abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1215155
quote:
Op zondag 15 juli 2001 22:10 schreef evert het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat ik bij zo'n ziekenhuis zou wonen en zou klagen als er te vaak een traumahelicopter overkomt terwijl ik weet dat die mensenlevens kan redden.
Moet ik dan ook klagen tegen het gebruik van sirenes door brandweer of ambulance?


Zelf wonen wij tegenover de landingsplek van een trauma-helicopter en zelfs snachts hebben we er minder lawaai (en last) van dan een opgevoerde scooter. Dus dat valt wel mee.

Als het mijn kleine was geweest die daar lag had ik nog wel eens mee willen maken of die heli niet op zou stijgen. Ik denk dat ik de verantwoordelijke een mes op zijn strot zou zetten, letterlijk. Good for him. ligt de verantwoordelijkheid tenminste bij mij.

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  maandag 16 juli 2001 @ 13:42:53 #27
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_1215742
quote:
Op maandag 16 juli 2001 11:32 schreef Light het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat er in de regeltjes voor de trauma heli iets staat dat ze niet zomaar voor een gebroken been mogen gaan vliegen. En als zo'n ding dag en nacht in de lucht is kun je je ook gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.

En zo'n sirene van een ambulance zal me niet echt boeien. Meestal is die toch snel weer weg, en volgens mij wordt die sirene alleen aangezet als het echt nodig is. De zwaailampen hoor je sowieso niet en zijn voor mensen buiten (zeker als het donker is) wel goed te zien.


Een ambulance rijdt niet veel harder dan de rest van het verkeer (ongeveer 70km/h in de stad), dus hoor je die nog redelijk lang, ook omdat het geluid ervan weerkaatst tegen gebouwen. Een helikopter vliegt rond de 2 a 300 km/h en heeft geen sirene. Die hoor je dus veel korter dan een ambulance.
Tegenwoordig gebruiken ze ook al NOTAR helikopters als vliegende ambulance. deze heli's hebben geen tailrotor (NOTAR staat voor NO TAil Rotor) en zijn daardoor veel stiller. De tailrotor is namelijk de grootste bron van herrie op een helikopter.
Het zal hier waarschijnlijk gaan om het idee dat mensen hebben: "helikopter = geluidsoverlast"
Wat mij betreft kunnen ze die trauma-heli's 24-7 inzetten als dat nodig is.

Greetz,

Joe Kurr

Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  maandag 16 juli 2001 @ 15:09:57 #28
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_1216376
Hallo, daar is de advocaat van de duivel weer even:Ziekenhuis: Jongen was niet in levensgevaar

Uitgegeven: 16-7-2001 14:00
Laatst gewijzigd: 16-7-2001 14:43

MEPPEL - Het jongetje dat zaterdagmiddag halsoverkop door een Duitse traumahelikopter vanuit Meppel naar Wilhelmshaven is vervoerd, verkeerde niet in levensgevaar. Dit zei maandag W. van Ittersum, directeur algemene zaken van het Diaconessenhuis in Meppel.

Zijn uitlating staat haaks op die van directeur W. de Vrij van de Regionale Ambulance Voorziening Drenthe (RAV), die afgelopen zaterdag een vergeefs beroep deed op een Nederlandse traumahelikopter. De Vrij was woedend dat de traumaheli de lucht niet in mocht en zei dat het jongetje zijn leven dankte aan het accurate optreden van het Duitse traumateam.

Het jongetje lag volgens Van Ittersum van het Diaconessenhuis aan de beademingsapparatuur en had door het ziekenhuis in Meppel voorlopig nog kunnen worden behandeld. "Het kind is afkomstig uit Duitsland en zijn situatie was daar in een ziekenhuis bekend. Daarom kozen wij ervoor het kind naar Duitsland te brengen. Hiervoor hebben wij de ambulancedienst ingeschakeld. Waarom zij voor een traumahelikopter hebben gekozen, is ons niet bekend. Dat gaat buiten ons om", aldus Van Ittersum.

De Vrij laat maandag in een reactie weten dat op verzoek van de hoofdarts van de kinderafdeling van het ziekenhuis in Meppel een helikopter is geregeld. "Volgens de behandelend kinderarts was de toestand van het kind dermate slecht dat helikoptervervoer noodzakelijk was."

Juridisch geharrewer

De Vrij klaagde zaterdag zijn nood over de inzet van traumaheli's in Nederland, nadat het Radboudziekenhuis in Nijmegen had geweigerd een heli naar Meppel te sturen. "Het is frustrerend dat de heli's door juridisch geharrewar maar zeer beperkt gebruikt mogen worden", zei hij. Daarbij doelde hij op de milieuvergunning die slechts een beperkt aantal vluchten per dag toelaat.

Directeur B. Berden van het Radboutziekenhuis liet daarop weten dat zijn weigering niets met de milieuvergunning te maken had. In zijn ogen was het geval in Meppel niet spoedeisend genoeg. Bovendien mogen de Nederlandse traumaheli's de grens niet passeren.

Het ministerie van Volksgezondheid werkt aan uitbreiding van het aantal traumahelikopters en dus ook vluchten. Zo is er inmiddels voor het noorden van het land een traumahelikopter in Groningen gestationeerd. Deze kan echter door capaciteitsproblemen nog niet de lucht in

Het leven van een grasmaaier gaat zelden over rozen.
  maandag 16 juli 2001 @ 15:17:08 #29
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1216429
"Ho, ho, voordat u gaat opstijgen, moet u eerst deze formulieren invullen en indienen bij loket 4, alleen geopend op dinsdag t/m donderdag van 11:00 uur tot 12:00 uur en van 15:00 uur tot 15:30 uur. Vergeet niet de parafen te ondertekenen.
En.. Opstijgen mag alleen tussen 11:00 uur tot 15:30 uur. Prettige dag verder."
The Internets, I needs it..
  maandag 16 juli 2001 @ 15:41:17 #30
3542 Gia
User under construction
pi_1216578
Ik vind gewoon dat het niet uit moet maken hoe vaak een trauma-helicopter vliegt. Als het nodig is, is het nodig. Dat ding is er om levens te redden.

Ga a.u.b. niet zitten zaniken over geluids-overlast.

Ik vind het geluid van een helicopter niet hinderlijk, en de meeste kinderen vinden het gaaaaf, als er een helicopter over komt.

pi_1216597
Belachelijk. Als het om schiphol gaat komt men elke keer met economische groei dit en dat, nee we kunnen niet minder vliegen, schiphol moet kunnen blijven groeien, in het belang van het land bla bla yade yade, en worden keer op keer de regels overtreden en uitgerekt, en dan gaat het over één helicopter, die ook nog eens mensenlevens redt en dan gaan ze zich opeens wel aan de regeltjes houden.

Degene die dit verzonnen heeft mogen ze van mij uit een vliegende helicopter smijten.

Als die dan tenminste wel mag opstijgen.

Unox, the worst operating system.
  maandag 16 juli 2001 @ 15:47:45 #32
136 V.
Like tears in rain...
pi_1216617
quote:
Op maandag 16 juli 2001 15:43 schreef Schorpioen het volgende:
Als die dan tenminste wel mag opstijgen.
Als ze een leven moeten redden moeten ze uit de lucht blijven.
Misschien dat ze inderdaad mogen opstijgen om er een te kosten...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1216629
quote:
Op maandag 16 juli 2001 15:43 schreef Schorpioen het volgende:
Belachelijk. Als het om schiphol gaat komt men elke keer met economische groei dit en dat, nee we kunnen niet minder vliegen, schiphol moet kunnen blijven groeien,
Je zegt het zelf al, geld is in nld belangrijker dan mensenlevens.
Net zoals bestrijding van de kleine vergrijpen (verkeersovertredingen, brommertjes enz.) belangrijker is dan de echte jeugdcriminaliteit, diefstal en vandalisme. Om maar niet te spreken van de georganiseerde misdaad.
To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')