abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20551180
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 10:34 schreef -Pepe- het volgende:
Ik ben komende zomer nog een aantal dagen in San Francisco. Iemand nog meer tips wat ik moet gaan zien?
pi_20557724
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 15:32 schreef Drikus het volgende:
Ik heb afgelopen zomer een prachtige reis gemaakt. Vier weken met de camper door de staten Californie, Nevada, Arizona en Utah. Al mijn ervaringen tips etc. kun je lezen en bekijken op:
http://members.chello.nl/s.reijnders1/index.htm

Veel plezier en alvast een goede reis!
echt een prachtig reisverslag en heel herkenbaar!! Heb het met veel plezier gelezen. Wij zijn nu bijna 1 jaar geleden 4,5 week naar Amerika geweest. Eerst 3 dagen new york en toen doorgevlogen naar San Fransisco (wat een stad, heerlijk) daar een wagen gehuurd en vervolgens een haast identieke rondreis gemaakt (maar dan andersom). Nu een jaar later denk ik er nog heerlijk aan terug en ik zou zo terug willen vliegen!!!!! Wat een land...........
pi_20557749
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:55 schreef paultjuhhh het volgende:
zijn er niet meer mensen met leuke vakantiefoto's van california
ik heb er ook nog een aantal zal meteen even kijken of ik ze ergens kwijt kan!

edit: webspace vrijgemaakt zijn dikke 400 foto's dus men moet maar kijken of ze er doorheen willen kijken

http://members.lycos.nl/mithrandirrr/amerika

preview:

Ons Reismobiel:

Yosemity National Park:

Death Valley:

Las Vegas:

Zion National Park

Bryce Canyon:

Bridges National Park:

Arches National Park:

Goosenecks:

Mexican Hat:

Monument Valley:

Antiloope Canyon:

Natuurlijk: Grand Canyon:

Montezuma's Castle:

Frank Lloyd Wright - Taleasin West (Phoenix):

Palm Springs:

Santa Monica vanuit hotelbalkon:

Universal Studios:

Zonsonderdag langs weg LA - San Fransisco:

San Fransisco:

Nog een leuke bij de Grand Canyon (jaaaaa ik weet dat je die squirreltjes geen eten/drinken mag geven maar 1 keer mag vast wel

Dit waren er een paar, echt een reis die ik zeker nog een keer met vrienden mee hoop te maken!!!

[ Bericht 40% gewijzigd door mithrandirrr op 12-07-2004 02:16:43 ]
pi_20589431
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 10:29 schreef Pat-man het volgende:
@ Zflash

Zoals je misschien wel in m'n bovenstaande berichten hebt gelezen, zit ik nu in de USA. Ik heb net Zion, Grand Canyon, Mesa Verde, Bryce Canyon enz. gedaan. De hotelprijzen daarvan vallen in een "low-budget" situatie (zo'n $55,- p/n budget) erg tegen. Als je in het park zelf wilt zitten moet je zeker reserveren en moet je op minstens $110,- p/n rekenen. Net buiten het park is vaak nog wel plaats maar betaal je voor een slecht hotel al gauw zo'n $80,-.

Ik ga zelf over een week ofzow naar Yosemite, maar daar ga ik wel van tevoren al op internet voor boeken. Je kan ook altijd bij visitorcenters e.d. boekjes halen met daarin diverse kortingsbonnen voor hotels. Dit kan je een aardig bedrag schelen.
Hmm, heb jij misschien wat interresante links voor mij dan, zodat ik kan reserveren? Ik weet nl. absoluut niet wanneer we richting die parken ga. Mijn routes zijn zo flexibel dat we 's avonds pas bepalen waar we naar toe gaan. En tja, ik zal alleen moet rijden. Mijn vriendin is onder de 25 en dan moet je echt bijna 500 dollar bij betalen aan verzekering voor de auto. Dan rij ik zelf wel.
quote:
*Wil nog lang niet naar huis, maar het einde nadert helaas...
Ach joh.. 3 augustus is nog even... Ik moet nog 3 weken hier op mijn werk zitten kniezen
  Moderator dinsdag 13 juli 2004 @ 08:22:45 #130
5428 crew  miss_sly
pi_20589532
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 07:55 schreef ZFLaSH het volgende:

[..]

Hmm, heb jij misschien wat interresante links voor mij dan, zodat ik kan reserveren? Ik weet nl. absoluut niet wanneer we richting die parken ga. Mijn routes zijn zo flexibel dat we 's avonds pas bepalen waar we naar toe gaan. En tja, ik zal alleen moet rijden. Mijn vriendin is onder de 25 en dan moet je echt bijna 500 dollar bij betalen aan verzekering voor de auto. Dan rij ik zelf wel.
[..]

Ach joh.. 3 augustus is nog even... Ik moet nog 3 weken hier op mijn werk zitten kniezen
3 weken is niets...wij moeten nog bijna 3 maanden wachten!

anyway, misschien is het toch wel handig om een paar dingen waar je echt heen wilt te plannen en echt vooraf te boeken (nu bijvoorbeeld ). Als het werkelijk zo druk is in dat seizoen denk ik niet dat de dag vantevoren reserveren vroeg genoeg is. Zeker in de parken is het snel vol, hebben ze ons verteld! bovendien is misschien een paar zekere rustpunten ook wel handig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 juli 2004 @ 08:28:35 #131
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_20589576
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 07:55 schreef ZFLaSH het volgende:

[..]

[..]

Hotels reserveren kan via www.expedia.com of .nl (vaak goedkoop en heel bekend in amerika) of www.hotels.com.

Een aantal websites van hotels zelf zijn:
www.motel6.com
www.supermotel8.com
www.travellodge.com
www.comfortinn.com
www.daysinn.com
www.bestwestern.com
www.wellesleyinnandsuites.com

En er zijn er nog heel wat. Kijk anders op m'n website. (www.stars-and-stripes.nl) hierop hou ik elke dag een reisverslag bij en plaats ik de nodige foto's.

Als je trouwens voor de auto Alamo Gold Underage neemt, ben je voordeliger uit en mogen er tot 5 personen onder de 25 rijden. Je hebt dan unlimited miles en bent top verzekerd. Dit hebben wij ook gedaan aangezien we allebei 22 zijn.

Ik ben het trouwens eens met Miss_Sly, wij hebben ook een beetje een te vrije planning gemaakt en hebben nu al een paar keer met problemen gezeten om een hotel te regelen. Er zijn dan alleen nog hele dure over, over de 80 dollar (dat is duur voor ons aangezien we beiden studenten zijn). Ook kan het zoeken veel kostbare tijd in beslag nemen, al vond ik het wel weer elke keer een uitdaging en een grote verrassing waar we nou weer terecht kwamen. We hebben namelijk een paar keer in hele slechte hotels gezeten en zelfs 1x in 1 of andere hotel wat ook als afwerkplek werd gebruikt. Dat was echt geen pretje!! Probeer ook een ANWB pas mee te nemen, hier zit een AAA korting op en geeft je op veel hotels 10% korting.

Ga je planning ook weer niet te strak maken, anders hou je geen tijd over voor onverwachte dingen die je onderweg tegenkomt.

Succes met plannen.

P.S. Ik ben vandaag naar San Francisco geweest. Echt een prachtige stad en kost zo'n 2 dagen om te bezichtigen, ik ga morgen weer. (is voor jullie vandaag)

[ Bericht 60% gewijzigd door Pat-man op 13-07-2004 08:50:00 ]
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  dinsdag 13 juli 2004 @ 08:56:20 #132
69307 Pat-man
pi_20589804
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:02 schreef -Pepe- het volgende:

[..]
Ik ga nog 1 dag naar San Francisco en ga donderdag nog naar Alcatraz en zal daarna proberen z.s.m. wat tips te geven.

Fishermans Warf en pier 39 zijn zowiezo leuk om te zien. Als je met de kabelcar wil moet je ongeveer op een 2 uur wachten rekenen. Iedere toerist wil dit namelijk doen!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
  Moderator dinsdag 13 juli 2004 @ 09:02:53 #133
5428 crew  miss_sly
pi_20589850
Wij gaan met de camper en in een rustig seizoen, dus wij hoeven niet te reserveren, maar wij hebben bijvoorbeeld 1e nacht LA en laatste nacht SF gereserveerd. Als we met de auto zouden zijn gegaan, zouden we ergens in het midden tussen LA en SF (2 weken rondreis ongeveer) een hotel geboekt hebben in Las vegas. Op die manier weet je in ieder geval van 1 nacht waar je bent, je kunt daar in je planning rekening mee houden en toch heb je nog ruim voldoende flexibiliteit.

ZFLaSH, ik zou bijvoorbeeld in een van de grote parken gewoon vast een overnachting boeken, dan heb je die zeker en heb je vast een richtpunt. Dat maakt je nog steeds flexibel, terwijl je meteen ook weet dat je die datum in dat park in ieder geval een goede plek hebt!
pi_20592544
Dan zijn echt prachtige foto's mikandirrr. Je hebt beter de mooie natuurplekjes kunnen vinden dan ik. Toen ik in de Grand Canyon was, was het zo'n -20 dus ben maar weer snel weggegaan daar.

http://community.webshots.com/album/87143148LmWtAP

Daar kun je mijn foto's vinden van mijn California/Nevada/Arizona reis.
pi_20612761
Pat-Man, Miss_Sly Bedankt voor de tips!!!

@Pat-Man: Ik heb een Dollar auto. Altijd goed bevallen en ik krijg er dikke korting. Nadeeltje is dus dat ik alleen mag rijden. Voor mij geen probleem. In Oz heb ik 11.000 km gereden in 4,5 week en dit zal een stukkie minder zijn. Bedankt voor de sites. Zal nu vast wat punten gaan vastzetten.

@Miss_Sly: De parken, hebben die ook nog een website? Ik zal vanavond eens een globale planning maken zodat het wat strakker geregeld wordt. In Australië had ik dit probleem gelukkig niet.

Hebben jullie verder nog punten waar ik op moet letten?
  woensdag 14 juli 2004 @ 09:29:02 #136
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20613354
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:28 schreef mithrandirrr het volgende:

<knip>heel veel foto's
Mooie foto's!
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_20615643
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dan zijn echt prachtige foto's mikandirrr. Je hebt beter de mooie natuurplekjes kunnen vinden dan ik. Toen ik in de Grand Canyon was, was het zo'n -20 dus ben maar weer snel weggegaan daar.

http://community.webshots.com/album/87143148LmWtAP

Daar kun je mijn foto's vinden van mijn California/Nevada/Arizona reis.
ook toffe foto's!! appart om het allemaal in de winter te zien!

Wij hebben de reisgids van Lannoo's gebruikt (california). Daar staan precies de routes in met waar alle mooie plekjes zijn. Een aanrader!
pi_20619133
heimwee, me wants back to the USA.
Pain is weakness leaving the brain !
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 juli 2004 @ 14:33:48 #139
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_20619250
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 14:27 schreef P4nic het volgende:
heimwee, me wants back to the USA.
ik ook ( ookal was lloret dit jaar leuk voor de chicks )
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:48:06 #140
16743 hp22
Bagger.
pi_20620827
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:28 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

ik heb er ook nog een aantal zal meteen even kijken of ik ze ergens kwijt kan!

edit: webspace vrijgemaakt zijn dikke 400 foto's dus men moet maar kijken of ze er doorheen willen kijken

http://members.lycos.nl/mithrandirrr/amerika

preview:

<knip>

Dit waren er een paar, echt een reis die ik zeker nog een keer met vrienden mee hoop te maken!!!
Super, ik ga over een maandje en kan nu al niet wachten

http://members.lycos.nl/mithrandirrr/amerika/images/IMGP0201.JPG

Heb je die misschien ook in 1280x1024? Dan kan ik 'm als wallpaper gebruiken
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 juli 2004 @ 17:29:58 #141
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_20622992
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:48 schreef hp22 het volgende:

[..]

ja echt mooi zijn die fotos, je moet fotograaf worden
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 15 juli 2004 @ 08:04:25 #142
69307 Pat-man
pi_20634987
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 08:01 schreef ZFLaSH het volgende:
Pat-Man, Miss_Sly Bedankt voor de tips!!!

@Pat-Man: Ik heb een Dollar auto. Altijd goed bevallen en ik krijg er dikke korting. Nadeeltje is dus dat ik alleen mag rijden. Voor mij geen probleem. In Oz heb ik 11.000 km gereden in 4,5 week en dit zal een stukkie minder zijn. Bedankt voor de sites. Zal nu vast wat punten gaan vastzetten.

Hebben jullie verder nog punten waar ik op moet letten?
Owwwwwhhh... 11000 km. is niks! Wij zitten inmiddels aan de 11500 miles en hebben nog 2 weken. Maar dat is wel van oost naar west dus zal voor jou een stukje minder zijn. Rijden is hier redelijk makkelijk, al zijn de wegwijzers wel wat anders. Rij vooral niet te hard, als je namelijk een bekeuring krijgt moet je hem direct contant betalen aangezien je buitenlander bent, en als je dit niet kan ga je de bak in. Ik ben gelukkig weggekomen met een waarschuwing (reed zo'n 10 mph te hard). Ze hebben over het algemeen wel wat speling van +/- 5 mph, maar er zijn ook county's waar ze een zero tollerance hebben ingesteld. Oppassen dus. Ze staan meestal in de zij of middenberm. Maar ik neem aan dat jij natuurlijk geen hardrijden bent

Wat zeker handig is, is een roadmap. Hierin staan van heel amerika de meest belangrijke wegen en staan er achterin nog steden ingezoomd. Je hebt 2 goede boeken; de Michelin Road Map USA en de Rand McNally Road Map USA. Ze kosten zo'n 18 euro en zijn verkrijgbaar bij de ANWB. Wij hebben er al heel veel aan gehad. Er staan ook veel attracties en alle parken in en heeft achterin ook nog wat nuttige info.

Voor nog meer info check: www.stars-and-stripes.nl (sorry voor de muziek )
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 08:21:14 #143
5428 crew  miss_sly
pi_20635060
Zeg Pat-man, hoe werkt dat met foto's enzo uploaden bij internet-cafe's? Is dat een beetje te doen en zijn er wel voldoende internet-cafe's te vinden?
Wij hebben in een overmoedige bui aan wat mensen ook beloofd ze een beetje op de hoogte te houden en foto's te plaatsen en zijn al aan de site begonnen. Ik vroegme echter af of dat wel een beetje goed gaat; kun je zomaar bij een internet-cafe je toestel inpluggen en uploaden?
pi_20635128
tvp en ik moet later nog eens alles goed doorlezen.
Ik ben zelf volgend jaar een half jaartje in SF voor studie
pi_20635202
Yooo, ik ga over een paar dagen naar Californie, voor een paar dagen maar, maar nu ben ik hier ook een paar Californiers tegengekomen, en die willen mij daar gaan rondleiden, heb ik geen probleem mee, maar dit is het plan.
Aankomst rond 12.00 , dan naar Hollywood Blvd en Universal City walk, plus daar iets eten.
volgende dag naar Universal Studios, en BBQ met hun
dag daarna naar Orange County, Disney World
dag daarna naar San Diego, en wat surfen daar
dag daarna naar Encinitas en dan terug naar LAX

zo grofweg komt het wel daarop neer, zou iemand nog verdere tips hebben, ik weet dat het heel kort is, maar het is meer een uit de kluiten gegroeide stopover vanuit Nieuw Zeeland dan een reis puur naar USA...
*en hierna ga ik nog 5 dagen naar NY maar dat hoort bij mijn weten nog niet bij CA*
Iemand tips?

-edit
Oh en digitale fotos, hier in NZ zijn er talloze foto-shops die je memory stick op CD branden, gaat een stuk sneller, en een stuk goedkoper, dan kan je thuis op gemak alles uitprinten uploaden weet ik et -edit-
McNally kaarten van elk gebied dat je maar wil hebben, 4 euro bij bever-outdoor
-
  Moderator donderdag 15 juli 2004 @ 09:08:31 #146
5428 crew  miss_sly
pi_20635380
ik snap wel dat dat sneller en goedkoper is, maar dat willen we niet
we willen juist ter plekke uploaden, zodat sommigen op het thuisfront mee kunnen genieten tijdens de reis, niet alleen er na!
pi_20639181
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:48 schreef hp22 het volgende:

[..]

tuurlijk, heb hem in zijn originele grootte geupload:

http://members.lycos.nl/mithrandirrr/IMGP0201.JPG
pi_20652991
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 12:26 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

tuurlijk, heb hem in zijn originele grootte geupload:

http://members.lycos.nl/mithrandirrr/IMGP0201.JPG
Super, bedankt!
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  vrijdag 16 juli 2004 @ 07:25:42 #149
69307 Pat-man
pi_20658170
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 08:21 schreef miss_sly het volgende:
Zeg Pat-man, hoe werkt dat met foto's enzo uploaden bij internet-cafe's? Is dat een beetje te doen en zijn er wel voldoende internet-cafe's te vinden?
Wij hebben in een overmoedige bui aan wat mensen ook beloofd ze een beetje op de hoogte te houden en foto's te plaatsen en zijn al aan de site begonnen. Ik vroegme echter af of dat wel een beetje goed gaat; kun je zomaar bij een internet-cafe je toestel inpluggen en uploaden?
Internet is werkelijk waardeloos hier. Internetcafe's zijn bijna onvindbaar en betaal je tussen de $5 en $10 per uur. Oplossing die wij daarvoor hebben gevonden is de bieb. Hier kan je vaak gratis of tegen een kleine betaling voor meestal een uur internetten. Je kan je dan meestal wel zo vaak als je maar wilt opnieuw inschrijven. Ik denk dat iedereen thuis internet heeft ofzow.
Aangezien ik deze laatste weken bij m'n neef en ook nog bij zijn opa logeer die beide over snel kabelinternet beschikken, kan ik hier het een en ander updaten.

Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar vaak zit er wel een cd bij met de benodigde software erop die je kan installeren, en als er computers met WindowsXP zijn hoef je vaak niets te installeren. Toch wil het nog al eens problemen opleveren aangezien je niet overal de licenties hebt om software te installeren en ook niet elke bieb over WinXP beschikt. Dan moet je dus even wachten op een volgende keer.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 07:37:23 #150
69307 Pat-man
pi_20658209
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 08:46 schreef mechatronics het volgende:
Yooo, ik ga over een paar dagen naar Californie, voor een paar dagen maar, maar nu ben ik hier ook een paar Californiers tegengekomen, en die willen mij daar gaan rondleiden, heb ik geen probleem mee, maar dit is het plan.
Aankomst rond 12.00 , dan naar Hollywood Blvd en Universal City walk, plus daar iets eten.
volgende dag naar Universal Studios, en BBQ met hun
dag daarna naar Orange County, Disney World
dag daarna naar San Diego, en wat surfen daar
dag daarna naar Encinitas en dan terug naar LAX

zo grofweg komt het wel daarop neer, zou iemand nog verdere tips hebben, ik weet dat het heel kort is, maar het is meer een uit de kluiten gegroeide stopover vanuit Nieuw Zeeland dan een reis puur naar USA...
*en hierna ga ik nog 5 dagen naar NY maar dat hoort bij mijn weten nog niet bij CA*
Iemand tips?

-edit
Oh en digitale fotos, hier in NZ zijn er talloze foto-shops die je memory stick op CD branden, gaat een stuk sneller, en een stuk goedkoper, dan kan je thuis op gemak alles uitprinten uploaden weet ik et -edit-
McNally kaarten van elk gebied dat je maar wil hebben, 4 euro bij bever-outdoor
Hmmm.... Succes!!!

Beetje erg krappe planning! Amerika is groot en zo ook Hollywood. Wij zijn nu 1 hele dag geweest en hebben alleen maar de walk of fame, Beverly Hills en Sunset blvd gehad. Als je om 12.00 land dan duurt het minstens 1 tot 2 uur voordat je van het vliegveld af bent en hoe wil je naar Hollywood gaan? Auto? Is namelijk nog een redelijk stukje rijden. Net zoals het "stukje" naar San Diego. Maak ook een beslissing welk van de 2 Disney parken je wilt gaan zien. Disneyland zelf is bijna hetzelfde als in Parijs en wij hebben daarom voor Disney's California Adventure Park gekozen. ( je betaald per park zo'n $50,- entree)

New York is zeker vet. Wij zijn er maar 1 dag geweest, gezien ons niet al te ruime budget en de hoge prijzen daar. We hebben we een aantal mooie dingen gezien zoals Empire State, Ground Zero en Central Park. Maar hierover kan je meer vinden in het topic New York.

Owh ja, en kaarten zuigen!!! Ze zitten alleen maar in de weg en scheuren aan alle kanten. Je hebt echt meer aan een Road Map. Dit is een soort van atlas met heel amerika in delen opgedeeld en de wat grotere steden ingezoomd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')