abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17465458
Ik vond hier gister een bolletje iets tegen RSI of zo.
Maar wat is dit voor een materiaal

het is heel vaag, als je er zacht op druk dan deukt t net zo makkelijk in als boter of zo, maar sla je er mee tegen je hoofd doet t pijn, t stuitert ook.

En als je t 5 minuten in bolvorm laat liggen is et evenlater een plat schijfje,

weet iemand wat voor soort materiaal t is? en waar ik er meer van kan halen?
Kusje
pi_17465577
heb je een foto, een prijs, een website?

ben eigenlijk ook wel benieuwd
pi_17465598
siliconen rotzooi?
pi_17465600
heb net een bolletje gemaakt, en hij is nu aan t plat worden
zal zo foto posten

vaag spul, maar wel zeer verslavend.
Kusje
pi_17465619
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:47 schreef jaspah het volgende:
siliconen rotzooi?
jah mijn moeder heeft een rits onder haar tieten
Kusje
pi_17465625
dat heb je hoor...
pi_17465673
klei?
pi_17465707
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:51 schreef Pakspul het volgende:
klei?
nope, het kleeft nergens aan.
Kusje
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:54:18 #9
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_17465747
Een kern bommetje?
There's no point in living if you can't feel alive
pi_17465764
ehm... kan je 't 'ns heel hard tegen 'n (buiten-)muur aangooien? Of uit je raam sodemieteren...

Ik heb pasgeleden namelijk een filmpje gezien van een soort klei die je dus gewoon kan kneden, tenzij het héél snel vervormd wordt... Dan geeft 't niet mee en kan het zelfs in stukken breken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_17465797

en als ik t knetter hard hier tegen de muur gooi wil ik niet weten hoe hard ik dat ding weer terug krijg.

als je em laat vallen stuitert ie ong even hoog terug, als je een perfect balletje hebt dan
Kusje
pi_17465954
Ja dat is toch wat je ook bij bijen houden overhoud, weet niet hoe het heet maar als het warm word word het zacht en smelt het zelfs
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_17465991
al leg ik t in de koelkast, nog zakt t in
ligt niet aan de temperatuur (naja natuurlijk wel iets)
Kusje
pi_17466124
Je hebt een getransformeerde alien gevonden.... Doe het niet te veel pijn, anders krijg je vannacht rare en pijnlijke dingen te verduren....

[ontopic]

Wat raar man.... Weten je huisgenoten ook niet wat het is? waar het vandaan komt? Misschien is het speelgoed ofzo?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 18:20:05 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_17466257
Geen natuurkundeleraar die er wat meer over kan vertellen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_17466648
ah.. net even opgezocht... wat ik bedoel heet "Thinking Putty"...

Je kan testen of het the real thing is door te kijken of je het kan scheuren... Normaalgesproken zou je het gewoon uitrekken, maar als je maar snel genoeg beweegt, scheurt 't.

http://www.puttyworld.com/index.html
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_17466892
Het materiaal is een dilatant.
Dit is een stof dat bij een langzame beweging vrij vloeibaar is, maar bij een snelle beweging hard wordt.. Dus als je hem ergens neerlegt, zorgt de zwaartekracht voor een langzame beweging van het balletje, het wordt dan plat. Op het moment dat je er hard tegen aan slaat, sla je met een snelle beweging tegen het balletje aan, en dan wordt het heel vormvast.

Een dilatant bevat een heleboel vezels, vaak van polymeren. Op het moment dat het langzaam vervormt, schuiven die vezels makkelijk in een andere positie. Maar op het moment dat het heel snel van vorm moet veranderen, moeten de vezels heel hard langs elkaar schuiven. Alleen dat lukt niet, door de grote wrijving tussen de vezels, dus veranderd het nauwelijks van vorm.

Dit materiaal wordt toegepast in "silly putty", er zijn verder in de hedendaagse techniek geen andere toepassingen, behalve in het kinderspeelgoed "silly putty"
http://en.wikipedia.org/wiki/Silly_Putty

Overigens is water met een heleboel maïzena ook een dilatant. Als je je hand langzaam erin beweegt, is het net water. Maar sla je er tegen aan, dan is het zo hard als beton, en gaat het nogal pijn doen waarschijnlijk.

[ Bericht 16% gewijzigd door SpongeDion op 02-03-2004 19:06:25 ]
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:01:03 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_17466978
Jaa dat is het natuurlijk SpongeDion . En de bijzondere materiaaleigenschap die dat mogelijk maakt heet Thixotropie
pi_17467063
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 18:42 schreef Jordy-B het volgende:
ah.. net even opgezocht... wat ik bedoel heet "Thinking Putty"...

Je kan testen of het the real thing is door te kijken of je het kan scheuren... Normaalgesproken zou je het gewoon uitrekken, maar als je maar snel genoeg beweegt, scheurt 't.

http://www.puttyworld.com/index.html
heej ik heb een echte!!!
als je zacht trekt gebeurt er nix, maar als je heel snel trekt scheurt t uit mekaar
Kusje
pi_17467084
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 18:56 schreef SpongeDion het volgende:
Het materiaal is een dilatant.
Dit is een stof dat bij een langzame beweging vrij vloeibaar is, maar bij een snelle beweging hard wordt.. Dus als je hem ergens neerlegt, zorgt de zwaartekracht voor een langzame beweging van het balletje, het wordt dan plat. Op het moment dat je er hard tegen aan slaat, sla je met een snelle beweging tegen het balletje aan, en dan wordt het heel vormvast.

Een dilatant bevat een heleboel vezels, vaak van polymeren. Op het moment dat het langzaam vervormt, schuiven die vezels makkelijk in een andere positie. Maar op het moment dat het heel snel van vorm moet veranderen, moeten de vezels heel hard langs elkaar schuiven. Alleen dat lukt niet, door de grote wrijving tussen de vezels, dus veranderd het nauwelijks van vorm.

Dit materiaal wordt toegepast in "silly putty", er zijn verder in de hedendaagse techniek geen andere toepassingen, behalve in het kinderspeelgoed "silly putty"
http://en.wikipedia.org/wiki/Silly_Putty

Overigens is water met een heleboel maïzena ook een dilatant. Als je je hand langzaam erin beweegt, is het net water. Maar sla je er tegen aan, dan is het zo hard als beton, en gaat het nogal pijn doen waarschijnlijk.
waar kan ik dat maizena kopen!!!
vet met feestjes.
Kusje
pi_17467186
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaa dat is het natuurlijk SpongeDion . En de bijzondere materiaaleigenschap die dat mogelijk maakt heet Thixotropie
Nee dat klopt niet helemaal, in dit geval is het isotropie

Isotropie:
De vloeistof wordt hard bij een snelle verandering van vorm of beweging, denk hierbij aan dat spul van de TS.

Thixotropie:
De vloeistof wordt extra vloeibaar bij een snelle verandering of beweging, denk hierbij aan een glazen heinz ketchupfles. Op het moment dat je geirriteerd raakt, omdat je de ketchup er niet uitkrijgt, en je schud het keihard heen en weer, ligt in een keer de hele inhoud over je bord.
Een andere vorm van Thixotropie is bij drijfzand. Hoe sneller, en hoe meer je je beweegt, hoe verder je wegzakt. Als je stil blijft , zak je nauwelijk weg.

Hoe een thixotrope vloeistof werkt op molecuul nivo weet ik helaas niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door SpongeDion op 02-03-2004 19:17:37 ]
pi_17467190
ìn de supermarkt?
pi_17467227
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:07 schreef Manweth het volgende:

[..]

waar kan ik dat maizena kopen!!!
vet met feestjes.
In de supermarkt.
Als je er een zwembad mee vult, kan je over de maizena/water mix heen lopen, mits je snel genoeg loopt. Loop je te langzaam, dan heb je zware pech, want dan zak je weg.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:18:52 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_17467325
Isotropie is toch gewoon dat veranderingen in een omgevingsparameter in alle richtingen van het substraat een even groot effect heeft
pi_17467361
Ik weet niet, ik heb alleen de leken uitleg gehoord. Zou best wel eens niet kunnen kloppen, wat ik verteld heb. Maar ik vond het wel logisch klinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')