Line-outquote:Op woensdag 25 februari 2004 21:11 schreef Gillingham het volgende:
Bovendien, het is toch ook helemaal niet gezellig om met bijvoorbeeld vrienden, familie en/of je geliefde samen achter de computer muziek te luisteren door middel van mp3's aan te klikken in je mp3-lijst.
Voor sommige misschien een romantisch beeld, maar wat mij betreft is die romantiek onsterfelijk...
Ik haal altijd ontzettend veel uit sites van platenmaatschapijen, en alles gratis zonder ergens lid van te hoeven worden. (dus geen spam of niet toegestaan om er een paar te noemen hoop ik)quote:Op woensdag 25 februari 2004 19:22 schreef Zander het volgende:
Bij welke legale muziekdienst kun je trouwens gratis streamen? Zonder er lid van te worden dan, he. Dat zouden platenmaatschappijen sowieso vaker moeten doen: gewoon het hele album gratis als stream aanbieden in acceptabele kwaliteit. Zoals bijv. de Luisterpaal van de VPRO, vind dat zelf een stuk beter dan die laffe 30-seconden sampletjes waar je niks aan hebt.
Thou speaketh the words of the Summoner. In essentie heb je niks. Alleen een stel geluidsbestanden waar iedereen aan kan komen. CD's en LP's zijn veel gaver, je kan er trots op zijn en het geeft aan dat je wat voor de artiesten over hebt. Zolang er CD's en LP's zijn zul je mij ook niet betrappen op het gebruikmaken van zulk soort diensten.quote:Op woensdag 25 februari 2004 19:15 schreef Seborik het volgende:
Ik zie er weinig en ben ook niet van plan die diensten te gaan gebruiken. Een mp3 voelt voor mij ook niet aan als een 'bezit' of zoiets dergelijks. Ik hecht er geen waarde aan, terwijl dat met een cd of een andere 'tastbare' geluidsdrager wel zo is. De meerwaarde van een cd (ik spreek nu even voor het gemak van het schrijven deze post over alléén cd's, echter gaat het hier om alle geluidsdragers) is voor mij dermate groot, dat de overstap voor mij in mijn ogen erg onwaarschijnlijk is.
Helemaal mee eens. Als ik bij iemand thuis kom ga ik eerst de cd/lp collectie doorspitten. Zo'n mp3-lijst heeft helemaal geen karakter.quote:[b]Bovendien, het is toch ook helemaal niet gezellig om met bijvoorbeeld vrienden, familie en/of je geliefde samen achter de computer muziek te luisteren door middel van mp3's aan te klikken in je mp3-lijst.
Voor sommige misschien een romantisch beeld, maar wat mij betreft is die romantiek onsterfelijk...
Door iemands i-pod of playlist browsen is vaak net zo leuk imo.quote:Op woensdag 25 februari 2004 21:43 schreef Summoner het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als ik bij iemand thuis kom ga ik eerst de cd/lp collectie doorspitten. Zo'n mp3-lijst heeft helemaal geen karakter.
Tja, daar heb ik echt niks mee. Sowieso heb ik eigenlijk weinig met gadgets.quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:12 schreef el_bario het volgende:
[..]
Door iemands i-pod of playlist browsen is vaak net zo leuk imo.
Dat zit dus tussen je oren. Als je mp3'tjes download dan support je net zo goed de artiesten maar dan op een andere manier. Ik koop helemaal geen cd's meer omdat de kwaliteit overeen komt met mp3's. Een booklet is leuk maar het is eigenlijk ook maar een stukje papier. Wat ik wel leuk vind om te kopen zijn LP's. Als ik een band goed vind dan koop ik daar meestal de LP versie van. Verder koop ik ook band merchandise dus op zo'n manier kan je ook de artiest supporten. Ik heb toch echt liever een aantal playlisten dan dat ik steeds cd'tjes moet gaan wisselen. Ik browse ook veel liever op een server rond dan dat ik in een CD-bak kijk in een winkel. Ga met de tijd mee zou ik zo zeggen. Een master cd is ook meestal een CDR die daarna word gedrukt dus in feite heeft de artiest het ook zo bedoelt. Qua CD's en dan met name geluidskwaliteit, boekje en hoesje en prijs vind ik dat je tegenwoordig net zo goed kan downloaden. Wat ik al eerder in deze post schreef dat ik wel vinyl koop.quote:Op woensdag 25 februari 2004 21:41 schreef Summoner het volgende:
[..]
Thou speaketh the words of the Summoner. In essentie heb je niks. Alleen een stel geluidsbestanden waar iedereen aan kan komen. CD's en LP's zijn veel gaver, je kan er trots op zijn en het geeft aan dat je wat voor de artiesten over hebt. Zolang er CD's en LP's zijn zul je mij ook niet betrappen op het gebruikmaken van zulk soort diensten.
dat laatste deel is echt grote bullshit, en dat weet je ook.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:43 schreef OphiOn het volgende:
Een master cd is ook meestal een CDR die daarna word gedrukt dus in feite heeft de artiest het ook zo bedoelt.
van mij mag er zoveel mogelijk kontrast in een avondje muziek luisteren zitten als mogelijk is (alsof je naar John Peel zit te luisteren, zeg maarquote:Op woensdag 25 februari 2004 22:56 schreef Seborik het volgende:
[..]
Tja, daar heb ik echt niks mee. Sowieso heb ik eigenlijk weinig met gadgets.
Goed. Maar als band zou ik het niet erg vinden dat men doormiddel van mp3's naar ons gaat luisteren. En naar verschillende gigs gaat.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat laatste deel is echt grote bullshit, en dat weet je ook.
Die online muziekdiensten vind ik dan weer de grootste onzin. Je moet wel heel gek zijn dat je bij zo'n dienst een abonnement neemt. Of per mp3'tje betaald. Terwijl het gewoon net zo makkelijk gratis te downloaden is. Misschien ben ik daar wel Nederlander voor dan. Maar op zo'n manier kan ik net zo goed weer cd's gaan kopen.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:49 schreef Tijn het volgende:
WARP Records heeft onlangs zelf een online zaak geopend. Das wel een platenmaatschappij die met z'n tijd meedenkt.
Zelf denk ik dat MP3 een stuk serieuzer genomen zou moeten worden door de industrie, in plaats van zich er zo hevig tegen te verzetten.
Al dat geleuter over romantiek en waarde zegt me niet zoveel, ik wil gewoon muziek horen en ik vind een MP3'tje vele malen makkelijker in het gebruik dan een CD.
Ik zie er wel wat in, online legale muziek.
Ik zou het zelf al te gek vinden dat iemand uberhaupt naar me wil luisteren, maar tis idd anders als je je brood ermee moet verdienen.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:58 schreef Tokus het volgende:
Dat niet nee, maar op het moment dat mensen naar je toe komen en zeggen dat ze je album gedownload hebben en het te gek vinden, maar duidelijk blijkt dat ze het niet gekocht hebben, dan denk ik dat je als artiest ook iets hebt van "flikker op".
Daar heb je gelijk in. Dat zou ook wel een beetje vreemd staan. Maar ik blijf er bij dat de waarde van een plastichoesje, booklet, en cd vervaagd met de komst van mp3, mp3spelers etc.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:58 schreef Tokus het volgende:
Dat niet nee, maar op het moment dat mensen naar je toe komen en zeggen dat ze je album gedownload hebben en het te gek vinden, maar duidelijk blijkt dat ze het niet gekocht hebben, dan denk ik dat je als artiest ook iets hebt van "flikker op".
ik heb diverse bands gesproken die zeiden dat sommige fans vragen of ze hun gebrande cd willen signeren....quote:Op donderdag 26 februari 2004 00:01 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Dat zou ook wel een beetje vreemd staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |