Er zijn nog wat problemen met het nieuwe forum waardoor deze veranderen in vage tekens.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:56 schreef History_Rocks het volgende:
Wat is er met mn aanhalingstekentjes gebeurt????????
Jah, mooie plaat.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:50 schreef History_Rocks het volgende:
Kent iemand de soundtrack bij de film 'L'ascenceur pour l'efchaud' (Lift to the scaffold?
Maar nooit (officieel) uitgebracht, toch ?quote:Op zondag 29 februari 2004 00:51 schreef Harry_Sack het volgende:
Samenwerkingen met o.a. Prince [..] zijn prachtig!
Maar vertel eens : welke 9 albums ken je nog meer ? En wat vind jij daar van ?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:50 schreef History_Rocks het volgende:
Natuurlijk is er al eerder over deze Jazz-legende gekletst, maar daar was ik niet bij. Voor iedereen die iets verder als 'Kind of blue' is, maar aangezien de man minimaal 60 albums heeft uitgebracht en ik daar zelf pas rond de tien van ken, hoop ik dat ware diehards niet meteen gaan klagen bij incorrecte opmerkingen etc.
Laten we beginnen met de enigzins stereotype maar interessante vraag: Wat/welk album/nummer/samenwerking etc. vindt je goed en waarom?
Om te helpen: Kent iemand de soundtrack bij de film 'L'ascenceur pour l'efchaud' (Lift to the scaffold?
Cheers!quote:Op zondag 29 februari 2004 00:59 schreef fripper het volgende:
[..]
Maar nooit (officieel) uitgebracht, toch ?
Prince & Miles linkje
"Miles Ahead" (ook met orchestraties van Gil Evans) ligt wel voor de hand, aangezien je Porgy.. en Sketches.. als favorieten noemt. Zoals ik al eerder schreef is "Miles Smiles" een van mijn favorieten, dus die raad ik dan ook graag aan, vergelijkbaar met ESP qua bezetting. "Filles de Kilimanjaro" vind ik zelf ook een mooie, hoewel dat in het algemeen niet een van Miles' meest geprezen platen is. En ook "In a silent way" zou je eens moeten beluisteren, denk ik. Denk dat die platen het beste aansluiten bij wat je al kent.quote:Ik ben verre van een Miles Davis-kenner, maar wat is de meest logische "volgende" stap in zijn oeuvre die ik zeker moet beluisteren?
Bedankt voor de tips, ik zal van de week eens op zoektocht gaan.quote:Op zondag 29 februari 2004 14:45 schreef Zander het volgende:
[..]
"Miles Ahead" (ook met orchestraties van Gil Evans) ligt wel voor de hand, aangezien je Porgy.. en Sketches.. als favorieten noemt. Zoals ik al eerder schreef is "Miles Smiles" een van mijn favorieten, dus die raad ik dan ook graag aan, vergelijkbaar met ESP qua bezetting. "Filles de Kilimanjaro" vind ik zelf ook een mooie, hoewel dat in het algemeen niet een van Miles' meest geprezen platen is. En ook "In a silent way" zou je eens moeten beluisteren, denk ik. Denk dat die platen het beste aansluiten bij wat je al kent.
Maar goed, er is ook zo bizar veel werk op de markt, ik ken zelf ook nog lang niet alles.
Bird = Charlie Parkerquote:Op zondag 29 februari 2004 15:34 schreef Doomspreader het volgende:
[..]
de soundtrack van de film over hem (Bird)
[..]
Ohja idd foutjequote:Op zondag 29 februari 2004 15:54 schreef fripper het volgende:
[..]
Bird = Charlie Parker
Mijn pa had ook veel jazz, maar weinig Miles. Wel die mooie plaat met Cannonball Adderley : Somethin' Else.quote:Op zondag 29 februari 2004 00:51 schreef Harry_Sack het volgende:
De mooiste van Miles vind ik persoonlijk nog het nummer Jean-Pierre, uit de jaren '80. Mijn pa had een paar platen en hij tripte daar echt op in die tijd. Pas veel later begin je dat zelf te waarderen en op waarde te schatten.
En dan had de TS nog wel gevraagd of de "ware diehards niet meteen gaan klagen bij incorrecte opmerkingen. "quote:Op zondag 29 februari 2004 20:11 schreef Doomspreader het volgende:
\Ohja idd foutje, maar Miles speelt er wel op mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |