Tja, ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:45 schreef Bensel het volgende:
Deze topic heb ik geopend naar aanleiding van de discussie die onstond in de topic over respect voor gelovigen. Graag hier de argumenten voor of tegen een oppermachtig wezen.
enkele regels: GEEN gebash, heb respect voor elkaar's meningen
niet offtopic (dus geen temporaal kwab epilepsie oid)
discussie over bijv de evolutietheorie mag wel, zolang het maar functioneel blijft.
mijn oordeel? Ik vind niet dat er een oppermachtig wezen bestaat, ook al weten we nog niet alles. Ik geloof in de wetenschap, en de methodische manier waarop het feiten bewijst.
argumenten geef ik later nog wel.
PS. willen de moderators hier een erg scherp oogje op houden? Niet meteen op slot, eerder een ban oid dergelijks voor mensen die al te erg offtopic gaan, en/of bashen ze zijn al gewaarschuwd bij deze openingspost
jij 'vindt' niet? beetje rare manier van stellen...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:45 schreef Bensel het volgende:
....
Ik vind niet dat er een oppermachtig wezen bestaat
....
Hoe zou jij het stellen? als ik zeg dat ik niet geloof.. naja, kun je zelf wel raden... better safe than sorryquote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:50 schreef Abbadon het volgende:
[..]
jij 'vindt' niet? beetje rare manier van stellen...
ik zou zeggen: ik 'denk' niet dat er een oppermachtig wezen bestaat....net iets neutralerquote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:58 schreef Bensel het volgende:
[..]
Hoe zou jij het stellen? als ik zeg dat ik niet geloof.. naja, kun je zelf wel raden... better safe than sorry
Als je ophoudt met eea te ridiculiseren, kan er misschien een serieuze discussie gevoerd worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:55 schreef Bensel het volgende:
oppermachtig wezen: een wezen die alles geschapen heeft, alles en iedereen in de gaten kan houden, enz enz
vraag te stellen aan oppermachtig wezen: kun je een steen maken die zo zwaar is dat je hem zelf niet kunt tillen?
ja, maar niet noodzakelijk een oppermachtig wezenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:57 schreef Mondo_Generator het volgende:
Heb je een schepper nodig om een illusie te creeeren?
Jij bent er het bewijs van. Ontken je je eigen bestaan?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Nee, natuurlijk bestaat er geen oppermachtig wezen. Er is totaal geen bewijs voor, dus geloof ik er niet in.
[oftopic]quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:57 schreef Mondo_Generator het volgende:
Heb je een schepper nodig om een illusie te creeeren?
Wat een onzin zeg.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jij bent er het bewijs van. Ontken je je eigen bestaan?
hee, de oude cirkelredenatie. ik besta, dus bestaat de schepper !quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Jij bent er het bewijs van. Ontken je je eigen bestaan?
Dat er geen bewijs voor is wilt niet automatisch dat het niet bestaat.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Nee, natuurlijk bestaat er geen oppermachtig wezen. Er is totaal geen bewijs voor, dus geloof ik er niet in.
Dat zeg ik ook niet. Ik geloof er niet in, omdat er nul komma nul bewijs voor is. Bovendien zal ik nooit zo'n wrede, moordzuchtige god aanhangen, als die in bv de bijbel staat beschreven.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:19 schreef JackDaniels het volgende:
[..]
Dat er geen bewijs voor is wilt niet automatisch dat het niet bestaat.
Er is op dit moment ook een wetenschappelike publikatie in omloop (ben de link ff kwijt post hem wel als ik hem vind; ga hem vanavond ff zoeken) die de stelling onderschrijft dat het bestaan van Jezus zeer onwaarschijnlijk is...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:45 schreef Bensel het volgende:
mijn oordeel? Ik vind niet dat er een oppermachtig wezen bestaat, ook al weten we nog niet alles. Ik geloof in de wetenschap, en de methodische manier waarop het feiten bewijst.
12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.kuran.gen.tr/html/nederland/
Ik vond het mijn plicht om deze mooie site met jullie te delen. Voor alle andere talen kun je terecht op het domein.
Alles uit de natuur kun je afleiden vanuit bron, en ja ook de sterrestelsels etc.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:45 schreef Bensel het volgende:
Deze topic heb ik geopend naar aanleiding van de discussie die onstond in de topic over respect voor gelovigen. Graag hier de argumenten voor of tegen een oppermachtig wezen.
enkele regels: GEEN gebash, heb respect voor elkaar's meningen
niet offtopic (dus geen temporaal kwab epilepsie oid)
discussie over bijv de evolutietheorie mag wel, zolang het maar functioneel blijft.
PS. willen de moderators hier een erg scherp oogje op houden? Niet meteen op slot, eerder een ban oid dergelijks voor mensen die al te erg offtopic gaan, en/of bashen ze zijn al gewaarschuwd bij deze openingspost
bedankt !quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.kuran.gen.tr/html/nederland/
Ik vond het mijn plicht om deze mooie site met jullie te delen. Voor alle andere talen kun je terecht op het domein.
Als je er toch niet in gelooft, waarom maak je je er dan zo druk om? Dan heb je toch niets te vrezen?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
...
14. Dat is (uw straf), ondergaat haar daarom en weet dat er voor de ongelovigen de straf van het Vuur is.
http://www.kuran.gen.tr/html/nederland/008.php3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |