abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17357849
Een paar weken geleden een waterkoker gekregen van mijn lieve mama. Ik heb hem nu al een paar keer gebruikt en telkens weer smaakt en ruikt het water naar plastic. Het is niet zo dat je het keihard smaakt maar ik vind het toch maar raar.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
pi_17406700
mwah ik niet eigelijk. ik gebruik dat ding echt 24/7. nadeel is dat er op een gegeve moment kalk op t ijzerstuk komt en dat is ook niet echt goed voor je water. af en toe met calgonit of azijn ofzo schoonmaken dus, kan die smaak misschien ook wel door komen?
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
  Eindredactie Games zaterdag 28 februari 2004 @ 16:46:02 #3
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_17411187
je moet de waterkoeker ook niet likken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:48:54 #4
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17411224
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 17:58 schreef Rozemieke het volgende:
Een paar weken geleden een waterkoker gekregen van mijn lieve mama. Ik heb hem nu al een paar keer gebruikt en telkens weer smaakt en ruikt het water naar plastic. Het is niet zo dat je het keihard smaakt maar ik vind het toch maar raar.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je het piepschuim er al uit gehaald?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_17412179
Misschien eens uitkoken met azijn?
pi_17412258
Wat voor merk is het?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17412276
Je moet ook water in je waterkoker doen en niet je plastic bakjes.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 28 februari 2004 @ 18:57:06 #8
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_17413064
Dat is bij ons ook zo. Al is de onze van binnen van ijzer, en de bodem zit dus onder de 'ketelsteen' of hoe dat ook mag heten. Die stukjes kunnen iig onderin je kop thee gaan zweven en doen het theewater ook ijzer-achtig smaken. Niet best dus... Waar is die tijd dat je koud water nog aan de kook bracht in een fatsoenlijke ketel?
  zaterdag 28 februari 2004 @ 18:58:56 #9
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17413091

Een keertje met azijn uitspoelen. Moet soms met net nieuwe koffie-automaten ook.

Daarna een keertje met water en daar moet je geen thee van zetten
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 28 februari 2004 @ 19:04:06 #10
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_17413170
Ik hang het theezakje ook altijd in de waterkoker, misschien heeft dat iets te maken met de vreemde smaak?
  zaterdag 28 februari 2004 @ 19:19:03 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_17413386
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 18:57 schreef BrauN het volgende:
Dat is bij ons ook zo. Al is de onze van binnen van ijzer, en de bodem zit dus onder de 'ketelsteen' of hoe dat ook mag heten. Die stukjes kunnen iig onderin je kop thee gaan zweven en doen het theewater ook ijzer-achtig smaken. Niet best dus... Waar is die tijd dat je koud water nog aan de kook bracht in een fatsoenlijke ketel?
Ja, maar daar komen op een gegeven moment ook van die kalkplakken mee mee hoor.
pi_17414951
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:04 schreef BrauN het volgende:
Ik hang het theezakje ook altijd in de waterkoker, misschien heeft dat iets te maken met de vreemde smaak?
Dat moet je sowieso nooit doen . Dan komt er aanslag én een vieze smaak in je waterkoker. Je gooit je cup a souppie d´r hopelijk toch ook niet in?
pi_17415191
quote:
Waar is die tijd dat je koud water nog aan de kook bracht in een fatsoenlijke ketel?
Bij ons thuis zetten we nog steeds water op (voor cup a soup of thee) met een ketel
Geweldig!! nooit gedoe met kalk shit!!
pi_17415379
Heb je die ketel wel eens van binnen bekeken? Waar komt het woord ketelsteen vandaan denk je?
...
pi_17415688
Wij spoelen de ketel altijd na met koud water, zodat kalk geen kans krijgt
hebben eigenlijk vrij weinig kalk in de ketel, en in het water al helemaal niet!!
  zaterdag 28 februari 2004 @ 21:27:55 #16
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_17415708
Ligt waarschijnlijk aan verkeerd gebruikte materialen door de fabrikant. Waarschijnlijk is het plastic waarvan je waterkoker is gemaakt niet volledig geschikt voor hoge temperaturen.
Op het werk hebben wij zoiets met de plastic bekertjes. Als je daar heet water in doet, ruik je overduidelijk plastic. Na een paar keer omspoelen wordt het wel wat beter, maar de lucht blijft duidelijk aanwezig.

Beste lijkt me om terug naar de winkel te gaan en een andere waterkoker uit te zoeken.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_17428765
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:27 schreef MSXUser het volgende:
Ligt waarschijnlijk aan verkeerd gebruikte materialen door de fabrikant. Waarschijnlijk is het plastic waarvan je waterkoker is gemaakt niet volledig geschikt voor hoge temperaturen.
Op het werk hebben wij zoiets met de plastic bekertjes. Als je daar heet water in doet, ruik je overduidelijk plastic. Na een paar keer omspoelen wordt het wel wat beter, maar de lucht blijft duidelijk aanwezig.

Beste lijkt me om terug naar de winkel te gaan en een andere waterkoker uit te zoeken.
Zo stond mijn waterkoker beschreven op de website van de fabrikant:

"Heet water in stijl
De Essence waterkoker is een elegant en razendsnel apparaat. Het geavanceerde platte warmte-element brengt het water in de kortste tijd aan de kook. De waterkoker schakelt zichzelf automatisch uit als het water kookt of als het water verdampt is. Een filter garandeert hete dranken zonder kalkdeeltjes. Een belsignaal laat u weten wanneer het water kookt. "Ting", de thee is klaar! "

Ik heb eens bij vrienden navraag gedaan en niemand heeft ooit de weldaad van water met een plastic smaakje mogen proeven. Dus heb ik besloten om de winkel nog eens met een bezoekje te vereren.
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
  zondag 29 februari 2004 @ 18:06:43 #18
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17429749
Merk(loos)?
Heb hier geen last plastic smaakje van de Tefal Rapide ding.
The Internets, I needs it..
  zondag 29 februari 2004 @ 18:25:17 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_17429988
Ik heb ook een (Philips) Essence en ik heb nog nooit een plasticsmaak bespeurd. Ik heb wel eerst wat met water verdund azijn aan de kook gebracht, omgespoeld en nogmaals wat water aan de kook gebracht.Daarna nooit meer een probleem gehad.
Als dat niet helpt kun je beter teruggaan want je verwacht het niet bij een apparaat van zo'n merk voor zo'n prijs, de mijne was 69 euro nieuw. Misschien heb je een defect apparaat gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')