Ik bedoel dat een golf zegmaar begint met "overhellen" aan de rechterkantquote:Op zondag 29 februari 2004 14:23 schreef Conflict het volgende:
ik snap er helemaal niks van.
Maar in Brabant hebben ze geen golven, dat zal het zijn.
Nou dan zou ik graag een filmpje willen zien waarop te zien is een golv die eerst links breekt!quote:Op zondag 29 februari 2004 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me een raar iets Vosss, ik heb het idee dat een golf min of meer op een random punt breekt, namelijk op het punt waar het eerst de kritieke condities voor breking overschreden worden. Vanaf dat punt breekt de golf evenzeer naar links als naar rechts. Dat surfers altijd een bepaalde kant op gaan, ja wie weet heeft dat te maken met het idee dat de meeste surfers rechtshandig (rechtsbenig) zijn.... Het ligt niet aan de golven lijkt mij. Maar ik zoek het nog even voor je op.
daar heb ik nog nooit op gelet! straks eens kijken danquote:Op zondag 29 februari 2004 14:33 schreef LostFormat het volgende:
Is dat niet hetzelfde verhaal van dat water altijd linksom (of was het rechtsom?) het doucheputje indraait?
spreekwoordelijk conflictquote:Op zondag 29 februari 2004 14:35 schreef Conflict het volgende:
water kan je helemaal niet breken.
ik pis weleens in de asbak maar dan kletteren alle peuken alle kanten op.quote:Op zondag 29 februari 2004 14:35 schreef vosss het volgende:
[..]
daar heb ik nog nooit op gelet! straks eens kijken dan
wat ik wel weet is dat als je een peuk in de pisbak gooit en je pist aan de rechterkant van die peuk dan gaattie linksom draaien en als je aan de linkerkant pist dattie dan rechtsom gaat draaien
ook enigsinds golven, maargoed
ohh sorryquote:Op zondag 29 februari 2004 14:35 schreef vosss het volgende:
[..]
spreekwoordelijk conflict
ONZ is die kant op! --->quote:Op zondag 29 februari 2004 14:36 schreef Conflict het volgende:
[..]
ik pis weleens in de asbak maar dan kletteren alle peuken alle kanten op.
Maar ook niet zeker van dat het niet waar isquote:Op zondag 29 februari 2004 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik ben er eigenlijk helemaal niet zeker van dat het wel waar is wat TS beweert
Woodroffe, C.D. (2002): Coasts. Form, process and evolution.quote:Waves break in water approximately as deep as the waves are high because they oversteepen. As waves progress into shallower water, they become steeper because wave hight increases but wave length decreases. Wave steepness, the ratio of wave height over wave length, increases until around 0,147, at which point the wave becomes unstable.
Is niet waar, ik ben in Costa Rica geweest en daar waren tientallen stranden waar ze "linkse" golven hadden.quote:Op zondag 29 februari 2004 14:18 schreef vosss het volgende:
TS begint:
Hoe kan het dat golven in de zee ALTIJD op het moment van breken zegmaar eerst helemaal rechts breken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |