abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2004 @ 11:12:44 #1
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_17441334
Hey

Ik ben net klaar met een MBO niveau 4 ICT opleiding in Hilversum en ik heb niet echt het gevoel dat ik "klaar" ben.
Wil duidelijk meer leren maarrrrrrr....

wat

Ik heb 2 hoge scholen op het oog, de HvA en de HvU.
Beidde zagen er interresant uit en de HvA zag er kwa lokatie en voorzieningen net iets beter uit ( kan het mis hebben ).

Zijn er mensen die hier op deze scholen zitten en wat meer kunnen vertellen over hoe het eraan toe gaat ?
Hoe word er met de leerling omgegaan is de leerstof echt interresant ?
Hoe zijn de voorzieningen ?

Hopelijk kan ik hiermee makkelijker uit mijn keuze komen.

Verder is het nog welke opleiding vraagstuk.

Ik heb interresses in netwerken, webdesign ( dus ook programeren ( al ben ik in het echte programeren nog geen ster maar leer het nog )) en dat soort gerelateerd werk.
Welke opleiding zou ik het beste kunnen kiezen ?

Ik zat zelf te twijvellen tussen Technische Informatica en Hogere Informatica.

Dus kort samen gevat :

Welke ervaringen hebben mensen tussen deze 2 scholen en welke opleiding zou mij het beste uitkomen ?
Ik neig nu naar Hogere Informatica, maar ik heb een slechte ervaring met mijn MBO school kwa voorlichting en zo.
Want op mijn vorige school is er niet gebeurd wat er beloofd werd.

Alvast bedankt!
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_17441465
Klinkt meer als een wat op techniek georienteerde MDT studie (multimedia design and technology).

Ik heb heel veel met netwerken gedaan (theorie en praktijk), veel webdesign vakken, php, c++, java, java 3d en C gehad, verder installatie van linux servers etc etc etc

(MDT student dus)
  maandag 1 maart 2004 @ 11:23:05 #3
67138 wrongturn
Geen ondertiteling beschikbaar
pi_17441469
ik zou gaan voor de hvu, hva niveau is beduidend minder.

hogere informatica aan de hvu bestaat volgens mij niet meer, is opgesplitst in technische en bedrijfsinformatica volgens moi.

voor webdesign zit je niet goed als je hogere informatica wilt doen. Netwerken worden wel behandeld maar de focus ligt bij Hogere Informatica meer op systeem/software ontwikkelaar.
Yamahahahahaha YZF-R6
pi_17441473
Anders open je ff 2 dezelfde topics
Even a broken clock is right twice a day.
pi_17441699
De HES
Als je Bedrijfskundige Informatica wil doen, en dan niet alleen marketing en sociaal gezeik, kan je Business Intelligence Management daar doen, is heel leuk Een soort combinatie van International Financial Management en Bedrijfskundige Informatica.
En ga ik ook doen
pi_17441703
dubbel
  maandag 1 maart 2004 @ 11:50:11 #7
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_17441724
@ Danos: Ja dat was een foutje mijner zijds Forum geeft allemaal vage fouten
@ Tobe: Welke school was dat en welke studie ?

@CybErik: Ik heb net een jaar lang bedrijfskunde only gehad
Ik weenie of dat de richting is die ik opwil
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_17441786
voor Hogere Informatica zou ik de HvU kiezen. Er zijn daar een paar leraren die gedegen kennis van zaken hebben en het niveau goed op pijl houden... bovendien hebben we wat betreft de opleiding HIO de beste doorstroom naar bijv. universiteiten... dat geeft dus al een beetje aan dat er zeker van kwaliteit gesproken kan worden

>hogere informatica aan de hvu bestaat volgens mij niet meer
volgens mij nog wel

zelf heb ik tijdens m'n studie te maken gehad met bedrijven als HP en Imtech, beide waren wel onder de indruk van ons kennen en kunnen. dus ook qua praktisch nut zit het wel in orde...

edit:
op www.hvu.nl wordt de opleiding 'informatica' genoemd
de website van de opleiding HIO is: http://www.icim.fnt.hvu.nl/

[ Bericht 14% gewijzigd door Logical op 01-03-2004 12:08:15 ]
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  maandag 1 maart 2004 @ 12:14:00 #9
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_17441882
Ja nou ja of het nou Hogere Informatica of Informatica heet het is volgens mij de zelfde opleiding ?
Ik bedoel is het niet samen gegaan ofzo ?

Wat waren de verschillen in de opleiding ?

En dat pand ben ik geweest op de opendag op die HIO website
Zag er alleen niet erg modern uit maar daar kan ik het mis hebben
pi_17441917
qua faciliteiten is 't idd niet al te modern nee... maar de lesstof is er niet verkeerd ofzo...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_17444780
quote:
Op maandag 1 maart 2004 11:42 schreef CybErik het volgende:
De HES
Als je Bedrijfskundige Informatica wil doen, en dan niet alleen marketing en sociaal gezeik, kan je Business Intelligence Management daar doen, is heel leuk Een soort combinatie van International Financial Management en Bedrijfskundige Informatica.
En ga ik ook doen
Die opleidingen zijn wel erg wiskunde en bedrijfseconomie. En IFM is toch in het engels als ik het goed heb? Als dat zo is wel een +punt dnk ik.

Voor de rest HES
  maandag 1 maart 2004 @ 16:42:34 #12
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_17445210
computers in lokaal zijn ruinhoop
  maandag 1 maart 2004 @ 16:52:57 #13
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_17445399
hoe bedoel je ?
  maandag 1 maart 2004 @ 19:49:34 #14
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_17448284
computers doen soms niet goed... je kan ook jouw gemaakte opdrachten kwijtgeraakt.... ..systembeheerder is ook sukkel. zoals tentemaninschrijving verliep ook choastisch.
  maandag 1 maart 2004 @ 22:31:32 #15
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_17452401
Dat is dus in Utrecht ?
Ik heb een laptop dus die kan ik mooi gebruiken tijdens mijn studie ik neem aan dat dat wel mag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')