Soms, als ik echt helemaal geen zin heb om te koken ofzo, dan bestel ik wel eens een pizza.
Ik denk dat ik dat vandaag voor het laatst gedaan heb.
Al enige tijd is het een zooitje bij mijn pizzeria. De internetbestellingen worden gefaxt, maar ze hebben het zo druk dat ze niet naar de fax kijken, of de inkt is op of het papier is op of ze hebben wel weer een ander smoesje. Een normaal mens zou dan natuurlijk niet meer via internet bestellen, maarja internet is natuurlijk zo;n beetje mijn leven.
Afgelopen maandag had ik een vriend op bezoek. Hij moest later nog weg en we zouden dus maar een pizza bestellen. Ruim een half uur voordat hij weer weg moest zou die pizza dan uiterlijk bezorgd moeten worden. Na een half uurtje voor de zekerheid maar gebeld of ze de bestelling wel ontvangen hadden. NEE DUS. Papier op. We kunnen ze nu wel voor u maken, dan zijn ze er binnen drie kwartier. Ja sorry, maar dan heeft het geen zin meer.
Vandaag nog maar een keer geprobeerd.
Om 17:00 kreeg ik het mailtje binnen dat mijn bestelling geplaatst was.
Om 17:50 heb ik gebeld waar mijn pizza bleef.
Ow, we hebben het erg druk, de fax maakt hetzelfde geluid als de telefoon, we komen hem binnen een half uur brengen. Om 18:40 bel ik nogmaals.
De bezorger is inmiddels onderweg Nou, dat werd tijd.
18:44. De bel gaat. De pizzabezorger.
Ja sorry, de brommer was stuk, maar ik heb hier uw pizza, uw garlicbread en uw flesje sprite wat ik vergeten ben. Vergeten
![]()
Het loopt wel weer lekker bij jullie he?
Ja sorry, mevrouw ik kan er niets aan doen, ik wil hem straks wel komen brengen. Nouja, laat dan maar hoor.
O dan wordt dan zoveel. Lief als ik ben steek ik twee briefjes naar de jongeman.
Ow, heeft u er niet een euro bij, anders ben ik bang dat ik niet kan wisselen. Nee, ik heb er geen euro bij (Ik denk in mezelf, kan je me die 75 cent niet schenken? Voor de moeite ofzo).
Nou, dan zal ik toch ergens moeten wisselen. Ow, fijn is dat.
Ja, ik kan er ook niets aan doen mevrouw. Maar ik loop wel terug en dan kom ik straks wel met uw flesje sprite en het wisselgeld. Iinmiddels is het 19:30. Hij zou binnen een uur weer terug zijn. Hij heeft nog ongeveer 15 minuten. Ik ben benieuwd of hij het gaat halen.
Ow, de pizza was trouwens lauw. Ik hoop heel erg dat meneer straks een presentje of een flinke korting voor me mee heeft om dit goed te maken. En anders
![]()
New York Pizza.