abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17381562
'99% zeker komt altijd neer op die ene overgebleven %.'

Of heb alleen ik die ervaring?

Als je iemand iets vraagt, bijvoorbeeld: 'denk je dat product volgende week te kunnen leveren?' of 'Heb je morgen tijd om activiteit x te gaan doen?' dan zeggen ze vaak: 'Ik ben er 99% zeker van dat dat gaat lukken.' Vervolgens lukt het niet. Of mensen moeten een keuze maken, en ze denken voor 99% zeker te weten dat ze keuze 1 gaan maken. Naar mijn ervaring maken ze dan altijd keuze 2.

Ik heb dus het idee dat die 99% keuze hetgeen is wat ze eigenlijk zouden willen, en dat ze die 1% marge inbouwen om terug te kunnen krabbelen, wat dan dus meestal ook gebeurd.

Het is gewoon iets wat me opviel en wat ik wel boeiend vind.
pi_17381598
Als ik zeg dat ik iets 99% zeker weet dan bedoel ik eigenlijk 100% met uitzondering van de kans dat ik binnen nu en het bedoelde feit dood neerval. Maar andere mensen denken daar inderdaad ooit anders over...
pi_17382094
R&P>>>>>GC
pi_17382438
Als iemand iets over 99% zegt bedoelt hij eigenlijk "nee". Beetje zwart-wit misschien, maar ja, zo gaat het wel "vaker dan statistisch gezien zou moeten" zeg maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_17382590
Dat heet pech hebben. Heb ik ook altijd last van! ben je voor geboren
Official Weblog Fok Crew :)
|| Gmail || Graag, mail maar naar nospam@mailunite.com zuo 't graag willen hebben! heel graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')