Salland Automatisering, ik zou gewoon de monitor terugsturen met het verzoek tot betaling van het verschuldigde bedrag (in een redelijk nette brief) en wordt dat niet gedaan (binnen 30 dagen) zou ik een ingebrekestelling sturen en contact opnemen met rechtswinkel oidquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:44 schreef Sovereign het volgende:
De afkoelingsperiode is precies dat, een afkoelingsperiode. Hieraan zitten geen voorwaarden verbonden zoals dat het product ongebruikt en in onbeschadigde verpakking zou moeten worden geretourneerd. De wet kent wel een uitzondering voor bijvoorbeeld "audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken", dan geldt de afkoelingsperiode weer niet. Maar die is hier duidelijk niet van toepassing. Om de verkoper wat te plagen vraag op welke wettelijke grondslag de retourgarantie niet zou gelden.
Recht krijgen is natuurlijk niet hetzelfde als recht hebben. Rechtsbijstandsverzekering? Je zou evt naar een rechtswinkel kunnen gaan. Om welke internetwinkel gaat dit trouwens? Alternate?
Indien ik dat doe hebben zij het recht administratiekosten in rekening te brengen vanwege het onterecht en zonder toestemming retour gestuurde product.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:47 schreef danos het volgende:
[..]
Salland Automatisering, ik zou gewoon de monitor terugsturen met het verzoek tot betaling van het verschuldigde bedrag (in een redelijk nette brief) en wordt dat niet gedaan (binnen 30 dagen) zou ik een ingebrekestelling sturen en contact opnemen met rechtswinkel oid
Zij mogen hooguit de retourkosten in rekening brengen. Dus als jij de portokosten al meteen betaalt, hebben zij niks te vorderen op jou.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:26 schreef Alper het volgende:
[..]
Indien ik dat doe hebben zij het recht administratiekosten in rekening te brengen vanwege het onterecht en zonder toestemming retour gestuurde product.Dus dat kan ik niet doen.
Ik heb toch 3 maanden de tijd als de winkel weigert?
De winkel heeft weinig te willen (hoewel ik niet zeker ben of je inderdaad mag retourneren als de verpakking geopend is, maar als ik hierboven de stelligheid van sommigen lees, dan kan het best eens kloppen).quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:14 schreef Alper het volgende:
Het probleem is dat die 7 dagen tijd a.s donderdag is overschreden. Maar dit maakt denk ik niet uit omdat die winkel het niet wil accepteren.
Kosten van juridische stappen zijn waarschijnlijk hoger dan de hele monitor kost. Kosten van aan advocaat krijg je niet - of zeker niet geheel - terug.quote:Als ik juridische stappen onderneem.
Hoeveel zal het ongeveer kosten? Moet ik nu veel betalen? Krijg ik die terug indien ik gelijk krijg?
Koop & garantie, en dus mogelijke gebreken zijn hier niet relevan. Bij een koop op afstand heeft de consument altijd het recht om binnen 7 dagen na ontvangst (zonder opgave van reden zelfs!) de koopovereenkomst te ontbinden.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:12 schreef bbstreams het volgende:
ff de wet in het midden laten; het is wel zo netjes als de verkoper samen met jou zoekt naar een oplossing of dat jijzelf een optie voorstelt (ruilen tegen iets anders/ander model bv). ik weet niet wat je eisen zijn geweest voor de koop en of er van te voren informatie is gewisselt per mail, maar als deze niet voldoet met wat een folder of fabrikant je belooft kun je pas spreken van een gebrek of defect.
Nee hoor, dan staan zij helemaal niet in hun recht om je administratiekosten in rekening te brengen. De wet zegt immers dat ze alleen de kosten voor het retourzenden in rekening mogen brengen. Zolang jij dat zelf al hebt betaald, hebben zij niets in rekening te brengen. Ook moeten zij het geld kosteloos aan je over maken. Die bepaling van hun algemene voorwaarden is in dit geval dus niet rechtsgeldig en dus niet van toepassing. Pas als je na de 7 dagen iets terugstuurt, kunnen ze zich er misschien op beroepen dat ze je administratiekosten in rekening mogen brengen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:29 schreef Alper het volgende:Dit overkomt mij de eerste keer. Ik weet echt niet wat ik precies moet doen.
Als ik dit aanga word het flink betalen. (Ik ben 16 jaar)
Maar dan krijg ik het wel terug, krijg ik dan ook meer vergoed omdat dat winkel mijn tijd en geld heeft verspilt?
Ik ga morgen een aangetekende brief sturen, maar weet echter niet precies hoe het moet. Iemand misschien een correcte voorbeeldbrief?
Ik kan daarna de monitor wél opsturen maar dan staan zij in hun recht ¤ 40,- administratie kosten in rekening te brengen omdat ik zonder toestemming van dat winkel dit gedaan heb. Staat in hun Algemene voorwaarden. Dus voorlopig laat ik het bij de aangetekende brief neer.
Nu ben ik toch wel te laat of niet? Als ik morgen opstuur komt het vrijdag aan want ik kan het pas om 16.00 uur opsturen.........quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee hoor, dan staan zij helemaal niet in hun recht om je administratiekosten in rekening te brengen. De wet zegt immers dat ze alleen de kosten voor het retourzenden in rekening mogen brengen. Zolang jij dat zelf al hebt betaald, hebben zij niets in rekening te brengen. Ook moeten zij het geld kosteloos aan je over maken. Die bepaling van hun algemene voorwaarden is in dit geval dus niet rechtsgeldig en dus niet van toepassing. Pas als je na de 7 dagen iets terugstuurt, kunnen ze zich er misschien op beroepen dat ze je administratiekosten in rekening mogen brengen.
Je hebt toch al eerder aangegeven dat je de monitor wilt retourneren ? Dan heb je impliciet al gezegd dat je van je wettelijk recht gebruik wilt maken. je kunt ook vooraf per e-mail of fax een en ander sturen, en het per aangetekende brief ook nog eens, ter bevestiging.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:37 schreef Alper het volgende:
[..]
Nu ben ik toch wel te laat of niet? Als ik morgen opstuur komt het vrijdag aan want ik kan het pas om 16.00 uur opsturen.........![]()
Inderdaad, ik durf zelfs zo ver te gaan om te stellen dat hun algemene voorwaarden sowieso niet van toepassing zijn... ze zijn immers niet makkelijk te vinden, ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden... dus die voorwaarden zijn niet geldig ter hand gesteld dan...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:40 schreef Sovereign het volgende:
De webshop heeft niet eens de retourmogelijkheid zoals voorgeschreven in de wet aangegeven dus je hebt zelfs 3 maanden. Het probleem is veel eerder dat ze naar alle waarschijnlijkheid gewoon geen medewerking zullen verlenen ook al sta je in je recht.
Ja, zelfs 10 of 15 keer al via e-mail. En is dus ook allemaal geweigerd.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:38 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je hebt toch al eerder aangegeven dat je de monitor wilt retourneren ? Dan heb je impliciet al gezegd dat je van je wettelijk recht gebruik wilt maken. je kunt ook vooraf per e-mail of fax een en ander sturen, en het per aangetekende brief ook nog eens, ter bevestiging.
Ja, dat is het punt. Ik ben bang dat ik het maanden lang zonder monitor moet doen en dat risico wil ik niet nemen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:40 schreef Sovereign het volgende:
De webshop heeft niet eens de retourmogelijkheid zoals voorgeschreven in de wet aangegeven dus je hebt zelfs 3 maanden. Het probleem is veel eerder dat ze naar alle waarschijnlijkheid gewoon geen medewerking zullen verlenen ook al sta je in je recht.
Ja, het is helemaal verstopt. Zeker schamen ze zich van die onzin voorwaarden van hun. Er wordt niet eens vermeld van dat 80% gedoe wat ze mij wel via mail hadden verstuurd.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Inderdaad, ik durf zelfs zo ver te gaan om te stellen dat hun algemene voorwaarden sowieso niet van toepassing zijn... ze zijn immers niet makkelijk te vinden, ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden... dus die voorwaarden zijn niet geldig ter hand gesteld dan...
heb je in het mailtje ook duidelijk je geld teruggevraagd ?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:42 schreef Alper het volgende:
Ik heb ze net een mailtje gestuurd en daarin heb ik vermeld dat ik morgen een aangetekende brief + de monitor zal opsturen. Indien ze zich binnen 30 dagen daar niets van aantrekken en mijn geld niet terug storten zal ik een incassobureau daarop inschakkelen.
Goed?
Ja, ik heb duidelijk mijn geld teruggevraagd.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
heb je in het mailtje ook duidelijk je geld teruggevraagd ?
Een aangetekende brief doet er overigens meestal gewoon een dag over hoor. Dus als je hem voor 17:00 uur op het postkantoor afgeeft, moet hij aankomen. Voor de zekerheid kun je hem ook nog per gewone post versturen... weet je zeker dat hij aankomt, en kunnen ze niet zeggen dat je te laat de ontbinding hebt ingeroepen.
Ow ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:02 schreef DaMart het volgende:
Trouwens... wanneer heb je de monitor ontvangen ? Vorige week donderdag ?
De ontbinding moet namelijk plaatsvinden binnen 7 werkdagen na ontvangst. Weekenden tellen dus niet mee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |