abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17422752
Ik ga dit jaar weer op vakantie naar Tsjechie met 3 vrienden van mij.
Nou had ik me vorig jaar al voorgenomen om een cursus Tsjechisch te nemen zodat ik ook met de locals kan communiceren ipv alleen bier, patatje met en wat ben jij een knap vrouwtje kan zeggen.

Iemand hier op Fok! ervaring met die soort (snel)cursussen en heb ik aan die 4 maanden genoeg?
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_17422817
Hangt er een beetje vanaf of je er aanleg voor hebt. Persoonlijk vind ik de cursussen van Assimil erg goed. Een boek en bandjes of CD's, kost rond de 100 euro per taal, en alles zelfstudie, dus afhankelijk van hoeveel tijd je er zelf in stopt. Maar ik heb met een Assimil-cursus in de hand, in 3 maanden Pools geleerd. Niet vloeiend natuurlijk, maar een goed basisniveau om verder uit de praktijk je kennis van zo'n taal uit te bouwen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 februari 2004 @ 11:17:15 #3
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_17422850
kan je toch beter duits leren als je naar tjechie gaat?
pi_17422901
quote:
Op zondag 29 februari 2004 11:17 schreef snowwie2 het volgende:
Ik ben een Duitser
Ben vorig jaar een paar dagen in het midden van Tsjechie geweest en daar spreken ze Tjechisch / Slowaaks en soms ook Russisch. Alleen in Praag willen / kunnen ze Duits spreken. Engels kan soms ook maar buiten de stad willen ze je dan niet meer in hun restaurant hebben (ervaring...)
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_17422932
quote:
Op zondag 29 februari 2004 11:17 schreef snowwie2 het volgende:
Dat zou ik je niet aanraden. Tsjechen hebben een bloedhekel aan Duitsers. Maar wel een goed punt: leer eerst even de woorden Duitsland en Duitser (Nemcy geloof ik) en Nederland/Nederlander (Nizozemi, user Praag corrigeer me ff ). Als je dan locals hoort lullen en je hebt half de indruk dat ze denken dat je een Duitser bent, opstaan en "Nizozemi!" roepen. Heb ik ook de eerste keer gedaan. Dan binden ze meteen in, want ze kunnen niet meer gokken dat je de rest niet verstaan hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')