Veel van die dingen die je aanhaalt zijn oorzaak van eerder gemaakte beslissing, De euro zou je zeker verbasen dan Duisenberg vroeger in de kamer heeft gezeten voor de PvdA (Ik geloof onder kabinet van Uyl) Ziektekostenpremie? vorige kabinetten hebben MILJARDEN extra in de zorg gepompt en niemand kan vertellen wat er mee gedaan is, hogere electriciteitsprijzen:? oorzaak van jarenlange discussie en extra millieuheffingen door de linkse Kerk.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 03:11 schreef MokroKees het volgende:
[..]
das dan best frappant.. we hebben nu een rechts kabinet en ik zie m'n kosten alleen maar hoger worden.
Hogere ziektenkostenpremie die ze nu alweer gaan verhogen onder een no claim lulverhaal.
De euro... hogere prijzen voor openbaar vervoer, en binnenkort weer hogere prijzen voor je electriciteit. verplichte rijexamens voor bromfietsers en na drie overtredingen ben je hem weer kwijt
nee dat rechts is er echt voor de burger.. NOT
zakkenvullers voor hun vriendjes zijn het.
wanneer word Zalm met zijn rechtse geldklopperij geplukt ?
De kosten zullen in eerste instantie wel hoger zijn dan de baten, maar dat is met veel politie inzet. Denk aan assistentie bij voetbal wedstrijden, ik mijn optiek een zinloze belasting voor de maatschappij, laat de clubs maar betalen voor het gedrag van hun supporters. Maar zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nee, dat is een reeële oplossing zeg.Die kosten zijn echt gigantisch en die laat je hun ophoesten? Alsof je daar geld vandaan kan krijgen.
"Zeg, dat schattige dochtertje van jou, hè? Die gaat toch naar die ... school? Wat zou het toch erg zijn als er iets ernstigs met haar zou gebeuren..."quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:12 schreef headfirsttohell het volgende:
Ik snap het best dat zo'n belastinginspecteur niet graag langsgaat op zo'n kamp als vinkenoord/ vinkenslag in Maastricht. Maar dan regel je toch geen 3% afspraak met die mensen? Volgende keer de ME er op af en gewoon betalen godverdomme!
Misschien kunnen we ons eigen aso-clubje starten? Is er ergens een handboek dat me uit kan leggen hoe ik me dan dien te gaan gedragen? En wat heb ik nodig?quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me ook af hoe lang het duurt voordat een gisse belastingadvocaat met een rechtszaak komt. De Belastingwet schrijft gelijkheid voor. Dus kan ik voortaan ook 3% gaan betalen?
Waarom denk je dat arrestatieteams altijd in onherkenbaar zwart zijn gekleed? Iets dergelijks moet hiervoor ook mogelijk zijn.quote:"Zeg, dat schattige dochtertje van jou, hè? Die gaat toch naar die ... school? Wat zou het toch erg zijn als er iets ernstigs met haar zou gebeuren..."
quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:30 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het lijkt met trouwens niet redelijk om het van de ene op de andere dag te doen. Die 3% regel is immers een gevolg van eerder gemaakte afspraken. En of die nu wel of niet redelijk zijn, ze zijn gemaakt en door opeens normaal belasting te gaan heffen halveer in een keer zowat iemands inkomen. Maar om de situatie op deze manier in een jaar of 3-5 weer normaal te maken zou niet verkeerd zijn
Ze konden toen niet weten dat die situatie opeens afgelopen zou zijn. Daarnaast hebben ze gewoon het bedrag betaald dat met hun afgesproken is en hoefden ze er dus in principe niet op te rekenen dat dat opeens zou veranderen. En áls ze niet gespaard hebben -en volgens mij geld dat voor de meesten- dan zijn ze wel opeens enorm de lul. De overgang is dan nog iets groter dan ineens van je gewone salaris naar de ww terugvallen, en dat grijpt al enorm in iemands leven in.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:32 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ze hebben al die jaren toch heel wat geld uitgespaard zodat ze een goede buffer zouden moeten hebben!!! Kom op zeg!!! Denk je dat ik blij word van de belasting die ik moet betalen over mijn loon???
hallo, wakker worden. Elke Nederlander wordt geacht Belasting te betalen. Als de Belastingdienst niet vordert verandert dat niks aan je verplichting. Wat mij betreft leggen ze lekker een naheffingsaanslag op.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:52 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ze konden toen niet weten dat die situatie opeens afgelopen zou zijn. Daarnaast hebben ze gewoon het bedrag betaald dat met hun afgesproken is en hoefden ze er dus in principe niet op te rekenen dat dat opeens zou veranderen. En áls ze niet gespaard hebben -en volgens mij geld dat voor de meesten- dan zijn ze wel opeens enorm de lul. De overgang is dan nog iets groter dan ineens van je gewone salaris naar de ww terugvallen, en dat grijpt al enorm in iemands leven in.
edit: Je kunt daar natuurlijk lekker-puh om lachen maar erg redelijk vind ik zo'n ingreep niet. Wel dat de situatie weer richting normaal gedraaid wordt, desnoods met geweld. Maar niet van de ene op de andere dag.
Kijk jongen, als jij nu niet over de PvdA was begonnen had ik daar niet eens over nagedacht. Altijd dat gekut van wie de schuld heeft, daar wordt ik pas misselijk van. Het tuig in die woonwagenkampen en bij de Hells-Angels is niet mis dus ik kan me er enigszins wat bij voorstellen. Jammer van die afgelopen jaren maar laten we nu dan schoon schip maken en de vrijstaatjes ontruimen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:28 schreef Byte_Me het volgende:
voor de mensen die dit op de pvda willen afschuiven:
'Sommigen betaalden 21 jaar geen belasting'
dit duurt al 21 jaar. stamt dus uit het tijdperk lubbers.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Lees net op RTL teletekst dat de belastingdienst al 21 jaar niet int bij mensen waar ze bang voor zijn. Lijkt mij dat de Fiod en ME daar maar alles weg moet halen, letterlijk alles, en moet veilen, en die mensen volledig strippen totdat ze de afgelopen 21 jaar naheffing hebben terugbetaald.
En een naheffingsopslag van 100% voor niet betalen.
het is een reaktie, want er was al wel over begonnen:quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Kijk jongen, als jij nu niet over de PvdA was begonnen had ik daar niet eens over nagedacht. Altijd dat gekut van wie de schuld heeft, daar wordt ik pas misselijk van. Het tuig in die woonwagenkampen en bij de Hells-Angels is niet mis dus ik kan me er enigszins wat bij voorstellen. Jammer van die afgelopen jaren maar laten we nu dan schoon schip maken en de vrijstaatjes ontruimen.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:08 schreef StefanP het volgende:
En vooral weer PVDA stemmen dus mensen... geen Leefbaar Rotterdam of zo.
Prachtig toch, die multiculturele samenleving.
LOLquote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:43 schreef Kartoffel het volgende:
Politie moet zich niet bemoeien met kampers en motorbendes. Dat soort schorem raakt echt niet onder de indruk van een droplul met een klappertjespistool. Laat het leger hier z'n werk doen en met tanks zo'n kampje binnenrijden. Even de loop door zo'n caravan heen prikken, met een briefje eraan "Je moet nog belasting betalen, vriend !!"
De klokkenluider zal nu wel weer politiebewaking krijgen en de ambtenaren zullen er met een berisping vanaf komen, omdat niet zwart op wit terug te vinden zal zijn dat "de auto is overhandigd wegens het gunstige belasting tarief van mij en mijn familie".quote:Op woensdag 7 april 2004 11:54 schreef Loedertje het volgende:
Fiscuspersoneel nam geld aan van kampers´
Het schandaal rond ´De Vinkenslag´ – het grootste woonwagenpark van Nederland waar de bewoners tien jaar lang slechts 3 procent belasting per jaar betaalden – breidt zich steeds verder uit.
Afgelopen week bereikte de belastingdienst informatie van een klokkenluider van de fiscus dat medewerkers geld en goederen (o.a een BMW in de duurste uitvoering van de 3-serie) zouden hebben aangenomen van kampers van De Vinkenslag die in de autohandel zitten. Dit als dank voor het jarenlang soepel hanteren van de omstreden 3-procentsregeling, die inmiddels overigens is afgeschaft.
Opsporingsdienst FIOD/ECD is begin deze week met een uitgebreid onderzoek gestart, zo bevestigt de belastingdienst.
Zoals deze krant eerder onthulde, hield de "3-procentsregeling" in dat de bewoners van het grootste woonwagenkamp van Nederland, "De Vinkenslag"nabij Maastricht, tien jaar lang slechts 3 procent belasting per jaar betaalden.
Het bestedingsgedrag van een medewerker van de belastingdienst Limburg zou, aldus de informatie, zijn opgevallen doordat "hij en zijn vrouw altijd duurdere merken kleding, schoenen en modeaccessoires aanschaften".
Bovendien zouden ook andere kampers in de autohandel, op andere plekken in het land, jarenlang hebben geprofiteerd van dezelfde voorkeursbehandeling die de belastingdienst Limburg De Vinkenslag-handelaren gaf.
De nieuwe belastende informatie is afkomstig uit een brief die een nieuwe klokkenluider van de belastingdienst onder andere heeft toegespeeld aan De Telegraaf, D66fractievoorzitter Boris Dittrich, SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen en GroenLinksfractievoorzitster Femke Halsema.
Je gaat hier de fout in met je bewering.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:30 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Waarom denk je dat arrestatieteams altijd in onherkenbaar zwart zijn gekleed? Iets dergelijks moet hiervoor ook mogelijk zijn.
Het lijkt met trouwens niet redelijk om het van de ene op de andere dag te doen. Die 3% regel is immers een gevolg van eerder gemaakte afspraken. En of die nu wel of niet redelijk zijn, ze zijn gemaakt en door opeens normaal belasting te gaan heffen halveer in een keer zowat iemands inkomen. Maar om de situatie op deze manier in een jaar of 3-5 weer normaal te maken zou niet verkeerd zijn
neem dan deze.quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:06 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ons eigen aso-clubje starten? Is er ergens een handboek dat me uit kan leggen hoe ik me dan dien te gaan gedragen? En wat heb ik nodig?
[afbeelding]
Ik snap het geldprobleem ook niet. Het is geen afweging die je moet maken, het gaat tenslotte om de geloofwaardigheid van de fiscus en de normen en waarden die de overheid stelt. Dat daardoor het begrotingstekort met 0.,1 promille toeneemt (zal een paar miljoen invalkosten zijn) kan de nederlandse burger zijn reet roesten.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee ik vind dat niet fijn. Maar asociaal gedrag belonen is ook niet fijn. Verhaal die kosten dan maar op die lui die zoveel overlast veroorzaken.
Generaliserende idiootquote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:26 schreef Goodfellow het volgende:
Gewoon een bom op ieder woonwagenkamp in nederland. die lui zijn nergens goed voor en jatten alles wat los en vast zit. weg ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |