quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:18 schreef WittE_ReuS het volgende:
Hi ,ik ben op zoek naar een ander racket ,wie heeft er tips voor mij ?
Ik heb nu een Prince Reflex Ti(ben nog recreant),maar van dit racket houd de bespanning het nooit lang ,heb hem nu weer bij de winkel liggen voor nieuwe bespanning,is om de 5-6 weken rijp voor nieuwe bespanning omdat ik hem steeds kapot sla.(al 5e bespanning in 6maanden !!!!!)
Ik ben dus op zoek naar een racket met een beter bespanningspatroon waarvan ik de bespanning wat langer heel kan houden ,wie heeft er tips voor mij voor een betaalbaar racket (onder de 80-90 euro).Het liefst uit eigen ervaring
BVD
Er is een
[Centraal] Squash voor dit soort vragen, maar die was ik zelf ook al een tijdje uit het oog verloren.
![]()
Het breken van de bespanning kan diverse oorzaken hebben:
1 Na breuk laten repareren
![]()
ipv opnieuw geheel bespannen
![]()
2 Verkeerde slagtechniek
3 Verkeerde soort bespanning
4 Te zwaar bespannen (te licht is ook niet goed)
5 De bumper en de buisjes waar de bespanning door gaat zijn naar de klote, waardoor de bespanning door je racket wordt ingesneden
Qua nieuw racket kan ik je hier niets aanbevelen. Dat licht aan je speltype, persoonlijke voorkeur, etc. Ben je een hardhitter, of meer een subtiele speler? Qua merk zijn er ook niet zoveel verschillen, omdat ze bijna allemaal bij grote fabrieken inkopen en er dan zelf een kleurtje aangeven. Voor zover ik weet heeft alleen Wilson rackets die ze volledig zelf ontwikkelen. Zelf speel ik met een Capital C4 (winkelprijs 100 euro of zo). Squashcentra hebben vaak een collectie en daarbij testrackets. Testen is vaak de enige manier om een passend racket uit te zoeken.