abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2004 @ 17:56:03 #1
39109 wok
Oost-Indisch Doof
pi_17378115
Ik ben opgegroeid met metal, sinds 1984 ben ik verknocht aan metal. heb alle hoogtepunten, dieptepunten, subgenres etc. meegemaakt (klink ik oud? )
Wat ik graag wil weten is waar men denkt dat metal naartoe gaat? Persoonlijk ben ik momenteel geheel in de ban van bands als:
- Dillinger Escape Plan
- Mastodon
-The End
- ISIS
En hoewel deze bands over het algemeen 'core' genoemd worden, is het in mijn mening dit soort bands wat voor mij de toekomst van 'metal' inhoudt...vooruitstrevend, avontuurlijk en toch vertrouwd

andere meningen?
pi_17378161
Dingen in de stijl van Soilwork, Raunchy en Mnemic misschien? Maar ook de "oude" stijlen zullen wel blijven bestaan.
  donderdag 26 februari 2004 @ 18:09:58 #3
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_17378335
Textures (www.textures.nl voor mp3's klinkt echt cool, misschien wel iets voor de TS) is ook een goed voorbeeld denk ik, verder denk ik dat de metal zoals die er nu is gewoon blijft, maar ook steeds weer nieuwere stijlen door te mixen e.d.
pi_17378696
ik ben ook van mening dat 'pure' death- black- etc. metal nooit helemaal zal verdwijnen.

Verder ben ik van mening dat deze songtekst aardig de richting aangeeft waar het met moderne metal naar toe zou moeten:

Break down all conventional forms and create chaos to reinvent order.
Rebel against all circles and dead ends.
Fight your way with your mind set on the masses,
execute with mechanical aggression, arrogance and extravagance.

March on unapproachable; shut out the outside pressure.
Or are you too weak?
When shall they see the real darkness?
In a world where our justice is replaced by mercy ...mercy for the inferior.

The serpent's maelstrom is already here, just waiting to be unchained.
So feed the fire with the vile and let sincerity rule.
Why can't you see that the armoured hostile aura is meant to keep you away in all your primal simplicity.
(it seems like) Fright procreates the downfall of the mind such a sin isn't it...
the stagnation of it all.

You must collect your instruments of battle and protect,
to emancipate that which lives within you.
Rebel against the chains.
Break down the embodiment of your pain.
Attack with robot precision.
Rise and shine under wings of divinity.

Now pick me up night and whirlwind
and let me ride with you to peace of mind and nothing to rebel.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_17379596
Ik heb het idee dat veel metalheads in de harcore/punk scene terecht zijn gekomen en de metalcore nam steeds meer de overhand, nu is dat ook weer een beetje voorbij gelukkig. Ik zag dat meer als "je wil metal spelen maar technisch gezien niet haalbaar dus dan maar metalcore".
Mainstream metal mag van mij meteen terugkomen, bands als de oude Anthrax, oude Metallica/Megadeth, Sacred reich, ja dat waren leuke tijden. Maiden en Helloween, prachtig.

Ik vrees echter het ergste, de enige bands die in mijn ogen voor een nieuwe ontwikkeling kunnen gaan zorgen zijn Kamelot, Rhaposody, Steel prophet en de nieuwe Iced earth. Dat lijkt toch allemaal weer meer op traditionele metal, misschien kan de reunie van Rob met Priest ook nog wat uithalen. En uiteraard Dream theater, de enige band in mijn ogen die zich kan meten met de gouwe ouwen maar voor velen is dit een non-metalband.
Op death, grind, black en doommetal zit ik niet te wachten trouwens...

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 februari 2004 @ 21:13:45 #6
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_17381910
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 19:24 schreef EDWARD_THE_GR8 het volgende:
Ik vrees echter het ergste, de enige bands die in mijn ogen voor een nieuwe ontwikkeling kunnen gaan zorgen zijn Kamelot, Rhaposody, Steel prophet en de nieuwe Iced earth.
Kamelot: bestaan 13 jaar, iets van 5 albums
Rhapsody: bestaan een jaar of 8, 5 albums
Steel Prophet: bestaan ook al meer dan 10 jaar, al brachten ze pas 5 jaar terug hun 1e album uit.
Iced Earth: bestaan inmiddels zo'n 15 jaar, en hebben al 7 studio albums.

Allemaal niet echt nieuwe bands hoor. Dat soort dingen zullen zeker niet de echte toekomst van metal gaan vormen, want die zijn al de hedendaagse (heavy)metal. Bovendien borduren ze voort op de heavy metal van de jaren 80.

Wat dan wel de toekomst wordt? Geen idee. Alles is nu wel ongeveer gedaan heb ik het gevoel. Het is vrij moeilijk om echt met wat nieuws te komen, wat voor echt een nieuwe wind zorgt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 26 februari 2004 @ 21:44:33 #7
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17382617
Er zijn ook weer 2 cd's van Van Dale opnieuw uitgebracht. Dit betekent dat glorie niet vergaat
pi_17383437
Ik ben het redelijk eens met de topic starter, die bands brengen wat nieuws in de metal en zijn denk ik ook de toekomst. Nu nog dat de festivalmensen dat door krijgen en niet voor de 100ste keer slayer of iron maiden als act neerzetten maar is wat nieuws als Burst, Keelhaul enzo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 februari 2004 @ 22:27:50 #9
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_17383525
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 22:24 schreef _Etter_ het volgende:
Nu nog dat de festivalmensen dat door krijgen en niet voor de 100ste keer slayer of iron maiden als act neerzetten maar is wat nieuws als Burst, Keelhaul enzo
wat denk je dat meer bezoekers trekt? 1 band als Slayer of Iron Maiden, of 25 bands die niet bekend zijn? You do the math...
pi_17383536
Ik denk dat op dit moment de richting waarin Soilwork en In Flames zich begeven wel redelijk de toekomst is
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_17385549
ik zeg niet voor niks de NIEUWE iced earth. Met ripper dus.
En ja ik weet dat die bands niet net uit de grond zijn geschoten, waar ik op doelde is dat zij nog regelmatig releases uitbrengen die niet veel afwijken van traditionele metal. Ze zijn niet zo gaan klinken als de nieuwe Metallica, Megadeth, Anthrax en alle andere oude bands die een nieuwe weg gingen zoeken...
pi_17385877
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 19:24 schreef EDWARD_THE_GR8 het volgende:
Ik heb het idee dat veel metalheads in de harcore/punk scene terecht zijn gekomen en de metalcore nam steeds meer de overhand, nu is dat ook weer een beetje voorbij gelukkig. Ik zag dat meer als "je wil metal spelen maar technisch gezien niet haalbaar dus dan maar metalcore".
Mainstream metal mag van mij meteen terugkomen, bands als de oude Anthrax, oude Metallica/Megadeth, Sacred reich, ja dat waren leuke tijden. Maiden en Helloween, prachtig.

Ik vrees echter het ergste, de enige bands die in mijn ogen voor een nieuwe ontwikkeling kunnen gaan zorgen zijn Kamelot, Rhapsody, Steel Prophet en de nieuwe Iced Earth. Dat lijkt toch allemaal weer meer op traditionele metal, misschien kan de reunie van Rob met Priest ook nog wat uithalen. En uiteraard Dream theater, de enige band in mijn ogen die zich kan meten met de gouwe ouwen maar voor velen is dit een non-metalband.
Op death, grind, black en doommetal zit ik niet te wachten trouwens...
ik moet je deels gelijk geven, oude Megadeth mag wat mij betreft ook meteen weer terugkeren. Ik zit zelf echter niet te wachten op power-metal
En imo is Dream Theater idd. geen metal... ze zijn wel (redelijk) heavy.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:39:31 #13
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_17386010
Er bestaat al een topic over de toekomst van metal met indentieke topic titel. Helaas kan de search nog niet gebruikt worden.
[......]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 februari 2004 @ 00:44:52 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_17386053
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 00:18 schreef bas-beest het volgende:
in welk hokje zou jij een progmetal band als Dream Theater dan willen stoppen?
pi_17388883
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 00:18 schreef bas-beest het volgende:

[..]

ik moet je deels gelijk geven, oude Megadeth mag wat mij betreft ook meteen weer terugkeren. Ik zit zelf echter niet te wachten op power-metal
Hoe meer Power Metal hoe beter
  vrijdag 27 februari 2004 @ 12:45:22 #16
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_17391546
Ik denk idd meer technische metal en mathcore als The End, Dillinger, Mastodon en Burnt By the Sun, maar ook meer avantgarde metal als Ephel Duath, Sigh en Solefald. Waar trouwens een heel mooi topic over is, momenteel niet te vinden.
pi_17398039
Dream theater kun je bij Queensryche stoppen ;-)
Maar wat is Rush dan? sympho rock? maar ook geliefd bij metalpubliek...
pi_17398583
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 22:27 schreef Tokus het volgende:

[..]

wat denk je dat meer bezoekers trekt? 1 band als Slayer of Iron Maiden, of 25 bands die niet bekend zijn? You do the math...
ok maar hoeveel mensen komen voor edguy? en die staan ook op elk festival, tuurlijk moet de hoofdact een band zijn die aanspreekt maar de bands die eerder op de bill staan mogen best wat vernieuwender.
pi_17398670
Ik vind Slechtvalk wel erg lekker klinken. Komt uit Nederland en is geen historische band want ze timmeren op het moment hard aan de weg met cd's en concerten
pi_17399365
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:28 schreef PaLPiTaTioN het volgende:
Ik vind Slechtvalk wel erg lekker klinken. Komt uit Nederland en is geen historische band want ze timmeren op het moment hard aan de weg met cd's en concerten [afbeelding]
Slechtvalk is inderdaad erg goed! Het enigste vernieuwende is dat ze christelijk zijn (iig de zanger)... Nu is een christelijke metalband natuurlijk niet vernieuwend, maar dat ze goed klinken wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')