abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2004 @ 13:35:34 #226
73528 Ifyafeelme
The fox and the fresh grapes.
pi_17863860
Wat zie ik veel slechte sites in dit topic!! dan met name 123flash.nl & dionet.net.
ziet er echt voor geen meter uit en ik adviseer jullie dan ook om jullie pogingen te staken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ifyafeelme op 21-03-2004 13:43:49 ]
Life's A Mess, Don't Stress
  zondag 21 maart 2004 @ 13:39:16 #227
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_17863924
quote:
Op zondag 21 maart 2004 13:35 schreef iemoe het volgende:

[..]

en zó hoort het dus, een fatsoenlijk verzoek om te checken. [afbeelding]

als ik klaar ben met het schoonmaken van m'n huis zal ik effe tjekken.
Er zit serieus veel werk in het programmeren van die site, dus ff een goed verhaal typen is niet zo veel extra werk dan

Ik ben geen graphics nerd, dus alle layout opmerkingen stuur ik even door naar de andere members.

Het aanmelden form is ook niet 100% af trouwens, geb datum field is niet goed. Ik heb lokaal al een goede versie staan trouwens. Alleen ik ben flink aan het bug hunten op dit moment

[edit]
ow ja stylesheet wordt soms ook niet overal correct aangeroepen.
  zondag 21 maart 2004 @ 13:51:39 #228
84046 dscx
Bite me...
pi_17864147
*impressed*

Me likes... Qua laadtijd geen commentaar (Good 'nough, relatief snel zelfs),
Kleurstelling zeker in orde (Afgezien van een ranzig groene poll ),
Waarschijnlijk bekend: lettertype wijkt af bij aanmelden,
I hate "Log in!" announcements! .

In het geheel: chapeau... ziet er heel goed uit... van de kleurstelling tot de layout, zeer goed verzorgd.

DSCX
pi_17864345
quote:
Op zondag 21 maart 2004 13:39 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Ik ben geen graphics nerd, dus alle layout opmerkingen stuur ik even door naar de andere members.
Okay dan. Er zijn in de stylesheet wat problemen met positionering. In 800x600 wordt de tekst overlapt en kan ik stukken tekst niet meer lezen. Denk dat het niet zo moeilijk op te lossen is, maar ik ben te brak om het zelf op te zoeken

Screen:

Verder vind ik de layout erg mooi, lekker duidelijk en zonder overbodige onzin. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
pi_17864403
quote:
Op zondag 21 maart 2004 13:29 schreef Ultrawuft het volgende:
blaat
Ok, hier de opmerkingen:
In 1600x1200 (en ongetwijfeld ook in 1280x1024) staat "op televisie" en "in de bios" helemaal links, en de inhoud en het linkermenu links. Centreren zou het beste zijn imho.

Dit is volgens mij meer een probleem die bij mij voorkomt, maar ik kan de links niet duidelijk onderscheiden. Een underline (ook al was het pas als je erover heen gaat) zou wonderen doen.

Die hollywoodwijzer is erg leuk bedacht!

Kan je het logo clickable maken naar de home?

Kan je de header bij de poll ook grijs maken? Dus dat je in de oranje balk onder film van de week al poll zet, en die grijze balk weg laat.

Als ik me wil aanmelden wordt het lettertype opeens Times New Roman. Dit krijg ik ook als ik een film corrigeer.

Kan je misschien op de home al een inlogveldje maken?

De lay-out van een nieuwsbericht vind ik niet echt goed.

Als ik een film corrigeer, kan ik dan weer terug gestuurd worden naar de film die ik heb gecorrigeerd?

Ik vind het bovenmenu en rechtermenu een beetje omslachtig gedaan. (zie opmerking een post hierboven)

Dit zijn allemaal niet echt script-achtige dingen, maar je hebt er wel wat aan denk ik.

Verder: mooie functionele site, ik bookmark hem, vooral fijn dat hij Nederlands is Een goede Nederlandse concurrent voor IMDB.
  zondag 21 maart 2004 @ 14:11:59 #231
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_17864550
ok, ik wou eerst iedereen apart quoten, maar er komen steeds meer reacties (mooi zo:P )

Ok, ik zal naar het resolutie probleem kijken. (800x600 en 1600x1200)
Ok, de underline komt er dus ook weer in, die hadden we eruit gehaald, om welke reden weet ik eigenijk niet eens meer.
Het logo is nu clickable met een onclick. Niet echt duidelijk dus. Zal er maar even een nette link van maken.
Op sommige punten van de site roep ik m'n css niet aan (gewoon vergeten op sommige punten, was ik d ruk bezig met keihard andere kingen te nerden). Maar ik zal meteen even alles nalopen.
Ik zal ook gelijk bij film corrigeren een terugstuur functie bouwen.

En natuurlijk ook iedereen bedankt voor het positieve commentaar. Er zit namelijk heel veel werk in en het zou zonde zijn als niemand de site voldoende vindt

Ik ga gelijk weer nerden
  zondag 21 maart 2004 @ 14:35:23 #232
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17864977
Het vreemde is, is dat wij met dit produst eigenlijk ALLEEN maar postiviteit hebben gegenereerd tot nu toe. De wereld zou aan onze voeten liggen, we hebben een goudmijn inhanden etc etc. Het was MIJN idee om op deze manier feedback te genereren. maar puur en alleen kritiek uiten, daar hebben we niets aan. Zijn er ook nog pos. punten aan heel het idee( CMS in Flash) Hetis bepaald niet zo dat we Flash eventjes gedownload hebben voor de gein, we zijn hier al jaaaaaaaaaaren werkzaam in, zowel in loondienst als freelance. En sindskort is dioneo.net een eigen bedrijf. Eigenlijk worden we een beetje verdrietig van met name Roonaan zijn/haar commentaar. Het klinkt nogal aanvallend, en dat komt nogal cru over op iets waar maanden en maanden werk in zit.

Commentaar van Iemoe wordt nu serieus meegenomen. iig bedankt!

Affijn, jullie vinden het lelijk en slecht. Jammer...Kan erniets anders vanmaken op het moment.

Als iemand hier een CMS in Flash beter kan maken, of tips heeft hoor ik het GRAAG!!!!!
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zondag 21 maart 2004 @ 14:40:33 #233
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_17865091
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:35 schreef _Morgaine_ het volgende:
Het vreemde is, is dat wij met dit produst eigenlijk ALLEEN maar postiviteit hebben gegenereerd tot nu toe. De wereld zou aan onze voeten liggen, we hebben een goudmijn inhanden etc etc. Het was MIJN idee om op deze manier feedback te genereren. maar puur en alleen kritiek uiten, daar hebben we niets aan. Zijn er ook nog pos. punten aan heel het idee( CMS in Flash) Hetis bepaald niet zo dat we Flash eventjes gedownload hebben voor de gein, we zijn hier al jaaaaaaaaaaren werkzaam in, zowel in loondienst als freelance. En sindskort is dioneo.net een eigen bedrijf. Eigenlijk worden we een beetje verdrietig van met name Roonaan zijn/haar commentaar. Het klinkt nogal aanvallend, en dat komt nogal cru over op iets waar maanden en maanden werk in zit.

Commentaar van Iemoe wordt nu serieus meegenomen. iig bedankt!

Affijn, jullie vinden het lelijk en slecht. Jammer...Kan erniets anders vanmaken op het moment.

Als iemand hier een CMS in Flash beter kan maken, of tips heeft hoor ik het GRAAG!!!!!
persoonlijk moet ik ook niets hebben van een cms in flash.
Sterker nog, ik meot eigenlijk helemaal niets hebben van flash.
Maar dat komt vooral omdat ik niet van bewegende en draaiende en opvallende dingen hou.
pi_17865251
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:40 schreef _Morgaine_ het volgende:
Het geheel zou geen proffessionaliteit uitstralen, maar wat is dat dan in jullie ogen, proffessionaliteit?
Misschien zie je dit zelf niet, maar je site straalt zelf _echt_ geen professionaliteit uit.
Het geheel ziet er "knudde" uit, alsof een of ander kindje het met frontpage in elkaar heeft ge-wizzard (you get the point, && nofi: ik snap dat je er lang mee bezig bent geweest). Een professionele site ziet er heel strak uit, en is tot de puntjes verzorgd. Dit kan ik helaas niet van 123flash.nl zeggen.

Na het vele kritiek op mijn site heb ik de kleuren nu variabel gemaakt, en dat wil ik nog ff aan jullie hier voorleggen. De standaard kleur voor menu/content is oranje, en voor de "blokken" bij fotoalbum/gastenboek/poll/login etc. blauw.

Nu heb ik 4 kleuren ter beschikking, "orange","blue","green","red". Deze kan je instellen dmv deze url:
http://217.120.48.160/index.php?page=17&kleur1=blue&kleur2=orange
Voor kleur1=[kleur]&kleur2=[kleur] kan je een van die 4 kleuren invullen. Let wel op: klik niet op een link, dan ben je de kleuren weer kwijt.
  zondag 21 maart 2004 @ 14:50:46 #235
88196 _Morgaine_
read your mind
pi_17865337
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:47 schreef slindenau het volgende:

[..]

Misschien zie je dit zelf niet, maar je site straalt zelf _echt_ geen professionaliteit uit.
Het geheel ziet er "knudde" uit, alsof een of ander kindje het met frontpage in elkaar heeft ge-wizzard (you get the point, && nofi: ik snap dat je er lang mee bezig bent geweest). Een professionele site ziet er heel strak uit, en is tot de puntjes verzorgd. Dit kan ik helaas niet van 123flash.nl zeggen.

Na het vele kritiek op mijn site heb ik de kleuren nu variabel gemaakt, en dat wil ik nog ff aan jullie hier voorleggen. De standaard kleur voor menu/content is oranje, en voor de "blokken" bij fotoalbum/gastenboek/poll/login etc. blauw.

Nu heb ik 4 kleuren ter beschikking, "orange","blue","green","red". Deze kan je instellen dmv deze url:
Voor kleur1=[kleur]&kleur2=[kleur] kan je een van die 4 kleuren invullen. Let wel op: klik niet op een link, dan ben je de kleuren weer kwijt.
Goed onze site zou niet strak en goed verzorgt zijn, geef eens suggesties hoe dat in jou opinion wel zou zijn?

Dat met die kleuren doen wij al 2 jaar alleen ben je de kleuren bijons niet kwijt als je ergens ander sop klikt, kijk anders eens hier www.digidichter.nl

Goed ik moet nu gaan, tot later.
Never mind the mess
-Just mess the mind
  zondag 21 maart 2004 @ 14:52:10 #236
84046 dscx
Bite me...
pi_17865376
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:29 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik had al van een vriend gehoort dat het blur effect in Operah niet goed werkt. Ga dat nog wel even verhelpen..
Umm.. Ik praat IE aan deze kant, in mn IE6 krijg ik een lekker rose blok met pointer... CSS probje perhaps?

DSCX

//offtopic:
@Roonaan: sterk onderbouwd, uitgebreid commentaar op elke sitecheck
pi_17865480
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:50 schreef _Morgaine_ het volgende:

[..]

Goed onze site zou niet strak en goed verzorgt zijn, geef eens suggesties hoe dat in jou opinion wel zou zijn?

Dat met die kleuren doen wij al 2 jaar alleen ben je de kleuren bijons niet kwijt als je ergens ander sop klikt, kijk anders eens hier www.digidichter.nl

Goed ik moet nu gaan, tot later.
Kijk eens wat rond op andere aanbieders in je branche, en als het ff kan buitenlandse. Ik zelf ben ook niet zo'n design held, maar ik zie het wel als het niet helemaal goed zit .

En de kleuren op mijn site zou ik makkelijk kunnen laten onthouden, maar dit is tijdelijk voor Fok! ingebouwd. Gebruikers die ingelogd zijn kunnen hun eigen kleurenschema laten opslaan. Dus gelieve geen commentaar daarop, maar wel op welke kleuren goed/slecht combineren.
  zondag 21 maart 2004 @ 14:58:24 #238
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17865525
quote:
als je deze opmerking achterwege had gelaten
quote:
ps Dit is ons werk, wat ik hier voorbij zie komen zijn toch meestal hobbyisten. weinig echte kwaliteit als je het mij vraagt. Deze kritiek is trouwens puur zakelijk.
was het waarschijnlijk allemaal wat minder 'assertief' geweest. de mensen die zelf met enige regelmaat hun onderbouwde mening geven, zitten ook óf zelf in het vak óf weten zelf dondersgoed hoe ze een mooie functionele website moeten bouwen.

mijn opmerkingen waren vooral geënt op de lay-out en workability van het geheel en niet zo zeer op het idee erachter, graag gedaan.

ik denk wel dat Flash an sich hele mooie dingen op kan leveren, maar dan moet het wat strakker in elkaar zitten. overlopende kleurtjes oogt gewoon niet zo bijzonder professioneel even als effectjes als binnenschuivende teksten. sorry, maar bij mij levert jullie site zoals het nu is geen plek op tussen mijn bookmarks met mooie sites. het gaat te langzaam, is te onduidelijk en te traag.
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_17866019
quote:
Op zondag 21 maart 2004 00:19 schreef Doagere het volgende:
http://www.yourpixel.tk/ of http://members.home.nl/gandale/index.htm
Houd eens op met sites posten en zelf niks checken. Een aantal posts eerder had ik er ook al wat over gezegd maar daar heb je dan helaas weer niet op gereageerd.

Bovendien zijn eigenlijk alle punten van Roonaan nuttig, dus neem alle punten maar mee in je website.
  zondag 21 maart 2004 @ 15:32:37 #240
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17866478
quote:
Het vreemde is, is dat wij met dit produst eigenlijk ALLEEN maar postiviteit hebben gegenereerd tot nu toe.
Mja, dat vind ik ook best vreemd. Zijn de mensen die je dit hebben verteld zelf enigszins actief in webdesign, of zijn het mensen die alles wat een kleurtje heeft en beweegt, fantastisch vinden?
quote:
Hetis bepaald niet zo dat we Flash eventjes gedownload hebben voor de gein, we zijn hier al jaaaaaaaaaaren werkzaam in, zowel in loondienst als freelance.
No offense, maar het is er absoluut niet aan af te zien. Het probleem met bijvoorbeeld dioneo.net is dat het hele basis-concept gewoon fout in elkaar zit. Ongeveer alles wat je aan een layout fout kunt doen, zit hier ook daadwerkelijk fout. Het is een vrij bekend gegeven dat je een programmeur nooit als ontwerper moet inzetten, mogelijk ligt hier jullie probleem.

Links die niet als links te herkennen zijn, onzichtbare buttons, simpele achtergrondjes die met 3 muisklikken in Photoshop na te maken zijn, kleurencombinaties die er lelijk uitzien, doodsimpele graphics, standaard fonts, het heeft niet het minste met professionaliteit te maken. Zoals vaker opgesomd in deze thread heeft Flash een heleboel nadelen, en niets van wat jullie sites bieden toont aan waarom Flash een meerwaarde zou hebben over HTML.

Durf je nu echt zelf naar je site te kijken en te zeggen: Wow, dat ziet er spetterend en gelikt uit?
pi_17866611
quote:
Op zondag 21 maart 2004 10:24 schreef _Morgaine_ het volgende:
Goed maar los vanhet feit dat jullie veelal niet voor Flash zijn EN de te laten zien sites niet echt kunnen waarderen, wat vinden jullie dan van het gegeven een 'CMS in Flash'? Is er vraag naar denken jullie en zo ja, waarom, en zo nee, waarom niet, en svp tips? Ik streef altijd naar perfectie, pos. feedback zou heel fijn zijn. Nogmaals

www.123Flash.nl

ps Dit is ons werk, wat ik hier voorbij zie komen zijn toch meestal hobbyisten. weinig echte kwaliteit als je het mij vraagt. Deze kritiek is trouwens puur zakelijk.
Hahahaha.

Die laatste zin typeert het wel ongeveer. Kritiek geven op andere sites op een 'jongeren-community' versta ik nou niet bepaald onder pure zakelijkheid.

Ik kan het toch niet laten om je site eens even lekker in de zeik te nemen, op een puur zakelijke manier natuurlijk.

Van een kleurenschema of huisstijl heeft flash123 kennelijk weinig pap gegeten. Het is een ratjetoe aan verschillende WordArt-achtige stijlen. Een logo met daarin je uitstraling en persoonlijke stijl verwerkt ontbreekt dan ook.

Daarnaast heb je á la apple-tabbladen gebruikt die totaal niet in de site passen. De tekst erop is werkleijk niet te lezen (te klein en wit op lichtblauw is geen goede combi). Alle graphics op je website zijn simpele gradients op zo'n manier dat het er echt verschrikkelijk amateuristisch uit ziet. Blauw met zwart is geen goede combi, dat je het even weet....

Verder, gebruiksgemak? Kan je me vertellen hoe je site in elkaar zit? Of en toe verschijnt dat kruisje van 'close', maar waar dient het voor? Die slagzin aan de linkerkant is ook verschrikkelijk krachtig. De tekst van je 'submenu' is niet te lezen (1280x1024) dus ik moet maar een beetje in het wilde weg klikken.

Contact formulier is werkelijk verschrikkelijk pauper. Versturen werkt niet en volgens mij schrijven wij in Nederland van links naar rechts en niet andersom.

Mijn god, ik zie nu pas je prijzen. Durf je werkelijk mensen deze kwaliteit te verkopen voor minimaal 55 euro per maand?
pi_17866653
quote:
Het geheel zou geen proffessionaliteit uitstralen, maar wat is dat dan in jullie ogen, proffessionaliteit?
Sowieso dat je professioneel met één f schrijft?
pi_17866983
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:14 schreef ELTino het volgende:

[..]

Houd eens op met sites posten en zelf niks checken. Een aantal posts eerder had ik er ook al wat over gezegd maar daar heb je dan helaas weer niet op gereageerd.

Bovendien zijn eigenlijk alle punten van Roonaan nuttig, dus neem alle punten maar mee in je website.
Haal die plaat dan voor je kop weg!
  zondag 21 maart 2004 @ 15:54:35 #244
46794 Berkery
Fat bastard
pi_17866988
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:38 schreef _Morgaine_ het volgende:
Goed even dit: Commentaar van mensen die WEL in het vak zitten is meer dan postitief. Ik snap de negativiteit gewoon niet..ben er echt even van door de war, had dit niet verwacht.
Dat zijn wellicht mensen die je persoonlijk kent, terwijl dit forum anoniemer (lees: eerlijker) is. En de toon van je post was wat aanmatigend.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_17867012
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:54 schreef Doagere het volgende:

[..]

Haal die plaat dan voor je kop weg!
Begin jij maar.
pi_17867043
quote:
Het geheel zou geen professionaliteit uitstralen, maar wat is dat dan in jullie ogen, professionaliteit?
Mijn site. Check o.a. even: www.cwd.dk of www.coolwebsites.dk

Daar kan die van jou absoluut niet tussen.
  zondag 21 maart 2004 @ 15:59:58 #247
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17867101
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:39 schreef ELTino het volgende:
Sowieso dat je professioneel met één f schrijft?
Dolkomische noot:
quote:
Wilt u bijvoorbeeld dat uw gewijzigde pagina door een bevoegd persoon op taalfouten wordt gecontroleleerd dan kost u dat 1 euro per gecontroleerde pagina
pi_17867207
quote:
Wilt u bijvoorbeeld dat uw gewijzigde pagina door een bevoegd persoon op taalfouten wordt gecontroleleerd dan kost u dat 1 euro per gecontroleerde pagina

btw: _Morgaine_, beweer je echt dat je al jaaaaaaren met Flash werkt? Dan doe je toch echt iets niet goed.. Als je jaaaaaren met Flash werkt moet je wel beter kunnen dan dit..
pi_17867331
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:04 schreef Doagere het volgende:

[..]

btw: _Morgaine_, beweer je echt dat je al jaaaaaaren met Flash werkt? Dan doe je toch echt iets niet goed.. Als je jaaaaaren met Flash werkt moet je wel beter kunnen dan dit..
Ach, hou jij je mond toch eens een keer.
pi_17867492
Niet te veel afdwalen he
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:47 schreef slindenau het volgende:

Ik wil graag weten van jullie welke combinatie het beste is, en welke echt niet door de beugel kan. Suggesties voor extra keuren zijn ook welkom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')