whehe, leg uit hoe ik die moet pakken en als het kan de rest ook ...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:54 schreef Toet het volgende:
C5 is een powerakkoord. Bestaat dus uit een C en een G.
ik snap het niet helemaal nee, ik weet wel wat powerchords zijn, maar nooit echt goede uitleg in gehad...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:36 schreef Fixxxer het volgende:
hehe die vijf betekent idd gewoon dat je hem op de powerchord manier moet pakken. Je wijsvinger, bij C5 op 8 op de Esnaar bepaalt de noot van het powerchord. Dus G5 speel je op 3 op de E-snaar, enz.
http://www.google.nl/search?q=C5+Bb5+F5+G%235+C5+Bb5+F5+G%235+C5+Bb5+F5+G%235&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=quote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:02 schreef St.Germain het volgende:
de majeur toonladder van C: C D E F G A B C
een gewoon C majeur (gewoon C) bestaat uit de eerste toon (grondtoon), de derde toon en de 5de toon ... dus C E G
een C mineur bestaat uit de eerste toon, de derde toon verlaagd en de vijfde toon ... dus C D# G
een C5 is een powerchord ... dit is geen echt akkoord, daar een akkoord een drieklank is, en dus minstens uit 3 verschillende tonen bestaat ... een C5 bestaat uit de eerste en de vijfde toon, dus C G
dit is een vereenvoudigde vorm van barré-akkoorden ... kan je verschuiven over de hele lengte van je hals, met je 5de of 6de (dikste) snaar de grondtoon (bastoon) ... bv voor C5:
|--x
|--x
|--5
|--5
|--3
|--x
of
|--x
|--x
|--x
|--10
|--10
|--8
om van een powerchord naar een majeur of mineur akkoord over te gaan moet je er dus respectievelijk de 3de toon of de 3de verlaagde toon bij nemen
voor Cm bv:
|--3
|--4
|--5
|--5
|--3
|--x
zo kan je verder gaan ... bv Cm11/G ... maar ik raad je aan eerst gewoon barré-akkoorden te leren, en die powerchords te laten vallen
PS is dat trouwens 'im in love with an alien' van the kelly family? die powerchord-reeks?
Daar haal ik al mijn tabs vandaan beste manquote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:45 schreef Elegy het volgende:
Kijk anders hier ff, wel een fijne site: http://www.tabcrawler.com/
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:32 schreef s00z het volgende:
[..]
Ik speel vooral veel van NIrvana maar dan moet je naar D stemmen
Als ik zo even snel luister is Come As You Are bijv. idd DGCFAD.quote:Op zondag 29 februari 2004 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nah, boeie. Zolang je maar niet met de plaat meespeelt, merkt niemand daar toch wat van. Ik heb iig nog nooit omgestemd om een nummer van Nirvana te spelen.quote:Op zondag 29 februari 2004 13:58 schreef Toet het volgende:
[..]
Als ik zo even snel luister is Come As You Are bijv. idd DGCFAD.
Ik weet niet hoe het met de TS zit maar ik speel idd graag met de plaat mee, anders is het zo kaal (als je niet met een band speeltquote:Op zondag 29 februari 2004 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nah, boeie. Zolang je maar niet met de plaat meespeelt, merkt niemand daar toch wat van. Ik heb iig nog nooit omgestemd om een nummer van Nirvana te spelen.
ik speel mee met de muziek die mij op dat moment het meest raaktquote:Op zondag 29 februari 2004 14:58 schreef Toet het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met de TS zit maar ik speel idd graag met de plaat mee, anders is het zo kaal (als je niet met een band speelt).
Al speel ik eigenlijk nooit Nirvana
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |