abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17484718
We gaan door:

.
  woensdag 3 maart 2004 @ 18:07:50 #2
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_17484889
heeft het met de islam te maken ?
raise up !!
pi_17485245
de eerste African American in het congres van de United States of America??

Representative Joseph H. Rainey (1832 - 1887) was drafted by the Confederacy during the Civil War, but escaped to Bermuda, where slavery was illegal. After the war, Rainey moved back to Georgetown, SC, and became a member of the South Carolina Republican Party executive committee. After representing Georgetown at the 1868 South Carolina Constitutional Convention, he was elected to the state senate in 1870.

Rainey was elected in a special election to represent the First District of South Carolina in the United States House of Representatives. On December 12, 1870, he was sworn in as a Member of the Forty-first Congress and soon joined the Committee on Freedmen's Affairs. He used his position to advocate an end to racial discrimination and using the military to protect black voters from violence perpetuated by the Ku Klux Klan.

Rainey remained in office through the Forty-third Congress and eventually became a member of the Indian Affairs Committee. During a debate on a related appropriations bill, Rainey replaced then Speaker James Blaine as chair and presided over a House session, becoming the first African-American to do so. Rainey served until 1878.
pi_17485486
meneer is een politicus, in de Verenigde Staten? bekend van zijn pleiten tegen de doodstraf?
pi_17485586
Geen muzelman, geen politicus. Toen mijnheer stierf, moest de Ku Klux Klan nog opgericht worden, zelfs.

[ Bericht 27% gewijzigd door Gellius op 03-03-2004 19:16:11 ]
pi_17486228
De vooravondploeg heeft weer eens te zwaar getafeld, zie ik. Een hintje daarom: mijnheer was tamelijk handig.
pi_17487382
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 19:44 schreef zakjapannertje het volgende:
Equiano?
Wie? Nee, die niet. Mijnheer was wetenschapper.
pi_17487546
Benjamin "Calamity Jane" Banneker.

Eitje. Leer mij die negers kennen.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_17487562
J. Hawkins toevallig, die een uitvinding had gedaan in 1845?
pi_17487631
Nette foto trouwens, voor de achttiende eeuw.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_17488057
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:47 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Benjamin "Calamity Jane" Banneker.

Eitje. Leer mij die negers kennen.
Uitstekend, Batuwu. Het is de beroemde 18e eeuwse zwarte Amerikaanse wetenschapper, die klokken kon maken en wat niet al. Wat weet jij veel van negers, eigenlijk!

.
pi_17490115
Kijk aan, een bosneger! Het mooist is toch altijd als je ze in hun natuurlijke habitat kunt bewonderen. Kek pakje ook. Hij heeft zelfs een eigentijds rapier, ongetwijfeld gemaakt van ingezameld zilverpapier.

Enfin, prachtig plaatje. Geen idee wie het is.

pi_17490466
Wacht, ik geef even het gehele plaatje, dan hebben we ook een historische context:

.
pi_17490621
dit lijkt mij dat het gesitueerd is in het hedendaagse Suriname?
pi_17490658
Nee zakjapannertje. Bovenstaande scène speelt zich af in de Verenigde Staten, twee eeuwen terug.
De kleding was op zich wel een dead giveaway wat de periodisering betreft, dacht ik.
pi_17491126
het is dan de periode eerste helft 19e eeuw? is dit in het zuiden van de VS?
pi_17491139
Omdat het alweer bijna weekend is, gooi ik er een extra, gratis hint bij: De blanke meneer rechts is niet blij.
pi_17491172
omdat die linker niet werkt!! die moet de bossen kappen
doei
pi_17491208
Een simpele werkweigering zou nog wel uit te polderen zijn geweest, misschien. Laat ik maar zeggen dat de verhouding tussen de sociale partners in dit plaatje inmiddels uitermate gespannen was.
pi_17491281
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:32 schreef zakjapannertje het volgende:
het is dan de periode eerste helft 19e eeuw? is dit in het zuiden van de VS?
Pardon, ik had deze even over het hoofd gezien, Zakjapannertje! Klopt als een bus!
pi_17491353
het heeft iets te maken met de Underground Railroad?
pi_17491388
Bij mijn weten niet.
pi_17491414
de zwarte meneer is leider geweest ve slavenopstand?
pi_17491472
aanleg van spoor??
doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')