Dank je.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:01 schreef Oceanonix het volgende:
Babi Pangang saus
1 kop bouillon
4 el suiker
2 el shaohsing wijn (of sherry)
1 groot blik tomatenpuree
1 mespunt ve-tsin
2 tl gemberpoeder
1 kopje tomatenketchup
1 teentje knoflook
1 ui, gesnippert
Meng in een kom de gemberpoeder, suiker, ve-tsin, wijn, ketchup, tomatenpuree en bouillon.
Fruit de uien en de knoflook voeg hieraan het mengsel toe. En verhit het geheel goed.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
De recepten zijn meestal alleen voor de saus. Maar ik zoe4k ook voor het vlees.quote:Op zondag 29 februari 2004 10:12 schreef piere het volgende:
google?
Hamlappen zijn te mager voor Babi Pangang, en als je het 30 minuten suddert, dan wordt het niet krokant, een belangrijk onderdeel van Babi Pangang.quote:Op zondag 29 februari 2004 18:50 schreef Versace het volgende:
Gerecht: babi pangang
Personen: 3-4
Benodigheden:
- 500 g hamlappen
Zet het vuur laag en laat het vlees in circa 30 minuten goed gaar worden
Inderdaad we hebben hier in de stad een Chinees die volgens de officele chinese keuken kookt.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 10:50 schreef Oceanonix het volgende:
Dan ben ik bang dat ik je moet teleurstellen. De babi pangang zolas wij die kennen is niet echt chinees maar aangepast aan onze smaak.
Ga eens eten op de Zeedijk daar krijg je totaal andere babi pangang
Waar is buikspek dan te halen en hoe moet je het klaar maken?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 11:47 schreef Sorella het volgende:
Even diep in mijn geheugen gegraven en volgens mij heb gebruiken ze buikspek voor de originele babi pangan.
En hoe dan klaar te maken?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Buikspek koop je bij de slager, wel zeggen dat je aan een stuk wilt, en niet in lappen
Hoe dan te kruiden om er een soort Babi Pangang van te maken?quote:Op zondag 14 maart 2004 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
lekker bakken op de vette zijde, net als eendeborst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |