abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17362819
Hallo,

Aangezien hier nogal wat muziekkenners zitten wilde ik graag weten wat jullie van mijn band vinden:
Strangled

We schrijven onze eigen nummers (Rock / Rock Ballads) en ik ben de drummer

We zijn sinds April 2003 bij elkaar. We zijn allemaal uit verschillende bandjes gekomen en uiteindelijk elkaar gevonden via vrienden en internet. De gemiddelde leeftijd van de bandleden is 20, allemaal nog vrij jong dus . Sinds April vorig jaar hebben we een stuk of 20 nummers geschreven waarvan er 5 nu op CD zijn gezet. Momenteel proberen we zoveel mogelijk gigs te regelen voor 2004, dat doen we door zowel café's binnen te lopen als via boekingskantoren. Helaas schiet het nog niet hard op, maar we houden vol!

De stijl muziek is richting Rock / Rock Ballads. Af en toe een vreemde uitschieter naar een akoestische ballad, maar onze mainstream blijft Rock.

[ Bericht 52% gewijzigd door WHiZZi op 25-02-2004 22:18:26 (extra info) ]
  woensdag 25 februari 2004 @ 21:45:54 #2
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_17363045
Vertel eens wat meer over de band, als je het interessant omschrijft klikken er ook meer mensen op die link.
pi_17363067
tjah ik persoonlijk vind t een beetje di-rect achtig, maar dat kan aan mij liggen

-Z-
I Am Insane, What Is Your Excuse?
pi_17363556
Tja, wat wil je allemaal weten over Strangled?

EDIT: Ik heb wat toegevoegd aan de startpost. Voor meer informatie kun je op de website kijken

[ Bericht 70% gewijzigd door WHiZZi op 25-02-2004 22:19:14 ]
  woensdag 25 februari 2004 @ 22:34:30 #5
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17364079
Hmm, vind het niet echt geweldig om eerlijk te zijn. De zang komt op mij nogal geforceerd over, alsof de zanger heel erg zijn best doet om op een bepaalde manier te klinken ofzo, kweet het niet precies. Verder is het gitaargeluid echt vreselijk.

Daarentegen vind ik die ballads wel erg mooi gemaakt en het pianospel is ook heel goed.

Maar euh, ga gewoon zo door zou ik zeggen
pi_17364406
Er zit een dinand-aardappel in de keel van jullie zanger! Er uit met dat ding!
Hmmzz....
  woensdag 25 februari 2004 @ 22:58:47 #7
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_17364546
Zoals gezegd, het klinkt allemaal te "safe", of standaard voor het pop/rock genre. Ik vind bijna alle nummers te traag en er zit geen nummer bij met echt pit, maar das mijn smaak.

En ik mis de groove in de drums, die snare mag gerust wat meer naar voren komen, en het spelen met meer accenten op de hihat/ride werkt ook goed.

De piano stukken klinken weer wel goed!
pi_17365090
Als het jullie bedoeling is om goede popnummers te schrijven, dan is dat gelukt. Het is vrij standaard allemaal, weinig verrassingen. De uitspraak en intonatie van de zanger kan ik niet echt aan wennen, ik hou er gewoon niet zo van, dat soort zang. Het komt ook allemaal een beetje inspiratieloos over, maar dat is vooral omdat het al zo vaak is gedaan... ik kreeg ook meteen een heel sterk René Froger gevoel. Echter is het als popmuziek wel geslaagd.
pi_17365179
waar is de demo?
Houdoe en bedankt olé olé
pi_17367958
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 23:33 schreef audioslaaf het volgende:
waar is de demo?
Die staat op de site
pi_17367996
alsa je het mijn vraagt gaat het na een paar nummer wel vervelen dat het allemaal zo.... slepend en zeurderig overkomt... maar goed.. das denk ik een kwestie van smaak... er moet denk ik wel iets komen waarmee jullie uniek zijn in vergelijking met andere bands in jullie genre... erg orrigineel is het nml niet echt. m.a.w. veel concurrentie
reclame maken is evil! http://www.obeah.nl
  donderdag 26 februari 2004 @ 08:31:03 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_17368045
quote:
[b] De uitspraak en intonatie van de zanger kan ik niet echt aan wennen
Inderdaad, heel slecht engels/uitspraak. Ik moest echt even heel goed luisteren wat voor taal het was, ik dacht zelfs even dat het fries was ofzo

pi_17369387
Ik denk dat ik me bij de rest kan aansluiten. Echt technisch is het niet (niet dat dat hoeft, maar het zou wel leuk zijn). Gelukkig is de opnamekwaliteit van de downloads wel goed.

Wat mij betreft mag er meer laag in de drums en gitaren. Die gitaren moeten minder crunchy, en meer distorted zeg maar... (eigenlijk dus zoals ik net al zei meer laag erin).
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_17369576
Ehm, die zang vind ik ook niet zo mooi. Klinkt wel leuk, maar het is niet mijn genre, maar ga zo door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')