abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 april 2004 @ 11:58:58 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18439973
File transfer via Sitecom BT en Motorola V5xx serie

Stap 1: Ga naar My bluetooth places (rechtsondertaakbalk bt icoontje rechterklik "explore my bluetooth places.)

Stap 2: Klik links onder bluetooth tasks op "View Devices in range"

Stap 3: Dubbelklik de betreffende V525

Stap 4: U ziet 3 iconen, Dial-up, Obex Filetransfer en natuurlijk Obex Object push on Motorola phone..

Stap 5: Rechtsklik de laatste (Obex Object Push) en paste de .jar file.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 16:45:36 #27
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_18977971
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn 6230 te laten verbinden met mijn Sitecom Dongle. Heb alle drivers goed geinstalleerd, dongle wordt gewoon herkend, telefoon ziet alle andere bluetooth aansluitingen wil maar die in mijn pc niet. Als ik via de pc suite verbinding probeer te leggen kan ik alleen kiezen uit COM 1 en COM 2, volgens mij 2 plaatsen waar mijn Dongle geenszins geinstalleerd is.

Iemand enig idee?
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 mei 2004 @ 17:11:31 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18978439
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 16:45 schreef Kamphuys het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn 6230 te laten verbinden met mijn Sitecom Dongle. Heb alle drivers goed geinstalleerd, dongle wordt gewoon herkend, telefoon ziet alle andere bluetooth aansluitingen wil maar die in mijn pc niet. Als ik via de pc suite verbinding probeer te leggen kan ik alleen kiezen uit COM 1 en COM 2, volgens mij 2 plaatsen waar mijn Dongle geenszins geinstalleerd is.

Iemand enig idee?
Ik hoop van de week een 6230 te scoren en te kijken, maar ik verwacht dat het op dezelfde manier moet als de serie 60.
Maak eerst via my bluetooth places een connectie met de compoort op de nokia. Start daarna Mrouter.

waarschijnlijk kan je nu wel voor de BT poorten kiezen.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 17:51:40 #29
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_18979221
Hmm, ik heb wel dat blauw/witte icoontje rechtsonderin, Mijn Bluetoothlocaties heb ik inmiddels ook, stap 2 helemaal gedaan, telefoon geautorisseerd etc.. etc... Alleen dat Mrouter kan ik niet kiezen (icoon heeft gewoon de naam van mijn pc) en ik kom dus niet in dit schermpje:

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:53:39 #30
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_18980738
Ik kan inmiddels files overzenden, gewoon via Windows, Nokia PC Suite wil nog niet omdat ik nog steeds de goede COM port niet kan selecteren.
pi_18984882
Ik kan ook geen com poorten aanpassen. Nokia 6600. Via My Bluetooth places kan ik alleen proberen om een connectie te maken met de serial port op de Nokia maar dat doet ie mooi niet.

Ik heb wel gelezen in de help van de pc/suite dat je de compoorten kan aanpassen in het configuratiescherm van het programma nadat je verbinding hebt gemaakt met je nokia. Lekker handig!
pi_18986536
Bij de sitecom dongle zit een verlengkabeltje om de dongle in te steken. (zo kan je de dongle op een USB poort achter op je pc aansluiten en makkelijk aan en af koppelen) Op mijn laptop werkt dat wel maar op mijn desktop dus niet. Ik heb net het kabeltje verwijderd en de dongle direct in de pc gestopt en toen kon er dus wel een verbinding gemaakt worden

Tevens heb ik de nieuwe pc-suite van de site van nokia gedownload. Deze is van 6 mei jl.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 12:55:45 #33
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_19043422
En ik ben er nog steeds mee aan het stoeien.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 14:10:13 #34
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_19045272
Nou ik had het even werkend, puur toeval denk ik, andere versie van PC Suite geprobeerd en toen werkte het wel. Kon alles doen, applications installen, contacten bijhouden, backups maken etc... Alles behalve Nokia PC sync. Nou goed, keertje opnieuw opgestart en daar begon het gezeik al weer. Paren lukt maar soms, verbinding wordt telkens verbroken, vanaf de telefoon kan ik uberhaupt niet meer paren (wat met een andere softwareversie prima ging), foutmeldingen alom... doodmoe word ik ervan. Zelden zo'n debiele kutsoftware gezien (het heeft gewoon een paar keer per ongeluk gewerkt, zal dus wel niet aan de hardware liggen).

Ik flikker dat ding eerdaags uit het raam en ik ga wel een kabel halen. Misschien dat ik dan WEL mijn geheugen kaart kan bereiken, wat met BT al helemaal niet lukt. Rukzooi. Jaren informatica gedaan en ik (met hulp van 3 vrienden) krijg het NIET voor elkaar, hoe moet jan lul dit dan wel niet aan de praat krijgen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 mei 2004 @ 14:17:20 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19045447
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:10 schreef Kamphuys het volgende:
Nou ik had het even werkend, puur toeval denk ik, andere versie van PC Suite geprobeerd en toen werkte het wel. Kon alles doen, applications installen, contacten bijhouden, backups maken etc... Alles behalve Nokia PC sync. Nou goed, keertje opnieuw opgestart en daar begon het gezeik al weer. Paren lukt maar soms, verbinding wordt telkens verbroken, vanaf de telefoon kan ik uberhaupt niet meer paren (wat met een andere softwareversie prima ging), foutmeldingen alom... doodmoe word ik ervan. Zelden zo'n debiele kutsoftware gezien (het heeft gewoon een paar keer per ongeluk gewerkt, zal dus wel niet aan de hardware liggen).

Ik flikker dat ding eerdaags uit het raam en ik ga wel een kabel halen. Misschien dat ik dan WEL mijn geheugen kaart kan bereiken, wat met BT al helemaal niet lukt. Rukzooi. Jaren informatica gedaan en ik (met hulp van 3 vrienden) krijg het NIET voor elkaar, hoe moet jan lul dit dan wel niet aan de praat krijgen?
Tja, lang leven Nokia.

Overigens is Widcomm software de ENIGE BLeutooth stack beschikbaar. En geven ALLEEN Nokia telefoons problemen.

Maak de verbinding eens altijd geauthoriseerd. grote kans dat het dan prima werkt.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 14:43:24 #36
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_19046054
Done that.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 mei 2004 @ 15:42:05 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19047781
Mijn 6230 is binnen. Zal eens gaan rommelen.

-edit-
Tja geen enkel probleem

Nokia 6230

1. Inleiding

Deze handleiding beschrijft hoe u de Nokia 6230 telefoon kunt verbinden met uw computer door middel van een Sitecom bluetooth adapter. Daarnaast vermelden wij de juiste instellingen om de telefoon te kunnen synchroniseren met de PC in combinatie met PC Suite, en de Sitecom Bluetooth adapter.

Hiervoor dient u aan een paar voorwaarden te voldoen. De Nokia telefoon dient voorzien te zijn van firmware 3.15 of hoger. U kunt dit controleren door *#0000# te toetsen in de Nokia telefoon. Daarnaast adviseren wij PC Suite versie 5.8 of hoger

2. Hardware & Software installatie

• Installeer de Sitecom Bluetooth adapter zoals vermeld in de handleiding.
  • Installeer vervolgens de PC Suite software welke geleverd is bij uw Nokia 6230.
  • Dubbelklik na de installatie het bluetooth icon op uw buroblad.

• doorloop de configuratie wizard, waarbij u erop moet letten dat in ieder geval de serial port service aangevinkt is.

3. Pairing

telefoon

• Druk op Menu, druk vervolgens 4611. Selecteer ‘Aan’, Druk ‘Select.’.
  • Druk op Menu, druk vervolgens 4615. Selecteer ‘Waarneembaar’, druk ‘Kiezen’.
  • Druk op Menu, druk vervolgens 4614. Druk ‘Nieuw’. Het toestel vind de PC. Selecteer de PC en kies ‘Koppelen’
  • Er wordt een wachtwoord gevraagd, dit mag u vrij kiezen, bv 0000. Klik vervolgens ‘OK’

Computer

• Op de computer verschijnt de volgende pop-up, klik deze aan.

• Vervolgens verschijnt een venster waar u de Bluetooth pincode moet intoetsen. Dit is dezelfde code als zojuist gekozen op de telefoon. Vul deze in en klik ‘Ok’

telefoon

• de telefoon geeft de melding dat de paarvorming voltooid is. Klik vervolgens ‘Opties’, selecteer ‘Verzoek autorisatie verbinding’ en zet deze op ‘Nee’.

4. Compoort verbinden

• In de taakbalk ziet u een Bluetooth icon.
  • Klik met de rechtermuisknop op het icoon, kies quick connect, bluetooth serial port. De eerste keer dient u ‘find devices te selecteren. De volgende keren treft u hier direkt de telefoon aan.

• In het volgende scherm treft u de telefoon aan. Selecteer deze en klik ‘connect’.

• De eerste keer installeert de computer de serial services. Vervolgens verschijnt de volgende pop-up. Klik OK.

5. Verbinden met PC Suite

• Klik het Nokia connection manager icon in de taakbalk.

• De Nokia Connection Manager wordt gestart en geeft de melding ‘No phone connected’. Klik bovenin op het bluetooth icoon.

• Selecteer in het volgende scherm de juiste Com poort. In dit geval Com5. en klik vervolgens ‘connect’.

• U keert terug naar het Nokia Connection Manager scherm waar ondertussen een ‘Nokia 6230’ beschikbaar is. Selecteer deze en klik op ‘Apply’.

• De telefoon geeft nu de melding verbonden te zijn. En in Nokia Connection manager verschijnt een telefoon pictogram voor ‘Nokia 6230’.

• De telefoon kan nu met elke applicatie van Nokia PC Suite gebruikt worden

[ Bericht 82% gewijzigd door Swetsenegger op 13-05-2004 11:21:42 ]
  •   woensdag 12 mei 2004 @ 12:14:52 #38
    32567 Kamphuys
    Domo Di Campo
    pi_19069044
    Het lijkt nu allemaal wel te werken, moet wel elke keer als ik m'n pc aanzet die Dongle opnieuw erin steken anders herkent ie hem niet, maar goed, daar valt wel mee te leven.Thanks voor de hulp,

alleen nog een vraagje, hoe kan ik mijn mmc gebruiken om mp3's in te zetten? Ik kan dat ding niet bereiken met het filetransferprogramaatje. En kleine mp3's in het telefoongeheugen zetten en dan handmatig verplaatsen naar de mmc schiet ook niet op. Enig idee?

(ook raar, hij geeft meestal al naar een paar minuten al aan dat de verbinding is verbroken, terwijl de PC suite software allemaal nog prima werkt. Vreemde software hoor)
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 mei 2004 @ 12:56:52 #39
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19070124
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2004 12:14 schreef Kamphuys het volgende:
    Het lijkt nu allemaal wel te werken, moet wel elke keer als ik m'n pc aanzet die Dongle opnieuw erin steken anders herkent ie hem niet, maar goed, daar valt wel mee te leven.Thanks voor de hulp,
    Laatste BIOS downloaden, Laatste chipsetdrivers downloaden, laatste BT software downloaden van www.sitecom.com
    quote:
    alleen nog een vraagje, hoe kan ik mijn mmc gebruiken om mp3's in te zetten? Ik kan dat ding niet bereiken met het filetransferprogramaatje. En kleine mp3's in het telefoongeheugen zetten en dan handmatig verplaatsen naar de mmc schiet ook niet op. Enig idee?
    Ik heb maar heel snel in de Nokia software gekeken, maar volgens mij kan je gewoon die MMC kaart selecteren ergens. Vraag het Nokia
    quote:
    (ook raar, hij geeft meestal al naar een paar minuten al aan dat de verbinding is verbroken, terwijl de PC suite software allemaal nog prima werkt. Vreemde software hoor)
    Welke 'hij' geeft dat aan? De telefoon, de BT stack of PC Suite?
    pi_19860608
    Hallo

Ik verzend nu al een paar maanden fotos van mij 3650 naar mn PC via een BT Sitecom dongle en PC Suite 3650. Maar op een dag lukte het niet meer!! Eerst herkende pc suite mn phone ineens niet meer moest ik telkens een andere naam invoeren, ik alles weer opnieuw installeren (pc suite, BT Sitecom Software) en nu krijg ik telkens de mededeling FILE TRANSFER ENGINE FAILED.

Ik snap er niks van, hij heeft maandenlang gewoon normaal gewerkt en nu doet ie t ineens niet
    Weet iemand misschien wat er aan de hand is of welke instellingen ik moet veranderen
    pi_20014116
    "qoute" alleen nog een vraagje, hoe kan ik mijn mmc gebruiken om mp3's in te zetten? Ik kan dat ding niet bereiken met het filetransferprogramaatje. En kleine mp3's in het telefoongeheugen zetten en dan handmatig verplaatsen naar de mmc schiet ook niet op. Enig idee? "quote"

om je mmc card te bereiken moet je in je telefoon naar media gaan en daan de geheugenkaart selecteren en dan opties --> dan nieuwe map maken ---> gewoon een naam geven bv. muziek

als je daarna naar je pc-suite gaat en naar nokia audio manager kan je gewoon daar die map selecteren en je mp3'tjes daarheen pompen
    pi_20148899
    Hey,

Ik heb een SE T610, en die heeft bij bijvoorbeeld smsjes de optie "print via bluetooth".
    Kan ik dat voor elkaar krijgen door op m'n windows pc een printer te delen, en dan gewoon via m'n sitecom dongle dus zeg maar te printen (telefoon -> dongle -> computer -> printer)
    Heb btw de Class1 dongle... .
    pi_20149462
    *verkeerde reactie stond *

[ Bericht 91% gewijzigd door Mordreth op 24-06-2004 12:42:29 ]
    pi_20160060
    nu heb ik nog een vraagje alles ging goed toen ik je tut. van de 6230 heb gevolgd alleen nu heb ik een probleem ik kan dus niet meer met Nokia connection manager niet connecten hij ziet hem gewoon weg niet alles doet raar ineens moet ik misschien alles opnieuw installen ? foutmelding is : Fout tijdens verbinden van apparaat
    bluetooth icoon geeft aan dat ie verbonden is maar met pc suite kan ik niks doen

Update : Ik heb Nokia pc suite opnieuw geinstalleerd en alles doet het weer

[ Bericht 8% gewijzigd door woodyazz op 24-06-2004 22:46:27 ]
      donderdag 24 juni 2004 @ 21:16:48 #45
    32567 Kamphuys
    Domo Di Campo
    pi_20162005
    Ik heb de hoop opgegeven, de ellende met die software BLEEF gewoon. Had ik het elke keer werkend, kwam het probleem weer na 5 minuten terug. Verbinding verbrak en bleef weg. Om even mn agenda te synchronizen moest ik dus weer heel die procedure doorlopen, opgeflikkerd, klotesoftware. Anders computer geprobeerd idem dito.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2004 @ 21:19:53 #46
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_20162080
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2004 21:16 schreef Kamphuys het volgende:
    Ik heb de hoop opgegeven, de ellende met die software BLEEF gewoon. Had ik het elke keer werkend, kwam het probleem weer na 5 minuten terug. Verbinding verbrak en bleef weg. Om even mn agenda te synchronizen moest ik dus weer heel die procedure doorlopen, opgeflikkerd, klotesoftware. Anders computer geprobeerd idem dito.
    Ja die nokia software is inderdaad kut
    pi_22110429
    Boenks! .
    Swets, hoop dat jij het weet .
    Heb winXP service pack 2, en mn bluetooth dongle tijdelijk gebruikt met de standaard windows drivers.
    Nou eens de drivers gedownload vanaf de site, maar in de systray is het icoontje blauw-rood, en niet blauw-wit zoals het zou moeten.
    Die license burner op de site
    quote:
    CN-500/CN-502 USB Bluetooth adapter
    License burn utility
    Read the FAQ's! First
    doet niks.
    quote:
    Could not read bluetooth address from de vice. Please unplug then replug the BT USB adapter
    Kom die melding nergens tegen, en er gebeurt dus niks, m'n apparaat blijft onbruikbaar

Dat ding kan ook alleen upgraden van BTW1.2 of BTW1.3, maar geen idee welke ik heb, en geen idee waar ik dat terug kan vinden..

Heb overigens een CN-502 bluetooth adapter. In apparaatbeheer wordt het ding wel gezien.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 september 2004 @ 20:48:24 #48
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_22113662
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 18:45 schreef veldmuis het volgende:
    Boenks! .
    Swets, hoop dat jij het weet .
    Heb winXP service pack 2, en mn bluetooth dongle tijdelijk gebruikt met de standaard windows drivers.
    Nou eens de drivers gedownload vanaf de site, maar in de systray is het icoontje blauw-rood, en niet blauw-wit zoals het zou moeten.
    Heb je de XP SP2 manual addendum gedownload?
    quote:
    Die license burner op de site
    [..]

doet niks.
    [..]
    Ho, hooooooo....
    Wat moet je met de license burner? Krijg je een melding dat je license niet in orde is wanneer je software 1.3.2.7 of hoger probeert te installeren? Zo ja, dan heb je inderdaad de license burner nodig ennuh... die op de site werkt inderdaad niet De goede moet nog steeds geupload worden. Ik kan 'm je ff mailen.
    quote:
    Kom die melding nergens tegen, en er gebeurt dus niks, m'n apparaat blijft onbruikbaar
    Welke melding
    quote:
    Dat ding kan ook alleen upgraden van BTW1.2 of BTW1.3, maar geen idee welke ik heb, en geen idee waar ik dat terug kan vinden..
    Het is full software. Je kan elke versie welke op onze website staat van scratch installeren.
    pi_22113838
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je de XP SP2 manual addendum gedownload?
    Yup, maar wat daarin staat werkt niet, hij vind geen update, en zodoende heb ik die exe (de setup gewoon) gedraaid. Dat was fout zeker?
    quote:
    Ho, hooooooo....
    Wat moet je met de license burner? Krijg je een melding dat je license niet in orde is wanneer je software 1.3.2.7 of hoger probeert te installeren? Zo ja, dan heb je inderdaad de license burner nodig ennuh... die op de site werkt inderdaad niet De goede moet nog steeds geupload worden. Ik kan 'm je ff mailen.
    [..]
    Hmm, dacht dat ik die moest pakken, die stond onder firmware...
    quote:
    Welke melding
    "Could not read bluetooth address from device. Please unplug then replug the BT USB adapter"
    Google geeft 0 hits daarop.
    quote:
    Het is full software. Je kan elke versie welke op onze website staat van scratch installeren.
    Snap er niks van dat het fout gaat dan...
    Ik heb overigens in de systray dat MS BT icoontje ook nog staan zie ik nu, die stond verborgen zeg maar..
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 september 2004 @ 20:59:33 #50
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_22113984
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 20:54 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Yup, maar wat daarin staat werkt niet, hij vind geen update, en zodoende heb ik die exe (de setup gewoon) gedraaid. Dat was fout zeker?
    Eerst alle installatie ongedaan maken, dan pas de nieuwe software installeren.
    quote:
    Hmm, dacht dat ik die moest pakken, die stond onder firmware...
    Die moet je alleen gebruiken wanneer je tijdens het installeren van 1.3.2.7 of hoger een melding krijgt over een foute licentie.
    quote:
    "Could not read bluetooth address from device. Please unplug then replug the BT USB adapter"
    Google geeft 0 hits daarop.
    Dat kan kloppen, kan je een goede mailen, maar nogmaals die heb je alleen nodig wanneer je tijdens het installeren van 1.3.2.7 of hoger de vraag krijgt om een licentie code.
    quote:
    Snap er niks van dat het fout gaat dan...
    Ik heb overigens in de systray dat MS BT icoontje ook nog staan zie ik nu, die stond verborgen zeg maar..
    Je moet de software dus NIET installeren met de bluetooth dongle in de PC.

Je installeert de software, op een gegeven moment komt de melding dat je de dongle moet insteken. Nadat de installatie is voltooid volg je de stappen uit de SP 2 addendum.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')