abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17427367
Hoe open ben jij met je psychische problemen, door wat voor reden dan ook?
Weten je ouders bijv hoe je er psychisch voor staat, vertel je het je klasgenoten of praat je er alleen over met zeer goede vrienden?

Merk je dat je behoefte hebt om erover te praten (helpt het?) of vind je het belangrijk dat ze het weten?
(btw vertel ook je leeftijd erbij, dat maakt ook veel uit denk ik).

Omdat Hoe ga jij met je chronische ziektes/afwijkingen om? een beetje de mist inging probeer ik het in R&P met een (hopelijk...) betere startpost.
Commentaar over de (start)post(s) in dit topic mag in Centraal bashloos mod-topic zodat dit topic een beetje schoon blijft.

- edit: klein schrijffoutje aangepast om meer offtopic geleuter te voorkomen -

[ Bericht 3% gewijzigd door ElisaB op 29-02-2004 17:40:18 ]
pi_17427471
Alleen mijn psychiater weet van mijn meervoudige persoonlijkheidsstoornis..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_17427476
- edit: hou eens op joh -

[ Bericht 80% gewijzigd door ElisaB op 29-02-2004 17:38:04 ]
  zondag 29 februari 2004 @ 15:55:21 #4
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_17427494
Ik heb er nog geen last van van dergelijke stoornissen of ziektes. Maar ik zou in het geval van. Het niet aan de grote klok hangen.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
pi_17427560
Iedereen is wel een beetje gek. Een psychiater kan elke willekeurige persoon opgesloten krijgen. Sounds scary isn't it? Bijna iedereen heeft wel wat, alleen wij zijn allemaal sublieme acteurs als het op onszelf blootgeven aankomt.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_17427606
ik hou mn problemen liever voor me,
maar kan me heel goed voorstellen dat andere mensen het wel aan de grote klok hangen. is ook niet iets om boos over te worden vind ik. iedereen moet zn eigen manier van verwerken hebben toch?
pi_17427656
quote:
Op zondag 29 februari 2004 15:59 schreef nozem het volgende:
Iedereen is wel een beetje gek. Een psychiater kan elke willekeurige persoon opgesloten krijgen. Sounds scary isn't it? Bijna iedereen heeft wel wat, alleen wij zijn allemaal sublieme acteurs als het op onszelf blootgeven aankomt.
Oke maar als je er geen problemen mee hebt zal je er niet mee zitten en hoef je niet te reageren.
pi_17428875
ikzelf ben er best gesloten over mijn psychische problems
ouders en een paar vrienden weten dat er iets aan de hand is, maar niet wat.
één goeie vriendin weet wel meer, maar nog niet alles.
voor de rest weet niemand er iets vanaf.
vooral ook omdat veel mensen het niet begrijpen en/of het leuk gaan vinden om er grappen ed over te maken

owjah, ik ben zelf 18

[ Bericht 3% gewijzigd door Boschjesman op 29-02-2004 17:10:48 (leeftijd) ]
pi_17429224
Ik vertel er vaak over. Echter denken mensen altijd dat ik grappen maak, omdat ik sommige 'problemen' soms leuk vertel. Maar ja, dan lachen ze wat......en denken ze verder dat je liegt of aandacht vraagt. Naja, dan niet denk ik dan.
Verder zeg ik niet dat ik iets mankeer, echter als ik dan wat vertel wordt het niet serieus genomen. Omdat ik er vaak zelf lichtelijk spottend over vertel, maar stiekum er wel mee zit.
The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.
pi_17429804
Ik ben er niet zo heel open over. En als ik er al wat over zeg dat ik wat mankeer dan ben ik er meestal erg vaag over. Maar tot nu toe heb ik er geen slechte reacties op gehad als ik wel wat meer vertelde...
Maar ja, mensen kunnen je er wel raar op aan gaan kijken, tenminste dat idee heb ik altijd.
Ik ben overigens 25.
Fake it till you make it...
pi_17429953
Ouders, broer, paar goede vrienden, therapeut, studieadviseur(!) (onder het motto: mocht het wel mis gaan: 'niet gemeld is geen geld')
pi_17429978
Alleen met goede vrienden
  zondag 29 februari 2004 @ 18:24:36 #13
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_17429979
Ik ben er helemaal niet open over. Maar heel weining mensen weten dingen van mij. De meeste mensen lopen tegen een blok beton aan, tenzij ze de juiste dingen weten te zeggen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today. - James Dean
Fotoboek!!
  zondag 29 februari 2004 @ 18:46:18 #14
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17430276
Aangezien ik van nature een erg 'open' ( en voor het oog 'sterk') persoon ben, hebben mensen het niet zó snel in de gaten als ik eens ooit een psychisch probleem heb. ( gezien collega's en oppervlakkige relaties )
Als ik van of over mijn probleem vertel geloven ze mij niet want ... "ik ben toch zo'n sterk persoon zonder problemen"? ( niks is minder waar hé )
Ik heb zó mijn mensen in mijn omgeving waar ik mijn problemen mee bespreek. Niet zorgvuldig uitgezocht maar het zijn voornamelijk toch wel mijn moeder en vrienden waar ik aan de deur klop.
Van het bepsreken met psychische problemen met collega's ben ik inmiddels wel genezen.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_17430600
quote:
Op zondag 29 februari 2004 15:54 schreef nozem het volgende:
Alleen mijn psychiater weet van mijn meervoudige persoonlijkheidsstoornis..
Is het dan niet onze?

Het ligt er maar aan wat voor ideeën ik over iets heb, sommige deel ik met anderen en sommige weer niet.
Omdat ik weet wat ik met wie kan delen.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_17430639
Volledig gesloten.

Dit ligt denk ik aan mijn persoonlijkheid (een van de )

Ik heb een milde psychose ook in m'n eentje uit m'n hoofd geluld, en ik weet wel, als je er in je eentje voorstaat, kom je er 5000% sterker uit dan dat je het met doktoren moet doen.

RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
pi_17430690
Alleen vrienden en op een speciale chat. Ben 19 trouwens.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_17430752
Er zijn niet echt mensen waar ik echt close mee ben. Dus eigenlijk weet niemand er echt iets vanaf. Ze merken wel dat ik niet altijd lekker in m'n vel zit. Maar daar blijft het eigenlijk bij.
  zondag 29 februari 2004 @ 19:17:24 #19
9772 Wozzy
fun 4 life
pi_17430756
Bijna iedereen vermoedde dat er wat was jaren geleden, 5 mensen wisten wat er was. Een jaar later waren er 6. Nu misschien 7 hoewel ik dat niet zeker weet.
Op fok kan men een ander probleem te weten komen, dat ik niemand irl heb verteld. Maar dan moeten ze erg goed zijn in puzzelen (De crew heeft het door een slordigheid van mijn kant met de IP search misschien wat makkelijker). Het zou een leuke competitie kunnen worden
pi_17430767
-Ouders: omdat ik het vroeger niet kon verbergen
-Vrienden
-Paar huisgenoten, toen ik m'n mond voorbij had gepraat.
-M'n ex (maar goed, ik kwam ook het e.e.a. over haar te weten)
  zondag 29 februari 2004 @ 19:18:30 #21
53989 Bart_Simpson
Uncredited Hero
pi_17430775
quote:
Op zondag 29 februari 2004 19:12 schreef DaFrenk het volgende:
Alleen vrienden en op een speciale chat. Ben 19 trouwens.
jij chat gewoon effe met Councellor Troi?

haahaha

foute grap.....ik weet het.
The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.
pi_17431518
Oke nu mijn bijdrage...

Ik heb het nu in totaal 2 mensen verteld waarvan 1 dokter is en 1 een goede vriend. Beide hadden er nooit eerder van gehoord en die goede vriend dacht dat er wat was, maar niet dat het zo erg was. (die dokter had ik het als eerste verteld omdat ik dacht dat hij er wel wat vanaf wist maar dat bleek dus niet zo te zijn).

Mn ouders weten er ook heel weinig van, t is lichamelijk dus ze weten het wel, maar niet de psychische kant.

Hier op Fok! heb ik er ook weleens naar gezocht en de zoekfunctie vond niks erover. Er is wel een klein forum op internet waar ik alles neergooi.

Ik zit erg te twijfelen of ik het meer mensen/goede vrienden moet vertellen om erover te praten vandaar een beetje dit topic.
  zondag 29 februari 2004 @ 20:05:34 #23
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17431554
ow... !
Uhhh ... tja .... okay !!!
En nu dan?
Wil je het verder bij die 2 mensen laten of wil je het hier bespreken?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_17431580
quote:
Op zondag 29 februari 2004 20:05 schreef Pearly het volgende:
ow... !
Uhhh ... tja .... okay !!!
En nu dan?
Wil je het verder bij die 2 mensen laten of wil je het hier bespreken?
k was gewoon benieuwd hoe open andere zijn met hun problemen kan toch??
  zondag 29 februari 2004 @ 20:08:16 #25
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17431612
quote:
Op zondag 29 februari 2004 20:07 schreef Supaaah het volgende:

[..]

k was gewoon benieuwd hoe open andere zijn met hun problemen kan toch??
Yep .. dat kan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')