abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1229317
Ik vind dat er steeds minder objectief nieuws wordt geven. Altijd worden de situatie naar eigen visie gedraaid en wordt het verhaal van een kant vertelt.

En dit is met alles voorbeelden:
The Big Brother Amerika, bijna tot helemaal geen negatief nieuws. Behalve met president Bush
Alle EU landen zijn goed
Alle midden oost landen zijn orthodox en leven onder dictatuur
Afrika is droog en zwak en mensen sterven van de honger en voeren constant oorlog
Aids is een natuurlijke ziekte
Nederland is een vooruitstrevend land, zonder fouten
Alle Marokkaanse en Turkse jeugd zijn criminelen

En ik kan maar doorgaan met een hele waslijst. Maar wat ik me echt afvraag is, willen wij blind zijn of zijn we zo erg onder de invloed van het nieuws die zo naar ons word gebracht.

Wat ik nu ontzettend merk is dat Marokkanen en Turken de laatste tijd onder andere bij Fokzine negatief in het nieuws komen. En daarom vroeg ik me af waarom?

Is dit misschien de soort nieuws die we over deze mensen willen horen of zijn die volken echt zo slecht?

woensdag 18 juli 2001 @ 16:09:16 #2
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_1229402
Ik ben je lijstje langsgegaan, en elk punt wat je aanvoert klopt niet. Het is allemaal maar hoe JIJZELF het nieuws selecteert en in je opneemt, want dat er over Amerika alleen maar negatief mbt Bush wordt geschreven is pertinent onjuist.

Je bent hier wel heel erg aan het generaliseren. Welke krant lees je? Waar haal jij je nieuws vandaan?

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  woensdag 18 juli 2001 @ 16:12:13 #3
3656 tuxido
Wie draagt er nu een pak?
pi_1229414
Als je je iets aantrekt van dergelijk commentaar bij berichten dan kun je beter van het internet wegblijven.

Ten eerste zijn dergelijke opmerkingen zelden serieus
en ten tweede is het zo dat als je door dergelijke opmerkingen laat beļnvloeden, je beter van het internet weg kunt blijven. Internet is dan veel te gevaarlijk voor je.

Oja, trouwens Nederland is inderdaad perfect en ik streef dan ook naar een zuiver Nederland met alleen maar volbloed Nederlanders, omdat die nu eenmaal superieur zijn

ik moet hier nog eens iets goeds voor verzinnen
pi_1229587
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 16:12 schreef tuxido het volgende:
Als je je iets aantrekt van dergelijk commentaar bij berichten dan kun je beter van het internet wegblijven.

Ten eerste zijn dergelijke opmerkingen zelden serieus
en ten tweede is het zo dat als je door dergelijke opmerkingen laat beļnvloeden, je beter van het internet weg kunt blijven. Internet is dan veel te gevaarlijk voor je.

Oja, trouwens Nederland is inderdaad perfect en ik streef dan ook naar een zuiver Nederland met alleen maar volbloed Nederlanders, omdat die nu eenmaal superieur zijn

Dus jij leest nooit de kranten? Of je volgt nooit het journaal? Dat bedoel ik ook jongen of dame. Met alles het is niet alleen met internet en alleen bij Fokforum maar lees eens of volg eens een bepaalde nieuwsbericht.

En ik weet dat elk krant of zender een eigen "politieke" achtergrond heeft enzo, maar NOS moet toch wel objectief nieuws geven.

woensdag 18 juli 2001 @ 16:41:16 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1229629
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 16:34 schreef FuzzyMaN het volgende:

En ik weet dat elk krant of zender een eigen "politieke" achtergrond heeft enzo, maar NOS moet toch wel objectief nieuws geven.

En waar kan je mij dan wijzen op de niet-objectiviteit van het NOS-journaal?

De voorbeelden die jij in je eerste post aanhaald, lijken mij meer te slaan op de stukjes op de frontpage van Fokzine dan op iets wat ik op bijvoorbeeld het journaal heb gezien.

Misschien dat jij inderdaad wat selectief het nieuws bekijkt?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 juli 2001 @ 16:47:22 #6
3656 tuxido
Wie draagt er nu een pak?
pi_1229668
Hehe... ik lees iedere dag 2 kranten, en kijk 3 journaals

Maar buiten dat, is het allemaal een kwestie van interpretatie.
Uiteraard zit er een zekere moraal in elk journaal.
Het zou fraai zijn als er een bomaanslag wordt gepleegd met 30 doden en dat het dan aan de kijker wordt overgelaten om te bepalen of dit goed of slecht is.
Het NOS gaat uit van de Nederlandse grondwet en op basis daarvan verwerken zij een bepaald oordeel in hun berichten.
Overigens zijn ze daar (gelukkig) buitengewoon karig mee. Meestal zijn ze volledig objectief.

Maar inderdaad, geef maar eens een concreet voorbeeld.

ik moet hier nog eens iets goeds voor verzinnen
pi_1232322
Voorbeelden zijn er zat.

Laten we onze grote voorbeeld amerika hebben.
Amerika is een land die bepaald wat de wereld wel en niet mag doen.
Amerika heeft nog nooit een oorlog op eigen grond gevoerd.
Amerika heeft zulke wetten dat je zegt he hoe kan dat dan? Bijvoorbeeld 3 strikes, doodstraf. Ik zie anmisty INTERNATIONAL daar geen propaganda maken.
Amerika is de voorbeeld waar mensenrechten worden geschonden.
Amerika is een land die een bom test met zulke erge gevolgen dat ze daarna gewoon heel fijn zeggen niemand mag ze uittesten. En bij elk mogelijk oorlog worden de nieuwste wapens getest.
In Amerika heb je nog heel veel mensen die niet kunnen lezen en schrijven.
Amerika is de land die alle protocollen breekt en doet waar hij zin in heeft.

Ik kan nog een hele waslijst schrijven maar ja heeft het zin. Jullie denken dat ik nu anti amerika ben, dat ben ik niet maar je moet gewoon bepaalde dingen zien.

Laten we nu een EU land nemen.
Spanje daar heerst terror, waarom heeft de EU het daar niet over en gaan ze zich daarmee bemoeien.
In Engeland precies hetzelfde Ook terror. IRA.
Duitsland een van de grotste discriminerende landen op deze wereld.
Italie zo een economische last voor de EU, inflatie en dergelijke.

Ik heb nu een vraag? Wat heeft de EU en Amerika in gemeenschap? Ze bemoeien te veel en te vaak met zaken die hun niets aan gaat. Midden Oosten is 5000 km van NL waarom daar druk om maken?

Een ander vraag. Zijn wij Europeanen zo goed of lijkt het zo? Heb je ooit je aan jezelf afgevraagd hoe Afrikaanse landen aan hun wapens komen? Wat dacht je van Made in Italie en Made in Germany??? Of nog beter gezegd Made in the USA.

Het is leuk om blind te zijn, maar er zijn bepaalde werkelijkheden waar je gewoon niet onderuit komt.

Wat gaat jou aan hoe een land haar land wil regeren? Je leeft toch hierzo, dan moet je toch ervoor zorgen dat het hier beter gaat? Ik zal het wel weer verkeerd zien.

Islam wordt hierzo altijd zwart gemaakt, maar waarom? Zonder dat er een de meeste van jullie weten waarom iets gebeurd beginnen de meeste al met onzinnige argumenten te komen. Al maanden is dit aan de gang. Dit geloof wordt gewoon zwart gemaakt. En daar zit ik best wel mee.

In Engeland zitten mensen elkaar af te schieten omdat de ene protestants is en de andere katholiek. Dat is toch nog dommer. 2 afstromingen binnen een geloof die elkaar vermoorden. Heel de wereld kijkt ernaar maar we hebben er nooit over. Maar als er ergens een verandering in een islamitisch land is dan gelijk in het nieuws van dit en dat. En gelijk van niet normaal en zo.

En nu even over Turkije.
mensenrechten worden geschonden oke ik accepteer dat maar in Amerika toch ook
Turkije heeft nog de doodstraf, nederland had het 20 jaar geleden ook en Amerika heeft het ook.
Turkije is een islamistische land en zal nooit christelijk worden en er zal altijd een tintje van gewoontes, normen en waarde in zitten die jullie niet kunnen begrijpen.

Turkije zal voorlopig niet toegelaten worden dat is een feit, maar ga maar eens aan je zelf afvragen waarom Turkije niet wordt toegelaten?

Misschien omdat het islamistisch is?
Misschien omdat het aantal volkvertegenwoordigers afhangelijk is aan de aantal inwoners van het land zelf?
Misschien omdat er een paar wetten zijn die de EU niet mag?
Misschien omdat er terror is, bijvoorbeeld PKK.

Maar dit soort dingen is veel dichterbij dan jullie denken.

Dus wat ik wil zeggen, kijk eerst eens in je eigen geschiedenis en kijk eens naar je voorbeeld land en oordeel dan over iets anders. Geef dan je mening. En lul niet zo dom over iets wat je niet wilt begrijpen.

Het is niet belangrijk dat het gebeurd, maar vraag je eerst eens af waarom het gebeurd. Wat is de reden daar achter?

woensdag 18 juli 2001 @ 23:59:35 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1232336
Maar geef je ook nog even antwoord op de vragen die je gesteld zijn over het niet objectief brengen van nieuws?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1232473
corr.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 19-07-2001 00:54]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1232486
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 16:41 schreef golfer het volgende:
En waar kan je mij dan wijzen op de niet-objectiviteit van het NOS-journaal?
Tijdens de verkiezingen in de VS kwam telkens wel heel duidelijk naar voren aan welke kant meneer Charles Groenhuysen (o.i.d.) stond. Daarin moet ik FuzzyMAN toch wel gelijk geven.

En dat stukje over die ingestorte vloer bij die bruiloft in Israel... pure sensatielust... dat vind ik niet echt chic voor een programma als het journaal.

Wittgenstein
  donderdag 19 juli 2001 @ 00:45:28 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1232589
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 23:57 schreef FuzzyMaN het volgende:
Voorbeelden zijn er zat.

Amerika heeft zulke wetten dat je zegt he hoe kan dat dan? Bijvoorbeeld 3 strikes, doodstraf. Ik zie anmisty INTERNATIONAL daar geen propaganda maken.
Amerika is een land die een bom test met zulke erge gevolgen dat ze daarna gewoon heel fijn zeggen niemand mag ze uittesten. En bij elk mogelijk oorlog worden de nieuwste wapens getest.

als je lid was van amnesty zou je in wordt vervolgd heel veel kunnen lezen over de strijd tegen de doodstraf.
en ja, in usa is een democratie en de meerderheid is voor, dus ...
nog nooit een oorlog op eigen grond? wat dacht je van de amerikaanse burgeroorlog (noorden tegen zuiden)
Algemene opmerking: als je dit soort stellingen poneert, zorg dan in ieder geval dat ze kloppen....
quote:
Spanje daar heerst terror, waarom heeft de EU het daar niet over en gaan ze zich daarmee bemoeien.
Wat kan de EU doen aan een ETA die terreur aanslagen pleegt? Kun je de spanjaarden veroordelen omdat er een aantal gekken rondlopen? Zou hetzelfde zijn dat als ik alle marokkanen veroordeelde voor een groep misdragend tuig.
Engeland, IRA. Is daar niet heel veel werk van gemaakt, onder wiens auspicien is het laatste vredesakkoord getekend?
Duitsland een van de grootste discriminerende landen op deze wereld? Feiten graag. Een parlementaire democratie, waar nu ook een homohuwelijk komt, waar veel vluchtelingen worden binnengelaten, etc. Zullen wij het vergelijken met Afganistan? Voormalig Oostblok?
Italie? inflatiepercentage ligt lager dan in Nederland, bovendien voldoet men aan de EU norm.
Oftewel, als je dit soort feiten stelt, onderbouw ze dan wel.
quote:
Ik heb nu een vraag? Wat heeft de EU en Amerika in gemeenschap? Ze bemoeien te veel en te vaak met zaken die hun niets aan gaat. Midden Oosten is 5000 km van NL waarom daar druk om maken?
We kunnen niets doen en van afstand toekijken hoe een bevolking uitgeroeid wordt. Struisvogelpolitiek heet dat. Waarom doen wij dat niet?
Economische belangen. Als wij niet ingrijpen wordt de stroom vluchtelingen groter. Humanitair belang. We hebben er niets mee te maken, maar alle 2e en 3e wereld landen willen wel onze steun? Moeten wij dan ook maar weigeren. Gewoon van 'zoek het zelf maar uit'. Lekker egoistisch.
quote:
Een ander vraag. Zijn wij Europeanen zo goed of lijkt het zo? Heb je ooit je aan jezelf afgevraagd hoe Afrikaanse landen aan hun wapens komen? Wat dacht je van Made in Italie en Made in Germany??? Of nog beter gezegd Made in the USA.
Wij vinden van onszelf wel dat we onze zaakjes redelijk goed voor elkaar hebben, zeker als we het vergelijken met een groot aantal andere landen in de wereld. Hoe komen ze aan wapens? Internationale wapenhandel. Niet alleen made in het westen, maar ook bijv. rusland, china, etc. (waren ze maar 'made in Hongkong ). En zolang in een aantal westerse landen het recht om een wapen te hebben zo ongeveer in de grondwet staat is het moeilijk om het in de hand te houden.
quote:
Wat gaat jou aan hoe een land haar land wil regeren? Je leeft toch hierzo, dan moet je toch ervoor zorgen dat het hier beter gaat? Ik zal het wel weer verkeerd zien.
het gaat me niet aan hoe een land haar land wil regeren? Maar kom dan ook niet aan de deur kloppen als er een noodsituatie is. Anders vind ik dat we wel degelijk wat ervan kunnen zeggen. Mensenrechten zeggen jou dus blijkbaar niets?
quote:
Islam wordt hierzo altijd zwart gemaakt, maar waarom? Zonder dat er een de meeste van jullie weten waarom iets gebeurd beginnen de meeste al met onzinnige argumenten te komen. Al maanden is dit aan de gang. Dit geloof wordt gewoon zwart gemaakt. En daar zit ik best wel mee.
Waarom? Islam als geloof wordt door mij niet zwart gemaakt. Wel de zaken die in mijn ogen tot de uitwassen ervan behoren. Onzinnige argumenten? Dat is jouw mening. Dan zeg ik als wederwoord: onzinnig, heb je wel eens naar die iman in rotterdam geluisterd...
quote:
In Engeland zitten mensen elkaar af te schieten omdat de ene protestants is en de andere katholiek. Dat is toch nog dommer. 2 afstromingen binnen een geloof die elkaar vermoorden. Heel de wereld kijkt ernaar maar we hebben er nooit over. Maar als er ergens een verandering in een islamitisch land is dan gelijk in het nieuws van dit en dat. En gelijk van niet normaal en zo.
Selectieve verontwaardiging.
2 stromingen binnen één geloof die ruzie hebben?
remenber iran versus irak. irak versus koeweit. Algerije met de vele moorden door fundamentalisten. Enz. enz.
En over de IRA is en wordt heel veel afgepraat en afgeschreven. En daar wordt ook van gezegd 'niet normaal'.
HEt krijgt meer aandacht dan de zoveelste staatsgreep in een islamitisch afrikaans land.
quote:
En nu even over Turkije.
Turkije heeft nog de doodstraf, nederland had het 20 jaar geleden ook en Amerika heeft het ook.
Turkije is een islamistische land en zal nooit christelijk worden en er zal altijd een tintje van gewoontes, normen en waarde in zitten die jullie niet kunnen begrijpen.
Ik vind het al een verkeerd uitgangspunt dat je accepteert dat mensenrechten geschonden worden.
Verder is het een strijd in turkije zelf, tussen de westers georienteerden en de oosters georienteerden.
ik kan vanuit hun achtergrond best bepaalde normen waarden en gewoontes begrijpen, maar ik hoef het er toch niet mee eens te zijn? en ik kan er toch ook tegen zijn dat die normen, waarden en gewoontes in Nederland, als ze in tegenstrijd met de nederlandse regels etc. zijn, in nederland niet geaccepteerd mogen worden?
quote:
Turkije zal voorlopig niet toegelaten worden dat is een feit, maar ga maar eens aan je zelf afvragen waarom Turkije niet wordt toegelaten?

Misschien omdat het aantal volkvertegenwoordigers afhangelijk is aan de aantal inwoners van het land zelf?

Misschien om het economisch gezien niet aan de voorwaarden voldoet? Misschien omdat het politiek niet stabiel is?
Misschien omdat een er teveel punten zijn die op een gegeven moment onder europese wetgeving gaan vallen, in turkije niet opgevolgt kunnen worden om het simpele feit dat de meerderheid van de bevolking er tegen is?
quote:
Dus wat ik wil zeggen, kijk eerst eens in je eigen geschiedenis en kijk eens naar je voorbeeld land en oordeel dan over iets anders. Geef dan je mening. En lul niet zo dom over iets wat je niet wilt begrijpen.

Het is niet belangrijk dat het gebeurd, maar vraag je eerst eens af waarom het gebeurd. Wat is de reden daar achter?

Wie de schoen past, trekke hem aan.
Kijk eerst eens naar de westerse situatie en geschiedenis, voordat je met stellingen komt die kant nog wal raken.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_1234718
Hele mooie tegen argumenten maar ja een ding
we worden toch bewust of onbewust door de mening van de media beinvloed.

Burgeroorlog in amerika was zo'n pak hem weg 300 jaar geleden. Kijk eens na 1900. Ooit een oorlog in Amerika. Altijd amerikaanse leger hier en daar. En dat waren de Engelse vs de inwoners van Amerika. Maar een ander oorlog. In zowat elk oorlog hoor je wel Amerika maar nooit hoor je IN Amerika

Iran, Irak, Koeweit en Amerika.
Iran en Irak hebben oorlog gevoerd, maar destijds heeft Irak wel steun gekregen van Amerika. Iran verloor. Irak was toen een sterk land geworden. En met de steun van Amerika ging het gewoon goed. En waarom heeft Amerika dan Irak niet gesteund bij haar overname van Koeweit? Maar heeft die gekozen om Koeweit te helpen? Hier helpt Amerika wel mee enzo omdat het een kolonie zou worden enzo bla bla bla
Maar ik zie Amerika nu niet de palasteinen helpen. Isrial is toch ook een kolonie?? Of ik zie amerika zich helemaal niet bemoeien met de gevechten in de oud oost blok landen? Het zal dan wel om olie en geld gaan.

Hoeveel is een intaliaanse lire waard?
Waarom tegen betreding van Turkije in de EU?
Geef eens je eigen mening.
Duitsland is een discriminerend land dat is een feit, maar omdat de media het heel goed kan afschermen is het van niet.

Iman in R'dam dat is zijn mening. Als hij dat vind dan vindt hij dat.

Homohuwelijk ga jij dat maar tegen de paus zeggen. Vraag eens naar de mening van de paus over homo's Ik vraag me af wat voor antwoord je dan krijgt. De bijbel is niet zo hard tegen homo's als de kuran.

Ik blijf zeggen en zeg het nogmaals, we zijn onder de invloed van de media.

BTW, wist je dat er auto's met nederlandse kentekens in Bosnie werden verbrand? Nee he, want dit is een insident en heeft helemaal niets met de Joeguslavie trubunaal te maken.

Blind worden we gemaakt en zijn we ook. Nooit hoor je het verhaal van 2 kanten. En daar zit ik mee. Te vaak worden meningen gegeven over dingen waar bij je de situatie niet weet of denkt te weten. Maar wat ik hoor en lees is alleen maar wat de media en wat de scholen jullie hebben geleerd. Voor de rest hoor ik niets. En de cirkel is rond.

Bedankt voor jullie moeite om te lezen. Wat ik met dit topic wilde bereiken is dat je vaker je afvraagd waarom iets gebeurd. Dat het gebeurd is is dan als een feit, maar waarom. Dat is nog veel belangrijker.

vrijdag 20 juli 2001 @ 01:36:30 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_1239613
quote:
Voorbeelden zijn er zat.

Oh? Wij doen in Nederland dingen die Amerika helemaal niet goed vindt, bijvoorbeeld koffieshops, daar mogen ze best wat van zeggen, maar we bepalen ons beleid zelf.
quote:
burgeroorlog.
quote:
Ten eerste heeft Amerika zulke wetten helemaal niet.

Ten tweede protesteert Amnesty wel degelijk tegen de doodstraf in Amerika.

quote:
Welke mensenrechten dan? Amerika is nog steeds een democratie, en dan kun je van meer dan de helft van de landen ter wereld niet zeggen.
quote:
En terecht. Voor onze veiligheid van het vrije westen.
quote:
Amerika is dan ook het sterkste land ter wereld.
quote:
Ik kan nog een hele waslijst schrijven maar ja heeft het zin. Jullie denken dat ik nu anti amerika ben, dat ben ik niet maar je moet gewoon bepaalde dingen zien.

terror??? Ja van de ETA, een terroristische organisatie die aangepakt wordt
quote:
Ja? Proberen we ook al ik weet niet hoe lang een oplossing voor te vinden
quote:
Wat is dat voor kul??? Heb je daar enig bewijs voor? Duitsland is hardstikke democratisch vriend.
quote:
Zo zijn er wel meer landen binnen de EU
quote:
Misschien omdat er zoveel lieden uit het Midden-Oosten in Europa wonen?
quote:

Het is leuk om blind te zijn, maar er zijn bepaalde werkelijkheden waar je gewoon niet onderuit komt.

Ik niet hoor. Geloof deugt sowieso niet. Islam, katholiek allemaal hypocriete bende.

Verder wordt de islam niet zwart gemaakt, dat doen fundamentalistische moslims gewoon zelf. Hoeven wij niets voor te doen

quote:
In Engeland zitten mensen elkaar af te schieten omdat de ene protestants is en de andere katholiek. Dat is toch nog dommer.
Inderdaad, maar dommer dan wat? In Turkije schieten Turken en Koerden elkaar af. En in Algerije moslims elkaar
quote:
2 afstromingen binnen een geloof die elkaar vermoorden.
Ja gelukkig komt dat bij Islamieten niet voor, zoals in Algerije, Afghanistan, en noem maar op
quote:
Heel de wereld kijkt ernaar maar we hebben er nooit over. Maar als er ergens een verandering in een islamitisch land is dan gelijk in het nieuws van dit en dat. En gelijk van niet normaal en zo.
quote:
En nu even over Turkije.
mensenrechten worden geschonden oke ik accepteer dat
Ik niet
quote:
maar in Amerika toch ook
Oh ?? , ook martelen in gevangenissen?
quote:

Waarom niet? Omdat er nog heel veel corruptie is, daarom niet. En omdat er koerden uitgeroeid worden, en omdat er gemarteld wordt, en omdat het economisch gezien een lachertje is, en omdat er nog grote problemen zijn met fundamentalisten.

Daarom niet.

quote:
Nee hoor, zie bovenstaande redenen. Economisch klopt het ook nog lang niet.
quote:

Wat wil je nou eigenlijk zeggen met deze post???

Snap er geen snars van, van dit onsamenhangend, warrig betoog.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1240627
R@b dit is nou precies wat ik bedoel. Jij bent typisch een geval van iemand die zegt wat de media wilt dat je ziet.

Jij kent 3 strikes niet. Als je 3 keer in de bak komt krijg je levenslang, ken je die wet niet? Doodstraf heb je in Amerika. Maar zeg eens zelf eerlijk. Maakt Amnesty van de doodstraf in Amerika net zo'n groot probleem als in China en andere landen? Dacht het niet. Turkije heeft de wet doodstraf en zo'n 20 jaar dacht ik is het niet toegepast. En waarom dwingen ze Amerika niet af om de doodstraf af te schaffen en andere landen wel?

Wat dacht je nog de rechten van de zwarte, mexicaanse en andere bevolken? In Amerika worden ze nog steeds gediscrimineerd. Denk aan de verkiezingen dit jaar nog daarzo. Zwarten mochten bij sommige stembussen niet eens stemmen of werden terug gestuurd omdat ze zogenaamd te laat waren.

Dus er mogen bommen op onschuldige mensen worden getest. Dus morgen als amerika een nieuwe bom op nederland gooit is dat ook goed, want het is toch ten goede van de westen. Dus als er kinderen dood gaan omdat dat jouw welvaart verbetert is dat goed??

ETA en IRA worden aangepakt, waarom mag bijvoorbeeld Turkije PKK niet aanpakken en moet Amnesty constant zich er mee bemoeien en de EU?

Turkse soldaten schieten PKK militanten af, of beter gezegd voeren oorlog.Weet je wel waarom PKK vecht?

Aagh jongens. Jullie horen alleen van een kant. Nooit van beide kanten. Daarom heb ik dit gepost om te zeggen, dat niet alles zo is zoals het wordt verteld.

Laterzzz

vrijdag 20 juli 2001 @ 12:24:49 #15
272 R@b
No-nonsens
pi_1241732
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 10:13 schreef FuzzyMaN het volgende:
R@b dit is nou precies wat ik bedoel. Jij bent typisch een geval van iemand die zegt wat de media wilt dat je ziet.
Volgens mij ben jij typisch een geval van een geindoctrineerde Turk die maar wat anti-Amerikaanse leuzen in het wilde weg roept, zonder enige feiten kennis.

Het feit dat je niet ingaat op je boute bewering dat het nog dommer is dat 2 afstromingen binnen een geloof elkaar vermoorden, en daarbij wijst naar Ierland, terwijl Islamieten elkaar wereldwijd ook afslachten zegt mij meer dan genoeg.

quote:
Jij kent 3 strikes niet. Als je 3 keer in de bak komt krijg je levenslang, ken je die wet niet?
Ja, maar jij hebt het over 3 strike en dan doodstraf en dat is dus een leugen. Bovendien komt die 3 strike wet maar in één staat voor.
quote:
Doodstraf heb je in Amerika. Maar zeg eens zelf eerlijk. Maakt Amnesty van de doodstraf in Amerika net zo'n groot probleem als in China en andere landen?
Ja
quote:
Dacht het niet.
Dacht het wel
quote:
Turkije heeft de wet doodstraf en zo'n 20 jaar dacht ik is het niet toegepast. En waarom dwingen ze Amerika niet af om de doodstraf af te schaffen en andere landen wel?
Amnesty International kan niet dwingen. Net zoals ze niet kunnen dwingen dat landen stoppen met martelen van gevangenen.

Amnesty protsteert ook tegen fascistische landen in Zuid-Amerika. Amnesty is totaal onpartijdig, maar dat jij dat niet ziet is veelzeggend.

quote:
Wat dacht je nog de rechten van de zwarte, mexicaanse en andere bevolken? In Amerika worden ze nog steeds gediscrimineerd. Denk aan de verkiezingen dit jaar nog daarzo. Zwarten mochten bij sommige stembussen niet eens stemmen of werden terug gestuurd omdat ze zogenaamd te laat waren.
Zwarten hebben stemrecht in Amerika. Zwarten hebben meer rechten dan Koerden in Turkije die onderdrukt worden. Zwarten hebben gelijke rechten.
quote:
Dus er mogen bommen op onschuldige mensen worden getest. Dus morgen als amerika een nieuwe bom op nederland gooit is dat ook goed, want het is toch ten goede van de westen. Dus als er kinderen dood gaan omdat dat jouw welvaart verbetert is dat goed??

ETA en IRA worden aangepakt, waarom mag bijvoorbeeld Turkije PKK niet aanpakken en moet Amnesty constant zich er mee bemoeien en de EU?

Wat heb je toch tegen Amnesty??
quote:
Turkse soldaten schieten PKK militanten af, of beter gezegd voeren oorlog.Weet je wel waarom PKK vecht?

Aagh jongens. Jullie horen alleen van een kant. Nooit van beide kanten. Daarom heb ik dit gepost om te zeggen, dat niet alles zo is zoals het wordt verteld.

Laterzzz

Post eens iets zinnigs zou ik zeggen. En ga eens in op de andere zaken die ik in mijn vorige post aankaartte.

Je praat namelijk veel onzin.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:59:27 #16
13878 Giph
I gave her water!
pi_1242088
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 10:13 schreef FuzzyMaN het volgende:

Jij kent 3 strikes niet. Als je 3 keer in de bak komt krijg je levenslang, ken je die wet niet? Doodstraf heb je in Amerika. Maar zeg eens zelf eerlijk. Maakt Amnesty van de doodstraf in Amerika net zo'n groot probleem als in China en andere landen? Dacht het niet. Turkije heeft de wet doodstraf en zo'n 20 jaar dacht ik is het niet toegepast. En waarom dwingen ze Amerika niet af om de doodstraf af te schaffen en andere landen wel?

Ten eerste KAN Amnisty geen enkel land dwingen
En ten tweede protesteert Amnisty net zo hard tegen de doodstraf in de VS als in elk ander land.
Executie McVeigh nog gezien?
quote:
Tja, en in Iran mogen vrouwen niet eens stemmen, in Syrie en Irak mogen nog de vrouwen nog de Koerden stemmen etc.
In de VS mogen ze dat WEL! Grondrechtelijk! Dat zie ik in de hiervoor genoemde landen niet gebeuren
quote:
Zeg dat ook maar tegen de Palestijnse jongen die eergister 20 jongeren opblies bij een discotheek
quote:
Jij kent echt geen feiten he? Een terreurorganisatie als de IRA is niet te vergelijken met een heel volk van enkele miljoenen die onderdrukt worden.
quote:
Jazeker, voor een onafhankelijk Koerdistan. Zoals ook beloofd was toen het Ottomaanse rijk werd verdeeld.
Weet JIJ wel wat de PPK doet?
quote:

Laterzzz

Neen, ik ken elke kant. Ik ken vele nuances.
Maar zelfs met die nuances en meerdere kanten van het verhaal, zeg ik je dat de meeste Islam-landen hun zaakjes slecht, heel slecht voor elkaar hebben. Amerika is allesbehalve perfect en ook een bende, maar een stuk minder dan Afghanistan, Irak, Syrie, Libanon etc.

En WIJ krijgen tenminste info ZONDER geloofsjus erover heen. Heb je er wel eens over nagedacht dat JOUW perceptie bedoezeld wordt door alles via jouw religie te bekijken? Dat je een vrouw die geen hoofddoek om heeft op voorbaat al als "zondig" bestempelt? Terwijl ze bij wijze van spreken moeder Theresa zelf kan zijn? Je blikveld is beperkt door de religie die alles in hokjes plaatst. Jammer....heb ik geen last van.

En JA, de EU heeft z'n zaakjes een stuk beter voor elkaar: Sociale voorzieningen, geen echte armoede, geen fundamentalistische regimes, geen totalitaire regimes, geen onderdrukkende regeringen, geen burgeroorlogen, stabiele economieen etc.

Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  zaterdag 21 juli 2001 @ 00:15:28 #17
12697 DjLando
shinde kudasai
pi_1246196
/off maar misschien toch ook wel beetje ontopic

niet op de man spelen praat wat makkelijker:)

/offtopic off

Mjah.. het is ABSOLUUT zo dat de media voor ons bepalen welk nieuws we te zien krijgen.. en het is natuurlijk zeker ook subjectief, iemand moet uitmaken van de 10000en berichten per dag er welke op tv komen:) het gaat erom, of we de grote nieuwsbronnen objectief GENOEG vinden..

Ik zelf heb het idee dat dit nog wel het geval is... maargoed, de meningen hierover verschillen nogal duidelijk, enter discussion!

... your focus determines your reality ...
  zaterdag 21 juli 2001 @ 01:56:04 #18
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1246521
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 00:15 schreef DjLando het volgende:
/off maar misschien toch ook wel beetje ontopic

niet op de man spelen praat wat makkelijker:)

/offtopic off

Mjah.. het is ABSOLUUT zo dat de media voor ons bepalen welk nieuws we te zien krijgen.. en het is natuurlijk zeker ook subjectief, iemand moet uitmaken van de 10000en berichten per dag er welke op tv komen:) het gaat erom, of we de grote nieuwsbronnen objectief GENOEG vinden..
tuurlijk kun je discussieren of de nieuwsbronnen objectief zijn (alsof alle nieuwsbronnen objectief moeten zijn).
Ik heb er echter bezwaar tegen als als argumentatie aanwijsbare onwaarheden gespuid worden.

Ik zelf heb het idee dat dit nog wel het geval is... maargoed, de meningen hierover verschillen nogal duidelijk, enter discussion!

het gaat er niet om in de gevoerde discussie of het nieuws objectief is of niet (moeten alle nieuwsbronnen bij voorbaat neutraal zijn?),
het gaat erom dat als je feiten aandraagt die jouw mening moet bevestigen, deze moeten kkloppen en niet met aanwijsbare fouten doorspekt zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door evert op 21-07-2001 02:08]

wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 21 juli 2001 @ 03:27:58 #19
13878 Giph
I gave her water!
pi_1246717
M.I. zijn de Nederlandse media objectief genoeg om een realistisch beeld te kunnen schetsen.
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
pi_1247938
quote:
Voorbeelden zijn er zat.

[/b]

Ja zielig voor de rest he? Dat die Amerikanen zo verdomd machtig en rijk zijn. Vooral de schuld aan de Amerikanen geven en niet werken om op hetzelde niveau te komen.
quote:

1. de onafhankelijkheidsoorlog
2. de oorlog van 1812 tegen Canada
3. de burgeroorlog 150 jaar geleden
quote:

Is niet waar, het is niet doodstraf maar levenslang. Daarnaast protesteert niet alleen AI tegen de doodstraf in de VS, maar ook wordt er officieel geprotesteerd tegen elke voltrokken doodstraf door de EU landen. Elke keer dus weer worden de Amerikanen lastig gevallen over hun rechtssysteem.
quote:

Tja, alweer, zielig he ? Zij zijn groot en ik is klein.
quote:

Die heb je over de hele wereld, tot in Nederland toe. Maar in Amerika zijn de public schools gewoon gratis toegankelijk voor iedereen.
quote:

Amerika breek zeker niet alle protocollen, maar kan het zich wel veroorloven z'n eigen regels te schrijven. Ooit bedacht dat het recht op z'n allerbest het wapen van de zwakken is?
quote:

Het woord is terreur, maar daarnaast, ETA vertegenwoordigt een minime minderheid in een minderheid. De terreur komt allang niet meer van de staat maar van deze mensen die niemand vertegenwoordigen.
quote:

Inderdaad, precies hetzelfde, een groep extremisten en niet de staat zit achter de terreur.
quote:

Daar zou ik dan wel eens een bewijs van willen zien. Volgens mij zijn er massa's landen die veel harder discrimineren tegen buitenlanders dan Duitsland.
quote:

Niet verder gelezen dan de headlines kennelijk? Tot zover zijn ze zelfs met de hogere tekorten binnen de grenzen en ze zijn kennelijk zo geschrokken van de kritiek dat ze op zoek zijn naar bezuinigingen.
quote:

Goh, laten nou juist Israel en de PA steeds vragen om inmenging van de VS en de EU in het Midden Oosten.
quote:

Of made in South Africa, of een van de tientallen andere landen die wapens produceren en exporteren.
quote:

Ik ben blij dat je dat zelf ook inziet, wanneer ga [n]jij[/b] de werkelijkheid wat minder selectief bekijken?
quote:

Yep, je ziet het absoluut verkeerd, want als ze in Afghanistan de mensenrechten met voeten treden krijgen wij hier meer vluchtelingen. En als de Italianen inderdaad een puinbak van hun begroting maken draaien wij ook op voor de kosten. De wereld is interdependent, oftewel wederzijds afhankelijk. Er bestaan geen landen die niks met de rest te maken hebben.
quote:

Islam heeft wellicht de pech dat het vooral wordt beleden in landen die zonder moeite als achterlijk kunnen worden omschreven. Dat heeft zo z'n gevolgen voor de manier waarop er naar wordt gekeken.
quote:

Goh, laat ik nou wel steeds berichten zien over Noord Ierland. En over conferenties tussen GB en Ierland en bemiddelingspogingen van Amerikaanse presidenten en senatoren. Bush zei het deze week nog 'I'm only a phone call away'.
En als er in een 'Islamitisch' land weer eens de mensenrechten als deurmat worden gebruikt, mogen wij er wat van zeggen. Want ook wij ondervinden de gevolgen van de ellende die zij veroorzaken.
quote:

En nu even over Turkije.

In Nederland is de laatste doodstraf uitgevoerd direct na de tweede wereldoorlog. En zelfs dat was bij wijze van uitzondering. In de rest van de vorige eeuw was de doodstraf al nagenoeg niet meer in gebruik. De Amerikaanse doodstraf politiek wordt al decennia lang heftig bekritiseerd.

En nu Turkije, Turkije claimt een Europees land te zijn en is lid van de Raad van Europa. Als zodanig zouden ze al lang geen doodstraf meer mogen hebben. Ze breken dus hun eigen woord. Iets anders dan de Amerikanen die nooit hebben beloofd iets aan de doodstraf te doen.

quote:

Wat is je punt? Alle 15 landen van de EU hebben hun eigen cultuur. En FYI, de EU is geen christelijke organisatie.
quote:

Waarom wordt Turkije geen lid van de EU
1. de elite betuigt op z'n best lippendienst aan de wens om lid te worden, maar heeft er geen echt belang bij en doet dan ook niks om het dichterbij te brengen.
2. de economie is een puinhoop, en zolang er niet wordt hervormd (zie 1) wordt dat niet beter.
3. de corruptie in Turkije is van galactische afmetingen, dat zeg niet ik, dat zegt minister Dervish, zeg maar een ervaringsdeskundige.
4. de terreur in Turkije komt deels van de PKK, maar voor een groter deel van de staat, een staat die mensen het recht op een eigen cultuur ontzegt op basis van een fout begrip van 'Turk' zijn. De meeste Turken zijn geen Turken die afstammen van nomaden, de meeste Turken zijn gewoon Anatoliėr die niks te maken hebben met de geschiedenis die ze nu wordt aangepraat.
quote:

Yep, de wereld is klein, daarom moeten we ons ook overal mee bemoeien.
quote:

Geschiedenis is aardig, en soms kun je er wat van leren, maar belangrijker is dat je weet wat er vandaag aan de hand is. Overigens, neem je eigen woorden een beetje ter harte als je het over de VS of Turkije hebt.
quote:
[b]
Goh zijn we het op het einde dan plotseling eens ?
  zaterdag 21 juli 2001 @ 22:33:42 #21
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_1250511
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 13:00 schreef FuzzyMaN het volgende:

knipperdeknip

Blind worden we gemaakt en zijn we ook. Nooit hoor je het verhaal van 2 kanten. En daar zit ik mee. Te vaak worden meningen gegeven over dingen waar bij je de situatie niet weet of denkt te weten. Maar wat ik hoor en lees is alleen maar wat de media en wat de scholen jullie hebben geleerd. Voor de rest hoor ik niets. En de cirkel is rond.

knip knip

De enige mogelijkheid die we hebben is naar verschillende nieuws zenders kijken. (ook buitenlands) Helaas lopen die elkaar vaak ook alleen maar achterna. Soms is het wel mogelijk om op die manier iets van verschillende kanten te bekijken.
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')