abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17502292
Ik heb net een Boss me 50 pedaalding gekocht.

Wie hebben ervaring hiermee en wat is jullie mening?

In The Presence Of Enemies!
pi_17503355
liggen alle gitaristen op Fok! al in bed ofzo?
pi_17503503
IK heb er eentje en ik ben er wel blij mee...
Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat de Metalzone toch een betere distortion heeft dan de mt 50 emu die in de ME50 zit
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_17503851
Volgens mij is dat een leuk dingetje! Laat me je ervaringen weten, want over twee maanden komt word hier de bas versie leverbaar (ME50B) en die wil ik gaan kopen.
pi_17504013
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:55 schreef helldeskr het volgende:
IK heb er eentje en ik ben er wel blij mee...
Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat de Metalzone toch een betere distortion heeft dan de mt 50 emu die in de ME50 zit
Bij de nieuwe versie van de me 50 ( met cosm technologie) zit de metalzone MT II erop hoor... maar ik heb ook nog wel een losse metalzone
pi_17504078
ha ja
die bedoelde ik ook ...
Maar ik vind de losse metall zone toch beter....
Ik gebruik ze nu lekker allebei
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_17505892
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 22:18 schreef Ibanez het volgende:

[..]

( met cosm technologie)
Hehe, en weet je ook wat dat inhoudt, of lees je dat net van de doos
Maar als je een beetje fatsoenlijk kan afstellen is er van de meeste distortions wel wat te maken. Is volgens mij een heel degelijk ding, die me 50
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 5 maart 2004 @ 10:42:47 #8
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_17510482
Komt er ook een beetje mooi helder geluid uit? Zelfde kwaliteit als die losse boss pedaaltjes?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 22:17:09 #9
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_17543420
Effect processoren blijven wel digitaal... de COSM techniek van BOSS is volgens mij best wel okee, maar er gaat natuurlijk niets boven een hele lading van stompboxjes en andersoortig trapwerk voor je voeten. Ik heb ook een kleine effectprocessor van Korg; leuk om mee te spelen, maar ik ga toch maar eens beginnen aan een verzameling losse pedaaltjes...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 7 maart 2004 @ 20:06:28 #10
32565 Daemian
photo soon ;-)
pi_17560572
Ik heb m ook nog niet zo lang geleden gekocht, ik ben erg tevreden. De metal zone stand gebruik ik niet... ik heb ook een losse metal zone maar ik hou niet van het geluid. Ik gebruik de RAT stand voor metal.
  zondag 7 maart 2004 @ 21:39:44 #11
17808 CoolCazt
www.quadmusic.net
pi_17562820
Ja is een tof ding, denk ik Heb goede reviews op Harmony Central gelezen, maar ik ben een beetje huiverig geworden voor effecten enzo nu ik mn Mesa heb, wat voor amp heb jij Ibanez? Ik heb nu een digitech rp 100, leuk om mee te klooien, maar er komt tyfus veel ruis van dat ding (nee het zijn niet mn snoeren). Ik zoek nog een leuke chorus en phaser misschien, of een tube screamer om lekker te boosten of superoverstuurd te gooien. Heb nu wel leuke sounds op beide kanalen, maar nog meer variatie is nooit weg Hoe klinken dat soort dingen op de ME 50?
I used to listen to N*sync when they were underground ----- http://www.quadmusic.net
pi_17563887
Ik heb een Line 6 Spider, en die versterker kan ik gewoon geen verkeerd woord over schrijven, heb hem reeds een jaar, en nog geen enkel probleem of iets opgemerkt wat me stoort aan het apparaat.

En ik ben nu al een paar dagen aan het freaken met de me 50, en ik moet zeggen, absoluut geen miskoop!!! Ik krijg er superkewle geluiden uit, maar het wah wah systeem werkt matig, (heb wel nog een losse hendrix wah ernaast ) De octaver + en octaver - werken perfect en de voice en ring mod (whammy)pedaal effecten ben ik nog mee bezig....

De distortions zijn supermooi af te stellen evenals de delays en chorus/harmonizer/flanger(etc.etc.) efecten.

Het is een vet apparaat. (en een leuke opstap naar de Boss GT6 haha...
  zondag 7 maart 2004 @ 23:30:39 #13
32565 Daemian
photo soon ;-)
pi_17565214
Er zit een tubescreamer simulatie in de ME 50. Ik vind die persoonlijk niet slecht klinken. Of ie als een echte tubescreamer klinkt kan ik niet beoordelen. De flangers en phasers klinken ook goed vind ik.

Ik heb de ME 50 op verschillende versterkers gespeeld. Wat me opviel was dat de distortions vreemd genoeg met name over transistoren versterkers beter klonken dan over buizen versterkers. Maar ja, met een buizenversterker (zeker een Mesa) gebruik waarschijnlijk toch de eigen distortion van de versterker.
(edit: over een marshall jcm 2000 klonk ie minder, maar over een koch buizenbak klonk ie toch wel weer retegoed)

Ik vind de ruis tot nu toe meevallen, zelfs met de Noise supressor uit. De ruis wordt pas echt storend als je een erg zware distortion gebruikt samen met de compressor.

Wat betreft de wah pedaal ben ik het niet helemaal met Ibanez eens. Hoewel het niet zo goed klinkt als bijvoorbeeld een goede Vox wah, vind ik dit wel 1 van de betere wah's die ik in een multi-effectenbak gehoord heb. En het feit dat de expressiepedaal altijd de volumepedaal functie krijgt als je de wah (of een ander toegewezen effect) uit zet vind ik ook heel prettig.

De tone modify is ook wel een aardige feature. Het enige wat ik nog wel een beetje mis is een wat uitgebreidere equaliser. Maar een beetje zorgvuldig met de equaliser van de versterker werken lost een hoop op.
pi_17565997
quote:
Wat betreft de wah pedaal ben ik het niet helemaal met Ibanez eens. Hoewel het niet zo goed klinkt als bijvoorbeeld een goede Vox wah, vind ik dit wel 1 van de betere wah's die ik in een multi-effectenbak gehoord heb. En het feit dat de expressiepedaal altijd de volumepedaal functie krijgt als je de wah (of een ander toegewezen effect) uit zet vind ik ook heel prettig.
Ja ok, als je het zo bekijkt heb je wel gelijk, maar ik ben van losse pedalen, nu voor het eerst, overgestapt op een multi effect, en ja, als je een Hendrix wah wah gewend bent, ben je 'spoiled' bij wijze van spreken, want die klinkt toppie, en daarom heb ik em er gelijk op aangesloten, samen met de metalzone, want de enige echte zware maar toch scheurende distortion kun je op de multieffect niet zo fijntjes afstellen als op de losse pedaal. Maar begrijp me niet verkeerd, de overige distortions hebben toch weer stuk voor stuk hun eigen charme, alleen krijg ik 'mijn geluid' niet uit de mt 2 instelling op het bord.
  maandag 8 maart 2004 @ 09:59:42 #15
32565 Daemian
photo soon ;-)
pi_17569298
Ja het ligt er aan.
Ik kan en kon uit de MT-2 als losse pedaal al geen heavy geluid krijgen waar ik tevreden mee was. Het was meer een compromis omdat een versterker zo moeilijk meenemen is in het OV.
Zelfs voor metal moet een distortion voor mij meer klinken als een zware overdrive, en de RAT setting op de ME-50 komt aardig in de buurt voor mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')