Ok, iedereen kent ze wel, home cinema sets, gaande van een simpele 5-kanaalsversterker met DVD speler voor nog geen 100 euro tot een compleet systeem met alles wat je maar kan denken bedienbaar zonder uit uw zetel te komen die fortuinen kost...
Nu dacht ik zo van, neem een niet recente maar toch voldoende krachtige PC, stop daar wat moderne multimedia shit in en zou dat niet kunnen dienst doen als receiver?
wat zou ik dus willen doen:
- een of meerdere 5 kanaalsgeluidskaarten installeren om daarop externe CD-spelers, het geluid van een videorecorder, geluid van andere PC's, platendraaiers (via voorversterker uit een mengpaneel gesloopt)... op aan te sluiten
- een of meerdere video-capture kaarten waarvan minstens 1 met radio en TV-tuner installeren om daarop het beeld van de videorecorder, tv-uitgangen van andere PC's, spelconsoles... op aan te sluiten
- interne DVD-speler installeren
- netwerkkaartje installeren om mp3'tjes op te halen van de bestandenserver
- videokaart met TV-uitgang op op groot scherm films te zien, tv te kijken, te gamen... en op een gewone PC-monitor alle informatie en controle te kunnen aflezen (virtueel mengpaneel voor de geluidsbronnen en een of ander programma'tje om de video-ingang te kiezen)
De PC die ik daarvoor zou willen gebruiken is een AMD Athlon met 650 MHz en 128MB SD-RAM, 20 GB harde schijf, 16x DVD-lezer en 16x CD-writer, die PC zou voor niets anders meer moeten gebruikt worden...
Er mag eender wel besturingssysteem op komen, eender welke programma's, en liefst zo veel mogelijk open-source en andere gratis dingen...
Het is dus de bedoeling dat ik vanuit de sofa/bed met behulp van een draadloos toetsenbordje, een draadloze muis en een afstandsbediening voor de videorecorder het boeltje van op afstand kan bedienen (ofwel met een laptop en een vnc achtig programma'tje over het interne draadloos netwerk)
Is dit op een of andere manier mogelijk? geluidskaartjes kosten geen drol, een DVD-speler heb ik al, een videorecorder ook, en een TV- en radio-kaart met een video ingang (voorlopig volstaat dat) heb ik ook...
carputer in wording...