abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17410150
Treinreizigers vragen studenten regelmatig om 'mee te mogen liften'. In gezelschap
van iemand met een studentenkaart is reizen 40 procent goedkoper.
Op een OV kaart mogen 3 personen mee reizen met 40 % korting.

Zou jij iemand laten meereizen? (met tegenzin?)
Wat vind jij van het principe?

Ik ben benieuwd.
  Donald Duck held zaterdag 28 februari 2004 @ 15:40:11 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_17410170
Ik las 't ook in de krant ja.
't is mij 1 keer overkomen. Een meisje vroeg me of ze mocht meereizen op m'n OV, en dat mocht - uiteraard
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_17410687
(er ging even wat mis met de topictitel)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:14:28 #4
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_17410721
Pas geleden een flinke ruzie over gehad. Een of andere muts was heel opdringerig bezig, met d'r onzinverhaal wat echt van geen kanten klopte. Uiteindelijk lukt het 'r een coupe verder bij een of andere kerel, komt ze aanwandelen om m'n vriendin wel even te vertellen wat voor kutwijf ze was.
Wat bezielt het iemand in hemelsnaam om iemand uit te schelden omdat ze geen gunst krijgen, dan moet je het beleefd vragen gvd!

Godver wat was ik boos.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:15:05 #5
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_17410730
Ligt een beetje aan de persoon, maar in principe mag het van mij wel.

Moeten die fucking ns de prijzen maar wat lager houden.

Ik doe het dus niet om mensen te plezieren maar om de ns te naaien
852002IWASTHERE
pi_17410782
Het is mij zelf nog nooit gevraagt (reis toch wel vaak met de trein),
maar ik denk dat ik het wel zo toestaan bij bepaalde mensen.

Houdt in:
-Beleeft (!) vragen
-Ze moeten wel écht een treinkaartje laten zien aan mij (straks rijden ze zwart terwijl ik net heb gezegt "die hoort bij mij"
-En een beetje knap zijn natuurlijk...
En toen was het verhaaltje uit...
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:21:27 #7
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17410813
als ze me zuigt tijdens de reis vinnik het best
fok you ja!
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:23:52 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_17410858
Het is mij wel een paar keer gevraagd, ook heb ik het eens een keer geroepen naar de conducteur toen de persoon tegenover me wrs. de kortingskaart was vergeten mee te nemen.

Treinkaartjes zonder korting zijn echt veel te duur, dus meereizen met korting is geen probleem, op geheel eigen risico natuurlijk.
pi_17410901
Ik ken iemand die reist altijd zo... heb er op zich geen problemen mee als mensen mij dat vragen eigenlijk... kan ook wel eens het begin zijn van een leuk gesprekje. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17412405
ik vind het heel erg afhangen van de persoon die het vraagt.
als hij of zij het uberhaupt vraagt. zo niet, dan vind ik het kut.
als het bleeft gevraagd wordt, vind ik het okay.

pi_17412573
Ik heb het 1x gehad, een of ander zwerver-achtig figuur vroeg in de trein of 'ie op onze OV-kaart met korting mee mocht reizen (hij had idd alvast een kortingskaartje aangeschaft). Ik vond het best, het OV is eigenlijk ook veel te duur.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 28 februari 2004 @ 18:29:42 #12
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_17412637
is mij nog nooit gevraagd, maar het ligt denk ik aan de persoon die het vraagt
pi_17412683
Voorlopig heb ik nog geen O.V. maar een voordeeluren kaart. Nog nooit heeft iemand aan mij gevraagd of hij/zij mee zou mogen reizen. Stel dat ze het vragen zou ik er geen probleem mee hebben nadat ik zijn of haar kaartje heb gezien.
pi_17412759
Is me gisteren nog gevraagd door een heel leuk meisje . Dus ik heb toen 'ja' gezegd.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_17412782
Ook gedaan!!! Vet handig!!! Maar laatst moest ik op een tijdstip toen het héél rustig was op het station en dus ook in de trein, dus maar geen 40% korting gekocht
Delivered without an information leaflet
pi_17412802
ik ben er ook weleens mee geconfronteerd ik zat in zo'n 6 zits coupe kwam er een meisje die vraagt heeft iemand een OV. Dus ik zeg ja. En toen vroeg ze of ze mee mocht reizen want ze had een kaartje met korting gekocht. Ik had wel ja gezegd maar achteraf gezien vond ik het wel lomp dat iemand er zomaar vanuit gaat dat ze wel met iemand mee kon reizen.
pi_17412803
Ik zie er heel eng uit dus mensen vragen dat nooit aan mij.
pi_17413490
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 18:40 schreef Roellio het volgende:
Ik zie er heel eng uit dus mensen vragen dat nooit aan mij.
Maar van binnen ben je toch een goed persoon
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_17413522
Idg, nooit met tegenzin. Maar als ze een beetje simpatiek overkomen neem ik ze wel mee. .
'In America sex is an obsession, in other parts of the world it is a fact.'
- Marlene Dietrich
pi_17413997
Wij gaan vaker in naar duitsland en daar heb je de Schones Wochenendetickets
Waarmee je met 5 man voor 28 euro onbeperkt door de NRW kan reizen die dag
en we worden elke keer gevraagd of iemand meemag, zo hebben we ooit eens een "zwerver" iets gehad die helemaal gaar was, die in slaap was gevallen die we wakker moesten maken omdat ie eruit moest, was wel lachen natuurlijk...

Dus jah doen het regelmatig, vind het ook nie zo erg, of het moeten al "verdachte" personen zijn
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_17414159
Nog nooit meegemaakt, maar van mij mag het mits ik dan niet verplicht een uur lang verhalen over slecht werkende prostaten en miskramen aan moet horen..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_17416924
Het klinkt alsof je iets dergelijks ervaren hebt?
pi_17417121
Dat is toch gewoon slim gebruik maken van het systeem? Als het gewoon netjes gevraagd wordt dan vind ik het geen probleem.

Veel irritanter vind ik als mensen zich onder een boete vandaan lullen. Laatst ook een meisje met een zielig (totaal verzonnen) verhaal en die mocht zonder gestempeld kaartje doorrijden. Wees als conducteur dan ook gewoon consequent.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_17417185
Bah, ik heb geen OV maar ik zou ze wel mee laten reizen. Kan toch niet zo veel kwaad toch?
Official Weblog Fok Crew :)
|| Gmail || Graag, mail maar naar nospam@mailunite.com zuo 't graag willen hebben! heel graag.
pi_17417252
Als ze het vragen en er een klein beetje verzorgd uitzien ja dan wel
pi_17417390
Als ze het normaal vragen wel. Kan me voorstellen dat de trein een beetje duur wordt voor mensen.
pi_17417615
Het is me nog nooit gevraagd maar als iemand het me normaal vraagt en niet van mij verwacht dat ik een heel gesprek met hem aan ga dan vind ik het prima.
pi_17417743
ik zou er geen moeite mee hebben als ze het zouden vragen en ze een beetje beleefd zijn
pi_17417870
Mja als t een leuk meisje is altijd natuurlijk en anders ligt het aan de manier waarop het gevraagd wordt.
pi_17418099
Ik heb nog geen ov, ben volgens jaar aan de beurt , maar hoe vaak gebeurt dit nou werkelijk. Nog nooit zoeits gehoord eigk.
  zondag 29 februari 2004 @ 00:13:07 #31
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_17418147
wordt me wel vaak gevraagd (zit dan ook wel weer vaak in de trein maar goed). Vind het best oké. Trein reizen is belachelijk duur zonder korting.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_17422005
Is me nog nooit gevraagd. Zou het wel goed vinden denk ik.
Vrijwillig gebanned
  zondag 29 februari 2004 @ 09:33:20 #33
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_17422014
Ik reis doordeweeks elke dag met de trein, en zou het wel doen hoor
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_17422115
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:14 schreef kingmob het volgende:
Pas geleden een flinke ruzie over gehad. Een of andere muts was heel opdringerig bezig, met d'r onzinverhaal wat echt van geen kanten klopte. Uiteindelijk lukt het 'r een coupe verder bij een of andere kerel, komt ze aanwandelen om m'n vriendin wel even te vertellen wat voor kutwijf ze was.
Wat bezielt het iemand in hemelsnaam om iemand uit te schelden omdat ze geen gunst krijgen, dan moet je het beleefd vragen gvd!

Godver wat was ik boos.
Hmmmm.... dat antwoord spoort ook niet helemaal natuurlijk.
Jij hebt al een gunst gekregen. De OV jaarkaart namelijk. Je doet met die 2e of 3e persoon niets, de NS verpest de boel en licht het zootje op, en dan heb jij het gore lef om iemand die 40% korting te ontzeggen? Terwijl jij dus WEL gebruik maakt van dergelijke gunsten?

VInd je jezelf nou niet heel erg hypocriet joh?
  zondag 29 februari 2004 @ 10:39:58 #35
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_17422427
Misschien wel. Als het een leuke meid is maak ik gelijk een praatje
pi_17422451
quote:
Op zondag 29 februari 2004 09:58 schreef Compressor het volgende:

[..]

Jij hebt al een gunst gekregen. De OV jaarkaart namelijk. Je doet met die 2e of 3e persoon niets, de NS verpest de boel en licht het zootje op, en dan heb jij het gore lef om iemand die 40% korting te ontzeggen? Terwijl jij dus WEL gebruik maakt van dergelijke gunsten?

Ten eerste is die 2e of 3e persoon die met jou meereist bedoelt als iemand die jij persoonlijk kent. Een willekeurig iemand op jouw kaart mee laten reizen is natuurlijk niet de bedoeling. Dan kunnen ze iedereen wel 40% korting geven. . Verder heb je gelijk dat je gebruik maakt van de liefdadigheid van de NS omdat je een gratis OV krijgt en dan ga je die ook nog misbruiken om de NS nog meer te naaien?

Wie is hier dan hypocriet?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_17422559
mja ik zou het prima vinden
heb zelf kortingskaart nml

maar meestal heb ik zelf geen kaartje
leuke van kortingskaart is nml dast je ook korting krijgt op treintarief
meestal korte stukjes (zaandam-amsterdam) en tja daar is 1 op de tig controlle
en dan kost het 5 euro....
pi_17423558
quote:
Op zondag 29 februari 2004 10:43 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Ten eerste is die 2e of 3e persoon die met jou meereist bedoelt als iemand die jij persoonlijk kent. Een willekeurig iemand op jouw kaart mee laten reizen is natuurlijk niet de bedoeling.
Wie zegt dat??
quote:
Dan kunnen ze iedereen wel 40% korting geven. .
Need I say more?
quote:
Verder heb je gelijk dat je gebruik maakt van de liefdadigheid van de NS omdat je een gratis OV krijgt en dan ga je die ook nog misbruiken om de NS nog meer te naaien?
*zucht* domdidomdidom.....
De OV kaart is NIET van de NS maar van de overheid en diezelfde OV kaart waarmee jij reist wordt van MIJN belastingcenten betaalt. Is helemaal NIETS van de NS bij, noch van jou. Goochemerd....
En voor de linkse pimhatertjes onder ons: de OV kaart heb je in je zak dankzij hem. En als ik je moet uit gaan leggen hoe dat dan weer zit.... sorry, ga je staatsgeschiedenis nog eens overdoen
quote:
Heb ik je toch al gezegd?
pi_17423629
Eigenlijk vind ik het irritant, maar wellicht zou ik het zelf -zonder het in bezit zijn v/e OV- ook wel doen. Scheelt vaak flink wat euro's.
Overigens ligt het wel aan het type en de manier van vragen...
  zondag 29 februari 2004 @ 12:19:01 #40
57613 palthe
er gaat niets boven groningen
pi_17423671
was het trouwens niet zo dat je voor je ov betaalt?? gedeeltelijke inhouding op je stufi, stond mij toch iets van bij, maarja alweer 1/2 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben...
hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.
  Eindredactie Games zondag 29 februari 2004 @ 12:19:05 #41
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_17423673
nee laat die sloebers maar lekker zelf betalen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 29 februari 2004 @ 12:19:43 #42
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_17423679
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:19 schreef palthe het volgende:
was het trouwens niet zo dat je voor je ov betaalt?? gedeeltelijke inhouding op je stufi, stond mij toch iets van bij, maarja alweer 1/2 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben...
jup , als je hem weigert krijg je XX euro terug
pi_17423698
Sja, voor niets gaat de zon op heh...
  zondag 29 februari 2004 @ 12:22:21 #44
57613 palthe
pi_17423719
dus: fok dan maar op, ik heb gedokt voor mijn 40% (waarvan natuurlijk een deel gesponsord wordt door Jan Peter, maar goed...).
pi_17423744
En waar wordt je stufi ook alweer van betaalt? Ach ja. De algemene belastingpot natuurlijk. Punt is: veel studenten nemen alles maar als vanzelfsprekend terwijl het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.... het is een voorrecht dat je kan en mag studeren en je bent niet zieliger dan een ander omdat je een student kan en mag zijn. Eerder het tegenovergestelde... waardeer het. Laat naar een ander toe je waardering blijken.
  zondag 29 februari 2004 @ 12:25:31 #46
57613 palthe
pi_17423762
o ja... waar de gemiddelde student ook een bovengemiddelde bijdrage aan gaat leveren in hun toekomst? Die pot bedoel je?
  zondag 29 februari 2004 @ 12:27:17 #47
57613 palthe
pi_17423794
en bovendien is je stufi na je vierde jaar een lening vriend... dus dan dok ik hem wel degelijk zelf
pi_17423844
Hahahaha, na 4 jaar...... ja dan mag je ook wel verwachten dat je zelf eens wat mag gaan betalen of niet?
  zondag 29 februari 2004 @ 12:30:54 #49
86305 Markman
Grappig hier.
pi_17423860
quote:
Op zondag 29 februari 2004 10:43 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Ten eerste is die 2e of 3e persoon die met jou meereist bedoelt als iemand die jij persoonlijk kent. Een willekeurig iemand op jouw kaart mee laten reizen is natuurlijk niet de bedoeling. Dan kunnen ze iedereen wel 40% korting geven. . Verder heb je gelijk dat je gebruik maakt van de liefdadigheid van de NS omdat je een gratis OV krijgt en dan ga je die ook nog misbruiken om de NS nog meer te naaien?

eens

vergeet niet dat je als student wordt ingehouden op je studiefinanciering jongetjes en meisjes
pi_17423905
Zolang ze maar niet tegen mij beginnen te lullen en zolang ze niet stinken of moddervet zijn vindt ik het best dat ze met korting meerijden. Ik heb er echt een hekel aan als wildvreemde mensen een gesprek met mij willen beginnen in de trein.
pi_17423949
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:29 schreef Compressor het volgende:
Hahahaha, na 4 jaar...... ja dan mag je ook wel verwachten dat je zelf eens wat mag gaan betalen of niet?
ben je soms een beetje gefrustreerd???
pi_17423952
quote:
vergeet niet dat je als student wordt ingehouden op je studiefinanciering jongetjes en meisjes
Van dat bedrag kan jij godsonmogelijk het hele jaar dag in dag uit heen en weer reizen en dus valt dat piepkleine bedrag wat er dan wordt ingehouden op de stufi heel erg mee. Niet zo zeiken maar waarderen wat je hebt. En ik persoonlijk vind dat je anderen ook de voordelen daarvan mag laten ervaren. Jij krijgt het tenslotte ook alleen maar dankzij een sociale regeling.
pi_17424053
Laatst zat ik in de trein, had een meisje een kaartje met korting gekocht maar geen kortingskaart... En dat vertelde ze dan ook ff aan de conducteur. Vraagt de conducteur of ze dan "op mijn kaart mee kan reizen" Nah ja....... als de NS zelf al zo begint, why not???
I see your lipz moving..... but all I hear is blablabla.....
pi_17424127
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:36 schreef hopseflops het volgende:

[..]

ben je soms een beetje gefrustreerd???
Hahaha, neen, ik hoef nooit met het OV...
  zondag 29 februari 2004 @ 12:59:02 #55
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_17424215
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:37 schreef Compressor het volgende:

[..]

Van dat bedrag kan jij godsonmogelijk het hele jaar dag in dag uit heen en weer reizen en dus valt dat piepkleine bedrag wat er dan wordt ingehouden op de stufi heel erg mee. Niet zo zeiken maar waarderen wat je hebt. En ik persoonlijk vind dat je anderen ook de voordelen daarvan mag laten ervaren. Jij krijgt het tenslotte ook alleen maar dankzij een sociale regeling.
Niemand loopt hier te zeiken, behalve jij hoor.

Als iemand een voordeel heeft van wat jij een sociale regeling noemt, dan is het helemaal aan die persoon zelf om er mee te doen wat hij/zij wil. Bovendien zegt bijna iedereen in dit topic dat ze het geen probleem vinden om iemand mee te laten reizen.

Zoals al vaker gezegd in dit topic, deze "sociale regeling" is niets meer dan een kleine investering in de opleiding van de student die e.e.a. later heel ruim terugbetaalt in de vorm van belasting.

OT: toen ik nog in NL studeerde overkwam me dat ook regelmatig, en meestal vond ik het wel prima. Ben zo ook regelmatig met leuke mensen aan de praat geraakt .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 29 februari 2004 @ 13:01:56 #56
86305 Markman
Grappig hier.
pi_17424259
quote:
Niet zo zeiken maar waarderen wat je hebt. En ik persoonlijk vind dat je anderen ook de voordelen daarvan mag laten ervaren. Jij krijgt het tenslotte ook alleen maar dankzij een sociale regeling.
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:59 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Niemand loopt hier te zeiken, behalve jij hoor.
heerlijk als je anderen hebt die je beschermen
pi_17424483
Het is gewoon diefstal, de NS loopt zo veel geld mis dat ze hard kunnen gebruiken. Deze mensen verpesten het voor anderen die er wel recht op hebben, want je kunt wel nagaan dat deze regeling niet lang meer stand zal houden.
pi_17425189
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:09 schreef Compressor het volgende:

En voor de linkse pimhatertjes onder ons: de OV kaart heb je in je zak dankzij hem. En als ik je moet uit gaan leggen hoe dat dan weer zit.... sorry, ga je staatsgeschiedenis nog eens overdoen
Sorry, ik vat hem niet. Leg toch maar eens uit dan.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_17425376
Ja, 1x een heel stuk met een lekker wijf gepraat die het aan me vroeg
  zondag 29 februari 2004 @ 15:03:21 #60
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17426486

Ik zag dat er een website voor was: www.treinreizigers.nl maar daar zijn nog veel te weinig mensen.
Misschien wel leuk om zoiets op te zetten zodat je gewoon alvast een trein-afspraak kan maken en mee kan reizen met iemands' OV?

Kennen jullie ook die andere truuk uit het verleden?
Als je treinkaartje dan niet was doorgeknipt bij aankomst, laat je je treinkaartje achter bij iemand die in tegengestelde richting reist. Deze geeft het treinkaartje bij aankomst dan weer aan iemand die net het station binnen komt lopen!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_17426533
Eigenlijk vind ik stiekem wel een beetje dat mensen die toch poen zat hebben best de volle mep voor een treinkaartje kunnen betalen. Maargoed, mensen met poen zat gaan toch bijna nooit met de trein, die zullen zo goed als altijd de bolide pakken..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_17427159
Precies. En waarom zou de student die het financieel moeilijk heeft zelf wel dat voordeel mogen hebben en een ander die net zo krap bij kas zit alleen niet zo bevoorrecht is dat ie kan studeren niet? Erg egoistisch om een ander dat mazzeltje te ontzeggen als daarom gevraagd wordt. En van die mensen moeten we het dan straks hebben in de maatschappij? Lekker alles voor jezelf houden en vooral niets delen met een ander, dan komen we er wel hahahaha
pi_17427208
quote:
Op zondag 29 februari 2004 13:18 schreef fokjoe het volgende:
Het is gewoon diefstal, de NS loopt zo veel geld mis dat ze hard kunnen gebruiken. Deze mensen verpesten het voor anderen die er wel recht op hebben, want je kunt wel nagaan dat deze regeling niet lang meer stand zal houden.
Diefstal? Die korting is al gegeven... denk je dat dat niet ingecalculeerd wordt? En dat de NS niet met hun geld en materieel om kan gaan daar hoeft niet heel NL de dupe van te worden.
pi_17427238
Hangt een beetje van persoon in kwestie af, maar in principe ben ik wel bereid aan deze praktijken mee te werken met mijn OV-kaart.
  zondag 29 februari 2004 @ 15:55:29 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_17427495
zolang ze het netjes vragen en ik geen last van ze heb vind ik het prima
maar meestal zoek ik toch het rustigste treindeel op, en heb ik geen last van ze
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 29 februari 2004 @ 15:59:09 #66
3185 Adelante
To let it go now
pi_17427565
als ze het netjes vragen en ik er de verdere reis geen last van heb: fine by me!

één keer gehad dat jongen bij mij ging zitten en tijdens controle liet ik m'n ov zien en hij zei spontaan bij mij te horen .... die heb ik dus genaaid, want daar houd ik niet van. "nee, ik heb die gast nog nooit gezien!"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_17427632
Mij maakt het niet uit. Ik laat iedereen gewoon meeliften als ze het me vragen.
pi_17428340
Ligt eraan hoe ze het vragen...ik zou er opzich niet veel op tegen hebben.
pi_17429202
Misschien zou het gehele OV goedkoper moeten om het milieu te ontlasten
  zondag 29 februari 2004 @ 23:35:30 #70
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_17435774
quote:
Op zondag 29 februari 2004 09:58 schreef Compressor het volgende:

[..]

Ja ik krijg een gunst van de regering, maar ik vind het prettig om ze dan een mes in de rug te steken, en hem te gebruiken voor datgene waarvoor hij niet bedoeld is. Zowiezo wordt de OV-jaarkaart van je stufi afgetrokken, als je hem niet accepteerd krijg je extra geld voor zover ik weet, dus ik 'betaal' er ook nog eens voor.
Daarnaast is het mijn kortingspas, en bepaal ik dus wat er mee gebeurt. niet een of andere muts die ervanuit gaat dat d'r dikke billen wel voor succes zullen zorgen. Ik kan niet genoeg benadrukken dat ze niet eens de moeite nam om beleefd te zijn, terwijl ze ongelooflijk zit te schooien. Zwervers zijn nog beleefder verdomme.

Ik bind me aan vanalles en nog wat met de staat en in ruil daarvoor ondersteunen ze mij. Investeren heet dat. Nu krijg ik geld en later verdienen zij aan mij geld, maar blijkbaar is dat heel ingewikkeld voor sommigen om te begrijpen.
pi_17435876
Is me al een paar keer gevraagd, en dan altijd door een niet al te fris uitziend persoon.
Heb tot nu toen altijd nog nee gezegd.
  Eindredactie Games zondag 29 februari 2004 @ 23:41:50 #72
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_17435889
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:37 schreef Compressor het volgende:

[..]

jehebt echt je kop in je reet zitten he?
pi_17435918
Ik heb daar nooit een probleem mee iig.
pi_17435952
voor 10% mogen ze mee op mijn kaart .
pi_17435992
Ik zou er geen problemen mee hebben, mits ze het normaal vragen natuurlijk.
pi_17436002
Een keer meegemaakt, een mevrouw die mijn moeder (qua leeftijd) had kunnen zijn. Verder best aardige dame, alleen dat ze ons stukken inktvis wou voeren vond ik minder geslaagd
Mon 'en!
pi_17439524
quote:
Op zondag 29 februari 2004 23:35 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ja ik krijg een gunst van de regering, maar ik vind het prettig om ze dan een mes in de rug te steken, en hem te gebruiken voor datgene waarvoor hij niet bedoeld is. Zowiezo wordt de OV-jaarkaart van je stufi afgetrokken, als je hem niet accepteerd krijg je extra geld voor zover ik weet, dus ik 'betaal' er ook nog eens voor.
Daarnaast is het mijn kortingspas, en bepaal ik dus wat er mee gebeurt. niet een of andere muts die ervanuit gaat dat d'r dikke billen wel voor succes zullen zorgen. Ik kan niet genoeg benadrukken dat ze niet eens de moeite nam om beleefd te zijn, terwijl ze ongelooflijk zit te schooien. Zwervers zijn nog beleefder verdomme.

Ik bind me aan vanalles en nog wat met de staat en in ruil daarvoor ondersteunen ze mij. Investeren heet dat. Nu krijg ik geld en later verdienen zij aan mij geld, maar blijkbaar is dat heel ingewikkeld voor sommigen om te begrijpen.
Vervang ze nou eens in JIJ en WIJ. Dan kom je weer terecht in het sociale denkbeeld waarmee nederland is geworden wat ze is. Sociaal, dat woord wat de VVD en het CDA niet meer in hun vocabulaire hebben staan weet je wel?
pi_17439555
quote:
Op zondag 29 februari 2004 23:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

jehebt echt je kop in je reet zitten he?
Zegt w iemand die donald_dick heet en "eat pussy" bij zijn naam heeft staan.... maak de kleuterschool eerst eens af, dan mag je weer meepraten goed?
  maandag 1 maart 2004 @ 17:38:27 #79
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_17446165
quote:
Op maandag 1 maart 2004 08:38 schreef Compressor het volgende:

[..]

Vervang ze nou eens in JIJ en WIJ. Dan kom je weer terecht in het sociale denkbeeld waarmee nederland is geworden wat ze is. Sociaal, dat woord wat de VVD en het CDA niet meer in hun vocabulaire hebben staan weet je wel?
Nee, ze wilde iets van mij, en ik wilde het niet geven. Probeer je narrow minded hokjesdenken niet op mij uit, want je komt bedrogen uit. Maar wanneer jij een uitkering hebt dan kom ik wel bij je thuis eten, het is immers van mijn geld betaald toch?
Spaar me je holle uitdrukkingen over sociale denkbeelden. het feit dat je kant kiest in een situatie die je niet kent, zegt me voldoende. Je bent niet uit op de waarheid maar een bevestiging van je wereldbeeld.
Laat ik het zo zeggen, wat een wereld leven we in als we het allemaal normaal vinden om iemand uit te kafferen omdat ze je niet de gunst verlenen die je zo graag wilt. Het hele idee van vragen is dat je nee accepteerd, anders eis je het...

En hoewel ik er een sociaal denkbeeld op nahoud. Liberalisme is toch de voornaamste component wat nederland heeft gemaakt wat ze is. Het socialisme in nederland heeft niets unieks.
pi_17446324
quote:
Op maandag 1 maart 2004 17:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nee, ze wilde iets van mij, en ik wilde het niet geven. Probeer je narrow minded hokjesdenken niet op mij uit, want je komt bedrogen uit. Maar wanneer jij een uitkering hebt dan kom ik wel bij je thuis eten, het is immers van mijn geld betaald toch?
Spaar me je holle uitdrukkingen over sociale denkbeelden. het feit dat je kant kiest in een situatie die je niet kent, zegt me voldoende. Je bent niet uit op de waarheid maar een bevestiging van je wereldbeeld.
Laat ik het zo zeggen, wat een wereld leven we in als we het allemaal normaal vinden om iemand uit te kafferen omdat ze je niet de gunst verlenen die je zo graag wilt. Het hele idee van vragen is dat je nee accepteerd, anders eis je het...

En hoewel ik er een sociaal denkbeeld op nahoud. Liberalisme is toch de voornaamste component wat nederland heeft gemaakt wat ze is. Het socialisme in nederland heeft niets unieks.
Je hele verhaal getypt.. helemaal voor niets... lees het stukje nog eens en denk dan nog eens na wat ik bedoelde met ZE vervangen door JE en WIJ.
Hoe kom je trouwens bij: "als we het allemaal normaal vinden om iemand uit te kafferen omdat ze je niet de gunst verlenen die je zo graag wilt"???
Gezien het stukje tekstbegrip wat er bij je ontbreekt ga ik nog even niet in op de rest van het geraaskal wat je hierboven hebt neergezet.
pi_17446351
quote:
Op maandag 1 maart 2004 17:50 schreef Compressor het volgende:

[..]

Je hele verhaal getypt.. helemaal voor niets... lees het stukje nog eens en denk dan nog eens na wat ik bedoelde met ZE vervangen door JE en WIJ.
Hoe kom je trouwens bij: "als we het allemaal normaal vinden om iemand uit te kafferen omdat ze je niet de gunst verlenen die je zo graag wilt"???
Gezien het stukje tekstbegrip wat er bij je ontbreekt ga ik nog even niet in op de rest van het geraaskal wat je hierboven hebt neergezet.
Een iets minder gefrustreerd toontje mag best hoor, .
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_17446374
Kan je niet beter joh?
  maandag 1 maart 2004 @ 18:00:34 #83
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17446458
Ik zou er geen probleem van maken, zolang het geen vieze stinkerd is die vlak naast me wil zitten
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_17446524
Ik vind t een goede zaak...
De OV kaart EN de studie financiering worden betaald van de belasting centen.
Dat de student wordt gekort op de studie finaciering voorde OV vind ik logisch....
Ik vind dat het meereizen moet kunnen maar het laatste woord is aan de student.
Als men t aardig en netjes vraagt zonder bullshit smoes en dergelijke
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  maandag 1 maart 2004 @ 21:50:22 #85
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_17451415
quote:
Op maandag 1 maart 2004 17:50 schreef Compressor het volgende:

[..]

verrander 'ze' in 'JIJ' en 'WIJ' zeg je letterlijk. Als ik opschrijf GWIGIUGQHIFUDQOI, dan ga ik toch ook niet beweren dat het jou schuld is dat je het anders leest dan ik bedoel .
Prima dat je niet op mijn 'geraaskal' in wilt gaan. Ik begrijp hoe pijnlijk dat kan zijn.
pi_17451717
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:09 schreef Compressor het volgende:
*zucht* domdidomdidom.....
De OV kaart is NIET van de NS maar van de overheid en diezelfde OV kaart waarmee jij reist wordt van MIJN belastingcenten betaalt. Is helemaal NIETS van de NS bij, noch van jou. Goochemerd....
Tjonge wat een idiote post. Hoe haal je het in je arrogante kop dat JIJ de OV kaart voor studenten betaalt? Studenten betalen gewoon zelf belasting, en later tijdens hun voltijd baan misschien nog wel meer dan jij. Wij studenten betalen ook mee aan die peperdure NS/Overheid, een OV kost een student wel degelijk geld, en studenten hebben dus gewoon het recht om onbekenden te weigeren. Ga dan zelf studeren als je zo graag die korting wil! Of koop een voordeelkaart.

En ja joh, haal Pim Fortuin er maar bij. Wat heeft dat hier mee te maken?
pi_17451840
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:24 schreef Compressor het volgende:
En waar wordt je stufi ook alweer van betaalt? Ach ja. De algemene belastingpot natuurlijk. Punt is: veel studenten nemen alles maar als vanzelfsprekend terwijl het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.... het is een voorrecht dat je kan en mag studeren en je bent niet zieliger dan een ander omdat je een student kan en mag zijn. Eerder het tegenovergestelde... waardeer het. Laat naar een ander toe je waardering blijken.
Waarom is het een voorrecht? Het is een prestatie, die iedere inwoner van NL kan bereiken als hij/zij een beetje zijn best doet. Studenten betalen uiteindelijk hun studie zelf. Kennelijk denk jij dat studenten gevrijwaard zijn van belasting of zo. En het collegegeld komt zeker ook uit de lucht vallen?

Laat ik het eens anders vragen: waarom denk je dat de overheid studenten sponsort? Omdat die later geld opleveren door een positieve inbreng in de economie natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')