Niets natuurlijk, beetje voorpret op weg naar het huwelijk is toch altijd wel prettig?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:03 schreef The_Masterer het volgende:
Als jullie daar nou gelukkig mee zijn, wat kan het je dan schelen of anderen dat "ouderwets" vinden.
Maar ik snap de hele vraag/discussie niet, iedereen die gaat trouwen is verloofd, wat kan daar ouderwets aan zijn?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Als je het nu zelf leuk vind.. maakt het toch niet uit wat een ander ervan vind
Hoe jij het nu stelt is verloven dus als je op een dag de trouwdag hebt bepaald, vanaf dan ben je verloofd ?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Maar ik snap de hele vraag/discussie niet, iedereen die gaat trouwen is verloofd, wat kan daar ouderwets aan zijn?
Volgens mij het je het nu over ondertrouw.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Maar ik snap de hele vraag/discussie niet, iedereen die gaat trouwen is verloofd, wat kan daar ouderwets aan zijn?
Mijn verloofde heeft me vorig jaar ten huwelijk gevraagd en sinds die tijd zijn we dus verloofdquote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:24 schreef Antartic het volgende:
De laatste tijd hoor ik van veel mensen, ook van verschillende generaties, dat verloven een beetje uit de tijd begint te raken. Ik ben zelf al een tijdje verloofd en telkens als vrienden of personen dit nieuws horen wordt er verschillende gereageerd. Aan de ene kant positief, romantisch en erg leuk. Aan de andere kant toch vaak '' bestaat dat nog?'' of ''nou als wij er klaar voor zijn gaan we gewoon meteen trouwen''
Wat vinden jullie er van ?![]()
Dat vind ik dus vreemd, dat je gewoon gaat trouwen zonder verloofd te zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:23 schreef Antartic het volgende:
[..]
Hoe jij het nu stelt is verloven dus als je op een dag de trouwdag hebt bepaald, vanaf dan ben je verloofd ?
Volgens andere, waaronder ikzelf, ben je vanaf het aanzoek met positief antwoord verloofd tot je gaat trouwen, dus vaak is de datum nog niet bekend.
Veel mensen tegenwoordig besluiten na een tijd een relatie met elkaar te hebben gehad om te trouwen zonder ooit verloofd te zijn. Die zien het bekend zijn van de datum dus niet als verlovingstijd. right?
juist!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:13 schreef _The_General_ het volgende:
tussen het ja op de huwelijks vraag en het huwelijk in, ben je automatisch verloofd
Ook niet mijn keuze, vooral het romantische idee achter verloven vind ik erg leuk!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:39 schreef Julynell het volgende:
[..]
Dat vind ik dus vreemd, dat je gewoon gaat trouwen zonder verloofd te zijn.
Volgens VanDale:
Dat dachten vrienden van mij ook zo te doen. tot de ambtenaar van de burgelijke stand ter ore kwam dat hij haar niet eens gevraagd hadquote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:46 schreef Antartic het volgende:
[..]
Ook niet mijn keuze, vooral het romantische idee achter verloven vind ik erg leuk!
Ze zijn niet verloofd geweest, er is ook geen "wil je met me trouwen" vraag gesteld.
Meer iets, naar mijn mening zakelijk, rond de tafel zitten en samen besluiten tot trouwen![]()
Ja, dat ben ik met je eens. Zeker ook omdat je, mijns inziens, van een moment dat van jullie 2-en zou moeten zijn, een publiekelijk moment maakt. Dat maakt het minder romantisch, naar mijn idee.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 14:59 schreef Antartic het volgende:
een voor je partner origineel aanzoek is het leukst... maar zo overdreven zoals je op tv wel eens zien met hijskranen en uit vliegtuigen springen voor een aanzoek... tsja klinkt leuk maar ergens overdreven toch...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |