abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2004 @ 07:27:06 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17475392
Elke keer als ik iemand wil bellen aan de andere kant van de wereld moet ik steeds nadenken , hoe laat is het daar ook al weer , of als ik zelf in een vliegtuig stap aan die lastige tijdzones denken. Nu is er al lang een standaard tijd en dat is de Zuu tijd. De zulu tijd wordt door veel bedrijven en instanties gebruikt om geen verwarring te krijgen over in welke tijdzone men zich nu wel bevindt.

Ik zou willen pleiten voor het invoeren van de zulu tijd wereldwijd als standaard en die ouderwetse tijdzones afschaffen. als ik telefoneer met iemand dan praat ik ook meestal over" x uur zulu" , dan heb je nooit verwarring van in welke tijdzone iemand ook alweer zit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 3 maart 2004 @ 07:31:59 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17475402
BHFH weet niet eens wat het is. Leg eens uit?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 3 maart 2004 @ 07:33:35 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17475406
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 07:31 schreef Megumi het volgende:
BHFH weet niet eens wat het is. Leg eens uit?
op de meeste bedrijven met overzeese kantoren is het gebruikelijk jargon, maar voor jou:
quote:
"Zulu" time is that which you might know as "GMT" (Greenwich Mean Time). Our natural concept of time is linked to the rotation of the earth and we define the length of the day as the 24 hours it takes the earth to spin once on its axis.

As time pieces became more accurate and communication became global, there needed to be a point from which all other world times were based. Since Great Britain was the world's foremost maritime power when the concept of latitude and longitude came to be, the starting point for designating longitude was the "prime meridian" which is zero degrees and runs through the Royal Greenwich Observatory, in Greenwich, England, southeast of central London. As a result, when the concept of time zones was introduced, the "starting" point for calculating the different time zones was/is at the Royal Greenwich Observatory. When it is noon at the observatory, it is five hours earlier (under Standard Time) in Washington, D.C.; six hours earlier in Chicago; seven hours earlier in Denver; and, eight hours earlier in Los Angeles.

Unfortunately the Earth does not rotate at exactly a constant rate. Due to various scientific reasons and increased accuracy in measuring the earth's rotation, a new timescale, called Coordinated Universal Time (UTC), has been adopted and replaces the term GMT.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17475414
Greenwich meantime is inderdaad veel gebruikt door bedrijven, maar dit is natuurlijk geen reden om de tijdzones af te schaffen. Hoe zou jij het bijvoorbeeld vinden om, om 3 uur 's-middags te gaan moeten slapen en op 2 uur 's-nachts naar je werk te gaan? Nee, de tijdzones hebben hun nut en de GMT helpt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_17475557
mja voor zaken doen is het natuurlijk wel handig, om transacties goed te laten verlopen

maar of het nu 8 uur vroeger is ergens of gewoon midden in de nacht, dat maakt natuurlijk geen reet uit

die mensen slapen dan toch!
pi_17475575
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 07:37 schreef dahei het volgende:
Greenwich meantime is inderdaad veel gebruikt door bedrijven, maar dit is natuurlijk geen reden om de tijdzones af te schaffen. Hoe zou jij het bijvoorbeeld vinden om, om 3 uur 's-middags te gaan moeten slapen en op 2 uur 's-nachts naar je werk te gaan? Nee, de tijdzones hebben hun nut en de GMT helpt.
Tijdzones afschaffen is inderdaad totale onzin. Want los van het feit dat je dan ineens om 3 uur smiddags (1500 Zulu, wat je wilt) moet gaan slapen bijvoorbeeld, moet je nog steeds nadenken of je kantoor aan de andere kant van de wereld wel open is op dit uur. Het lost dus helemaal niets op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_17477700
Slecht idee inderdaad. Slapen als het licht is en werken in het donker is niet echt praktisch he?
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:56:18 #8
44165 RaBlaBla
Ratelt maar raak
pi_17480477
GMT is een uur later als de tijd zone die we hier in nederland hebben dus als je normaal om 8 uur zou gaan werken ga je dan om 9 uur werken. En je gaat ook gewoon een uur eerder slapen. Maar als het tijd verschil bijvoorbeeld 10 uur was. dan ging je dus volgens de klok om 18.00 uur werken. maar dat is alleen een getalletje de stand van de zon is op dat moment precies het zelfde als het nu is, nu we de tijdzones nog gebruiken.

Het is zeker handig om tijdzones af te schaffen, het kantoor wat je wil bereiken is dan wel nog steeds dicht net als nu, maar je kunt een stuk makkelijker een afspraak plannen omdat de zelfde tijd word gebruikt.

En dat de klok heel anders staat dan eerst ben je volgens mij ook zo aan gewend.
. <---- nee het ligt niet aan uw toestel, deze pixel is niet stuk, onze excuses voor het ongemak
pi_17480770
Swatch Internet time http://www.swatch.com/internettime/home.php vind ik in dit opzicht soms best makkelijk. Jammer dat je het niet vaak terugziet.
It's better to be late in this world than to be early in the next.
pi_17480811
Of je neemt 2 horloges...
pi_17481767
Je kan inderdaad tijdzones afschaffen en iedereen GMT tijd aan laten nemen. Dan krijg je gewoon dat elke tijdzone z'n eigen GMT tijden heeft. Dus als het normaal gebruikelijk is om in Engeland om 8 uur GMT op te staan zal dat in Amerika dan bijv. 16 uur GMT zijn. Voordeel is dus dat je gewoon kijkt hoeveel GMT het bij jou is en of het dus in dat andere land gebruikelijk is om op zoveel uur GMT al in bed te liggen. Of dat nou heel veel makkelijker is dan dat we nu hebben is natuurlijk nog maar de vraag. Verder blijf je het probleem dat wij hier nu werken en ze aan de andere kant van de wereld slapen natuurlijk altijd houden, .
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 3 maart 2004 @ 20:32:16 #12
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_17503984
Dan eet je niet meer op de goede tijd. Moet je 3 uur 's nachts gaan eten

oh wacht.

doe ik nu ook.

schaf maar af die bagger!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties