Nu kwam ik laatst de website http://www.webads.nl tegen, en daar zag ik staan dat Fok! ook tot hun clientèle behoort. Dat staat hier. Daar staat dat Fok! 16 miljoen bezoekers per maand heeft. Ook staat er, dat per 1.000 views, één banner zoals bovenaan op de FrontPage (formaat: 486x60 pixels) al ¤ 8,- kost voor een bedrijf. Wanneer je uitgaat van 16 miljoen bezoekers per maand, levert dit toch al snel ¤ 128.000 op. Niet slecht, zou je op het eerste gezicht zeggen!
Maar in dit bericht staat dat Fok! een pageview-aantal genereert van 50 miljoen (!!). Als je dit weer doorberekent, kom je uit een bedrag van ¤400.000. En dit is slechts voor één banner! Als je dan bedenkt dat er meerdere bedrijven adverteren op Fok!, is het niet onwaarschijnlijk dat dit bedrag nog hoger ligt. En als je dan ook nog eens nagaat dat er soms ook nog een banner van 120x600 pixels aan de zijkant van de FP staat, die tegenwoordig al gauw zo'n ¤ 12,- kosten per 1.000 pageviews, dan zou dit bedrag nóg een stuk hoger kunnen liggen!
Nu is dit op zich wel leuk, zo'n berekening, maar ik vroeg me af of dit wel reële cijfers zijn. Want mocht er zoveel geld gemoeid zijn met het beheer van deze site (incl. subsites), waar gaat dat dan heen? Kost de benodigde software voor het in stand houden van de sites zoveel? Of rijdt Danny in het weekend in een dikke Ferrari ?
Is er iemand aanwezig die mij (en meer met mij?) hierover antwoorden zou kunnen verstrekken? Bij voorbaat dank!
Mocht er al een dergelijk topic in omloop zijn: ik kon 'em zo gauw niet vinden...
quote:klopt, al het salaris voor de Mods moet er nog af, en de dienstauto's..
Op donderdag 19 februari 2004 16:14 schreef PrivateRyan het volgende:
Verwar anders bruto-inkomsten even met netto-winst..
quote:Yep Danny is ook altijd op vakantie, daarom reageert die ook op zulke rare tijden. Zit die weer ergens in Azie of Amerika. Zogenaamd om fok te promoten
Op donderdag 19 februari 2004 16:13 schreef SeLang het volgende:
Danny verdient idd miljoenen aan Fok, dat is algemeen bekend
quote:En vergeet de 13e maand niet!
Op donderdag 19 februari 2004 16:15 schreef extreme het volgende:[..]
klopt, al het salaris voor de Mods moet er nog af, en de dienstauto's..
Sjit al weer minimaal 3 pageviews al weer ¤0.024
Nu even serieus Ik zou zeggen probeer het zelf!
quote:Waar zijn die voor nodig? Fok host toch juist in een of ander vaag landje met weinig serieuze wetgeving?
Op donderdag 19 februari 2004 16:18 schreef Lucille het volgende:
Aan de andere kant zijn de advokaten kosten ook erg hoog.
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 16:18 schreef Nappy het volgende:
En niet stoppen na al dat geld nee gewoon doorgaan met rijk worden.Sjit al weer minimaal 3 pageviews al weer ¤0.024
Zo ja, dan draaien er nog 4 servers van Fok! met auto-mouseclick software erop
quote:...en dus moet je maar wat langer zoeken.
Op donderdag 19 februari 2004 16:11 schreef InTrePidIvity het volgende:
Mocht er al een dergelijk topic in omloop zijn: ik kon 'em zo gauw niet vinden...
quote:Ik dacht dat jij jezelf in Tikkels liet betalen ?
Op donderdag 19 februari 2004 16:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
... Ik verdien ¤ 5,75 per uur, hoor je mij ook niet over![]()
* Hele belangrijke: Lang niet elke bannerview levert geld op, de zogenaamde "exchange banners" zijn gratis (zo'n beetje alle verwijzingen naar andere webads klanten, scholieren.com, tweakers.net, etc)
* "En dit is slechts voor één banner! Als je dan bedenkt dat er meerdere bedrijven adverteren op Fok!"
Er wordt maar 1 banner tegelijk getoond, dus het aantal impressies is even hoog, alleen over meer bedrijven uitgespreid.
* De banners voor het forum leveren vast minder op dan die voor de frontpage.
* De kosten die een bedrijf bij webads heeft zijn niet direct de inkomsten die Fok! er uit haalt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |