abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:07:21 #176
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20811409
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij is het standaard rijbewijs in de VS gewoon in CC-vorm en hebben ze geen andere vorm dus laten ze natuurlijk dat rijbewijs zien. Maar zoals je zelf al zegt, dat doen Amerikanen! Het zou me niets verbazen als buitenlanders wel een ander papiertje moeten laten zien. En Europa en de VS zitten erg grote verschillen in hoor.

Daarbij vind ik dat als je een reis naar de VS kunt bekostigen, je ook wel 13 euro aan dat internationaal rijbewijs kunt besteden. In het ergste geval blijk je het niet nodig te hebben, maar als ze er naar mochten vragen, heb je het in ieder geval.
[..]

klinkt goed, geloof zeker dat je er zin in hebt.

* Pistol_Pete telt ook de vele dagen tot vertrek ongeduldig af....
Een internationaal rijbewijs is totaal overbodig. In de bewoonde wereld van de VS weten ze heus wel wat een Nederlands rijbewijs is en staan ze eerder gek te kijken naar een internationaal rijbewijs.

In afgelegen gebieden in de VS heb je niks aan een Nederlands of zelfs internationaal rijbewijs. Hiermee weten ze niet wat ze moeten doen. Hetzelfde geldt trouwens voor een Nederlands paspoort en zien ze eigenlijk het liefst een Amerikaans rijbewijs. Zeker als je je moet identificeren.

Maar aangezien aan de west-kust van de VS zo veel toeristen zijn kom je overal terecht met een NL rijbewijs/paspoort
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:24:06 #177
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_20813048
Als je in LA bent ga dan ook zeker een keer naar Venice of Huntington Beach. Mooi strand en mooie golven. Is ook een aanrader om een Longboard of Boggieboard te huren. Ook is de boardwalk er erg leuk.

-- Neem wel zonnebrand mee!!! --
(P@-MaN heeft ontzettende pijn nu...)
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:39:33 #178
69307 Pat-man
pi_20813385
Voor degene die in Circus Circus verblijven:

Als je in Las Vegas bent en je houdt wel van een kick, ga dan naar de Stratosphere en ga in de rollercoasters bovenop!! (350m):

(nightview vanaf de top)
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
  vrijdag 23 juli 2004 @ 19:27:43 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20814476
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 03:15 schreef Pat-man het volgende:
Draadloos internet is inderdaad overal wel te vinden. Ik wilde alleen geen laptop mee omdat het toch een waardevol ding is en bij ons het grootste deel van de reis in de auto zou liggen. Niet zo'n fijn idee met inbraak e.d. al valt dat (als je goed uitkijkt waar je komt te zitten) wel mee in Amerika.
Laptop valt natuurlijk gewoon onder de reisverzekering, maar inderdaad je zit met de keuze of je zo'n ding nu echt mee wilt slepen of niet. Als het alleen om e-mail contact gaat of even een route opzoeken en niet zozeer om een foto opslag, dan kun je eventueel ook een PDA met WiFi meenemen, een beetje goeie heeft WiFi ingebouwd tegenwoordig. De luxe PDA's kunnen trouwens ook een memorystick lezen, en direct vanaf de memorystick e-mailen, zoals de CLIE van Sony. En dat kan natuurlijk zo in je broekzak bij wijze van spreken..... de techniek staat voor niets
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 23 juli 2004 @ 19:30:34 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20814550
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 03:11 schreef Pat-man het volgende:
Internationaal rijbewijs is wel handig om mee te nemen wordt door iedereen aangeraden. Ik heb het echter nog nooit hoeven laten zien en heb al wel 2 waarschuwingen van de politie gekregen (hard rijden is zo verleidelijk als je zo'n 500 mile rechtdoor moet).

Het kost 13 euro + een pasfoto en is te halen bij de ANWB, dus voor het geld kan je beter het zekere voor het onzekere nemen. Wij hoefden het niet te laten zien bij het huren van de auto. Alleen het gewone rijbewijs.
Het Internationale Rijbewijs is allang niet meer nodig in de Verenigde Staten. De wetgeving is per staat verschillend, en ik geloof dat alle staten nu de verplichting hebben opgeheven. De bekende verhuurbedrijven kennen allemaal de rijbewijzen uit andere landen, ze krijgen zo goed als dagelijks Nederlandse (en andere Europese) toeristen over de vloer natuurlijk.

Zonde van de 13 Euro dus.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 23 juli 2004 @ 19:35:16 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20814670
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:24 schreef Pat-man het volgende:
Als je in LA bent ga dan ook zeker een keer naar Venice of Huntington Beach. Mooi strand en mooie golven. Is ook een aanrader om een Longboard of Boggieboard te huren. Ook is de boardwalk er erg leuk.

-- Neem wel zonnebrand mee!!! --
(P@-MaN heeft ontzettende pijn nu...)
Laguna Beach!

Morgen ga ik trouwens naar Newport Beach
-
  vrijdag 23 juli 2004 @ 19:37:07 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20814716
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 09:08 schreef miss_sly het volgende:
ik snap wel dat dat sneller en goedkoper is, maar dat willen we niet
we willen juist ter plekke uploaden, zodat sommigen op het thuisfront mee kunnen genieten tijdens de reis, niet alleen er na!
Dat wordt dan laptop meenemen, want als je al een internet cafe kunt vinden is de kans groot dat ze het OF niet toestaan, OF jouw camera toevallig niet werkt met jouw systeem.....

Als je toevallig in de buurt van Anaheim bent (Disneyland enzo) dan mag je wel even bij mij thuis komen uploaden trouwens
-
pi_20814753
Damn als ik deze thread beetje doorlees krijg ik me toch een zin om naar Californië te gaan. Lijkt me echt geweldig.
Ben al 2x in de VS geweest maar nog nooit naar Californië. Beter zorg ik dat daar snel verandering in komt
pi_20844109
sta je op Fiji, 30 nogwat graden, net wakker,.. zie je een folder van www.usahostels.com , das best handig dacht ik...
-
  zondag 25 juli 2004 @ 14:31:33 #185
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20844795
quote:
Op zondag 25 juli 2004 13:57 schreef mechatronics het volgende:
sta je op Fiji, 30 nogwat graden, net wakker,.. zie je een folder van www.usahostels.com , das best handig dacht ik...
Deze is ook handig:

http://www.hostelhandbook.com/

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_20858475
Ja wij gaan woensdag ook! Heb er erg veel zin in. Lekker rondtrekken door de 4 staten met een camper. Heeft trouwens iemand een idee wat Alcatraz kost? En wat je er te zien krijgt enzo?
-
-
  Moderator maandag 26 juli 2004 @ 08:29:45 #187
5428 crew  miss_sly
pi_20860763
quote:
Op maandag 26 juli 2004 01:04 schreef Tallz het volgende:
Ja wij gaan woensdag ook! Heb er erg veel zin in. Lekker rondtrekken door de 4 staten met een camper. Heeft trouwens iemand een idee wat Alcatraz kost? En wat je er te zien krijgt enzo?
Jullie gaan dus ook met de camper...ik hoor later graag hoe jullie dat ervaren hebben, omdat wij dat in oktober ook gaan doen. En goeie tips mbt campings hoor ik ook erg graag!

Veel plezier in ieder geval
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 juli 2004 @ 09:54:37 #188
69307 Pat-man
pi_20861422
quote:
Alcatraz kost zo'n $12,-. Daarvoor wordt je met de boot naar het eiland toe gevaren en kan je het eiland op. Hier kan je eventueel een audiotour voor $4,- doen of gewoon een boekje met de info kopen.

Zeker de moeite waard!!!!
pi_20868778
quote:
Op maandag 26 juli 2004 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jullie gaan dus ook met de camper...ik hoor later graag hoe jullie dat ervaren hebben, omdat wij dat in oktober ook gaan doen. En goeie tips mbt campings hoor ik ook erg graag!

Veel plezier in ieder geval
Jaa klopt we hebben onze camper gehuurd bij Moturis (http://www.moturis.com), en overnachten voornamelijk op KOA campgrounds, dat zouden ideale camper-campings moeten zijn.
quote:
Op maandag 26 juli 2004 09:54 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Alcatraz kost zo'n $12,-. Daarvoor wordt je met de boot naar het eiland toe gevaren en kan je het eiland op. Hier kan je eventueel een audiotour voor $4,- doen of gewoon een boekje met de info kopen.

Zeker de moeite waard!!!!
Oww dat is goed te doen. Maar er zijn natuurlijk zoveel dingen die we willen zien, we hebben maar 3 weken dus moeten we wel keuze's maken: Wat zouden we zeker NIET moeten missen?
En hoe kan t eigenlijk dat je zoveel op internet zit joh ben je zo lang daar?
-
-
pi_20872626
quote:
Je kunt ze beter online boeken. Dat heb ik ook gedaan, want Alcatraz is vaak uitverkocht.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 26 juli 2004 @ 18:44:25 #191
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_20872805
quote:
Op maandag 26 juli 2004 18:32 schreef YottaBrain het volgende:

[..]

Je kunt ze beter online boeken. Dat heb ik ook gedaan, want Alcatraz is vaak uitverkocht.
je MOET alcatraz van te voren reserveren anders kom je er zoiezo niet in !!!, het is altijd druk daar, maaruh je krijgt een rondleiding mbv een walkman die zegt hoe je moet lopen en die wat verhaaltjes verteld over alcatraz, al capone en die 3 gozers die alcatraz uitgevlucht zijn... het is gewoon grappig om is te zien, je kan ook btje in sommige cellen lopen e.d. en daarna vaar je weer gezelllig terug , je kan trouwens ook gewoon ff naar ze bellen als je in USA bent... weekje van te voren, dan kan je er denk ik nog wel gewoon naartoe
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_20878330
quote:
Op maandag 26 juli 2004 18:44 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

je MOET alcatraz van te voren reserveren anders kom je er zoiezo niet in !!!, het is altijd druk daar, maaruh je krijgt een rondleiding mbv een walkman die zegt hoe je moet lopen en die wat verhaaltjes verteld over alcatraz, al capone en die 3 gozers die alcatraz uitgevlucht zijn... het is gewoon grappig om is te zien, je kan ook btje in sommige cellen lopen e.d. en daarna vaar je weer gezelllig terug , je kan trouwens ook gewoon ff naar ze bellen als je in USA bent... weekje van te voren, dan kan je er denk ik nog wel gewoon naartoe
Ja oke het nadeel is dat we waarschijnlijk maar 1 dag in San Fransico zullen zijn. Ik wil dat in ieder geval de Golden Gate Bridge en de tram gezien hebben, alcatraz lijkt me ook heeeel vet maar we weten nooit zeker of het allemaal wel in die ene dag gaat lukken, dus van te voren reserveren is geen optie... :')
-
-
  dinsdag 27 juli 2004 @ 05:18:03 #193
69307 Pat-man
pi_20882593
quote:
Op maandag 26 juli 2004 22:32 schreef Tallz het volgende:

[..]

Ja oke het nadeel is dat we waarschijnlijk maar 1 dag in San Fransico zullen zijn. Ik wil dat in ieder geval de Golden Gate Bridge en de tram gezien hebben, alcatraz lijkt me ook heeeel vet maar we weten nooit zeker of het allemaal wel in die ene dag gaat lukken, dus van te voren reserveren is geen optie...
Ik ben 3 maanden in Amerika (nu laatste week) en zit bij een neef van me. Dus heb elke avond toegang tot internet.

Je moet Alcatraz inderdaad van te voren reserveren. Je kan dit makkelijk met de Golden Gate, de tram, Fishermans Warf (ook aanrader) en Golden Gate Park (nog een aanrader) in een dag doen. Gewoon ff goed plannen. Je kan de boot ook via internet reserveren. Je hebt hier wel een creditcard voor nodig. Als je bij de golden gate bent, ga dan ook naar de overkant toe van de snelweg. Aan de ene kant zit een view point, maar aan de andere kant heb je een veel mooier uitzicht. Je krijgt dan de Golden Gate met de skyline van SF op de achtergrond!!
pi_20884721
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 05:18 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Ik ben 3 maanden in Amerika (nu laatste week) en zit bij een neef van me. Dus heb elke avond toegang tot internet.

Je moet Alcatraz inderdaad van te voren reserveren. Je kan dit makkelijk met de Golden Gate, de tram, Fishermans Warf (ook aanrader) en Golden Gate Park (nog een aanrader) in een dag doen. Gewoon ff goed plannen. Je kan de boot ook via internet reserveren. Je hebt hier wel een creditcard voor nodig. Als je bij de golden gate bent, ga dan ook naar de overkant toe van de snelweg. Aan de ene kant zit een view point, maar aan de andere kant heb je een veel mooier uitzicht. Je krijgt dan de Golden Gate met de skyline van SF op de achtergrond!!
Ah snap t, 3 maanden hej dat is zeker wel relax! Helemaal vakantie? Of heb je ook nog gewerkt ofzo?

En die dag indeling lijkt me ook wel wat ja Fishermans Warf is gewoon de haven ofzo? Want ik heb gehoord dat die ook erg mooi is en dat je er goed kunt eten.
-
-
pi_20884876
Nog 3,5 dag :-) Maar wel balen.. nu begint het hier eindelijk een beetje mooi weer te worden... Maar goed, in Death Valley was het nu 50 graden.. Gegarandeerd zon dus..
pi_20885892
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:03 schreef Tallz het volgende:

[..]

Ah snap t, 3 maanden hej dat is zeker wel relax! Helemaal vakantie? Of heb je ook nog gewerkt ofzo?

En die dag indeling lijkt me ook wel wat ja Fishermans Warf is gewoon de haven ofzo? Want ik heb gehoord dat die ook erg mooi is en dat je er goed kunt eten.
Moet je effe zo'n soort vissoep in een brood kopen, zit er ranzig uit, ruikt niet al te best maar is verdomd lekker !!!
Pain is weakness leaving the brain !
pi_20886947
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:06 schreef P4nic het volgende:

[..]

Moet je effe zo'n soort vissoep in een brood kopen, zit er ranzig uit, ruikt niet al te best maar is verdomd lekker !!!
Vissoep in brood?? Hmm zal t onthouden
-
-
pi_20889608
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:03 schreef Tallz het volgende:

[..]

Vissoep in brood?? Hmm zal t onthouden
A Clam chowder
pi_20889613
ik gok meer op brood in vissensoep?
-
pi_20894521
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:08 schreef Tiger_Woods het volgende:

[..]

A Clam chowder
Yup denk wel dat het dit is :-)

en nee het is wel degelijke vissoep in brood.
Pain is weakness leaving the brain !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')