bronquote:AMSTERDAM - Een Amerikaans meisje van wie werd aangenomen dat ze in 1997 als tien dagen oude baby was omgekomen bij een brand, is door haar biologische moeder op een verjaardagsfeestje ontdekt. Het meisje is intussen 6 jaar. Ze bleek als baby te zijn ontvoerd door een vrouw die het huis in brand stak om haar sporen te wissen.
Hoewel haar lichaampje nooit was gevonden, nam vrijwel iedereen aan dat het meisje, Delimar Vera, in 1997 in de vlammen was omgekomen. De brand zou zijn ontstaan in een verlengsnoer van een radiator.
Vorige maand merkte de moeder een klein meisje op bij een verjaardagsfeestje. Ze was er meteen zeker van dat het haar dochter moest zijn en waarschuwde de politie. De moeder herkende het meisje aan een kuiltje in haar gezicht. Uit DNA-onderzoek bleek dat de moeder gelijk had. Toen de uitslagen van het onderzoek binnenkwamen, raakte de vrouw compleet in shock.
De politie is nog op zoek naar de 41-jarige Carolyn Correa, die wordt verdacht van brandstichting en ontvoering. Correa is de vrouw die Delimar de afgelopen jaren heeft opgevoed alsof het haar eigen kind was.
De moeder was altijd blijven geloven dat haar kind op de een of andere manier nog in leven was. Dat kwam voor een deel doordat niemand kon verklaren waarom er een raam in de kinderkamer open bleek te staan, terwijl de brand in december plaatsvond. Het meisje verblijft intussen tijdelijk onder de hoede van de kinderbescherming van New Jersey.
het is immers zeer legitiem om je als moeder in de waan te laten dat je baby levend is verbrand. Verder is het natuurlijk ook legitiem om elke willekeurige baby te ontvoeren en zelf op te voedenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:57 schreef Speher het volgende:
ik weet niet wat beter is, dat dat kind een nieuwe ma krijgt of dat alles gewoon was blijven lopen zonder dat haar moeder haar herkende ??
kinderen van 6 zijn vrij flexiebel hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben echt benieuwd of dat nog goed gaat komen......
Ja, ze heeft ook twee moeders: één officiële en een met wie ze is opgegroeid.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 16:23 schreef tong80 het volgende:
Het kindje heeft nu natuurlijk twee namen. Eén officiële en één waar ze mee is opgegroeid.
Ik vraag me toch af hoe je dat doet? Mensen in je omgeving weten toch (normaal gesproken) dat je wel of niet zwanger bent. En zou ze dat kind dan hebben aangegeven? Dat gebeurt in de VS toch ook?quote:Police say Correa, a resident of Willingboro, New Jersey, a Philadelphia suburb, started the fire and kidnapped Delimar, whom she passed off as her own daughter.
Raar dat je je dat afvraagt.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:57 schreef Speher het volgende:
ik weet niet wat beter is, dat dat kind een nieuwe ma krijgt of dat alles gewoon was blijven lopen zonder dat haar moeder haar herkende ??
Dat kun je niet inhalen. Babytijd, eerste woordjes, eerste stapjes, eerste dag naar school..quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:34 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Onverstelbaar zeg. Nu maar hopen dat de echte moeder die verloren jaren zo snel mogelijk in kan halen.
Muts? Ik zou een heel ander woord voor zo iemand gebruiken.quote:Op woensdag 3 maart 2004 10:00 schreef Verbal het volgende:
De betreffende muts heeft zich inmiddels bij de politie gemeld
V.
Ja, inderdaadquote:Op woensdag 3 maart 2004 13:33 schreef MUUS het volgende:
[..]
Dat kun je niet inhalen. Babytijd, eerste woordjes, eerste stapjes, eerste dag naar school..
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:34 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Onverstelbaar zeg. Nu maar hopen dat de echte moeder die verloren jaren zo snel mogelijk in kan halen.
Daar draait het bij zo'n vraagstuk ook niet om. Natuurlijk moet de dader gestraft worden, maar dan nog kun je jezelf afvragen wat voor het kind het beste was geweest: rustig door leven bij wat zij zag als 'r moeder, of deze verwarring, waarvan onduidelijk wat voor inpact het zal hebben, maar wel weer terug bij de natuurlijke moeder.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 16:27 schreef Re het volgende:
[..]
het is immers zeer legitiem om je als moeder in de waan te laten dat je baby levend is verbrand. Verder is het natuurlijk ook legitiem om elke willekeurige baby te ontvoeren en zelf op te voeden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |