UTRECHT/ANKARA. - In Turkije is een maatregel aangenomen die leerlingen op verpleegkunde-opleidingen verplicht maagd te zijn en te blijven. Bij twijfel volgt een onderzoek. Wie geen maagd meer blijkt te zijn, moet subiet van de opleiding af.
Op de opleidingen zitten meisjes tussen de 13 en 17 jaar die verpleegkundige of vroedvrouw willen worden. De nieuwe maatregel verbiedt hen seks te hebben of zich te prostitueren, zo meldde maandag de Turkse krant Hurriyet. De krant beschuldigt de Turkse minister van Volksgezondheid Osman Durmus ervan de "bewaker van de maagdelijkheid" te willen zijn.
whahahahahahaaaa..
das echt iets voor jou om op in te springen
*dubbel ligt van het lachen
[on-topic]
maar mijn mening is : het is klinklare onzin...
quote:de Turkse krant Hurriyet
Op maandag 16 juli 2001 21:04 schreef WarriorNL het volgende:
En waar komt dit bericht vandaan?
Bronvermelding!
quote:dat wordt wat als jij ooit een dochter krijgt
Op maandag 16 juli 2001 21:00 schreef Aernout het volgende:
meisjes tussen de 13 en 17 jaar
Kvraag me toch af wie dit bedacht heeft.... gaat iig helemaal nergens over.
ben ik nou de enige die dit een volstrekt belachlijke en gestoorde regel vind??
Wat is de gedachte erachter
quote:Ben ik nu de enige die vindt dat je deze mensen niet moet proberen Nederlandse normen en waarden bij te brengen ?
Op maandag 16 juli 2001 22:11 schreef waspman het volgende:
ben ik nou de enige die dit een volstrekt belachlijke en gestoorde regel vind??
quote:dit gaat niet over de Nederlandse normen en waarden.. het is gewoon een mening van me... en gezien de reacties is het blijkbaar volgens de nederlandse normen en waarden om zoiets 'geil' te vinden...
Op maandag 16 juli 2001 22:59 schreef Midioot het volgende:[..]
Ben ik nu de enige die vindt dat je deze mensen niet moet proberen Nederlandse normen en waarden bij te brengen ?
* speknek kan nog even niet serieus op het topic reageren, sorry
*tranen uit ogen wrijft*
Heb nog steeds mijn twijfels over betrouwbaarheid van het bericht, maar ik wil niet lullig doen, dus ik gooi hem maar weer open.
quote:O ja.
Op dinsdag 17 juli 2001 00:40 schreef golfer het volgende:
de bron van het bericht: België.
quote:Lees beter man
Op maandag 16 juli 2001 22:40 schreef Schorpioen het volgende:
Ik vraag me af WAAROM een verpleegster maagd moet zijnWat is de gedachte erachter
quote:Zie jij ergens een reden staan? Ik niet. En ik kan er ook geen bedenken.
Op dinsdag 17 juli 2001 02:14 schreef FuzzyMaN het volgende:[..]
Lees beter man
Lijkt me als vroedvrouw juist goed als je wat "praktijkervaring" hebt in je vakgebied.
Dat is toch wat als je kinderen ter wereld moet helpen, maar nog niet eens uit ervaring weet hoe ze gemaakt worden?
Ik zag het bericht overigens ook in de Spits van vandaag staan.
(is natuurlijk ook geen hoogstaande journalistiek, dus of dat nou veel zegt...)
In Nederland mag je onder je 16e volgens de wet toch ook geen seks hebben, dus moet je wettelijk gezien ook maagd zijn. Deze meisjes zijn 13-17 jaar.
quote:Heb je je al aangemeld voor een opleiding tot broeder, je wil nooit anders meer..
Op maandag 16 juli 2001 21:13 schreef Aernout het volgende:
* Aernout wil ook \"bewaker van de maagdelijkheid\" worden
maar helaas niet geschikt
quote:Jaaaaa, maaaaaaarrrrrr....
Op dinsdag 17 juli 2001 10:35 schreef Larissa het volgende:
Waar maakt iedereen zich toch zo druk overIn Nederland mag je onder je 16e volgens de wet toch ook geen seks hebben, dus moet je wettelijk gezien ook maagd zijn. Deze meisjes zijn 13-17 jaar.
quote:Definieer iedereen.
Waar maakt iedereen zich toch zo druk over
quote:De nieuwe maatregel verbiedt hen seks te hebben of zich te prostitueren
Op dinsdag 17 juli 2001 10:29 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Zie jij ergens een reden staan? Ik niet. En ik kan er ook geen bedenken.
Lijkt me als vroedvrouw juist goed als je wat "praktijkervaring" hebt in je vakgebied.
Dat is toch wat als je kinderen ter wereld moet helpen, maar nog niet eens uit ervaring weet hoe ze gemaakt worden?
Ik zag het bericht overigens ook in de Spits van vandaag staan.
(is natuurlijk ook geen hoogstaande journalistiek, dus of dat nou veel zegt...)
quote:Iedereen die tot het moment dat ik reageerde gereageerd had.
Op dinsdag 17 juli 2001 11:26 schreef Smike het volgende:[..]
Definieer iedereen.
quote:Wel eens een wetboek in je vingers gehad
Op maandag 16 juli 2001 22:59 schreef Midioot het volgende:[..]
Ben ik nu de enige die vindt dat je deze mensen niet moet proberen Nederlandse normen en waarden bij te brengen ?
quote:Volgens mij mogen meisjes van 13-17 gerust met zich zelf spelen, dus kunnen ze hun maagdelijkheid daar ook mee verliezen...
Waar maakt iedereen zich toch zo druk overIn Nederland mag je onder je 16e volgens de wet toch ook geen seks hebben, dus moet je wettelijk gezien ook maagd zijn. Deze meisjes zijn 13-17 jaar.
BTW, die wet (in NL dus) is ter bescherming van het meisje, niet van haar maagdelijkheid!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |