Ik heb zelf ontzettend weinig ervaring met naaien of wat dan ook, maar wat ik wel weet, is dat als je een beetje een fatsoendelijk zittend kledingstuk wil hebben, dat ook gewoon goed in elkaar zit en zo blijft, dat je eigenlijk wel een patroon moet gebruiken. Hoe stom dit ook mag klinken, ga naar de bibliotheek, en zoek naar het tijdschrift Burda. Als ze die niet hebben bij de bibliotheek, probeer fournituren- of stoffenwinkels eens, daar hebben ze zeker van alles en nogwat aan patronen die je meestal ook wel kan kopen naar mijn weten. Kijk in de verschillende jaargangen naar een jas van het model dat naar jouw zin is.
Je zei dat je de stof zelf had/ging kopen. Als je het al hebt, neem het mee naar iemand die het voor je gaat maken. Heb je al gedacht aan een kleermaker ? Als je daar met dat patroon en de stof aankomt, en je hebt er wel wat geld voor over om iemand die jas voor je te laten maken, zoals je al zei, dan maken ze die wel voor je. En als ze je niet kunnen helpen omdat ze alleen verstellen ofzo, dan kunnen ze je zeker verder helpen.
Vraag ieg een beetje rond in dat circuit van stoffenwinkels/fournituren/kleermakers voor tips en goede adressen.
En als het gelukt is, FOOTOO !
Your kisses are wasted on me.