abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17331604
Ik heb vorige week weer een paar nieuwe Puma Platinumpjes gehaald namelijk deze (De Cerchione)

Alleen heb ik er natuurlijk weer niet bij stil gestaan dat de suede vlakken van de schoenen wel eens snel goor zouden kunnen worden en nogal wat onderhoud nodig zouden hebben...

Dus nadat ik ze voor de eerste keer aan had gehad, was het sueden deel dus meteen al wat vies (modder/vuil). Weet iemand hoe ik dit er weer uit kan krijgen? en hoe ik dit het beste wat kan onderhouden? Want de schoenen zijn me iets te duur (200 euro) om na 2 maand bij het grofvuil te zetten...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  maandag 23 februari 2004 @ 08:27:54 #2
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_17333140
-niet poetsen
maar:
schoon borstelen (zijn special borstels voro met aan de ene kant haartjes en aan de andere kant rubber.

Ook is het aan te bevelen om het ook een keer in te spuiten (waterdichT)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_17341981
Hmm het lijkt me toch niet echt handig om met een borstel over het suede heen te borstelen... Volgens mij wordt het dan helemaal ruw...

Zodra ik ze goed schoon heb zal ik ze idd eerst ff laten inspuiten!

[edit]

Zo iets bedoel je?

[ Bericht 16% gewijzigd door -Jay-20- op 23-02-2004 23:46:26 ]
pi_17350205
Je hebt van die speciale suede blokjes waar je je schoenen mee kan borstelen (van Tana heb ik hem) en ik denk dat dat bovenstaande borsteltje echt te grof is.
En je kan het ook inspuiten met een beschermlaklaagje, dat heb ik ook gedaan
Het werkt wel.
En ik zou het de schoenmaker even vragen als je zo'n blokje gaat halen (als je dat gaat doen he)

pi_17350369
quote:
Op maandag 23 februari 2004 23:34 schreef -Jay-20- het volgende:
Hmm het lijkt me toch niet echt handig om met een borstel over het suede heen te borstelen... Volgens mij wordt het dan helemaal ruw...
Psst, da's nou net de bedoeling!
  woensdag 25 februari 2004 @ 11:09:49 #6
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_17350623

Kan ook met een gewoon gummetje.

pi_17350820
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:57 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Psst, da's nou net de bedoeling!
Uhm... Nee da's niet de bedoeling...
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:47 schreef Lolalala het volgende:
Je hebt van die speciale suede blokjes waar je je schoenen mee kan borstelen (van Tana heb ik hem) en ik denk dat dat bovenstaande borsteltje echt te grof is.
En je kan het ook inspuiten met een beschermlaklaagje, dat heb ik ook gedaan
Het werkt wel.
En ik zou het de schoenmaker even vragen als je zo'n blokje gaat halen (als je dat gaat doen he)

Thanx Ik loop vanmiddag wel ff bij de schoenmaker naar binnen, Ff kijken wat die er over te zeggen heeft.
pi_17354598
Als je suede in de stoom van een fluitketel of pannetje met water houd gaan de "haartjes" omhoog staan dan kan je het vuil er beter uit borstelen.. en de kleur frist er ook van op...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_17412056
Suèdeborsteltje en zo'n gumachtig blokje. Werkt bij mij prima. Je hebt ook sprays e.d. om de kleur eventueel weer te herstellen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_17484263
Tis Suède en geen Nubuck..........Heb je nl. weer een Nubuckblokje voor

(De één is de opgeruwde binnnezijde en de andere de opgeruwde buitenzjde van de huid)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')