Anyway, Aangezien ik daar nog nooit geweest ben, weet iemand toevallig of het daar in September nog een beetje te pruimen is qua weer?? Ik wil nml. wel zon hebben!!!
Dentist
quote:We zitten in Saint Vaillier de Thiey (jaja..) net onder Grasse, een uurtje van Cannes vandaan..(geeft niet, ik had er ook nog nooit vangehoord
Op dinsdag 17 juli 2001 11:38 schreef Dentist het volgende:
Hangt er een klein beetje vanaf waar je zit, maar meestal is het in september nog wel een graadje of 20/25. Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaringDentist
quote:Overstromingen??? waarvan?? nb: we zitten op een berg hoor
Op dinsdag 17 juli 2001 19:56 schreef dutchie het volgende:
* dutchie is jaloers
Ach, aan de andere kant; zit ik dan mooi in de joe es of ee.
September is daar errug lekker als je het mij vraagt. Maar informeer even naar de overstromingen. Volgens mij is dat in oktober, maar zeker weten doe ik het niet.
Oke, dus niet elke dag 30 graden, maar toch wel 25 he????
Eind september heb ik nog een lekker duik genomen in de zee en het was zeker niet koud. Het enige verschil met de echte zomer is dat de brandende hitte weg is, maar 's avonds heb ik nog regelmatig in een t-shirtje buiten gezeten...
Dat was trouwens in Antibes, wat weer niet zo ver ligt van Cannes en ik had een baantje in Valbonne, wat weer niet zo ver ligt van Grasse.
Veel plezier daar, maar dat zal niet zo moeilijk zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 25-07-2001 22:09]
Als je van disco's houdt kun je naar Juan-les-Pins gaan want dat is een groot jongeren uitgaanscentrum. Ligt tussen Antibes en Cannes in (en das niet zo ver uit elkaar ). DE andere kant op ligt Biot. Daar heb je niets te zoeken, tenzij je nog een camping zoekt. De meeste lopen in september al behoorlijk leeg en daar is waarschijnlijk dus plaats genoeg.
Voor een leuke wandeling kun je naar Cap d'Antibes gaan. Dat is dus de kaap van Antibes, duh. Is een leuke wandeling naar de top waar de vuurtoren staat en dan kun je door de villawijk naar beneden. Kom je als je goed loopt onder andere langs het huis van Heineken enzo, zul je niet zo herkennen, maar dat was me verteld.
Verder zijn er landinwaarts nog genoeg leuke bezienswaardigheden, bijvoorbeeld Grasse (plaatsje bekend door de parfum industrie) waar ik overigens zelf nooit ben geweest.
Als je genoeg hebt van de stranden dan kun je ook ergens anders gaan zwemmen. Met de auto vanaf Cannes westwaarts langs de kust kom je langs allerlei badplaatsjes met veel hotels. Nog iets verder doorijden (het zal totaal een half uurtje zijn) en dan kom je bij Le Trayas. Daar zet je bovenaan een klif je auto in de berm en klimt vrij gemakkelijk naar beneden. Daar kun je vanaf de rode rotsen een heerlijke duik nemen en zien waarom het Cote d'Azur heet (duik kun je ook hoog nemen, want het water is overal meteen heel erg diep, alhoewel je altijd de bodem kan zien).
Verder nog leuke dingen gedaan daar?
Oh ja, veel Guinness gedronken in de Ierse pub in Antibes...
Het gemiddelde weer in Marseille/Marignane was als volgt:
De gemiddelde maximumtemperatuur bereikte waarden tussen de 24°C en 28°C. De nachtelijke minimumtemperatuur schommelde tussen de 14°C en 18°C.
Gemiddeld viel er in deze periode op 5 dagen dagen neerslag. Per dag scheen de zon ongeveer 9 uren. Gedurende uw reisperiode waaide er een zwakke wind van 3 Bft. Voor deze analyse zijn de waarnemingen van de afgelopen 5 jaar gebruikt.
bron: www.weeronline.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Onderzoeker op 03-08-2001 13:52]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |