abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2004 @ 20:18:25 #1
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_17487048
Hi ,ik ben op zoek naar een ander racket ,wie heeft er tips voor mij ?

Ik heb nu een Prince Reflex Ti(ben nog recreant),maar van dit racket houd de bespanning het nooit lang ,heb hem nu weer bij de winkel liggen voor nieuwe bespanning,is om de 5-6 weken rijp voor nieuwe bespanning omdat ik hem steeds kapot sla.(al 5e bespanning in 6maanden !!!!!)

Ik ben dus op zoek naar een racket met een beter bespanningspatroon waarvan ik de bespanning wat langer heel kan houden ,wie heeft er tips voor mij voor een betaalbaar racket (onder de 80-90 euro).Het liefst uit eigen ervaring

BVD
EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
pi_17489742
Black max carbon ti van dunlop werkte voor mij goed. Als je echt hard slaat kan ik die aanraden. Ik kon er in ieder geval behoorlijk hard mee meppen maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit de bespanning van een squashracket kapot heb geslagen.

Wel het racket zelf door iets te dichtbij staande muren trouwens
pi_17490187
Grays zijn toch wel de beste rackets. heb altijd eentje gehad en zal ook altijd een grays blijven gebruiken

zelf heb ik de grays millenium 140
http://www.grays-int.com/squash/
pi_17491920
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 07:56 schreef erikh het volgende:
Black max carbon ti van dunlop werkte voor mij goed. Als je echt hard slaat kan ik die aanraden. Ik kon er in ieder geval behoorlijk hard mee meppen maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit de bespanning van een squashracket kapot heb geslagen.

Wel het racket zelf door iets te dichtbij staande muren trouwens
Ik reckon that, ik heb dat racket ook. Niet cheap maar wel een goed racket.
When I win, I win. When i loose? I still win..
  Moderator donderdag 4 maart 2004 @ 15:22:04 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17496082
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:18 schreef WittE_ReuS het volgende:
Hi ,ik ben op zoek naar een ander racket ,wie heeft er tips voor mij ?

Ik heb nu een Prince Reflex Ti(ben nog recreant),maar van dit racket houd de bespanning het nooit lang ,heb hem nu weer bij de winkel liggen voor nieuwe bespanning,is om de 5-6 weken rijp voor nieuwe bespanning omdat ik hem steeds kapot sla.(al 5e bespanning in 6maanden !!!!!)

Ik ben dus op zoek naar een racket met een beter bespanningspatroon waarvan ik de bespanning wat langer heel kan houden ,wie heeft er tips voor mij voor een betaalbaar racket (onder de 80-90 euro).Het liefst uit eigen ervaring

BVD
Er is een [Centraal] Squash voor dit soort vragen, maar die was ik zelf ook al een tijdje uit het oog verloren.

Het breken van de bespanning kan diverse oorzaken hebben:
1 Na breuk laten repareren ipv opnieuw geheel bespannen
2 Verkeerde slagtechniek
3 Verkeerde soort bespanning
4 Te zwaar bespannen (te licht is ook niet goed)
5 De bumper en de buisjes waar de bespanning door gaat zijn naar de klote, waardoor de bespanning door je racket wordt ingesneden

Qua nieuw racket kan ik je hier niets aanbevelen. Dat licht aan je speltype, persoonlijke voorkeur, etc. Ben je een hardhitter, of meer een subtiele speler? Qua merk zijn er ook niet zoveel verschillen, omdat ze bijna allemaal bij grote fabrieken inkopen en er dan zelf een kleurtje aangeven. Voor zover ik weet heeft alleen Wilson rackets die ze volledig zelf ontwikkelen. Zelf speel ik met een Capital C4 (winkelprijs 100 euro of zo). Squashcentra hebben vaak een collectie en daarbij testrackets. Testen is vaak de enige manier om een passend racket uit te zoeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 4 maart 2004 @ 15:41:06 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17496529
Inderdaad, dit soort vragen kan je het beste hier stellen:
[Centraal] Squash
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')