Over het algemeen ben ik het met je eens, dit album klinkt zeker de eerste paar keer luisteren behoorlijk 'vlak'. Reise Reise is een goede binnenkomer, maar hakt er niet lekker in zoals op andere albums.quote:Op zondag 26 september 2004 23:58 schreef lzandman het volgende:
Heb 'm afgelopen vrijdag gekocht bij Plato en het hele weekend geluisterd. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: "Reise, Reise" is in mijn ogen het slechtste Rammstein album tot nu toe. Zeker na zo'n kanjer van een album als "Mutter" is RR een simpel, vlak album.
Het album bevat in mijn ogen slechts twee positieve uitschieters. De eerste is de titeltrack, "Reise, Reise". Het is een lekkere krachtige introductie tot het album, alleen een stuk minder afwisseld dan bijv. Mutter's "Mein Herz Brennt". De tweede is het prachtige "Ohne Dich". Een krachtige ballad die met een lekker meezingbaar refrein. Daarnaast denk ik dat ik "Amour" nog wel leuk ga vinden. Maar de rest van de songs zijn allemaal vlak of zijn herhalingen van al eerder vertoonde truukjes.
'Ohne Lust' heeft wel een goede podium-act potentiequote:Ik heb zeer veel zin in het concert op 5 nov., maar hoop toch dat ze vooral veel ouder werk zullen spelen.
Over het algemeen vind ik het jammer dat het echte harde van Rammstein (de Tanz-metal / industrial stijl) er wel vanaf is. Na 'm wat vaker beluisterd te hebben heb ik meer het idee dat ze steeds meer naar symfonische of melodieuze rock gaan. Op zich niks mis mee, maar het harde beukwerk is toch wat Rammstein een beetje maakt. Daarnaast heeft Reise Reise iets teveel ballad-achtige nummers met een rock-kantje, zoals Los (zeer teleurstellend vond ik deze).quote:Op maandag 27 september 2004 12:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Over het algemeen ben ik het met je eens, dit album klinkt zeker de eerste paar keer luisteren behoorlijk 'vlak'. Reise Reise is een goede binnenkomer, maar hakt er niet lekker in zoals op andere albums.
Behalve een andere verpakking, ook een andere inhoud? Is de lmtd duurder?quote:Op zondag 26 september 2004 22:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ook denk ik (ik weet het verschil niet) Heb in ieder geval zo'n uitklapcd zonder hard hoesje. Stond lmtd edition op, dus zal wel
Nee, geen bonustracks. De rode limited van Mutter had alleen een cd'tje met wat livemateriaal. Hallelujah was een b-kantje.quote:Op maandag 27 september 2004 12:46 schreef Stpan het volgende:
[..]
Behalve een andere verpakking, ook een andere inhoud? Is de lmtd duurder?
Bij Mutter miste je bij de 'gewone' versie het briljante nummer Hallelujah (zo'n verschrikkelijk tof nummer, en ik heb em niet op CD). Geen bonustracks ditmaal?
Wat dus een grote fout was omdat dit door de meeste fans als het beste nummer word beschouwd. Het nummer stond trouwens op een single en de Japanse versie van Mutter.quote:Op maandag 27 september 2004 12:57 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nee, geen bonustracks. De rode limited van Mutter had alleen een cd'tje met wat livemateriaal. Hallelujah was een b-kantje.
quote:Op maandag 27 september 2004 12:58 schreef gijsje79 het volgende:
Effen een tandje harder.
staat ook op de soundtrack van resident evil als ik me niet vergis.quote:Op maandag 27 september 2004 13:26 schreef Djaser het volgende:
[..]
Wat dus een grote fout was omdat dit door de meeste fans als het beste nummer word beschouwd. Het nummer stond trouwens op een single en de Japanse versie van Mutter.
Hallelujah werd overigens nog gespeeld in het Gelredome destijds. In de trein terug kwamen de opmerkingen als 'dat ene nummer kende ik niet'. Het werd dan ook niet met veel enthousiasme ontvangen tijdens het concert wegens gebrek aan herkenbaarheid.quote:Op maandag 27 september 2004 13:26 schreef Djaser het volgende:
[..]
Wat dus een grote fout was omdat dit door de meeste fans als het beste nummer word beschouwd. Het nummer stond trouwens op een single en de Japanse versie van Mutter.
Ja dat zou ook hebben gekund.......quote:Op maandag 27 september 2004 15:12 schreef Seborik het volgende:
Of je koopt de single via Ebay.
Het harde beukwerk is er wel vanaf, maar dat was het ook al bij Mutter, wat ik hun slechste album vindt. Het is allemaal te gepolijst en het lijkt alsof de bandleden dat album hebben gemaakt om zowel het publiek als de fans tevreden te houden. Een nummer als "Ich Will" is gewoon te braaf om echt Rammstein te zijn van het kaliber "Sehnsucht" en "Herzeleid", net als een paar andere nr's op hetzelfde album.quote:Op maandag 27 september 2004 12:46 schreef MrData het volgende:
[..]
Over het algemeen vind ik het jammer dat het echte harde van Rammstein (de Tanz-metal / industrial stijl) er wel vanaf is. Na 'm wat vaker beluisterd te hebben heb ik meer het idee dat ze steeds meer naar symfonische of melodieuze rock gaan. Op zich niks mis mee, maar het harde beukwerk is toch wat Rammstein een beetje maakt.
Wat hij zegtquote:Op maandag 27 september 2004 16:02 schreef Seborik het volgende:
Ik mis het beukwerk niet zo. Op Reise Reise hoor je het beukwerk nog wel terug, maar het is wat geraffineerder. Ik hou eigenlijk meer van de tekstuele Rammstein dan van het gerag. Wat je ook kunt zien als puberbeuk om de hoegenaamde jongere fans aan te spreken. Van Herzeleid en Sehnsucht vond ik het jammer dat het tekstuele soms wat werd weggedrukt door het gebeuk en geram. Reise Reise vind ik een mooie synthese van muziek en tekst (en beter geslaagd dan Mutter) met nog steeds het sarcasme, cynisme en de ironie die te vinden was op de eerdere albums in de vorm van tekst, maar ook met muzikale grapjes. Wanneer het een tweede Herzeleid zou zijn geworden, zou het me ook zijn gaan vervelen.
Ik verwacht ook dat het live wat ruiger zal klinken en er wat meningen bijgesteld zullen worden na de concerten.
Dat is balenquote:Op maandag 27 september 2004 16:07 schreef Seborik het volgende:
Ha, en moet je eens horen hoe Amerika gaat schallen wanneer tienduizend mensen dat meezingen!
Helaas heb ik zelf geen kaartje.
Bij Mutter hoor ik het beukwerk nog goed terug in de meeste nummers (Links 2,3,4, Spieluhr, Mein herz brent, Feuer frei etc.). Reise Reise heb ik nog niet en dat gaat waarschijnlijk nog wel een paar weken duren maar ik vrees het ergstequote:Op maandag 27 september 2004 15:55 schreef Archeodude het volgende:
[..]
Het harde beukwerk is er wel vanaf, maar dat was het ook al bij Mutter, wat ik hun slechste album vindt. Het is allemaal te gepolijst en het lijkt alsof de bandleden dat album hebben gemaakt om zowel het publiek als de fans tevreden te houden. Een nummer als "Ich Will" is gewoon te braaf om echt Rammstein te zijn van het kaliber "Sehnsucht" en "Herzeleid", net als een paar andere nr's op hetzelfde album.
Klopt, heb ik ook last van. Ik vind dat nummer Stripped van hen ook niet om aan te horen. Volgens mij was dat ook het laatste nummer bij het concert in het Gelredome en toen liep iedereen wegquote:Op maandag 27 september 2004 18:17 schreef ondeugend het volgende:
Mijn algemene indruk na 1 keer luisteren is toch wel dat het weer lekker is. Alleen Duitsers die in de engelse taal zingen .... daar kan ik niet aan wennen (Amerika)
Ik vind Hallelujah helemaal geen goed nummer. En de meeste fans vonden dat het beste nummer? Kan me niet voorstellen dat iemand dat nummer mooier vind dan Mein Herz Brennt. Nou ja, smaken verschillenquote:Op maandag 27 september 2004 13:26 schreef Djaser het volgende:
Bij het nummer Amerika is dat een van de vele grappigheden in het nummer.quote:Op maandag 27 september 2004 18:17 schreef ondeugend het volgende:
Mijn algemene indruk na 1 keer luisteren is toch wel dat het weer lekker is. Alleen Duitsers die in de engelse taal zingen .... daar kan ik niet aan wennen (Amerika)
Mein herz brennt is idd wel beter maar Halleluja behoort toch echt wel tot de betere nummers die ze geschreven hebben.quote:Op maandag 27 september 2004 18:38 schreef lzandman het volgende:
[..]
Ik vind Hallelujah helemaal geen goed nummer. En de meeste fans vonden dat het beste nummer? Kan me niet voorstellen dat iemand dat nummer mooier vind dan Mein Herz Brennt. Nou ja, smaken verschillen
Jawohl!quote:Op maandag 27 september 2004 19:36 schreef Keraunos het volgende:
Weet iemand trouwens wat de inspiratie / aanleiding voor het nummer Mein Teil is? Toch niet toevallig die 2 duitse kanikbalen?
quote:Op maandag 27 september 2004 19:36 schreef Keraunos het volgende:
Weet iemand trouwens wat de inspiratie / aanleiding voor het nummer Mein Teil is? Toch niet toevallig die 2 duitse kanikbalen?
Kewl, kreeg al dat idee toen ik de lyrics een na las.quote:Op maandag 27 september 2004 19:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jawohl!
Ik vind Stripped juist een van de beste nummersquote:Op maandag 27 september 2004 18:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Klopt, heb ik ook last van. Ik vind dat nummer Stripped van hen ook niet om aan te horen. Volgens mij was dat ook het laatste nummer bij het concert in het Gelredome en toen liep iedereen weg![]()
dat komt omdat het origineel ook al erg ok isquote:Op maandag 27 september 2004 20:41 schreef MrData het volgende:
[..]
Ik vind Stripped juist een van de beste nummersVooral de lange live versie, daar zitten wat extra gitaar dingetjes in. En dat Engels heeft juist wel wat bij dit nummer, het is voor de Engelse taal geschreven en niet vertaald, zoals die versies van Du Hast en Engel.
Ben hem nu ook even aan het downloaden, is zeer benieuwdquote:Op maandag 27 september 2004 21:15 schreef grunge-metal het volgende:
Ik ga hem deze week halen, ben benieuwd hoe de nummers die ik nog niet ken op het album zijn!
Ik ben het wel met je eens, na 4 nummers gehoort te hebbenquote:Op maandag 27 september 2004 21:39 schreef Scriptkiddie het volgende:
Tsja ik ben R+ fan in hart en nieren en ik vind het mooi dat ze eens wat anders zijn gaan doen.
Het is toendertijds al bekend gemaakt dat dit album anders (minder hard) zou gaan klinken. Ik denk dat de echte Rammsteinfans dit album ook zeker op hun eigen manier kunnen waarderen. Als je af en toe eens Rammstein luistered maar ook naar 80.0000 andere bands, tsja dan kan het je misschien teleurstellen.
Ik weet zeker als ze weer een album ala Herzeleid of Sehnsucht hadden gemaakt dat iedereen hier nu liep te zeuren dat R+ niet vernieuwend genoeg meer was. Nu doen ze eens wat vernieuwends en juist, we zijn weer niet tevreden (de meeste dan).
Ik vind het gewoon een gaaf album want, het klinkt gewoon gaaf! Heel simpel toch? Sommige lyrics zijn heel erg duister maar ja de nummers zijn niet "hard" genoeg volgens sommige dus is het per definitie gelijk al slecht. Luister eens een paar keer goed naar deze muziek en denk niet aan de vorige albums terug. Leer luisteren naar deze nummers en ik weet zeker dat je de meeste zal gaan waarderen.
Sterker nog des te meer je dit album hoort, des te beter het word. Dit is zo'n album dat naar je toe moet groeien. Nummers zoals "Amerika" vind meestal 90% goed want het klinkt pakkend en simpel maar nummers zoals Dalai Lama moet je gewoon leren begrijpen.
Ik ben altijd in voor vernieuwing en dus nu ook weer. Als ik de beuk nummers wil horen, dan zet ik de oude cd's op. Voorlopig blijft deze schijf tot het concert zowiezo in me cd speler zitten en ik weet zeker dat er op de concerten weer een heel spektakel van gemaakt word.
De mensen die door deze topics zijn gaan twijfelen over de aanschaf, mja lees dan nog maar een keer door wat ik net getypt hebt. Laat je niet door mensen die het minder vinden van de wijs brengen. Ieder z'n mening over iets toch?
Just my 2 cents.
Ik had gehoopt dat die intro van Heirate Mich wasquote:Op maandag 27 september 2004 22:00 schreef Stpan het volgende:
Wat een anti-climax was dat in het Gelredome zeg.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |