheel overzichtelijker te maken zou je pagina's kunnen introduceren. dwz dat er telkens maar 5 berichten zichtbaar zijn en dat er dan zo'n pagina navigatie inkomt zoals hier bij de topics ook. Daarnaast is het makkelijker denk ik om ipv een link 'Teken het gastenboek!' gewoon de mogelijkheid te bieden om meteen iets in te vullen. Mocht je dit niet willen, dan zou ik overwegen om iets te doen met de opmaak van die link, omdat deze niet als zodanig opvalt. Bezoekers laten zoeken en dwingen om na te denken of dat dit misschien hun weg is naar een gastenboekberichtje omdat het visueel niet opvalt is mijn insziens geen goede zaak.

-Xiqium/Contact: Zorg ervoor dat de layout netjes uitgelijnd is. Dat de 3 tekstvelden op de zelfde kolom staan. Dat komt net dat stukje strakker en professioneler over.

-PC/Mijn PC: thumbnails is het magic word in deze sectie denk ik. Die thumbnails zou je dan met een klein commentaar kunnen voorzien en dan is het geheel in mijn optiek weer een stukje professioneler. Geldt ook bij de koffermod wmb.

-PC/Emulestats komen in een andere layout.. laten openen in een nieuw venster zou in dit geval denk ik mooier zijn.

-PC/betasite: Een mooi verhaal. een aantal taalfouten; maar als ik niet aan het reviewen was zou ik er geen letter van gelezen hebben. Wat je kan doen is bijvoorbeeld met een afbeelding laten zien wat de huidige beta site is, en dan dit stukje eronder. Als iemand vaker op je site komt ziet die meteen of er iets nieuws te zoeken is in dit stuk; als iemand er voor het eerst komt ziet die in grote letters staan dat het hier een beta versie van een te ontwikkelen site voor die en die en zus en zo is.

-Lan:
Wederom hier een opmerking over de layout. die oogt slordig. Maak er een mooie tabel van ofzo. Zet daarnaast belangrijke items iets hoger; Mij als leek lijkt het dat dingen als Status, Datum en 'Omschrijving' (waar je dan ook een echte omschrijving inzet, of gewoon niet ipv de halve opmerkingen die er nu staan ), het belangrijkste zijn.

Voor de fotopagina's op de lan dingen, geldt weer dat thumbnails beter zouden zijn.
-Ben er geen voorstander van om links naar de admin en de plesk op de frontpage te zetten

-Vind persoonlijk die tweakersmiley niet in de layout passen

tot zover. Ik hoop dat je er wat mee kan en het met dingen eens kan zijn. Hoeft niet natuurlijk, zo zie ik het en smaken verschillen
  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:05:22 #157
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_17820997
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 08:07 schreef slindenau het volgende:
De splash is vrij donker, waardoor je niet weet waat je naar binnen moet komen.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 15:35:00 #158
89531 pizzaforum
http://johan.tranceindustry.nl
pi_17825993
ik moet voor school een PHP site maken, misschien wat feedback??? http://johan.tranceindustry.nl/index.php
pi_17826545
Lettertype, achtergrondkleur, headerimage, inspringende reacties, blauwe links, Lelijke "terug buttons", wordwrap op datums, lelijke tabelborders....

m.a.w. qua layout is het echt helemaal niks.
pi_17826844
Ik wilde graag dat mijn hobby-site over mijn aquarium gechecked wordt. Ik heb namelijk enkele reacties gehad dat de kleuren depressief zouden zijn
Andere opmerkingen/verbeteringen wat betreft Lay-out en dergelijke worden natuurlijk ook op prijs gesteld

http://ick.gamepoint.net/aquarium
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:09:41 #161
89531 pizzaforum
http://johan.tranceindustry.nl
pi_17826888
layout???? dit simpele is juist origineel en way cool????? maar goed, ik word vooral beoordeeld op de PHP. Voor layout moeten mensen maar beroep doen op hun HTML kennis :p...
pi_17827238
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:09 schreef pizzaforum het volgende:
layout???? dit simpele is juist origineel en way cool????? maar goed, ik word vooral beoordeeld op de PHP. Voor layout moeten mensen maar beroep doen op hun HTML kennis :p...
Origineel: Nah, meer "frontpage-noob" niveau...en al helemaal niet way cool
En als je op de PHP beoordeeld wordt, moet je natuurlijk wel ergens de source van je forum posten...want die kunnen wij niet zien
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:32:37 #163
84046 dscx
Bite me...
pi_17834913
@Leipo666:

Start: JavaScript error... *grom*

Layout: Donker, wel aquarium waardig zo, al zijn de menu-linkjes mij net te donker...

Nog 1 opmerking: Waarom in vredesnaam engelstalig? Het is wat mij betreft makkelijker een goed geschreven nederlandse site met interesse te lezen dan een in mavo engels geschreven site... Globalisatie en het opengooien van de grenzen ala, richt je je echt op een internationaal publiek?

DSCX
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:36:17 #164
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17835019
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:08 schreef Leipo666 het volgende:
Ik wilde graag dat mijn hobby-site over mijn aquarium gechecked wordt. Ik heb namelijk enkele reacties gehad dat de kleuren depressief zouden zijn
Andere opmerkingen/verbeteringen wat betreft Lay-out en dergelijke worden natuurlijk ook op prijs gesteld

http://ick.gamepoint.net/aquarium
ik zou de underline effect in je navigatiemenuutje weghalen
pi_17837174
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 22:32 schreef dscx het volgende:
@Leipo666:

Start: JavaScript error... *grom*

Layout: Donker, wel aquarium waardig zo, al zijn de menu-linkjes mij net te donker...

Nog 1 opmerking: Waarom in vredesnaam engelstalig? Het is wat mij betreft makkelijker een goed geschreven nederlandse site met interesse te lezen dan een in mavo engels geschreven site... Globalisatie en het opengooien van de grenzen ala, richt je je echt op een internationaal publiek?

DSCX
hmm die javascript error heb ik zelf nog nooit gehad onder IE of Mozilla, kun je wat details geven van waar het mis gaat? Ik gebruik trouwen salleen javascript voor mijn nedstat-teller...zou daar dan de fout inzitten?

en engelstalig: ik zit veel op engelstalige aquariumforums, vandaar dat ik mijn site ook voor hen leesbaar wil hebben. Ik richt mij dus inderdaad op een internationaal publiek.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:20:47 #166
55797 Bld
Bla-de-sign.com
pi_17845589
http://www.bla-de-sign.com

Maar ik ben alweer met een nieuwe bezig, velen malen mooier vind ikzelf...
Alleen weet ik niet precies wat ik er moet zetten..
Ik wil uns iets nieuws...wat aparts, wat veel bezoekers trekt!
pi_17846201
http://www.planet.nl/~jpengelhardt

Het is een hobby-site, waar ik onderandere veel info over Egypte heb staan, aangezien ik daar afgelopen zomer op vakantie ben geweest en mij dat erg interesseert. Ik ben dan ook beneiuwd of jullie het aanspoort om het te lezen.
Verder veel zaken over de PocketPC, want ik heb een iPaq en dat is ook een erge hobby van me. En natuurlijk staan er ook foto's op van vakanties etc.

De site heb ik gemakt met Adobe GoLive 6.

Laat maar horen jullie opmerkingen etc!!

Thnx!
Een dag zonder bugs, is een dag niet geleefd!!!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:51:38 #168
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17846312
Willen/Kunnen jullie hier eens naar kijken: www.123flash.nl En zeggen wat jullie ervan vinden?
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17846861
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:54 schreef DjDev het volgende:
http://members.lycos.nl/djdev ......
Waarom host je een CU2 pagina op lycos?
Als je bij "die" groep wilt horen, maak je toch ook gewoon ff een Cu2.nl pagina aan...

Een mening erover geven begin ik niet eens aan, het is te zielig voor woorden...
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:12:27 #171
84046 dscx
Bite me...
pi_17847980
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 00:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hmm die javascript error heb ik zelf nog nooit gehad onder IE of Mozilla, kun je wat details geven van waar het mis gaat? Ik gebruik trouwen salleen javascript voor mijn nedstat-teller...zou daar dan de fout inzitten?

en engelstalig: ik zit veel op engelstalige aquariumforums, vandaar dat ik mijn site ook voor hen leesbaar wil hebben. Ik richt mij dus inderdaad op een internationaal publiek.
Is idd nedstat...
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:15:13 #172
84046 dscx
Bite me...
pi_17848042
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:17 schreef slindenau het volgende:

[..]

Waarom host je een CU2 pagina op lycos?
Als je bij "die" groep wilt horen, maak je toch ook gewoon ff een Cu2.nl pagina aan...

Een mening erover geven begin ik niet eens aan, het is te zielig voor woorden...
Sluit me dr volledig bij aan.. Dit is geen website, gaat natuurlijk helemaal nergens over...

DSCX
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:21:02 #173
84046 dscx
Bite me...
pi_17848156
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:51 schreef _Morgaine_ het volgende:
Willen/Kunnen jullie hier eens naar kijken: www.123flash.nl En zeggen wat jullie ervan vinden?
Vies, bah, eng... Flash... huahh... (Non spiderable, plugin-vereist, flinke nadelen)

De site as sich is ook niet zo denderend vormgegeven, Beetje heel erg basic, onduidelijke buttons etc.

C'mon.. je hebt een zuiver grafisch medium als Flash in handen om de beperkingen van HTML en CSS te overstijgen.. Wat ik hier zie zou je in principe nog m.b.v. een inferieure HTML editor in elkaar schroeven...

Ik zou d'r geen tweedehands fiets kopen in elk geval...

DSCX
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:25:09 #174
84046 dscx
Bite me...
pi_17848262
Hi ho,

Je navigatie staat wel erg ver rechtsboven, ik muis de de t*ndjes om verder te komen..
Navigatie op de sub-pagina's is overigens wel een stukje makkelijker...

Kleurstelling op zich vin' k wel OK, Alleen jammer dat je een grijs/witte header hebt en een gelige content pane..

Best ok voor een personal homepage wat mij betreft...

DSCX
pi_17849752
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:25 schreef dscx het volgende:
Hi ho,

Je navigatie staat wel erg ver rechtsboven, ik muis de de t*ndjes om verder te komen..
Navigatie op de sub-pagina's is overigens wel een stukje makkelijker...

Kleurstelling op zich vin' k wel OK, Alleen jammer dat je een grijs/witte header hebt en een gelige content pane..

Best ok voor een personal homepage wat mij betreft...

DSCX
Thnx voor je reactie
Het leek mij juist duidelijk om het hoofd-menu helemaal rechtsboven te houden en de submenu's in de balk een stuk lager.
Wat voor kleur-combi lijkt jou beter dan voor header/content?
Een dag zonder bugs, is een dag niet geleefd!!!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:43:15 #176
84046 dscx
Bite me...
pi_17849813
Ik denk dat de navigatie beter uitkomt als je de links rechtsonder (boven de blauwe balk) plaatst, scheelt al gauw een paar centimeter scrollen...

Als basiskleur zou ik eerder de kleur grijs (Uit de strepen in je header) nemen...

DSCX
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:54:00 #177
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17849975
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:21 schreef dscx het volgende:

[..]

Ik zou d'r geen tweedehands fiets kopen in elk geval...

DSCX
Nee maar JIJ verkoopt dan ook Herbalife

*Non spiderable- is niet waar, want ze zijn wel doorzoekbaar gebouwd.

*plugin-vereist- 99,5 % van de mensen die op internet zitten heeft een plugin. Flash is nml de meest voorkomende plugin, meer nog dan javascript.

'C'mon.. je hebt een zuiver grafisch medium als Flash in handen om de beperkingen van HTML en CSS te overstijgen.. Wat ik hier zie zou je in principe nog m.b.v. een inferieure HTML editor in elkaar schroeven...'

-Okeej I dare you ( hij moet dan WEL op ieder platform in ieder browser goed werken) veel plezier ermee .

Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:58:10 #178
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17850036
KIjk anders eens op deze voorbeelden:

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:00:19 (knip) ]
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:02:30 #179
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17850095
Je werkt liever niet met Flash? HTML zie ik? waarom geen flash?
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:16:45 #180
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17850352
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:58 schreef _Morgaine_ het volgende:
doet helemaal niks bij mij in Opera

[ Bericht 13% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:01:02 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 19:24:00 #181
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17850476
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:02 schreef _Morgaine_ het volgende:
Je werkt liever niet met Flash? HTML zie ik? waarom geen flash?
1. Flash pagina's duren vaak langer om te laden
2. Het duurt vaak langer om bij de informatie te komen die je nodig hebt, omdat er een zooi nutteloze animaties afgespeeld moet worden tussen het klikken van een link en het krijgen van de informatie
3. Je kunt niet bookmarken naar een specifiek gedeelte van een site
4. Je site kan niet door zoekmachines geindexeerd worden op basis van woorden in de tekst, of links, etc
5. Er moet een speciale plugin voor geinstalleerd worden
6. Op andere media zoals Pocket PC's, palmtops, WebTV en dergelijke, die met een kleine resolutie werken, werkt een Flash pagina voor geen meter omdat het niet past
7. Mocht je de site opnieuw willen ontwerpen, kun je van vooraf aan beginnen. Een HTML/CSS layout kun je radicaal veranderen, alleen door het editen van de CSS file
8. Visueel gehandicapten, en mensen met slecht zicht hebben niets aan een Flash site, omdat screenreaders er geen tekst uit kunnen voorlezen, en je de tekstgrootte en/of kleuren niet kunt aanpassen
9. Negen van de tien "coole effecten" in een Flash site zijn voornamelijk irritant - zeker geluiden
10. Je kunt er geen tekst uit copy/pasten

Ik kan vast nog wel een hele zooi nadelen van een Flash site bedenken, maar ik denk dat dit al volstaat
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:04:05 #182
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851328
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:16 schreef iemoe het volgende:

[..]

doet helemaal niks bij mij in Opera
Doet het hier ook niet in Opera komen we net achter. Wordt aan gewerkt ( wordt een nieuwe plugin geintstalleerd, maar bedankt voor de mededeling

[ Bericht 13% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:01:32 (knip) ]
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:04:15 #183
84046 dscx
Bite me...
pi_17851334
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:54 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

Nee maar JIJ verkoopt dan ook Herbalife

*Non spiderable- is niet waar, want ze zijn wel doorzoekbaar gebouwd.

*plugin-vereist- 99,5 % van de mensen die op internet zitten heeft een plugin. Flash is nml de meest voorkomende plugin, meer nog dan javascript.

'C'mon.. je hebt een zuiver grafisch medium als Flash in handen om de beperkingen van HTML en CSS te overstijgen.. Wat ik hier zie zou je in principe nog m.b.v. een inferieure HTML editor in elkaar schroeven...'

-Okeej I dare you ( hij moet dan WEL op ieder platform in ieder browser goed werken) veel plezier ermee .
Hombre, met spiderable bedoel ik het indexeren door zoekmachines.. spideren gebeurt door middel van de tekst.. toch?

Okay, de plugin geef ik je maar net als dat mijn site-je er f'cked up werkt in Opera moet je er eigenlijk niet vanuit gaan dat iedereen flashed...

Uitdaging? I'll pass...

V.w.b. het verkoopaspect, zal 'k nader toelichten:
Als je een flash site/tool (Webdesign in 't algemeen) verkoopt, moet je er te allen tijde voor zorgen dat je eigen site er ontzettend glad en geil uitziet...

Als de door jou ge-poste sites van jouw hand zijn: You can do better than this... I'm sure...

DSCX
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:13:51 #184
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851547
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:24 schreef Leshy het volgende:

[..]

1. Flash pagina's duren vaak langer om te laden
2. Het duurt vaak langer om bij de informatie te komen die je nodig hebt, omdat er een zooi nutteloze animaties afgespeeld moet worden tussen het klikken van een link en het krijgen van de informatie
3. Je kunt niet bookmarken naar een specifiek gedeelte van een site
4. Je site kan niet door zoekmachines geindexeerd worden op basis van woorden in de tekst, of links, etc
5. Er moet een speciale plugin voor geinstalleerd worden
6. Op andere media zoals Pocket PC's, palmtops, WebTV en dergelijke, die met een kleine resolutie werken, werkt een Flash pagina voor geen meter omdat het niet past
7. Mocht je de site opnieuw willen ontwerpen, kun je van vooraf aan beginnen. Een HTML/CSS layout kun je radicaal veranderen, alleen door het editen van de CSS file
8. Visueel gehandicapten, en mensen met slecht zicht hebben niets aan een Flash site, omdat screenreaders er geen tekst uit kunnen voorlezen, en je de tekstgrootte en/of kleuren niet kunt aanpassen
9. Negen van de tien "coole effecten" in een Flash site zijn voornamelijk irritant - zeker geluiden
10. Je kunt er geen tekst uit copy/pasten

Ik kan vast nog wel een hele zooi nadelen van een Flash site bedenken, maar ik denk dat dit al volstaat
1: Vaak ja, maar bij 123flash! speelt dit dus NIET
2: Ja dat kan, maar je verveelt je iig niet, er gebeurd altijd wat
3: In principe niet, maar is wel ZO te bouwen, geen problemen dus...
4: Klopt niet, hij kan WEL geindexeerd worden.
5: ja maar die heeft iedereen onderhand al wel, en die wordt aut. geinstalleerd itt software voor bijv. msn. of shokwave en real.
6: Ja maar dat geldt ook voor andere sites, probeer Fok! maar eens op je pda te bekijken.
7: NEE dat klopt dus NIET, omdat wij SKINS hebben, die werken dus feitelijk zoals CSS, maar heeft daarbi jook nog eens veel meer grafische elementen. En van Skin wisselen is maar 1 muisklikje ver weg
8: Dat klopt.
9:Ja maar als je je eigen effecten bouwt dan ben je juist 1 van de 10 die dus niet irritant zijn
10: ja hoor, dat kan WEL! En als je dat niet wilt kun je het beveiligen.

Volstaat voor ons dus niet. Het zijn met name de standaard vooroordelen die bestaan over Flash, als je computer net zo oud is als je vooroordelen, dan kun je niet eens internetten

( ps: vooroordelen komen met name uit de tijd van Flash 3 )

[ Bericht 1% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:02:09 (knip) ]
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17851750
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:13 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

1: Vaak ja, maar bij 123flash! speelt dit dus NIET
2: Ja dat kan, maar je verveelt je iig niet, er gebeurd altijd wat
3: In principe niet, maar is wel ZO te bouwen, geen problemen dus...
4: Klopt niet, hij kan WEL geindexeerd worden.
5: ja maar die heeft iedereen onderhand al wel, en die wordt aut. geinstalleerd itt software voor bijv. msn. of shokwave en real.
6: Ja maar dat geldt ook voor andere sites, probeer Fok! maar eens op je pda te bekijken.
7: NEE dat klopt dus NIET, omdat wij SKINS hebben, die werken dus feitelijk zoals CSS, maar heeft daarbi jook nog eens veel meer grafische elementen. En van Skin wisselen is maar 1 muisklikje ver weg
8: Dat klopt.
9:Ja maar als je je eigen effecten bouwt dan ben je juist 1 van de 10 die dus niet irritant zijn
10: ja hoor, dat kan WEL! En als je dat niet wilt kun je het beveiligen.

Volstaat voor ons dus niet. Het zijn met name de standaard vooroordelen die bestaan over Flash, als je computer net zo oud is als je vooroordelen, dan kun je niet eens internetten

( ps: vooroordelen komen met name uit de tijd van Flash 3 )

ps2 kijk eens even hier en zeg wat je ervan vindt:
Flash kan best leuk zijn, maar niet als de hele site in flash is. Een intro in flash, of een menu'tje in flash gaat nog wel, maar om alles in flash te doen is gewoon not done.

Het laden van een flash plugin duurt altijd lang, en ook het laden van content duurt ERG lang (ook op 123flash), dit komt o.a. doordat er een heel "filpmje" wordt afgespeeld.

Wat ik hierboven beschrijf geld ook voor dioneo.net, die site heeft totaal geen overzicht. Je moet eerst over alle menu-items voordat je weet wat er staat...bleh.

Mijn mening over flash is dus: leuk als intro, maar hou het aub daarbij.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:58 schreef _Morgaine_ het volgende:

Allen in 123.flash.

Dis trouwens de hoofdsite. Wat vinden julie daar dan van?
Pos. neg. Feedback gevraagd. ( niet in 123flash btw)
1e link: Aiai, deze gaat echt traag...slurpt geheugen.
2e link: Wtf?! Een witte pagina van 3000 pixels hoog...ergens in het midden een paar zwarte lijntjes. Naja...
3e link: Hmm, ja... deze gaat wel. Toch vind ik het opvragen van content lang duren...

[ Bericht 11% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:02:56 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:27:20 #186
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851814
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:23 schreef slindenau het volgende:

[..]

Flash kan best leuk zijn, maar niet als de hele site in flash is. Een intro in flash, of een menu'tje in flash gaat nog wel, maar om alles in flash te doen is gewoon not done.

Het laden van een flash plugin duurt altijd lang, en ook het laden van content duurt ERG lang (ook op 123flash), dit komt o.a. doordat er een heel "filpmje" wordt afgespeeld.

Wat ik hierboven beschrijf geld ook voor dioneo.net, die site heeft totaal geen overzicht. Je moet eerst over alle menu-items voordat je weet wat er staat...bleh.

Mijn mening over flash is dus: leuk als intro, maar hou het aub daarbij.
Okee dit is jou mening, mag je idd vinden. Jammer

Even jou site: Over visueel gehandicapten gesproken. je wordthet vanzelf als je te veel naar jou site kijkt
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17851898
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:27 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

Okee dit is jou mening, mag je idd vinden. Jammer

Even jou site: Over visueel gehandicapten gesproken. je wordthet vanzelf als je te veel naar jou site kijkt
Dat is jou mening, die respecteer ik, maar wil je die dan wel ff onderbouwen? Waarom zou je visueel gehandicapt raken van het (te) lang kijken naar mijn site?
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:31:18 #188
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851899
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:04 schreef dscx het volgende:

[..]

Hombre, met spiderable bedoel ik het indexeren door zoekmachines.. spideren gebeurt door middel van de tekst.. toch?

Okay, de plugin geef ik je maar net als dat mijn site-je er f'cked up werkt in Opera moet je er eigenlijk niet vanuit gaan dat iedereen flashed...

Uitdaging? I'll pass...

V.w.b. het verkoopaspect, zal 'k nader toelichten:

Als je een flash site/tool (Webdesign in 't algemeen) verkoopt, moet je er te allen tijde voor zorgen dat je eigen site er ontzettend glad en geil uitziet...

Als de door jou ge-poste sites van jouw hand zijn: You can do better than this... I'm sure...

DSCX
Over dat spideren he, zoekmachines spideren OOK de inhoud van de site.

En ja hoor ik kan better, alle sites die ik gepost heb zijn in 123 flash! gemaakt. Als je ze niet mooi vindt, er kan altijd een andere lay-out/skin gemaakt worden, dat is gewoon persoonlijke smaak, het gaat hier nu vooral om de techniek daar weer achter, snap je ?

[ Bericht 11% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:03:29 (knip) ]
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:33:35 #189
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17851947
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:31 schreef slindenau het volgende:

[..]

Dat is jou mening, die respecteer ik, maar wil je die dan wel ff onderbouwen? Waarom zou je visueel gehandicapt raken van het (te) lang kijken naar mijn site?
Die kleuren man en dat lettertype
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17852082
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:33 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

Die kleuren man en dat lettertype
Kleuren: Site gaat binnekort skinable worden, dus een gebruiker kan zelf de kleuren kiezen. (theoretisch kan ik lettertype ook naar persoonlijke wens laten kiezen).

Lettertype: Hmm...ik ben niet zo bekend met lettertypen...welke staat een beetje normaal op een website?
  zaterdag 20 maart 2004 @ 20:48:37 #191
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17852295
Ah ook skinable..wbt letertype, das persoonlijk, igg niet te klein, en rood en blauw enzo dat gaat 'dansen' op je scherm. Moet nu gaan..Fijne avond!
Never mind the mess
-Just mess the mind
pi_17852580
Een of andere sufferd is al aan #27 begonnen. .
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:02:14 #193
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17852637
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
we hebben onze cu2-op-lycos-boy al geslagen
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:04:15 #194
34853 Mito
T1anime.com
pi_17852687
Wat vinden jullie van www.t1anime.com?
Het is nog lang niet af, maar het begint ergens op te lijken, ik heb de site gemaakt met 2 vrienden, jammer genoeg word er niet echt hard meer aan gewerkt, maar dat komt wel weer als we weer wat tijd krijgen
Alles over anime op: http://www.t1anime.com
pi_17852830
Wat vinden jullie mijn site ==> http://members.lycos.nl/djdev
pi_17852881
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ik ben geen sufferd!!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:12:01 #197
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17852941
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:13 schreef _Morgaine_ het volgende:
[...]
De meeste van je argumenten zijn non-argumenten.

Je site kent geen lange laadtijd, maar is nog altijd langzamer dan HTML, zonder enige meerwaarde te bieden. Als ik op links klik hoef ik me niet te vervelen, omdat ik dan te zien krijg wat ik wil zien, in plaats van een vage animatie waarbij ik me juist ga vervelen. Flash sites kunnen geindexeerd worden aan de hand van meta keywords en links die er naartoe verwijzen, maar niet aan de hand van de inhoud. De plugin is niet altijd beschikbaar, en het feit dat andere sites ook een slechte interface op nahouden is geen excuus. Het toepassen van skins in Flash werkt geheel niet zoals CSS, aangezien CSS ook client-side valt aan te passen. Sinds wanneer bepaalt een surfer welke Flash-effecten hij ziet, en waarom valt er dan geen tekst te selecteren op 999 van de 1000 Flash-sites?
quote:
ps2 kijk eens even hier en zeg wat je ervan vindt: .
Ik verloor eerlijk gezegd de interesse nog voordat er iets van content geladen was.

Onzichtbare buttons? Een menu wat je niet kunt zien tenzij je één voor één over alle links gaat hoveren? En de graphics zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Zelfs onder de Flash-only sites is dit een behoorlijk slechte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:05:07 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:13:47 #198
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17852992
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 21:08 schreef DjDev het volgende:
Wat vinden jullie mijn site ==>
Geen idee. Hij doet niets in Opera.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:05:49 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:14:05 #199
84046 dscx
Bite me...
pi_17853009
quote:
Net zoveel als de eerste keer dat je em postte, helemaal niks...

DSCX

[ Bericht 13% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:05:57 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:14:43 #200
34853 Mito
T1anime.com
pi_17853034
quote:
Slecht want ik krijg alleen een zwart scherm met Mozilla Firefox

[ Bericht 5% gewijzigd door Sander op 21-03-2004 17:06:00 ]
Alles over anime op: http://www.t1anime.com