Traumahelikopter mag jongen niet redden
MEPPEL/ASSEN - Een Duitse traumahelikopter uit Rheine heeft zaterdagmiddag het leven gered van een Nederlands jongetje. De Nederlandse traumahelikopter mocht de lucht niet in, omdat het dagelijks toegestane aantal vluchten al was bereikt.
Om het kind te vervoeren vanuit het ziekenhuis in Meppel naar een gespecialiseerd ziekenhuis buiten de regio, wilde de ambulancedienst Drenthe de traumahelikopter inschakelen die is gestationeerd bij het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De milieuvergunning laat echter slechts een beperkt aantal vluchten toe, waardoor de helikopter in Nijmegen aan de grond bleef.
Dit schoot W. de Vrij, directeur van de Regionale Ambulance Voorziening Drenthe in het verkeerde keelgat: "De Duitse collega's waren bereid het kind op te halen en door te vliegen naar Wilhemshafen in Duitsland. De milieuvergunningen in Nederland zijn te beperkt. Als het Duitse traumateam niet zo accuraat had gereageerd, dan was het voor dit jongetje slecht afgelopen. Nu leeft het tenminste nog", aldus De Vrij.
-------
Welke idioot verzint het dat zo'n milieurregel boven een mensenleven gaat?
Dit is echt zo'n voorbeeld van volstrekt doorgeslagen wetgeving in Nederland.
quote:Blijkbaar niet.
Op zondag 15 juli 2001 21:57 schreef waspman het volgende:
gelden die milieu-eisen dan niet voor Duitse helicopters die boven Nederland vliegen??????
wat ik mij nou zat af te vragen: stel dat het fout gegaan was met dat jongetje, kun je dan als ouders degenen die ervoor gezorgd hebben qua milieuregels dat de heli niet mocht vliegen, die personen aanklagen?
quote:?????????????
MEPPEL/ASSEN - Een Duitse traumahelikopter uit Rheine heeft zaterdagmiddag het leven gered van een Nederlands jongetje. De Nederlandse traumahelikopter mocht de lucht niet in, omdat het dagelijks toegestane aantal vluchten al was bereikt.
quote:jeeez... in dit dat wordt het inderdaad wel te erg met de regeltjes hoor.
Om het kind te vervoeren vanuit het ziekenhuis in Meppel naar een gespecialiseerd ziekenhuis buiten de regio, wilde de ambulancedienst Drenthe de traumahelikopter inschakelen die is gestationeerd bij het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De milieuvergunning laat echter slechts een beperkt aantal vluchten toe, waardoor de helikopter in Nijmegen aan de grond bleef.
AAAHHHHHRRGGGHHH. wat mogen we toch blij zijn dat we in 'regeltjesland' wonen, waar alles teminste netjes met regeltjes is geregeld.
Ben benieuwd wanneer in een vergunning moet gaan aanvragen om een potje uit m'n neus te halen.
quote:Tssss, nee, dat is mileutechnisch gezien juist. Een helikopter in nijmegen hebben staan, en dan een 1 uit duitsland laten komen.
Dit schoot W. de Vrij, directeur van de Regionale Ambulance Voorziening Drenthe in het verkeerde keelgat: "De Duitse collega's waren bereid het kind op te halen en door te vliegen naar Wilhemshafen in Duitsland. De milieuvergunningen in Nederland zijn te beperkt. Als het Duitse traumateam niet zo accuraat had gereageerd, dan was het voor dit jongetje slecht afgelopen. Nu leeft het tenminste nog", aldus De Vrij.
pffff, 'k word maar eens tijd om naar Jamaica ofzo te verhuizen.
quote:Duidelijk mensen die geen weet van de maatschappij hebben.
Welke idioot verzint het dat zo'n milieurregel boven een mensenleven gaat?
quote:helemaal mee eens.
Dit is echt zo'n voorbeeld van volstrekt doorgeslagen wetgeving in Nederland.
Als je zo gaat beginnen kun je net zo goed zeggen dat er per etmaal maximaal 5 ambulances met kabaal naar het ziekenhuis mogen rijden.
Dit land gaat zo echt nog eens kapot
Maar als er levens GERED moeten worden dan moeten de regeltjes worden opgevolgd. Sorry maar hier raak ik de draad even kwijt, toch best wel een k**land als we dit laten gebeuren...
quote:Ik kan me niet voorstellen dat ik bij zo'n ziekenhuis zou wonen en zou klagen als er te vaak een traumahelicopter overkomt terwijl ik weet dat die mensenlevens kan redden.
Op zondag 15 juli 2001 22:03 schreef koekie.net het volgende:
Klote vergunningen. Waarvoor hebben ze die dingen nu aangeschaft... De milieu-eisen zullen wel slaan op de geluidshinder van die dingen.
Situatie nu: In Nijmegen een heli, maar zit aan de toegestane vlieguren qua milieu, dus niet vliegen. In groningen staat er een maar die is nog niet operationeel. MAW was deze wel operationeel ging die vliegen. Dat mag wel. Ook mogen er meer heli's komen, maar dat duurt nog ff.
Graag hier antwoord op. Wat is er tegen om 1 heli de vlieguren van 3 heli's te laten maken. Ik vind het weer echt iets voor nederland, voorbeeld 1 heli mag 3 keer uitvliegen, daarna grounded. Maar als je 3 heli's hebt mag er 9 keer gevlogen worden, ja dat helpt wel he, meer heli's meer milieu belasting (materialen waarvan ze gemaakt moeten worden), meer mensen nodig (er is al een tekort), ik volg het niet meer
Nog ff iets wat ik afvraag, als het iemand van het koninklijk huis of van de regering was, vloog dat ding dan ook niet?????
die k** regering met hun k** regels
Vraag me af als iemand van het Koningshuis daar had gelegen of die regel dan ook nog van kracht was.
Dit is werkelijk te zot voor worden. Er wordt een dure heli aangeschaft maar er mag niet mee gevlogen worden. Wat kost het wel niet om dat ding werkeloos aan de grond te laten staan??
Ik zeg niet dat ik achter de beslissing sta, maar zoals de grote filosoof Johan ooit zei "elk voordeel hep zijn nadeel" en "De bal ken twee kanten uit"
[Dit bericht is gewijzigd door Da hopman op 16-07-2001 09:50]
Milieu-eisen
Wie wil nou nog in vredesnaam kinderen groot brengen in dit land.
(meer woorden heb ik voor zo'n idiote regelgeving niet over, het spijt me)
Greetz,
Joe Kurr
quote:Zeikerd
Op maandag 16 juli 2001 09:38 schreef Da hopman het volgende:
Ik zal even advocaat van de duivel spelen:
Die milieuregels zijn afgesproken om de overlast in Nijmegen te beperken. De heli zou van Assen naar een anderel locatie gaan (niet zijnde Nijmegen). Om overlast met de buurt te beperken zijn er een aantal vluchten per dag afgesproken. Op dit moment is er in Nijmegen een groot evenement gaande(vierdaagse(-feesten)) waar tienduizende mensen op afkomen. Op het moment dat daar wat gebeurd en de helicopter zou onderweg zijn om iemand van A naar B te vervoeren terwijl er daar in de (eu)regio een heli beschikbaar was, was ook een hoop geklaag op gang gekomen. En denk eens aan Schiphol/hoofddorp hoe de mensen daar klagen over het aantal overkomende vliegtuigen. En dan kun je ook nog zeggen dat de mensen die daar wonen er voor gekozen hebben om daar te wonen terwijl bekend is dat er een vliegveld is, terwijl in Nijmegen pas sinds een paar jaar de heli aanwezig is.Ik zeg niet dat ik achter de beslissing sta, maar zoals de grote filosoof Johan ooit zei "elk voordeel hep zijn nadeel" en "De bal ken twee kanten uit"
stel nou dat het jou kind was !
Uiteraard maakt die boom die 10 meter verderop omgehakt wordt niets uit, want die is om papier van te maken voor die papierstapel onnodige troep formuliertjes in onze burocratische maatschappij. En laat daar nou net één of ander uitzonderings regeltje voor gemaakt zijn door de mensen die daar er baat bij hebben.
(lees voor boom één of ander mileu-gedoe wat op een gelijksoortige schijnheilige manier zo afgehandeld wordt.)
Logisch toch
&
[Dit bericht is gewijzigd door HighPriority op 16-07-2001 11:07]
Ik bedoel, vele industrien vervuilen het milieu en Nederland doet er weinig aan, initiatieven om het milieu te ontlasten worden afgekocht omdat de economie belangrijker is dan het milieu en nu blijkt zelfs een mensenleven minder waard te zijn dan milieu dat al minder waard is dan geld.....over devaluatie gesproken!
Nederland kennende gaat dit in de doofpot, maar ik wil dit laten escaleren. Laat hen bloeden en lijden die dit veroorzaakt hebben!!!
Wat kunnen we er tegen doen? Zijn er mensen die iets kunnen organiseren? Misschien kan iemand Willibrort inschakelen? Of een Breekijzer er tegen aan gooien?
je klaagt toch ook niet dat een ambulance 's nachts de sirene gebruikt?
Rheine - Meppel is trouwens hemelsbreed ongeveer net zo ver als Nijmegen - Meppel. Maar het blijft onzinnig dat er geen heli in NL beschikbaar is om die jongen te vervoeren, al was het maar omdat die jongen nu in Duitsland ligt en z'n ouders waarschijnlijk veel verder moeten reizen dan wanneer hij in NL (Groningen??) zou liggen.
Met de ramp in Volendam werd de trauma heli niet gebruikt omdat deze alleen overdag mocht vliegen. De heli mocht iig niet na 19:00 uitvliegen als ik het me goed herinner.
Erg handig, al die regeltjes... Met speciale dank aan de ministers. Vraag me toch af hoe ze zouden reageren als het een keer een van hun familieleden betreft.
quote:Ik kan me voorstellen dat er in de regeltjes voor de trauma heli iets staat dat ze niet zomaar voor een gebroken been mogen gaan vliegen. En als zo'n ding dag en nacht in de lucht is kun je je ook gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.
Op maandag 16 juli 2001 11:19 schreef links234 het volgende:
in Buitenveldert (Amsterdam) waar de Amsterdamse Traumaheli opsteeg, begonnen mensen te klagen over het geluid en spanden rechtzaken aan. Daarom mocht dat ding niet 's nachts vliegen. Typisch geval van NIMBY gedrag dus. Er zal in nijmegen ook wel zoiets spelen.je klaagt toch ook niet dat een ambulance 's nachts de sirene gebruikt?
En zo'n sirene van een ambulance zal me niet echt boeien. Meestal is die toch snel weer weg, en volgens mij wordt die sirene alleen aangezet als het echt nodig is. De zwaailampen hoor je sowieso niet en zijn voor mensen buiten (zeker als het donker is) wel goed te zien.
Die sirene zetten ze wel aan op gevaarlijke punten. Ik heb eens gelezen dat een ambulance (/brandweerauto/politieauto) met zwaailicht maar zonder sirene nog steeds geen voorrangsvoertuig is, dat ze zich dus nog steeds net zo aan de regeltjes moeten houden als ieder ander.)
quote:
Op maandag 16 juli 2001 11:54 schreef mob_boss het volgende:
HEB JE VAN FOK.NL GECOPIED EN GEPAST
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |