Bron: nu.nlquote:Den Haag maakt geld vrij voor tickets Marokko
Uitgegeven: 28 februari 2004 12:24
DEN HAAG - Hagenaars die op bijstandniveau leven en kunnen aantonen dat zij familie hebben die woont in het aardbevingsgebied in Marokko, kunnen van de gemeente geld krijgen voor een vliegticket. Een gemeentewoordvoerder zei zaterdag dat het gaat om een gift van maximaal 450 euro, die uit de bijzondere bijstand wordt gehaald.
De regeling is speciaal naar aanleiding van de aardbeving in het leven geroepen. Personen die er gebruik van willen maken, moeten laten zien dat ze eerste- of tweedegraads bloedverwanten in het rampgebied hebben. Achteraf moeten ze hun vliegticket als bewijs aan de gemeente overleggen. De zegsman kon niet aangeven hoeveel mensen mogelijk gebruik willen maken van de eenmalige voorziening.
De gemeente Amsterdam heeft eerder deze week al twee ton vrijgemaakt uit het noodfonds voor hulp aan Marokko. Voor zover bekend verstrekt Amsterdam geen geld voor vliegtickets. Dinsdag wordt volgens een woordvoerder vergaderd over wat er nog meer gedaan kan worden.
Bwehe, ik werk en verdien waarschijnlijk nog minder als de gemiddelde bijstander. Maar als daar een familielid woont, denk je dan dat ik een ticket krijg? Nee natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:09 schreef reem het volgende:
Je zou wel anders piepen als je zelf in de bijstand zou zitten en familie had wonen in het rampgebied.
Maakt iedereen misbruik. Maar hey, dat mag je niet zeggen!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
En Nederland is toch zo slecht voor zijn gasten........ en als dank........
Mee eens.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:13 schreef Flumina het volgende:
Het is natuurlijk heel verschrikkelijk wat er gebeurt, maar familie opzoeken is geen eerste levensbehoefte. Dus moet dat geld niet uit de sociale voorzieningen komen. Een renteloze lening vind ik nog enigszins ok, maar niet meer dan dat.
Als jij het verschil niet kunt zien tussen een geboed getroffen door een aardbeving met meer dan 500 doden en pech aan de weg, dan is het nutteloos om hierover te discussieren.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:30 schreef r8ality het volgende:
Den Haag, stadskantoor, 14.00u:
"Goedemiddag, mijn ouders staan met pech langs de kant van de weg ergens in Zweden, mag ik even een ticket om ze te bezoeken?".
"Natuurlijk, veel plezier!".
Arg..
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:35 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn het enkeltjes?
Nou dan heb je me niet verontwaardigd horen schelden gisteren... wel meer bezuinigingen aankondigen waar vooral de minima weer de dupe van worden natuurlijk. Maar we sturen wel onze troetelallochtonen naar hun thuisland om familie te bezoeken!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En we zeggen maar niks...
Stel je toch niet aan, dit is toch te belachelijk voor woorden...moeten we iedere keer als er waar ook ter wereld een ramp gebeurd mensen uit dat land van onze belastingcenten daarheen sturen? Zal een dure grap worden aangezien in multicultureel Nederland elk volk (ruim) vertegenwoordigd is.quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:35 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn het enkeltjes?
Als het aan mij ligt gaan ze er helemaal niet naar toe! Hou maar een inzamelactie in je eigen kerk/moskee onder de mensen om met elkaar dan er voor te zorgen dat de mensen eventueel een ticket kunnen kopen. Maar we gaan het toch zeker niet kado geven aan iedere mafkees die er familie heeft wonen?? Ze hebben er niet eens om gevraagd!!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het is maar wat je "bezoeken" noemt Bastard.![]()
Die zitten er toch al?? Waarom maken we er niet meteen een complete nieuwe provincie van!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:46 schreef Strolie75 het volgende:
Gaan er eigenlijk ook (weer) hulpverleners van het RIAGG mee?
Leuk is anders. Maar je kunt niet verwachten dat iedereen meteen met het handje open staat en hier, geld en ga maar even op bezoek. Als mijn oma in het ziekenhuis ligt zal ik toch godverdomme ook met m'n eigen fiets of betaalde auto of betaald openbaar vervoer ernaartoe moeten?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het is maar wat je "bezoeken" noemt Bastard.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |